The Butterfly Button
אין לי על מה להעריך את בעלי

שאלה מקטגוריה:

הי
מה שקרה זה שאני פשוט כבר לא מכבדת את בעלי הוא נראה לי אדם כזה קטן אדם לא מוצלח בלי שאיפות בלי יכולות בלי השגים
כבר שהתחתנו היה לו קשה עם כל הזוגיות וכל המחוייבות הוא לא אוהב את זה הוא רוצה חופש והוא כל הזמן רוצה לחזור לחופש הזה לאנשים הלא שופטים להרגשה שאתה שווה ואתה מישהו
בהחלה זרמתי איתו והערכתי אותו אבל אם הזמן בגלל שהוא לא לקח אחריות בכלל על הבית על הילדים על הפרנסה אני הפכתי להיות נינג'ה אני בכוחות לא אנושיים איכשהו בניתי לנו בית ואת הילדים גידלתי לבד אם כל הקשיים שלהם והוא הלך ונהיה קטן בעיני ועכשיו אני פשוט לא מעריכה אותו בכלל הוא לא עשה ולא עושה כלום עם החיים שלו הוא פשוט מגלגל יום ביומו לא שואף ולא כלום ונראה לי שכבר חומת ההגנה שלי מול הילדים לגמרי נשברה והם רואים ממש איך אני פשוט לא סופרת אותו והוא כזה עצבני ממש הוא כל השבת מעיר וצועק כמו משוגע ופשוט כולנו מתעלמים ומחכים שהוא ירגע ואני מבינה שזה בגלל שאני מראה שהוא לא שווה בעיני אז הוא כתגובה מנסה לקחת המון כוח וזה רק דוחה אותי עוד וגורם לי ולילדים כמובן להפחית מערכו
בבקשה אל תגידו לי להעריך אותו כאדם כי זה לא רק השגים פיזיים זה גם נפשיים ואנושיים הוא פשוט לא נחמד לא קשוב לא סימפטי רק זעמן כזה ולא אכפתי ומפוצץ בביקורת כל הזמן ועל הכל
וכמובן שלא בו הבעיה ואין לו מה ללכת לטיפול או לנו
אז האמת אין באמת פיתרון סתם לשפוך את הלב כי אין באמת מישהו אחר כנראה מגיע לי על כל העבר הלא צדיק שלי וגם ההווה לא להיט הייתי צריכה להתגרש בהתחלה כנראה לא הייתי מתחתנת שוב אבל לפחות לא סובלת מתחושת לא טובה מספיק שלו

תשובה:

בס"ד

שלום יקירה,

תחילה אתנצל על התגובה המאוחרת, אבל את מלווה אותי מהיום הראשון שראיתי את הפנייה שלך,

הכאב, הבדידות והסבל בולט מכל מילה שכתבת,

אני משערת לעצמי, איך נראה סדר היום שלך, ותוהה מאיין הכוחות המדהימים שלך להמשיך ככה עוד יום ועוד יום,

את פשוט קורצת מחומר שורד, משימתי, מאמין ולוחם,

אני מכאן מוחאת לך כפיים על הכוחות הלא ייאמנו שיש בך להמשיך ולקיים בית עם ילדים, למרות שבחוויה שלך, את ממש בבדידות זוגית, הורית ותפקודית, לכל דבר ועניין.

כתבת שאין באמת פתרון, ושאת רוצה רק לשפוך את הלב.. לא פירטת בפנייתך האם יש כתובות נוספות שאת משתפת, חברה קרובה, משפחה או אולי שכנה?

אז תחילה אני מקווה שעצם הפנייה עשתה את ההקלה, ואני יכולה לשער שכן, ובאותה מידה לדעת, שלטווח הארוך, לא ממש.

תמיד לשתף יוצר הקלה, שחרור ממועקה פנימית של משא כבד על הנשמה, הרגשה שיש מי ששומע, ובאיזה שהוא מקום, עצם השיתוף עוזר לעשות סדר בראש, בלב, מול בליל הרגשות שמשתולל בתוכך, כך שלשיתוף יש אפקט חשוב מאוד אפילו, אך לצערנו, הוא לבדו לא פותר את הקושי, ההתמודדות, אלא רק מפנה מקום לנשיאת משא שוב ושוב.

ייתכן, שזה רצונך, כי כפי שציינת, את מאמינה שאין פתרון, ובמצב הזה, ללא שום שינוי, מבחינתך, כל שנותר לך, זה ללמוד לשתף, לאוורר את הנפש שלך וללמוד לחיות עם ה"גזרה" באופן יותר נסבל,

לעיתים, כמטפלת, אני מלמדת כלים להתמודד מול בשורות קשות, בלתי הפיכות ומאפשרת למטופלת לחיות לצד הכאב,

האם זאת הגזרה שלך גם?

האם, לעבר "לא צדיק" אין אפשרות תקומה? שינוי? צמיחה? התעלות?

כיהודים, אנו יודעים, מבינים ונושמים את המתנה היפה ביותר בעיני, שנתן לנו הקדוש ברוך הוא, שבראה עוד טרם בריאת העולם, הוא נתן לנו את התשובה.

אנו צריכים רק לבחור בה, ללמוד אותה ולעשות אותה, ולזכות להמשיך הלאה, כמי שהעבר בנה מדרגות המקרבות אותו לקדוש ברוך הוא, ומשם צועדים הלאה, לחיים שהם בעלי בחירה, מודעות והשלמה.

ההחלטה בידיים שלך,

אם תרצי לחולל שינוי, בעצמך, בזוגיות שלך, בדוגמא האישית שלך, אפשר גם לפנות לעזרה מקצועית, ואפשר לנסות לעבור תהליך פנימי, אישי, כי בהחלט יש מה לעשות, עם ההסתכלות שלך על שכר ועונש, עם הכוחות והאמונה לשנות, לראות אחרת, גם אם בן הזוג, לכאורה, נשאר כמו שהוא. כי יש חלקים התלויים בך, וישנם חלקים שאינם.

אולי כדי לעזור לך לבחון את האפשריות העומדות בפנייך, בחלק הזוגי, אפשר וכדאי להתבונן בריקוד הזוגי שלכם, בחלקים שלכם שמרכיבים את המערכת שלכם,

יקירה, ברגישותך הגבוהה ובתבונתך כתבת משפט בפנייה שלך שריגש אותי וחיזק את האמונה שלי בך כמי שמסוגלת להתבונן פנימה על החלקים שבך, שאולי יוצרים ותורמים לריחוק הגדול שלך מבן הזוג שלך.

אני כמובן מדברת על המשפט: "אני מבינה שזה בגלל שאני מראה שהוא לא שווה בעיני"

במערכת זוגית, הכלים השלובים, יוצרים תנועה, כל גירוי הוא תגובה, וכל תגובה היא גירוי, ולכן, המטרה היא לא לחפש אשמים, אלא לברר מה הדפוס של ההתנהגות שלך שלא מוכן לקבל את בן הזוג שלך, כמו מה הדפוס שלו, שלא מוכן להיות חלק בשותפות הזו, עליה הסכמתם במעמד החופה שלכם,

את מתארת בן זוג שלא מרגיש שווה, שמרגיש תחת מסגרת חונקת וביקורתית, ולא מוכן, בעצם ההתנהגות שלו, להתחבר למשימה המשותפת שלכם להקמת הבית יחד, בשותפות.

האם זה היה ככה מההתחלה? איך היה לכם בפגישות? מה גרם לך לבחור בו?

האם אדם שהיה ראוי בענייך להיות אב ילדייך ובן זוגך השתנה עד כדי כך? ואם הוא לא היה ראוי מלכתחילה, מה היו המניעים שבחרת בו לבעל בכל זאת?

איך הייתה השנה הראשונה? מה נקודת התפנית שאת חווית מולו?

האם את יודעת לומר, איך הוא חווה אותך? ומה הקושי שלו מולך?

האם האפשרות ללכת לטיפול זוגי לא קיים כי הוא אינו מעוניין? האם טוב לו? אני בספק.. ובכל זאת שניכם אינכם רואים מוצא ממקום כל כך כואב, למה?

את מסוגלת להמשיך את הריקוד הזוגי הזה עוד עשור יחד?

אני מניחה שחלק לא מבוטל מהשאלות שהעלתי, אינן קלות ו/או פשוטות על מנת לענות עליהן בקלות,

אם ענית מהר, תעשי חישוב מסלול מחדש, שכן על השאלות הללו צריך להעמיק להתבונן ולהיות חשופה, עד כאב, מול האמת הלא פשוטה, שאנו, שנינו מהווים חלק שווה במצב הזוגי שלנו.

אני מאחלת לך מעומק הלב,

שתמצאי את הכוחות להתבונן פנימה וגם לרצות לשנות,

האמונה היא היא הכח הדוחף לשינוי,

ואני אעיז ואומר ששינוי אינו אומר לקבל את בן הזוג על שלל מעשיו, בביטול של הרצונות והצרכים שלך,

זאת אמירה שחשוב שתאמר, כי כרגע, במקום שבו את נמצאת, לא מעט צרכים שלך אינם מגיעים לידי מימוש, אך המשך המצב בקיים, עם כל הכאב, עדיין משרת אותך באיזה אופן שהוא,

כמו שאת נלחמת על שימור המצב הקיים, תילחמי על עצמך,

מגיע לך לאהוב, להיות אהובה ולהקים דור המשך מאושר ובריא, בנפש ובגוף,

מאמינה בך,

שירה

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן