The Butterfly Button
ביקורת בזוגיות בשלב מתקדם

שאלה מקטגוריה:

אנחנו נשואים ב"ה כ32 שנה,
יש לנו מס' ילדים נשואים, וכרגע המצב הוא שהבית כל ימות השבוע ריק, והביחד שלנו מאד מתעצם, אבל בכ"א יש לי הרגשה שאני עדיין צריכה הרבה מאד להבליג ולבלוע כי גם אם אני אומר הערה בצורה רגועה ושקטה בלי העלת טון דיבור וכו' אז יש לבעלי קושי בלקיחת ההערה לתשומת ליבו, והוא טוען שקשה לו עם הביקורת, ואני שואלת מה בעצם הנכון, ביקורת זה לא הכוונה שקוטלים את האישיות שמולינו בלי הבחנה, ? ולעומת זאת לומר הערה ספציפית על מה שמפריעה לי זה בעייתי?
מה יש עניין לקבור בלב את כל התיסכולים?

תשובה:

שלום לך,

ברוך השם, זכיתם הגעתם לגיל שבו אתם מתחילים זוגיות מחודשת. ב"ה זכיתם לחתן את הילדים ולהיות נשואים שלושים ושתיים שנים, זה לא מובן מאליו. עכשיו אתם שוב זוג ונכון הוא ש"הביחד" מתעצם ולכן הוא צריך השקעה מחודשת.

עד עכשיו עניני הילדים תפסו מקום נכבד בעשיה ובשיח שלכם ועכשיו אתם צריכים למלא את הזמן בתכנים ובעשיה אחרת.

זה נראה בהתחלה קצת מגוחך, מה עכשיו  נתחיל כמו זוג צעיר, לצאת, לבלות, להשקיע אחד בשני?

כן, זה בדיוק הזמן לחזור להנאות שעצרנו כדי לגדל את הילדים ולהשקיע בהם.

לצאת לבילויים משותפים, שיכולים להיות דברים שאהבתם לעשות ביחד, לשמוע הרצאה, לצאת לסיורים מודרכים, להתנדב במקום שמדבר אליכם. חשוב מאוד שתהיה לכם מן תכנית מסודרת מה אתם עושים ביחד נגיד לכל הפחות פעמיים בשבוע. וחשוב שזאת תהיה פעילות או יציאה ששניכם אוהבים.

כמו כן חשוב שלכל אחד מכם יהיה ,הספייס" שלו.  הדברים הפרטיים שתעזרו אחד לשני ליישם. ותאפשרו אותם אחד לשני. נגיד שבעלך אוהב להתאמן(או אהב להתאמן) אז חשוב שתעודדי אותו לחזור לזה בהדרגה, זה יתן לו סיפוק והרגשה עצמית טובה וזה יחזור אלייך בצורת גבר רגוע יותר ומסופק.

כנ"ל לגבייך. תבחרי פעילות או שתיים שאת אוהבת ותשקיעי בה.

תדברו בשיח פתוח על התוכניות שלכם ומה יעשה לכם טוב לזוגיות מעתה והלאה. לא לשמור את זה בבטן או להניח שזה מובן מאליו. פשוט לדבר לשמוע מה הציפיות של כל אחד, במה תשקיעו יחד ובמה לחוד.

יש פעילויות בעלות ערך מוסף כמו לעצב את אלבומי התמונות המשפחתיים, או לפתח תמונות ולסדר אלבומים. לכתוב זכרונות משפחתיים. לקבוע יום או יומיים שבהם עושים סבב אצל הילדים ועוזרים להם בתחום מסוים. לדבר על הכל, לפתוח את הלב ולשתף גם בקשיים שהאתגר החדש מזמו לפתחכם ולהחליט ביחד מה עושים.

לגבי הערות: הערות שליליות לעולם אינן הערות טובות, לאף אחד ובאף זמן, צריך להשתדל להימנע מהם תמיד ובטח כשרוצים "לחדש" זוגיות. ובמיוחד שבעלך אומר לך שהוא לא אוהב את הביקורת הזאת. מכאן שלא זאת הדרך להגיע אל לבו.

נגיד שמאוד מפריע לך שבעלך משאיר את המעיל על הספה וכבר ביקשת כמה פעמים ולא עזר. אז ת גידי משפט: יוסי בא לך לשמח אותי עכשיו? אז תשים בבקשה את המעיל במקום." ואחר כך תודי לו בחיוך גדול.  ותאמרי משהו כמו: אתה בטח לא מבין כמה שימחת אותי עכשיו.  אבל באמת שעשית את זה. אני כל כך אוהבת להיכנס לבית ולראות רק ספות נקיות. בצורה כזאת את גם תשיגי יותר וגם תשרי אווירה נעימה יותר.  לכן תימנעי מאוד מהערות שליליות. אם משהו מתסכל אותך תזמי שיחה בזמן טוב(לא כשהוא עייף, רעב, לא חש בטוב) תשתפי אותו רק מנקודת המבט שלך. למשל: "אתה יודע שאני מעירה לך יותר מידי בנוגע  ל….  זה לא נעים לי להעיר לך ואני ממש רוצה להימנע מזה. יחד עם זה העניין הזה מפריע לי בצורה קיצונית.  זאת בעיה שלי, אני יודעת, לא שלך בכלל. זה רק הרגישות שלי, אבל אני זקוקה לעזרתך בעניין. מה תוכל לעשו בשבילי שלא אעיר לך יותר לעולם, מה בכל זאת תוכל?"

אז מצד אחד הרווחת שיח על הנשוא מצד שני הורדת את "הארס" שבהערה השלילית או בביקורת, אמר לו שזאת  הבעיה שלך והרגישות שלך…וביקשת עזרה. הוא בטח ירצה לעזור ולו במקצת. להבליג בלי לפתוח בשיח על מה שכואב באמת זה לא טוב, זה לא בריא, זה כמו לדחוס אשפה בפח, בלי לרוקן.

לכן הבלגה ברגע של כעס היא נהדרת אבל אחרי שנרגענו באמת לפתוח בשיח מכבד על הנושא עד שנגיע להחלטה משותפת מה עושים אתו.

ועכשיו הגענו לדובדבן שבקצפת. כן, זה הזמן שאפשר להתחיל לפנק. יש לכם זמן תנצלי את זה. להכין לו דברים שהוא אוהב ומרגיש שהם פינוק בשבילו, להפתיע, לרענן. לא להגיד, די 32 שנה אנחנו ביחד, מה כבר זה יכול לעשות. תתפלאי כולם אוהבים פינוקים עד יומם האחרון. וזה ממש לשים לב לפרטים קטנים, כמו שדרוג של ארוחות, הגשה יפה יותר, גיהוץ חולצות  קניית מתנות קטנות, הפתעות יום יומיות שיוצרות הרגשה נפלאה שוואו : יש מישהו שחושב עלי… תתחילי בזה

פשוט להשקיע קצת יותר וזה ישדרג לכם את הזוגיות בהרבה.

ודבר אחרון כמו כל פרק בחיים, זה הזמן להשקיע בתפילה שתהנו מהגיל, מהזוגיות החדשה, שתכבדו זה את זה, ותהיו קשובים לצרכים זה של זה, תהיי הראשונה לעשות שינויים קטנים חיוביים והוא מו הסתם יעריך וילך בדרכך.

מאחלת לך ולכם, זוגיות בריאה ומחודשת, מלאת חוויות נעימות של עשיה וסיפוק.

לאה

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...
אולי עשיתי טעות כשהתארסתי איתה?
התארסתי בשעה טובה לפני פחות משבוע. מצד אחד, יש לי הרבה על מה להודות. ארוסתי היא בחורה עם לב טוב, יש בינינו תקשורת טובה, פתיחות ומטרות חיים משותפות. היא רוצה באמת להקים בית של תורה, אין פערים מהותיים בהשקפה או באופי ויש בינינו חיבור. אבל מאז האירוסין, מציפות אותי מחשבות...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן