The Butterfly Button
אנחנו רבים המון!

שאלה מקטגוריה:

אני נשואה כבר 8 שנים
אני אוהבת את בעלי מאוד. הוא אדם מדהים, ויודעת בלב שלם שזה הדדי.
כשאנחנו לא רבים, הזוגיות שלנו נפלאה ויש בינינו חברות עמוקה. אנחנו נפשות תאומות של ממש.
אבל לעיתים קרובות (מדיי) אנחנו רבים.

זה יכול להיות גם על שטויות
שנינו העבודה עצמית יומיומית מאוד קשה על האגו הגדול שלנו, ויחד עם זה גם מתלהטים מאוד מהר
(לפעמים אני מרגישה שאין לי פתיל מרוב שהוא קצר)
וכמה שאנחנו מנסים לחזק את הזוגיות
וכמה שאנחנו גם מדברים ומסכימים לא לריב לפני הילדים,
בסופו של דבר, ברגע בו הכעס מתגבר והטונים עולים,
לא משנה לכועס אם הילדים שם או לא ונאמרות לפעמים מילים מאוד קשות לידם.

גם מריב לריב המילים הקשות והפוגעניות הולכות ומתדרדרות (כאילו הרף עולה כל פעם ונפרץ עוד גבול)

יש ריבים מטופשים שנגמרים מאוד מהר- אחד מהצדדים מבקש סליחה ונגמר.
ויש ריבים שנמשכים גם כמה ימים
והולכים ומתדרדרים.
קרה גם שאיימנו ברמיזה בגירושים, למרות שזה דבר שלא יעלה על הדעת..

אני פשוט לא יודעת מה לעשות
ברגע האמת, הכעס משתלט ואני לא רואה שום אהבה ושום כלום..

חשבנו ללכת ליעוץ זוגי, אבל מצבנו הכלכלי לא מאפשר זאת כרגע.

תשובה:

שלום לך יקירה,

אחרי שקראתי את הפנייה שלך, התבוננתי בתחושות שעלו לי מתוך הכתב, והרגשתי תחושה אמיתי של תקווה, והתרגשתי להבין, כמה הפתיח שלך מעורר חיזוק והשראה, לא מובן מאליו ובאמת מרגש.

את מתארת לאורך הפנייה, דינמיקה מורכבת של מריבות, כעס, ותסכול גואה, בעוד את מתחילה בתיאור של אהבה חזקה והדדית בינך לבין בעליך, מה שמסביר, במבט בוחן, את עומק התסכול.

לאהוב מישהו כל כך ולהרגיש אהובה כל כך ו"להרוס" את זה בשניות.. באמת מורכב.

את מתארת חברות עמוקה ונשמות תאומות, ואני מרשה לעצמי לעצור רגע, ולשאול, אז למה לריב לעיתים כל כך תכופות, ועוד על דברים שטותיים לרוב..

אני מרגישה שהבעיה היא לא על מה רבים.. אלא למה בכלל רבים?

נשמע שאין פער ספציפי שאת מתארת, או פגיעה מהותית, ביקורת תמידית או בכלל נושא לא פתור וכאוב,

אלא עצם ההתלקחות, ההצתה, הסערה שמתעוררת, היא היא שמחרבת לכם את האהבה הכל כך נפלאה שאת מתארת.

או שמא דווקא היא זאת שמחזקת את המריבות הבלתי נגמרות?

ואעלה כאן כמה שאלות שבעיני מהותיות להבנת הריקוד הזוגי המורכב שלכם, ולאחר מכן אתן בע"ה כמה כלים פרקטיים לוויסות רגשי על מנת לנסות ולעבוד על השניה שלפני הסערה..

אז ככה:

מה הגורם המשמעותי שמביא לתסיסה?

מה הסיבה שאתם לא מצליחים לעצור לפני ההתדרדרות?

מה משרתת מלחמת האגו?

למה צריך לריב כדי להעביר מסר?

מה קורה מול מערכות יחסים אחרות בזמן המתח בניכם?

מי מוביל לפיוס?

מה קורה בשנייה שאחרי?

והכי חשוב להתבונן:

מה קורה בפיוס שלא קורה בשוטף?

אתם כזוג, מתחזקים את המריבות הללו, גם אם מהשפט הזה נשמע כמו לקוח מתסריט אבסורדי לחלוטין.

זוג יוצר ומתחזק ריקוד, שבו כל גירוי של האחר הוא תגובה של השני, וכל תגובה של האחר היא גירוי של השני.

וכך אנו נמצאים בלופ חוזר ונשנה, שהדרך היחידה לצאת ממנו, היא להתבונן עליו מהצד, ולבחור לרקוד אחרת.

ולכן ההתבוננות חיונית על מנת לחולל את תנועת השינוי המיוחלת.

וכעת, בתקווה שההתבוננות אפשרה טיפה של הצצה למה קורה לכם כזוג, וההבנה שאנו מגיבים שוב ושוב מאותו דבר, אז אולי, תנועה אחרת תאפשר שינוי, שלב ראשון בעבודה, עלייך לזהות שלושה מרכיבים שמתחוללים בתוכך, בעת סערה רגשית, ורצוי לערוך רישום לחוויות שאת מנתחת לעצמך.

הראשון: מה הרגשות שעולים בך, כגון: תסכול, פחד, כעס, עלבון, שמחה וכו' .

השני: מה המחשבות שמתרוצצות בראש כגון: למה זה קורה לי? מדוע לא מתחשבים בי? אני מאמינה שמגיע לי, וכו'.

השלישי: איך הגוף מגיב, פיזית ממש. כגון: דופק מהיר, יובש בפה, חום בפנים, כאב בבטן, רעידות בגוף, קוצר נשימה וכו'.

ככל שתיטיבי לזהות את שלושת החלקים הללו באופן נפרד, תוכלי לזהות בע"ה את הרגש או המחשבה שאת מפעילה וחווה שגורמים לתגובה המתפרצת שקשה לך לשלוט עליה, ולנסות להבין למה כל כך קשה לך בנקודה הזו ולמה הרגישות הגבוהה.

השלב השני, ללמוד לבצע הרגעה עצמית, המכונה "קשיבות" אותה יש לתרגל תדיר שלא בעת כעס על מנת להיות מסוגלת להשתמש בכלי בעת הכעס. תרגיל קשיבות: לשבת על כיסא, באופן נוח, ולהרפות, לעצום את העיניים, לכווץ את השרירים בגוף, לחמש שניות ולהרפות, פעמיים בסדר הבא: שוקיים, ירכיים, בטן, זרועות הידיים, כפות הידיים, הצוואר לצד שמאל, לצד ימין, לחיים, עיניים ופה. ובעת התפרצות הכעס, ניתן להשתמש בקשיבות ממוקדת כפות רגליים למשך דקה, להזיז את האצבעות ולהתבונן בהם, גם דרך הנעליים. ולנשום תוך כדי, לשאוף רגיל ונשוף לאט יותר.

השלב השלישי, שימוש ב"עזרה ראשונה" במצב של כעס ומתח:

אפשרות אחת, בעת הקושי, לעשות פרייז, לומר לעצמך "עצרי" ללכת צעד אחד אחורה, לנשום, להתבונן מה קורה סביבך, לנתח את הסיטואציה במהירות ובשיקול דעת, עד כמה שניתן, ולהיכנס למצב קשיבות, כפי שתיארתי למעלה.

לידיעתך, תרגול מתמיד בע"ה יועיל בעת מתח.

דווקא למשפט שכתבת:

"לפעמים אני מרגישה שאין לי פתיל מרוב שהוא קצר"

העבודה מול ה"פתיל" צריכה להתחיל בלחפש איפה הוא, זאת אומרת, מה מדליק אותו, איפה נמצאת הנקודה הרגישה, הדליקה. זאת שאם תדעי להתייחס אליה כראוי כשהיא מתחילה להבהב, אפשר יהיה בע"ה לווסת ולהרגיע את התגובה.

שלב ראשון במהלך החיפוש, מצריך לזהות שלושה מרכיבים שמתחוללים בתוכך, בעת סערה רגשית, ורצוי לערוך רישום לחוויות שאת מנתחת לעצמך.

הראשון: מה הרגשות שעולים בך, כגון: תסכול, פחד, כעס, עלבון, וכו' .

השני: מה המחשבות שמתרוצצות בראש כגון: למה זה קורה לי? למה בעלי פוגע בי? תמיד ידעתי שהוא.., אף פעם הוא לא…אני מאמינה שמגיע לי, וכו'.

השלישי: איך הגוף מגיב, פיזית ממש. כגון: דופק מהיר, יובש בפה, חום בפנים, כאב בבטן, רעידות בגוף, קוצר נשימה וכו'.

ככל שתיטיבי לזהות את שלושת החלקים הללו באופן נפרד, תוכלי לזהות בע"ה את הרגש או המחשבה שאת מפעילה וחווה שגורמים לתגובה המתפרצת שקשה לך לשלוט עליה, ולנסות להבין למה כל כך קשה לך בנקודה הזו ולמה הרגישות הגבוהה.

השלב השני, ללמוד לבצע הרגעה עצמית, המכונה "קשיבות" אותה יש לתרגל תדיר שלא בעת כעס על מנת להיות מסוגלת להשתמש בכלי בעת הכעס. תרגיל קשיבות: לשבת על כיסא, באופן נוח, ולהרפות, לעצום את העיניים, לכווץ את השרירים בגוף, לחמש שניות ולהרפות, פעמיים בסדר הבא: שוקיים, ירכיים, בטן, זרועות הידיים, כפות הידיים, הצוואר לצד שמאל, לצד ימין, לחיים, עיניים ופה. ובעת התפרצות הכעס, ניתן להשתמש בקשיבות ממוקדת כפות רגליים למשך דקה, להזיז את האצבעות ולהתבונן בהם, גם דרך הנעליים. ולנשום תוך כדי, לשאוף רגיל ונשוף לאט יותר.

השלב השלישי, שימוש ב"עזרה ראשונה" במצב של כעס ומתח:

אפשרות אחת, בעת הקושי, לעשות פריז, לומר לעצמך "עצרי" ללכת צעד אחד אחורה, לנשום, להתבונן מה קורה סביבך, לנתח את הסיטואציה במהירות ובשיקול דעת, עד כמה שניתן, ולהיכנס למצב קשיבות, כפי שתיארתי למעלה.

לידיעתך, תרגול מתמיד בע"ה יועיל בעת מתח.

הכלים הללו אפקטיבים מאוד כאשר יש לתרגל אותם בסיטואציות רבות ושונות ולדעת לזהות מה מפעיל אותי וסביב זה לעשות עבודה מעמיקה של התבוננות בלמה אני כל כך רגישה בנושא הזה או למה דווקא המשפטים האלה הם אלה שמעוררים אותי ובעזרת השם כלי הוויסות הללו יוכלו להועיל על מנת לאפשר שיח רגוע ואפקטיבי בינך לבין בעלך ואני ממליצה שאם כלים אלו אינם מספיקים כדאי ומומלץ לפנות לטיפול זוגי ולנסות אולי לפנות לעמותות שיכולות להועיל בעזרה בתשלום אבל לא להשאיר את המצב כלך, חבל מאוד, שכן אתם זוג עם פוטנציאל מאוד גבוה,

מאמינה בכם,

המון בהצלחה

שירה

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן