The Butterfly Button
אני ובעלי צועקים אחד על השני -מה יהיה איתנו?

שאלה מקטגוריה:

קודם כל קראתי כמה שאלות באתר ומאוד עזר לי, תודה רבה,
אני נשואה 10 שנים, בעלי ואני מגיעים מהמגזר הליטאי, ולכאורה הכל היה בסדר
אבל לא הצלחנו לקשור חברות אמיתית אחד עם השני וכבר 10 שנים נאבקים שוב ושוב לחיות ביחד בטוב וזה לא ממש קורה
אני אדם מאוד מאוד אופטימי מטבעי, מלאת תקוה שבטוח דברים יסתדרו ויכולים להשתנות,
אבל מרגישה שהגעתי לאיזה סף של די כבר אין לי כח, ומצד שני אי אפשר להתיאש כי אי אפשר להמשיך לחיות ככה.
המצב כרגע שיש לנו 5 ילדים ב"ה, אבל הקשר בינינו מלא עליות ומורדות, בזמני לחץ אנחנו צועקים אחד על השני, ממש מרימים את הקול מתעצבנים ורבים והילדים חווים את זה רואים את זה ומסגלים לעצמם גם כאלו כעסים וצעקות, וזה כואב לי שורף לי גומר אותי, אני מרגישה אשמה שאני מגדלת אותם בצורה הזאת אבל אני לא מצליחה לתקשר נורמלי, אני מרגישה שבעלי מביא אותי לקצה. שאין לי שום אפשרות חוץ מלהתעצבן להשתגע ולצעוק! ואני אדם מאוד מאוד שלו בטבעי, לא זוכרת את עצמי אף פעם צועקת או כועסת ממש, לפני החתונה. זה לא היה קורה אף פעם. ופתאום אני לא מכירה את עצמי. מתבישת מהשכנים שגרים בסמוך, צריכה לעדכן כשאני מדברת בטלפון שלא יצעקו ברקע, לא פותחת חלונות כי לא נעים לי מה נהיה מאיתנו?? אני שואלת את עצמי מה נדפק איתכם מה קורה???
וניסינו הרבה, לקרוא ספרים על כעס, להתיעץ, לנסות לשפר, וכלום זה לא משתפר, הלחץ של החיים והסטרס גורמים לנו לאבד את עצמנו. בעלי מתעצבן מאוד בקלות ומאשים וכועס וזה משפיע גם עלי להחזיר חזרה וזה נהיה סיבובים בלתי נגמרים ונהיה לי כבר סחרחורת 🙁
חוץ מזה לבעלי קשה להחמיא ולחייך ולהיות בקרבה רגשית כזאת גדולה של חיבוקים לילדים וזה גם משפיע.
לי אין כח להיטיב איתו רק בשביל להיטיב איתו, כל הזמן יש בינינו חשבונות, אם אני מבקשת משהו אז הוא אומר- אם זה היה הפוך, את לא היית עושה ככה, היית רוצה שאני יעשה אצל המשפחה שלך ככה, ואני אומרת לו אין מה להשוות בינינו, מה הקשר, אז כבר אין לי סבלנות סתם לעשות לו טוב ולכבד אותו ולהעריך ולאהוב. מאוד קשה להעריך מישהו שגוער בילדים, צועק בבית מרים את הקול וכמה שאמרתי שזה קשה לי הרמת קול זה דבר שמלחיץ אותי ועושה לי לא נעים, שום דבר לא עוזר.
וזהו קשה לי, אנחנו חיים בבלאגן, ואם חשבתי שעם קצת עבודה זה יסתדר, אז לא זה לא עוזר,
מה העבודה שאני צריכה לעשות? חוץ מללכת לטיפול שאני ינסה לשכנע אבל לא בטוחה שהוא יסכים.

תשובה:

שלום יקירה,

אני קוראת את פנייתך ומרגישה בתוכי את המציאות הכל כך פוגענית ומכאיבה שאת, בעלך וילדייך חיים בה. כמה מצוקה בדידות ותחושת אובדן שליטה עוטפת את סיפור חייך בעשור האחרון.

הלוואי שאזכה להעביר טיפה מהאמונה שלי בשינוי גם במצבים שנראים לפעמים כמו סוגרים וסופיים.

אני מבינה ממך, שפנית לייעוץ, ניסית לקרא ספרים ושום דבר לא עזר.

תחילה, אני חייבת לחזק אותך ממש, מדהים בעיני שלא התייאשת, שאת עדיין מחפשת מענה ועזרה ומעוניינת לשנות את רכבת ההרים שעלית עליה לפני עשור, אז אני חייבת לציין שאת צודקת! מאוד קשה לעבוד על כעס, על התפרצויות ואני מתחילה דווקא את התשובה שלי בתחום הזה ולא בריקוד הזוגי שלך מול בעלך שאליו נגיע בע"ה בהמשך מהסיבה שלעניות דעתי, חייבת להיעשות עבודה קודם כל של סור מרע על מנת לאפשר לילדים סביבה יותר בטוחה, יציבה ושלווה על מנת לאפשר להם להתפתח בנפש בריאה ושמחה ולא תחת פחד ואימה ומצוקה.

אחד הדברים החשובים להבין, זה שיש לנו שליטה, כן כן. אני מחדדת – יש לנו שליטה ויש לנו בחירה כי עצם זה שאני מבקשת לסגור את החלונות או להיות בשקט כי אני הולכת לקיים שיחת טלפון אז אני יודעת שהדברים ניתנים לשליטה ואני יודעת כמה חשוב לי איך זה נשמע בחוץ ושבחוץ אני לא אגיב ככה.לא אני ולא בעלי. את השליטה הזאת בחוץ הייתי מנסה לדמות כלפי פנים בתוך העולם שאני חיה בו, על מנת לאפשר לילדים שלי את הסביבה הראויה עבורם.

אם את לא מצליחה לעשות את זה ואני מבינה שאת מרגישה שאת אינך מצליחה לעשות את זה, אולי תתחילי בהתבוננות על יכולת הבחירה שלך, על זה שאולי תתארחי אצל ההורים אז לא תגיבי ככה ואולי בסביבה יותר רחבה של השכנות ובגן שעשועים לא תגיבי ככה… ואם אני מבינה שיש לי יכולת להגיב אחרת, בסביבות מסוימות, אני מבינה שבאמת יש בתוכי את הכוח לעצור. אם אני רק רוצה. הייתי בנוסף מאוד ממליצה ללכת לטיפול מקצועי, זוגי ואם אי אפשר זוגי, אז אפילו לבד, אבל זה מהותי לפנות לעזרה, כדי לקבל כלים גם על עבודה של ויסות כעסים וגם על העבודה של הריקוד הזוגי שתכף נגיע אליו.. כרגע זה הדבר המשמעותי ביותר שעולה בין השורות, וגם את מנסחת אותו בהתאם כמה ששובר אותך לחלוטין, אז בעזרת השם שהקדוש ברוך הוא יתקנכם בעצה טובה להגיע לבעל מקצוע ראוי ונכון שידע לעבוד איתכם על הויסות, ולו רק לטובת הילדים.

ועכשיו בוא נגיע לטובתך האישית באספקט הזוגי, את מתארת שלא הצלחתם לקשור חברות אמיתית כבר 10 שנים ושאתם נאבקים שוב ושוב לחיות ביחד וזה לא קורה, שאת אדם מאוד אופטימי ומלא תקווה. אז בואי ניקח בשילוב כוחות, ונשתמש ברצון לקשור חברות אמיתית עם היכולת להיות אופטימית כדי להאמין שאין מה להתייאש ואפשר לעשות שינויים אם רק בוחרים.

עצם זה שהקשר ביניכם מאופייין בעליות וירידות אומר שיש גם עליות ולא רק ירידות. ולכן, צריך להתבונן מה יש בעליות הללו, ולראות מה היה שם?

מה היה טוב בתקופה הזאת?

מה היה טוב ב-X שעות האלה שהיה מה אפשר לנו לשוחח?

מה איפשר לנו להיפגש?

איזה אינטימיות נוצרה בינינו?

מה החלק שלי שייצר את הרגיעה הזאת ואת האווירה הטובה הזאת?

ומה החלק שלו שייצר את זה?

ולהתבונן על המקום הטוב הזה ולדעת שאפשר למנף אותו הלאה.

לא פחות חשוב מלהתבונן מה גורם לירידה, חשוב ללמוד מה מאפשר את העלייה.

לגבי הירידה את מתארת שבזמני לחץ יש הרמת קול ועצבים, אתם צועקים אחד על השני..הרבה דרמה וכעס. דבר ראשון, אני רוצה שתדעי, שזה מאוד מובן בזמני לחץ, אכן, מאוד מאוד מאוד קשה להיות במקום מאוזן ומאופס בפרט שאני נמצאת בתקופה שנראית כמו איזה לחץ מתווסף כרוני במהלך החיים. חשוב קודם כל להבין שזה יכול לקרות, אבל לא על בסיס קבוע, כדפוס פעולה, ולכן, עכשיו זה הזמן לשאול את עצמי :

למה זה מה שמביא אותי לקצה?

למה בעלי מביא אותי לקצה ?

כשהוא צועק ושאני צועקת מה אני פוגשת שם?

איזה חלקים בתוכי מתעוררים כשאני מבינה שצעקתי?

ומה אני מרגישה כשהוא צועק עליי?

אני שואלת את עצמי מה הצרכים שחסרים לך בתוך הקשר ומה הצרכים שחסרים לו בתוך הקשר שנפגשים בכזה ייסורים וכאב?

ומה צריך כדי שתפגשו אחד את השני ותבינו שזה לא התפקיד שלו להשלים לך את הצרכים שלך וזה לא התפקיד שלך להשלים את הצרכים שלו?

אלא צריך להיות איזה שהוא רצון משותף לבנות עולם זוגי שווה, יציב, לומד, מכבד, שמאפשר להתבונן על הצרכים אחד של השני.

את מתארת שאתם כל הזמן בחשבונות שאת מוכנה לתת רק אם הוא נתן והוא מוכן לתת רק אם את נתת ואתם כל הזמן בודקים איפה כל אחד נתן בתוך הקשר, ואם אנחנו מחפשים כל הזמן להיות באיזה שהם דיוקים וחשבונות אז גם ככה חיים נראים, כל הזמן, כמו מחברת משבצות אחת חונקת וסוגרת שמחייבת דיוק והקפדה במקום ספונטניות וזרימה, חשבונות ומאבקים במקום ויתורים וחיבורים.

מה יכול לעצור את המעגל הזה שאתם נכנסים אליו, שבו אתם כל הזמן בחשבונות?

מה יקרה אם אני אתן משהו מעצמי בלי לצפות לתרומה בחזרה?

האם אני ארגיש מנוצלת?

האם אני ארגיש שאין ערך למעשה שלי?

האם גם זה מה שהוא חווה מצידו כלפיך?

אני באמת חושבת שאתם חייבים לפנות לגורם מקצועי שיעזור לכם לווסת, לשמוע ולהקשיב אחד את הכאבים של השני, ללמוד לייצר גבולות בתוך הקשר שלכם שיאפשר רוגע ויציבות בתוך כל המעטפת המשפחתית שצמאה לקרקע יציבה. וכפי שכתבתי למעלה, אם לא יחד אז לבד, ויש גורמים תומכים שיכולים לעזור לך וגם לאפשר מתן תמיכה במקרה של רצון לעזור למשפחה.

מאמינה שאם האופטימיות שלך, תתגייסי להאמין שאכן הדבר ניתן לשינוי.

ראיתי את זה מול עיני בקליניקה שלי.

רק אם בוחרים באמת.

בהצלחה מכל הלב,

שירה

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן