The Butterfly Button
אני סובלת מאלימות

שאלה מקטגוריה:

שלום,
אני חייבת עזרה למרות שאני לא מאמינה שמישהו יכול עזור לי..
החיים שלי נורא קשים,כל החיים שלי סבלתי מבריונות מילדים מהגן ועד הבית ספר,וכתוצאה מזה התפתח לי מגיל קטן חרדה חברתית קשה,מה שאומר זה שאין לי חברים.
אני מתמודדת עם החרדה כל יום מצאתי לי עבודה שאני עובדת כבר כמעט שנה,ולאט לאט אני מרגישה שהחרדה קצת פחתה,אבל היא עדיין חמורה מאוד.
הנושא שאני רוצה לשאול עליו זה על אלימות משפחתית..
אני סובלת כבר כמה שנים מאלימות מצד אחי,אני בת 19 הוא בן 24
הוא כבר הרביץ לי כמה פעמים,ופשוט נמאס לי!!!!
נמאס לי לפחד פחד מוות נמאס לי לא לצאת מהחדר בגללו נמאס לי לא להגיד מה שאני רוצה!
חס וחלילה אני אגיד משהו לא במקום או קצת ארים את הקול כשהוא ישן,ייפתחו שערי גיהנום ופשוט אין לי כוחות יותר אני מפחדת ממנו פחד מוות!אם אני נכנסת למקלחת והוא בדיוק רוצה להיכנס הוא יתחיל לצעוק צאי מהמקלחת ולקלל ולדפוק ולאיים,וזה פשוט סבל..
מספיק שרע לי מחוץ לבית גם בבית אני סובלת נורא,אין לי לאן לברוח אין לי חברות ללכת אליהם אין לי כסף או אומץ לשכור דירה.
אמא שלי גם פוחדת ממנו נורא,ואבא שלי אני לא מדברת איתו כבר כמה חודשים כי הוא בדיוק אותו דבר כמוהו,כשהייתי מדברת איתו ואומרת לו שאני מפחדת מאח שלי הוא היה אומר שטויות תתגברי על זה הוא משוגע(אז זה נותן לו גיבוי להרביץ,כי הוא משוגע)והוא לא מבין שאני בת אני עדינה ולא פרמיטיבית כמוהם.
כבר איימתי על אחי שאני אתקשר למשטרה ומן הסתם שהוא לא לוקח את זה ברצינות כי קודם כל אני מפחדת מאוד לעשות את זה אבא שלי איים עלי ועל אחים שלי שאם נאיים למשטרה אוי ואבוי מה הוא יעשה לנו,ואמר לי במילים האלה “,גם עלי תאיימי במשטרה?”
יש לי פשוט חיים לא הגיוניים זה לא חיים אני פשוט מתה מבפנים..
אני לא יכולה לחיות יותר במצב הזה,אני לא יכולה לשים לזה סוף כי אני לא יכולה להתלונן למשטרה לא יכולה לברוח מהבית לא יכולה כלוםם.
בבקשה אני צריכה טיפת אור בחיים החשוכים האלה,בבקשה עזרה

תשובה:

שואלת יקרה שלום וברכה,

 

אני קוראת את פנייתך בצער ובכאב, את מתארת בצורה פשוטה ונוגעת ללב את מה שאת עוברת מאז שאת זוכרת את עצמך, יום יום שעה, ואת החיים שסובבים אותך מאז שנולדת.

את מספרת שאת חיה בסביבה של אלימות. הדרך של אנשים שעל ברכיהם גדלת לבקש לתקשר לדבר היא בדרך גסה וקשה של כעס של האשמות של הפחדות ואיומים. זה קשה ועצוב ואני מניחה שאת כמהה לסביבה יותר רכה, יותר בטוחה יותר מגנה.

את מסבירה כל כך יפה  שהסביבה הזו גרמה לך לחרדה חברתית  ואכן כשמתרגלים לחיות בדריכות ובפחד מתמיד מהסובבים ובעיקר מהאנשים שאמורים לגדל אותך ולהגן עלייך, מפתחים פחד תמידי גם מאנשים לא מאימים.

מאד משמח לקרוא שאת עובדת ומתמידה בסביבה של עבודה, זה מספר על הכוחות שלך, למרות הסביבה הלא בטוחה והמשאבים הרגשיים הדלים שלך את מצליחה להתמיד במחויבות זה מקסים וזה מספר כמה את עוד יכולה לגדול ולצמוח ולהצליח בחיים בהרבה שטחים אחרים כמו זוגיות והורות.

 

אני מתרגשת ושמחה שפנית אלינו, הפניה שלך מאפשרת לסלול דרך להתחלה של עזרה ובניה של חיים בטוחים יותר.

ברור שאת צריכה להיעזר.

את כרגע מאד בודדה אין לצידך בעל או בן זוג שיכול לתמוך, ההורים שלך אינם מהווים מקור תמיכה, אני מניחה שאמא שלך גם אם היתה רוצה לעזור מאוימת אף היא מאימתו של אביך ואולי אפילו אחיך הגדול וכך את נשארת לבד, לבד עם רגשותייך לבד  וחלש עם היכולת שלך לעצור את האלימות שמופנית כלפייך.

 

חשוב לי להגיד לך בצורה ברורה שאסור לאביך ולאחיך ולאף אחד לפגוע בך בשום צורה. לא מילולית ולא פיזית. אסור מבחינה השקפתית הלכתית ואסור מבחינה חוקית!!

אבל מה? אין לך דרך לבדך להפסיק את ההתנהגות הזו שלהם.

את מוכרחה להעזר.

ויש במי.

מדינת ישראל היא מדינת רווחה, שאחראית לדאוג לרווחתם הנפשית של התושבים שלה. ולשם כך היא העמידה בכל איזור לשכות של רווחה בהם ישנם אנשי מקצוע בד”כ עובדים סוציאליים שיש בהם ידע מקצועי וחוקי לעזור לכל אדם במצוקה.

אני מאד ממליצה לך לפנות ללשכת הרווחה באזור המגורים שלך. אשמח לעזור לך לפנות למקום המדויק אם תספרי לי היכן את גרה.

כיום בלשכות שנמצאות באזורים דתיים או חרדיים ישנם אנשי מקצוע שומרי תורה ומצוות שרגישים לצרכים המיוחדים של אנשים ששומרים מצוות ויודעים לעזור בצורה הנכונה.

בלשכת הרווחה יוכלו לחשוב איתך ביחד איך אפשרי לעזור גם לך וגם למשפחתך לשפר את המצב ולהשתקם. יוכלו להפנות אותך גם לטיפול רגשי שיעזור לך למצוא כוחות בעצמך להתגבר על החרדה החברתית ולבנות עמוד שדרה בתוכך חזק ויציב והרגשה פנימית של בטחון.

 

את זקוקה לעזרה יקירתי ומגיעה לך עזרה!

העזרה שאת זקוקה לה אמורה להתמקד בשני ערוצים.

קודם כל כאן ועכשיו לעצור את מעגל האלימות שבו את חיה. לסייע למשפחתך להשתקם ואו לסייע לך ביציאה מהבית ובכניסה למסגרת בטוחה יותר – זה יכולה להיות חדר שתשכרי לבדך וזה יכולה להיות דירה של בנות בנות גילך שבאות מבתים דומים ומקבלות טיפול תומך ובונה בתוך הדירה.

הערוץ השני הוא טיפול מעמיק על ידי אנשי מקצוע שיסיע לך לבנות את עצמך ולהקים משפחה זוגיות והורות אחרים ממה שהכרת. בטוחים מוגנים ומגנים על הילדים שתלדי. הדרך היחידה שלך לעשות את זה זה להעזר באנשי מקצוע.

 

את מספרת בפניה שלך שאת עדינה ורגישה וזה מרגש שלמרות הסביבה שגדלת בה והדוגמא אישית שהיתה לך נשארת עדינה וזה מה שאת רוצה להמשיך ולהיות.

 

כל הכבוד שפנית!

 

אשמח שתכתבי לי היכן את גרה ואוכל להפנות אותך למקום מתאים שיסייע לך.

 

בהערכה,

שולי

shshuly@gmail.com

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

  1. אם הבחורה שרשמה את זה יכולה לקרוא את תגובתי
    אני רוצה להציע לך לחפש מדרשה לבנות, אולי עם אופציה בבוקר לעבוד ובערב לחזור לפינה שפויה ושקטה ללא אלימות ופחד מאלימות. העיקר להתרחק מהאח שלך שהוא מסוכן , לחילופין אם תלמדי תואר תוכלי לגור במעונות. אבל מדרשה זה פתרון מעשי יותר כי מישם יוצאים לשידוכים וככה לא תצטרכי לחזור בהמשך אני מאחלת לך רק טוב בע”ה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

הבן הנשוי לא רוצה בקשר איתנו
הבן הנשוי שלנו בתקופה האחרונה הפסיק קשר איתנו ההורים נשוי כבר 3 שנים ומתחילת הנישואין התגלו קשיים עם כלתנו כשנולדה להם בת לא ניתנה לנו ההרגשה לגישה חופשית לנכדה- תמיד הגבילה אותנו אם זה בשעות ביקור וגם כשהיינו מגיעים היו התניות של זמן איכות איתו כי היא צריכה לישון (באמצע...
בעלי ואני רבים בצורה הרסנית
ראשית יישר כוח על הפלטפורמה החיובית הזאת. אתם עושים חיל וכיף שיש את האפשרות לפרוק ולקבל עצות אמיתיות מהלב. תודה. אתחיל ואומר שבעלי ואני ביחד כבר כ-16 שנים ואפשר לומר שגדלנו והתעצבנו מתקופת הנעורים ועד היום כאנשים בוגרים – ביחד. אני כבר כמעט ולא זוכרת את עצמי לפניו. עברנו המון...
כיצד אוכל תמיד להיות שמח וחזק?
מקווה שלא אראה כמוזר בעינכם,אך באמת אשמח לקבל תשובה מעמיקה ומחכימה…אז כך: כמו שציינתי לעיל,לגבי החיים עצמם – זכיתי להגיע לאמצע (42.5),והם כידוע עוברים במהירות הבזק,ואני לא הטיפוס המתרפס…אני תמיד מנסה להפיק מהם את המיטב – למרות כל הקשיים הרבים שיש לכולנו,בעקבות האפיזודות המורכבות בחיינו. זה בגדול,ובקטן יותר – למרות...
דיכאון וכל מה שבא עם זה…
איבדתי את סבתא שלי לפני כשנה, מאז החיים שלי השתנו . המוות שלה עירער אותי נפשית וזה הגיע עם סיפור עצוב, היא היתה חולה מאוד הרבה שנים וגרה בחו”ל, ההורים שלי לא הסכימו שנטוס לשם והייתי מאוד קרובה אליה, דברתי איתה ימים ולילות בטלפון. היא היתה בוכה לי ומתחננת שאבקש...
אחות שממררת את חיי
תחילה, ברצוני להודות על הפלטפורמה הנפלאה הזו! מצוה ענקית! זמן רב מזה שברצוני לשאול על זה, אך היום קרה משהו שהביא זאת לראש סדר עדיפויותיי. בגדול השאלה שלי היא איך אני אמורה להתמודד במצב שה’ שלח אותי אליו והאם אני יכולה לגדול ממנו? אספר את הרקע, יש לי שני הורים...
המשפחה של בעלי חשובה לו יותר ממני!
אני ובעלי ביחד 4 וחצי שנים, התחתנו לפני שנה, אנחנו בזוגיות מאוד טובה, בריאה, חזקה ועם תקשורת פתוחה אך עדיין יש משהו מסוים שמאוד מפריע לי, בכל פעם שיש סיטואציה שקשורה במשפחה שלו, אני מרגישה שלא משנה במה מדובר הוא תופס את המקום שלהם ומגן עליהם בפניי שלא לצורך, זה...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
בטלגרם
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
דילוג לתוכן