The Butterfly Button
בעלי יצליח לא ליפול שוב?

שאלה מקטגוריה:

שלום , לפני כחודשיים נשמטה הקרקע מרגלי , גיליתי שלבעלי יש קשר טלפוני "חברי" עם מישהי שאני מכירה גם כן . זאת היתה פעם שניה לאחר חצי שנה קודם שגיליתי זאת ולא עשיתי עניין כל כך גדול כי לא ידעתי עד כמה היה הקשר הזה.. אני אומר שלי ולבעלי יש קשר זוגי מצויין , וגם לטענתו אוהב אותי מאוד וכנראה מרב שטוב לנו יחד ובחיים בכלל זה קרה .. ועוד טוען שזה רק קשר חברי .. ולוקח אחריות מלאה ומצטער מאוד על העניין ..
עברנו את התקופה הזו יחד , ניסינו למנף את הנפילה ולהעצים את הזוגיות שלנו . אבל אני עדיין מרגישה מאוד קשה מבחינה נפשית , אני בוכה המון אני חושבת המון איך זה קרה לי ואני לא מאמינה שבעלי שהוא כל עולמי עשה לי את זה , אני לא נרדמת בלילות , אני חושבת על זה כל יום!! .. וזה מפריע לי אפילו בתפקוד, (למרות שממשיכה שיגרה ) אני מתמודדת לבד יחסית כי אני לא רוצה לפתוח את הנושא הזה כל יום עם בעלי כדי להגיע לשגרה ולעבור את זה .. אבל אני מרגישה שאני קורסת ממששששש.. ניסיתי לקרוא על הנושא .. ואולי זה פוסט טראומה ? כיצד אני יכולה לצאת מזה ולצאת מהמחשבות של הפחד הזה שיש לי כל יום שאולי בטעות בעלי האהוב יפול ח"ו שוב אולי היא תתקשר או תתכתב והוא יגרר , בכל זאת אנחנו בני אדם… (למרות שמבטיח שאין מצב בחיים שיצער אותי שוב , ובכינו מספיק ביחד ) ואני ממש אובססיבית על זה וזה מטריד אותי מאוד … אשמח לעזרה .. ולהכוונה , אפילו לא יודעת למי לפנות בעניין לעזרה ,  ראוי לציין שאנחנו חרדים ………

תשובה:

שלום לך, אישה יקרה.

יש לכם קשר זוגי מצויין, אישך אוהב אותך מאד, הוא נפל ואתם יחד מינפתם את הנפילה להעצים את הזוגיות שלכם.

וואו. את מדהימה. ושום דבר לא מובן מאליו. זה שיש לכם קשר זוגי מצויין, זה שאת אהובה, זה שכשחשת שאישך נפל – קמתם, ולא רק זה, אלא גם מינפת.

את כנראה אישה שמכירה מהי עבודה פנימית, אמיתית, ויודעת לעשות אותה. רוצה להביע את הערכתי על העוצמה הזו שמתגלית בך, ברגעים של משבר.

אני מייחלת שתקחי את הכוחות האלו שלך, להמשך של עבודה ומינוף, כי מהשורות האלו נשמע, שאת מלאה בכוח, באמביציה, מבין שורותייך עולה שאת אישה מלאה באהבה, ובעזרת השם גם תוכלי למשבר הזה…

רוצה לומר לך, שכל שאומר הוא בגדר הצעה, אפשרות. הרי אינני מכירה אותך, ולא את בעלך. אינני יודעת באיזה סוג קשר מדובר ביניכם וביינו לבין אישה אחרת. אני מקשיבה לך, וממתפללת לכוון נכון, אבל אולי גם אטעה, ומבקשת שתקבלי את הדברים בפתיחות וכאפשרות מחשבתית וריגשית לתהות לכאן או לכאן:

כל כך הרבה לימדו אותנו, שזוגיות – זה הכל בחיים.

כל כך הרבה למדנו על מה טובו אוהלייך יעקב, אוהלים שלא פוזלים ולא מביטים זה בזה, אלא רק זה בתוך תוכו של זה.

ומה קורה עם משהו אחר מתרחש? אם יש פזילה, יש קשר "חברי" כזה או אחר? מה עושים אז, כשמרגישים שהקרקע נשמטת מתחת לרגליים?

עולות לי כמה וכמה אפשרויות, כמה וכמה כיוונים לחשיבה ומכיוון שאת היא זו שכתבת את השאלה, אתמקד בך:

  • ראשית, הלוואי ויהיה מותר לכם לדבר בפתיחות אמיתית על הצורך של אישך בקשר נוסף. הלוואי ותוכלו לייצר מרחב פתוח, נטול שיפוטיות או אשמה עד כמה שניתן. בשביל לדבר במודעות ובכנות, יהיה צורך בקשב אמיתי, ועד כמה שאפשר – נטול רגשות סוערים. משיחה כזו, שתשמע, שמיעה אמיתית שכוללת את האוזן ובעיקר את הלב,  מה הצורך שלו, שתאפשר פתיחה ואורור.

יש שיטה טיפולית מעניינת שנקראת  "אימגו" והעקרונות שלה בקצרצרה ממש, הם שאחד מבני הזוג אומר את אשר על ליבו, השני מקשיב לו וחוזר על דבריו, (אמרת ש… ושאתה מרגיש ש… ממש כמו תוכְי) לאות ששמע, בן הזוג משיב לו – האם דייק, האם הבין, האם הוא באמת נשמע. ואז, מחליפים תפקידים, והשני אומר על ליבו כשבן הזוג שומע, מקשיב וחוזר על המילים כדי לוודא ששמע, ובדיוק.

בצורה כזו, לעיתים קרובות מאד, עולה תמונה שונה לחלוטין מזו שנגלתה לפנינו לראשונה. יש מקום לו וגם לך, ותובנות חדשות, עמוקות ומרגשות עולות.

 

אם תוכלו לשבת לשיחה כזו באוויר קריר ובתפאורה טיבעית ונקיה (ליד הים? עם גלידה? במדשאה שקטה עם ריח של רגבים טריים של אדמה?) אולי יוכל הקשר לקבל מימד נוסף, אולי כשתקשיבו לחלקים הפנימיים בקשב שקט ונקי, יעלה משהו שעד עתה לא גיליתם אפילו לעצמכם?

 

  • נקודה נוספת היא הבחינה העצמית: מה קורה לך כשאישך האהוב מנהל שיחה עם אישה אחרת? לאן לוקחות אותך מחשבותייך? לאיפה הלמות ליבך משתולל?

לפעמים, עולים לנו רגשות של אימה, פחד וקיפאון שמגיעים רחוק מאד: אולי הקשר החברי הזה יביא לבגידה? לנטישה? אולי בסוף אשאר לבד? אולי ביתינו יקרוס?

מה הפחד הכי גדול שלך בתוך זה? חשוב לברר את הפחד הזה, ואת המחשבות שקודמות לו, שהן, לעיתים, מוטעות ולא מדויקות. הפחד לפעממים צובע לנו הכל בשחור עמוק מידי…

  • משפט שלך צד את עיני וליבי "בעלי – הוא כל עולמי" יקירה, מותר לומר לך משהו, שאולי וכנראה יעורר התנגדות?

אעז ואומר לך אותו: יקירה. אישך הוא אהבה גדולה עצומה ועמוקה שלך. אבל הוא לא כל עולמך.

 

יש לך עוד.

ולמה אני אומרת לך את המשפט הזה, למרות שנראה לי שהוא יהיה לך קשה?

כי לפעמים, תחושה כזו – שהבעל הוא כל העולם, עשויה לגרום גם לו לתחושת חנק ולצורך באוורור. אבל עיזבי אותו לרגע בצד. התחושה הזו, עלולה לגרום לך לחוויה שבה כל כולך תלויה בו, והשם הטוב ברא גם אותך, אישיות יציבה ונפרדת בפני עצמך.

 

תרגיל קטן?

 

ציירי לרגע עיגול שיהווה אותך. ציירי עכשיו את העיגול שיהווה את אישך.

 

ישנן כמה אפשרויות לציור הזה. יש מי שתצייר כך ששני העיגולים מצוירים האחד ליד השני. עם רווח ביניהם.

 

זהו קשר של שני אנשים מקבילים. נפרדים לגמרי.

 

יש מי שתצייר כך שהעיגולים עולים האחד על השני.

זהו קשר של שני אנשים שחיים "אחד על השני" המרחב הפרטי שלהם מוכחד.

 

בקשר זוגי אמיתי ויציב, יש את החלקים המשיקים, המאחדים, ויש גם מרחב מחיה אישי ופרטי, שונה.

 

את שמה לב, יקירה? יש, בשני העיגולים הללו, חלקים שהם יחד. היו לאחד. אבל יש גם מרחבי מחיה. שונים פרטיים.

בהחלט, אני יודעת, החלקים של מרחב המחיה עלולים לנגוס ולהפריע ולקלקל, חלילה, את חלקי האיחוד וההשקה. וחשוב לך באמת, לשמור כל כך על החלקים הללו, מטוהרים, מקודשים, אישיים ונקיים מכל וכל. הבקשה הכמהה הזו שלך היא אמיתית ורצויה ומקודשת כל כך.

אבל לפעמים, כדי לקבל את הבקשה הטהורה הזו שלך, צריך לעבור קודם בחלקי מרחב החיים האישי והפרטי. בו תבני קודם כל את עצמך.

אז מה עוד יש בעולמך, יקרה? מה את אוהבת לעשות? איפה את יוצרת? אילו חלקים הם שלך? איפה עוד יוצאים כוחותייך  הפנימיים אל הפועל?

אוסיף ואומר עוד.

מדע האהבה (מילים שהן כמעט כלאיים, לא? J ) מלמד, שאנחנו מתאהבים במי שהוא קצת זר לנו. כלומר, אהבה למי שהוא ממש ממש אנחנו, זה סוג של אהבה עצמית, שלפעמים קצת נזנחת, קצת משעממת. לא ממש נחשקת ומסעירה. למה צריך לחשוק ולהתחדש במי שהוא – אנחנו עצמנו?

אהבה זקוקה לשונות, ליחודיות שיש לצד השני (ותורתינו הקדושה הורתה על כך, בין היתר, בימי הריחוק בין בני הזוג) לעמידה לכל אחד בפני עצמו ובזכות עצמו.

 

עמל כזה, של בריאת עצמך ועולמך, יביא אי"ה אותך הרבה יותר נחשקת, יציבה ופורחת מול אישך. תהיה לו אישה, יציבה ועומדת גם  בזכות עצמה.

 

כתבתי דברים שנעשים, בעצם, בתוך תהליך טיפולי, ככה, על קצה קצהו של המזלג. אם תרצי, אשמח להפנות אותך לטיפול שיוכל לעזור לך – לכם.

 

שולחת לך תקווה, תפילה וכח.

תמר ע.

 

 

[email protected]

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן