The Butterfly Button
אשה כעסנית ותוקפנית- האם להתגרש ממנה?

שאלה מקטגוריה:

נשוי בשנית מזה 7 שנים , ללא ילדים משותפים ילדה אחת , שלה .
אשתי מתגלה כאדם חרדתי , נוירוטי , חסרת סבלנות באופן קיצוני , מתבטאת הרבה פעמים בכעס ותוקפנות .
בשל המצב הקיים , הרבה מהתגבות שלה מוקצנות .
אציין רק ששנינו דתיים , אני בא מבית הרבה יותר דתי ומאמין בהנהגה אלוקית , והיא חוזרת בתשובה שגדלה בבית מאוד לא דתי . הפער הזה שלנו בהשקפות מייצר פעמים רבות התנגשויות . למשל ,אני מתנהל בצורה הרבה יותר רגועה ופחות היסטרית לנכח סיטואציות רבות , בהכירי את מגבלותי כבן אנוש ביחס להנהגה האלוקית והרבה פעמים על רקע זה מתגלעים ביננו לא מעט וויכוחים ..היא טוענת שאני לא "מציאותי" ..
הרבה פעמים מרוב שהיא כועסת היא נהיית ממש חלשה , כי הנפש משפיעה עליה , וכך היא גם לא ישנה בלילה טוב ומעגל "קסם" שמפיק ממנה "פנינים" ..אני למען האמת כבר זמן מה עם מחשבות לפרק פשוט את הנישואין האלה ולחזור לרווקות שלי ..בלי כל הטרטור הזה ..מה עושים ???

תשובה:

פונה יקר,

סליחה על העיכוב בתשובתי שנבע מצוק העיתים והמלחמה שפוגשת כל אחד מאיתנו באופנים אחרים ומאתגרים.

מסיפורך הקצר אני מבינה שנישאת בגיל מבוגר, עם אישה שיש לה ילדה אחת ואין לכם ילדים משותפים. הפערים שאתה מצביע עליהם הם גם מבחינה דתית, בהשקפות העולם, אך גם באופי, מה שמקרין מאד על הדרך שבה שניכם מתמודדים עם המצב הלא פשוט, שנחת על כל יושבי הארץ הזו.

אתה, כפי שעולה מדבריך, יותר דתי, יותר מאמין בהנהגה אלוקית, אך גם באופי אתה יותר רגוע ופחות היסטרי. המחשבות על גירושין צפות ועולות לא אחת, וכעת בעקבות המצב, הן רק מתחזקות.

אני מבקשת להציע לך נקודת מבט נוספת על המצב שאתה מתאר.

למרות שזה נראה כאילו אתה מתמודד בשתי זירות, הרי שלעניות דעתי, יש פה זירה אחת. מי שיש לו אופי יותר רגוע, פחות נכנס ללחץ, (שבזמני שגרה, אפילו עשוי להחשב כסוג של אדישות) מוצא את עצמו בד"כ גם מזדהה עם אמונות שעולות בקנה אחד עם האופי שלו. יתכן שהעובדה שאתה מקבל יותר בקלות וברוגע נפשי את המציאות שנכפתה אלינו, היא חלק מאופייך הנינוח, ולכן אתה גם מצליח ליצר הסבר ואידיאולוגיה שעולה בקנה אחד עם הדרך שבה אתה מתנהל בעולם. בדיוק כפי שאדם מעשי, מדגיש יותר בהתנהלותו ובעשייתו האינטסיבית את חובת ההשתדלות, ואיש רוח יכוון את צעדיו יותר לאור הפסוק 'השלך אל ה' יהבך והוא יכלכלך' .

עת מלחמה היא גם זמן שבו אנשים מזקקים לעצמם מה חשוב בחיים, ובוחנים את עצמם אם הם חיים לאורם של סדרי עדיפויות נכונים. והשאלה שעליך לשאול את עצמך (ברגע של שקט עם עצמך, מתוך כנות פנימית, ואולי בעזרת חבר אמת או מטפל מקצועי) היא מה ה' אלוקי דורש מעימי בסיטואציה הזו.

מהי החוזקה שלי , ובמה אני יכול לתרום מחוזקתי לבית היהודי שהקמתי. איך תכונות האופי המיוחדות לי, דווקא אלו שאני יותר טוב בהם, יכולים להיות לזוגתי, לביתה, למשענת ולאחיסמך בתקופה שהיא קשה לכל בית פרטי באשר הוא, ולבתי עם ישראל ככלל.

אתה מתעייף מהמאמץ שאתה חושב שהנך משקיע, ומפנטז על 'גירושין', על מנוחה, על רווקות, על שלווה של לבד, של לדאוג רק לעצמי. והנך שוכח שבסרט הזה כבר היית, בשנות רווקות ארוכות, וראית כי אין זה מצב כה מזהיר. יש לנו נטיה לשכוח את קשיי העבר, לייפותו ולזכור רק את נקודות האור, ולכן ברגע של קושי הנך מתרפק על השחרור מעול שהיה מנת חלקך שנים רבות.

אך לא לחינם הקב"ה שם אותך במקום הזה, בתקופה הזו, בזוגיות הזו.

יש לך בה תפקיד נפלא ומאתגר, שאם תתגייס למלא אותו, ולא תברח ממנו, תתמלא באותו אור, באותם כוחות מזינים, של מי שמרגיש שהוא מביא לעולם את תרומתו הייחודית.

המשורר יונדב קפלון ששיכל שתי כלות בטבח בדרום, חידש בישיבתו בבית האבלים הבנה בדברי הנביא.

הפסוק בישעיהו מ א' אומר "וקווי ה' יחליפו כח, יעלו אבר כנשרים, ירוצו ולא ייגעו, יכלו ולא יעפו". לצד הצורך להצמיח בימים אלו אבר חדש, הנביא גם מגלה לנו איך נוכל לעשות זאת: וקווי ה' יחליפו כוח. לא רק להחליף כוח באמצעות מנוחה כפי שאנו רגילים, במשמעות של הפוגה שמטעינה כוחות מחדש, אלא גם יחליפו כוח זה עם זה, נעשה החלפות, את תתני לי משלך ואני אתן לך משלי.

אין לי ספק שאם תתבונן לעומק, תגלה מהם החוזקות של אשתך, בתחומים אחרים, שאתה פחות טוב בהם. אתה תעניק לה את אותה שלוות נפש ואורך רוח שהיא כל כך זקוקה להם כדי להרגיש ביטחון בתקופה קשה זו, והיא תעניק לך מטובה בתחומים אחרים, שאולי לך אין בהם יד ורגל.

אם אתה מתקשה לראות תחומים אלו בעצמך, מומלץ מאד לגשת לטיפול או לרב, איש שיחה שמכיר אותך, ואת התא המשפחתי שלך, שידע להמריא איתך למבט גבוה יותר, ולראות את מה שלא ניתן לראות ממבט מאוזן.

במידת הצורך, פנה אלי ואנסה להפנות אותך לאדם או מטפל מתאים.

הרבנית ימימה מזרחי אומרת כי המלחמה הזו פגעה בלב הבית הפרטי. המקום שהיה הכי מוגן, נפרץ בו פרץ. אפשר לראות בכך מסר עבורינו, זה הזמן להשקיע בבית הפרטי, לא לברוח מאתגריו, אלא להחליט ביחד שמחליפים כוח זה עם זה, כל אחד תורם מחוזקו שלו, ונתרם , בתחומים אחרים, מחוזקה של זוגתו.

מאחלת לכם שהמשבר והקושי שאתם חווים עוד יוליד בכם כוחות,

יפתח בכם שרירים ויערה עליכם תובנות , שבמבט לאחור עוד תודו לקב"ה

על כך שלא נסוגותם מהמשימה הקדושה הניצבת כיום בפניכם, ויכולתם לה.

בברכה

ורדית

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן