The Butterfly Button
אשתי מתקלקלת ואני מתבייש בה

שאלה מקטגוריה:

אנחנו זוג מבית חרדי.
הכרנו לא בשידוך בגיל צעיר, והתחתנו בגיל צעיר. בשנים האחרונות אשתי חווה תהליך עם עצמה שבו היא הורידה את הפאה, הפסיקה לשמור צניעות והתחילה להתנהג בצורה לא צנועה
אני מצד שני בנאדם יחסית שמרן שיודע הלכה וכו'.
מצד השינוי הדתי אצלה אני חווה קושי איתה כי אני מרגיש שהיא תמיד צריכה אותי ואני לא יכול לספק את הצרכים שלה. הדבר מביא לכעסים ואמירות כמו "אין לי הרבה סבלנות לחכות לך". לאחרונה ראיתי התכתבות שלה עם גבר שהיתה בעייתית מאד. אני מאז ממש מבולבל והדבר גורם סלידה וחוסר משיכה. אני מרגיש שאין לי עם מה לעבוד. לא מבחינה דתית, ולא מבחינה זוגית. אני מרגיש שאנחנו בפלנטה אחרת. אתמול הדברים הגיעו לשיא כשהלכנו לחתונה והיא השתכרה עד שהיא הפכה למעיקה. וכשאמרתי לה בואי ונלך היא התחילה להגיד שאני פרימיטיבי ושאשחרר אותה כבר וכו'. מה עליי לעשות? אני מרגיש בוש ונכלם מהסיטואציה ויש לנו גם שלושה ילדים בתמונה.

תשובה:

שלום לך שואל יקר!

יחסי הזוגיות הסוערים בהם אתם נתונים בוודאי מטלטלים. על אחת כמה וכמה כאשר – כפי שציינת – יש לכם בלי עין רעה שלושה ילדים.

אתה מתאר שאשתך עוברת שינויים קיצוניים. כל שינוי באשר הוא כבר עלול לסדוק את הביטחון שלנו בבן הזוג ואת יכולתנו לחזות את התנהגותו.

נוסף על כך, ההתנהגות שלה מביישת אותך ופוגעת בכבודך. הביטחון והכבוד עשויים להיסדק ולהיפגע פי כמה כאשר מדובר בשינויים בתחום האישות, שהוא ליבת הברית בין בני זוג.

האישות והתשוקה לחיבור מכונים בתורת הקבלה "יסוד", זאת משום שהן יסוד החיים. במובן הפשוט ביותר – מפני שממנו ועל ידו באים חיים לעולם. פגימה בו מהווה אפוא פגימה בשורש החיים עצמם, כלומר, בדרך שבה יבואו ילדים לעולם ואלו ילדים הם יהיו.

אין להקל ראש כלל כאשר ישנם קשים וסטיות מברית הנישואין בנושא זה, וניכר כי אתה כואב את מה שאתה מזהה כהתנהלות בלתי ראויה בתחום זה אצל אשתך: לבוש לא צנוע, וקשר בלתי הולם עם אחרים. בבחינה מסוימת, אפשר להמשיל מקרה זה למקרה בו אמרו חכמים: "אין אדם מקנא לאשתו, אלא אם כן נכנסה בו רוח טהרה" (ראה סוטה ג ע"א).

אולם ישנה גם הדרכה לבני הזוג כיצד לשוחח בהתעורר רוח טהרה זו: "…לא מתוך שחוק, ולא מתוך שיחה, ולא מתוך קלות ראש, ולא מתוך מריבה, ולא להטיל עליה אימה" (רמב"ם הלכות סוטה פ"ד הי"ח).

לאור זאת, בהיותך בתוך "רוח הטהרה" הזו, ברצוני להזמין אותך בכובד ראש להתבונן במתרחש, מזווית מבט קצת אחרת.

אתה מתאר שאשתך עוברת תהליך בינה לבין עצמה עצמה. תרשה לי לאתגר את התפיסה הזו. שינוי הלבוש, הציפיה ליחסים איתך, התנהגות בלתי הולמת בחברתך, ואפילו הפנייה החוצה – כולם אינם נשמעים רק כשינוי בינה לבין עצמה, אלא כסוג של "דיבורים" בתוך הקשר. נשמעת כאן צעקה וציפייה מצידה אליך. היא זועקת בשפה של מיניות, אולם מעניין לדעת האם משהו אחר נוסף המסתתר מאחורי זה? איזה צורך זוגי של אשתך אינו מקבל מענה? הצרכים הנפשיים שלנו בקשר באים לידי ביטוי לעתים קרובות בתחום הפיזי.

תרשה לי לאתגר אותך עוד יותר. כתבת רבות אודות בעיות שיש לך עם אשתך, אולם אודות עצמך לא כתבת. אני תוהה מהו הקשר הזה עבורך? מה יש לך בו ואלו צרכים שלך אינם באים בו לידי ביטוי? מה הסיבה שאתה עומד מנגד לנוכח התנהגותה של אשתך? עד כמה אתה מעוניין להשקיע בקשר הזה?

נדמה כי אין הרבה תקשורת ברורה ביניכם אודות הקשר, אולם לאמיתו של דבר אתם מדברים זה עם זה רבות: אתה מדבר דרך הגוף וחרדת הביצוע, ואילו אשתך מדברת בהתנהגות בלתי הולמת.

אני מציע לכם לדבר באופן שקוף יותר זה עם זו.

ציינת כי הכרתם לא בשידוך, ומתוך כך בחרתם להתחתן. בייחוד לאור העובדה שאתם באים מבית חרדי בו אין הדבר מקובל, אני יכול לשער שמצאתם זה בזו משהו מיוחד, וכי ידעתם רגעים יפים יחד. יש לכם אם כן תשתית שעמה אתם יכולים לעבוד, גם לנוכח המתרחש.

אם תבחרו להשקיע בנישואיכם, תוכלו ללכת לייעוץ זוגי שיכול לסייע וללוות אתכם בדרככם זו.

אני מאחל לך הצלחה בדרכך הלא פשוטה לקראת טהרה ותיקון החיים, הברית והרעות הזוגית.

חיים ב.

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן