The Butterfly Button
אישיות בסימן שאלה

שאלה מקטגוריה:

ראיתי היום את האתר שלכם, נהניתי מהתשובות המעמיקות, מקיפות, ובעיקר תועלתיות.
חשבתי אולי תצליחו בס"ד להעלות ארוכה למכאובי הקיים מאז וגדל מיום ליום.
יש לי ב"ה כישרונות הבנה וקליטה טובים, אך חסר לי להצלחה כמה וכמה תכונות, שאיפות, השקעה, אחריות, וכו'
משנות ילדותי ובחרותי לא השקעתי בלימוד ובהתעלות
מצאתי שידוך מעולה ב"ה ולמדתי בכולל 10 שנים, אבל בלי שום הישג של הספקים ומבחנים.
לפני כשנתיים יצאתי לעבוד ושוב אני מוצא את עצמי מקרטע במינימום ההכרחי
לי אישית המציאות לא כ"כ הפריעה רק כשזה הגיע לתקר
אשתי היא זו שמעלה את חוסר העשייה ואת השאננות על פני השטח
היא נהיית מתוסכלת יותר ויותר מקנאה בחברותיה שזכו לבעל שמשקיע בלימוד או לחילופין בפרנסה או שניהם יחד
והחיים שלנו על אף כל הטוב שהתברכנו בו הופכים לסבל והצקות הדדיות.
בנוסף על כך אני משתייך לחסידות חזקה ביותר עם עקרונות רבים, חלקם לא מובנים למי שמגיע מבחוץ כמו אשתי שתחי'
שהיתה מוכנה להקריב כל מיני שינויים עבור בחור שיהיה 'גם' חסיד, אבל כשגילתה שאין לו מה למכור התאכזבה ואיבדה את כל הרצון להיות קשורה אלי ולחסידות שלי שרק דורש ממנה המון ולא תורם לה כלום לפי דעתה

תשובה:

בס"ד

שלום דוד!

קראתי את דבריך בלב דומע. מצד אחד הנך אדם עם מודעות עצמית טובה ואף מצאת את העוז והיכולת לפנות ולבקש עזרה, מצד שני הנך חווה מסכת ארוכה של תחושות כישלון ואכזבה, שגם אם בעצמך אינך חש בהם, הרי שסביבתך הקרובה (ובמקרה הזה זאת רעייתך) משקפת לך אותן.

אז תחילה ברצוני לומר לך: אין אדם שאין לו נקודות חוזקה!

גם אם נדמה לך שטרם מצאת את נקודות החוזק האישיות שלך, הרי שבוודאי יש כאלו וחשוב להאדיר ולחזק אותן. גם אם אינך לומד ואינך מצליח להתמיד בעבודה, יתכן שיש תחום שאתה אוהב ואולי תוכל לפתוח בו עסק עצמאי. לחילופין, ייתכן שישנו תחום לימודים המדבר אליך ותוכל להתמיד וליהנות בו. ישנן כיום אפשרויות רבות לתפקידים שונים, ליזמויות עסקיות, להשתלבות בארגוני חסד שונים, שבוודאי אחד מהם יתאים לך ותוכל למצות דרכו את כישרונותיך ויכולותיך.

והכי חשוב: תאמין בעצמך!!!

אין ספק שיש תכונות בהן הנך טוב יותר מאחרים, ועליך להאמין בכך ולנסות לגלות אותן בכל מחיר. גם בתחילת שנות ה-30 לחייך הנך צעיר עדיין והעתיד עוד לפניך, אין ספק שחיפוש נכון והחלטי של נקודות החוזק הללו, יאפשר לך להתקדם ולהוכיח לך ולעולם שאתה מסוגל לעשות דברים גדולים.

בנקודה זו חשוב להדגיש כי אין תחליף לאחריות, נחישות והתמדה. חז"ל אמרו כי "אין דבר העומד בפני הרצון", וכדי לגלות את נקודות החוזק אתה צריך לרצות. באמת לרצות! "לרצות" זה אומר להיות מוכן גם להשקיע בשביל כך הרבה מאמץ ומשאבים. להשקיע בחיפושים, להשקיע בתקופת בדיקה ותהייה, להשקיע באי יציבות בתחילת הדרך, אך להאמין במטרה ולבסוף גם לגלות אותה.

גילויו של כל דבר חדש נובע מתחושת חוסר. כאשר אדם חש כי לא חסר לו דבר והוא משלים עם המצב הנוכחי, לעולם לא יגלה דברים חדשים, לעולם לא יתקדם. עצם פנייתך מורה כי אתה חש שלא בנוח במצב הקיים. תחילה לא שמת לכך לב, אך משרעייתך העירה לך והתפתחו ביניכם דין ודברים, שמת לב שהמצב הנוכחי אינו רצוי. זה לא משנה אם הוא לא רצוי בגלל תחושתך האישית הלא-נוחה או אם אינו רצוי בגלל המריבות עם רעייתך, בסופו של דבר זהו מצב לא-רצוי ועליך לשאוף לנסות ולתקן אותו. ההגעה למסקנה זו לא נועדה להטיל עליך עול נוסף שיכביד על כתפיך אלא להיפך, היא נועדה לאפשר לך לצאת לדרך חדשה ולנסות להיחלץ מהמצב הקיים. רק מי שחש שלא בנוח מנסה לשנות את מצבו, ובעיני ראיתי רבים וטובים, שדווקא משברים וקשיים שהם עברו, גרמו להם להתעלות ולצמוח למחוזות חדשים ומוצלחים.

רעייתך עשתה רבות בעבורך. היא הצטרפה לחסידות, היא האמינה בך, אך כיום היא חשה מאוכזבת. חשוב שתדע כי האכזבה שהיא חשה איננה ממך כבן אדם. מדבריך אני מבין שהיא חפצה בך ובהמשך הזוגיות שלכם, והייתה שמחה לו היית מרים את הכפפה ומוצא את הנקודות בהן אתה חזק. נראה שהיא דואגת לך, היא דואגת לזוגיותכם וחרדה לעתידכם המשותף. היא חפצה מאד באושרכם ורוצה לראות אותך חוזר הביתה עם עיניים בורקות ועם סיפוק גדול. מבחינתה אין זה משנה אם מדובר בסיפוק מלימוד תורני מעמיק או מעבודה משמעותית אותה מצאת, אך היא רוצה אושר, היא רוצה התמדה, היא רוצה עיסוק משמעותי בעבורך ורב צערה על כך שזה לא קורה.

חשוב שתאמין שאתה יכול להחזיר את האושר לחייכם. היעזר בבני משפחה, היעזר בקרובים, אל תהסס לדפוק בדלתות, אל תהסס להתחיל בהתנסויות שאולי בתחילה יגרמו מפח נפש אך בסוף יביאו לגילוי המיוחל. אין ספק שאם תרצה ותתמיד בסוף תצליח ותמצא את דרכך.

ולסיום, מעבר לאיחולי הצלחה רבה בדרכך למחוזות חדשים, גם אזמין אותך לנסות ולהיעזר בנו במידה והנך חושב שיש דבר נוסף שאנו יכולים לסייע בו.

בברכה

דניאל

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן