The Butterfly Button
אני רוצה לקבל מבעלי מילים טובות והוא לא יודע לתת לי אותן

שאלה מקטגוריה:

אנחנו זוג צעיר נשואים שנה ורבים הרבה.
הוא בעל טוב ומדהים אבל מאד חסום רגשית,
אין לנו שיחות אם לא אני שחותרת אליהם בכל הכוח וכבר אין לי כוח.
כל מה שאני צריכה זה לחוות אהבה במילים ובלי לגעת. כן. תוכיח.
אבל הוא לא. הוא לא יודע איך לתת את זה.
והכי מתסכל אותי הוא כשאני שואלת אותו מה אתה אוהב בי? הוא לא יודע לענות חוץ מ- חמודה ויפה כלום!
אז למה התחתנת איתי? הוא גם לא יודע לענות…
עד שאנחנו לא רבים הוא לא מחפש דרך להביע אהבה, יותר נכון- אין לו מושג איך לעשות את זה.
איך אפשר לסדר את המצב?
אני על הקצה. נמאס לי.

תשובה:

שלום וברכה לך שואלת יקרה

שאלה כל כך חשובה שאלת אותנו.

מה שכתבת המחיש מאד את הדרכים השונות בהם אנחנו נותנים אהבה והאופן השונה בו אנחנו מרגישים אהובים.

את מכירה את חמש שפות לאהבה?

'חמש שפות של אהבה' זו גישה שכתב עליה ג'רי צ'פמן שאומרת שכל אחד מביע אהבה בדרכים אחרות.

יש מי שבשביל להביע אהבה או בשביל להרגיש אהוב הוא ישתמש במילים. 'אני אוהב אותך' או 'אני אוהבת אותך כי…' או בהרבה פתקים כתובים, שמאחלים יום טוב והצלחה ומספרים על קרבה וגעגועים.

יש מי שיבחר בפעולות שירות. למשל, לנסוע רחוק ולאסוף את בן הזוג מהצומת כדי שלא יצטרך לחכות בקור לאוטובוס, עשוי להיות מעשה של אהבה.

הדרך השלישית היא מתנות. יש אנשים שמרגישים אהובים כשקונים להם מתנות, וגם יביעו אהבה על ידי רכישת מתנות. למשל, רכישת זר פרחים לשבת.

הדרך הרביעית להביע אהבה היא על ידי זמן איכות משותף. פשוט להיות ביחד. לשבת יחד, לטייל יחד, לאכול בחוץ או בבית ביחד. ורצוי מאד בלי מסיחי דעת דיגיטליים.

הדרך החמישית היא מגע. אנשים שמזהים אהבה עם מגע מחפשים הרבה קרבה פיזית על מנת להרגיש אהבה, או על מנת להוכיח שהם אוהבים.

אולי בעלך מראה לך אהבה בשפה אחרת ממה שאת רגילה?

יש שאלון מעניין שאפשר למלא ולדעת כאן

אז בעלך יודע לאהוב בשפת המגע

ואת מצפה לשפת המילים

עצם המודעות לזה כבר חשובה מאד, היא מנרמלת את המצב,

הרי אך טבעי הוא שאנחנו אנשים שונים שמביעים ורוצים אהבה באופנים שונים.

דיברת על עניין היוזמה. שמפריע לך שאת היוזמת.

לכל לקיחת אחריות יש רק אחד

ואם את לוקחת את עצמך את שק ההשקעה הזוגית אז הוא ישאר ביוזמתך..

(מכירה את זה שיש אמא קבועה שאוספת את הכסף למתנה לגננת בסוף שנה? מאד נוח לנו שיש מי שלוקח את האחריות. וזה מה שמאפשר לנו להיות פאסיביים..)

זו אפשרות אחת

ותיתכן עוד אפשרות. שזה מי שהוא.

האם תוכלי לקבל את המגבלה הזו שלו כנתון? להשלים עם כך שיוזמה בינאישית היא לא הצד החזק שלו? לצד מעלות רבות שקיימות בו..

אם הוא זורם ונהנה ממה שאת מציעה ויוזמת האומנם זה כזה בעייתי?

וכי רק יוזמה שלו יכולה לתת לך תחושה של קירבה? מדוע?

מה יקרה אם את לא תיזמי? האם לא יקרה כלום ביניכם?

את מספרת שאת עושה לו סוג של מבחנים בדמות שאלות של למה התחתנת איתי ומה אתה אוהב בי,

ואז מאוכזבת כשמגיעות תשובות פושרות ודלות.

קודם כל אומר שאני מבינה אותך מאד. והיה מאד כיף לקבל תשובה ערוכה סדורה ומביעה בהמון מילות אהבה והערכה את הקסם והמיוחדות שבך ואת הרגשות ההומים של בעלך אלייך.

אבל. ויש פה אבל חשוב.

זה שבעלך פחות מיומן בלהביע את זה במילים לא אומר שהוא לא מרגיש רצון אהבה וקשר אליך באופן עמוק. הוא פשוט לא טוב בלנסח את זה.

תחשבי רגע על תחום שאת חלשה בו. יש לך תחום כזה בראש?

ועכשיו תחשבי שיבחנו את איכותך וטיבך רק בפריזמה הזו של הדבר הזה שאת חלשה בו.

מבאס. נכון?

אז בעלך הוא לא איש של מילים. מותר לו לא להיות איש של מילים. מרשה לו?

יש לו דרכים אחרות לגלות לך שהוא אוהב. מסכימה להקשיב לדרכים האחרות האלו?

ללמוד להנות ממה שהוא מביא לקשר? לא לחפש להפוך אותו למשהו אחר ואז להתאכזב שהאחר הזה דל וחסר?

אני יודעת שזה קשה.

כי יש לנו תמונה בראש מי הוא הבעל האידיאלי.. ובדר"כ זה בעל מפרגן ומחמיא שיודע לדבר ולהביע אהבה ורוך במילים קרובות ונוגעות וזה מתוק כל כך.

אבל לבעלך יש חוזקות אחרות. וכדאי לגלות אותם.

אולי תמצאי עוד דרכים בהם תוכלי לחוות את האהבה והקשר ביניכם?

ממליצה לך למלא את השאלון ששלחתי לך קישור אליו ולתת לבעלך למלא. ולשוחח על זה.

לא מתוך שיח של אכזבה. אלא ממקום סקרן. כלפי עצמך. כלפי בעלך. כלפי דרכים חדשות ומעניינות שהקשר שלכם יכול להתגלות….

מציעה לך להתבונן בדברים

בברכה ובהצלחה

תמר

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן