The Butterfly Button
לא מרגישה גאה בבעלי

שאלה מקטגוריה:

אני ובעלי נשואים 17 שנה עם 7 ילדים ב"ה
קשה לי שאני לא מספיק מרגישה גאה בבעלי, כבר כשהיינו חתן וכלה היה נראה לי שהוא קצת ילדותי, מה שמלהיב אותו לא מלהיב אותי , הומור שונה לחלוטין ובכלל קושי בהבנה אחד את השני כמעט בכל תחום.
יש לציין שבעלי מממש בעל טוב- עוזר דואג ומושיט יד ולוקח הרבה אחריו.
רוצה להרגיש יותר גאה בו
יש לי הרגשה שלפני כל יציאה למקום אני צריכה בערך להדריך אותו מפני דברים שמפריעים לי , כמעט כל הקושי שלי מולו זה על קווי אופי שלא , אני מאמינה שלא ניתן להפוך אדם לאופי אחר, אז מה עלי לעשות ? להשלים עם האופי הזה או מה? אודה לתשובתכם.

תשובה:

שואלת יקרה,

קראתי את שאלתך, ולעניות דעתי, נראה שהשאלה שלך שנכתבה יחסית במעט מילים מגלמת בתוכה שאלות עמוקות יותר.

את מציינת שאת נשואה לאישך ואתם מנהלים משפחה ברוכה. מדברייך עולה שיחסו טוב כלפייך והוא ממלא את חלקו בקשר הזוגי ובהקשר המשפחתי. מה שמעיב עלייך הוא הרגשה שלך שיש פערים ביניכם, את חווה אותו כטיפוס ילדותי ומהסיבה הזו את מתקשה להתגאות בו.

השאלה שלך נוגעת ללב, ואין לי תשובה ודאית בשבילך, אוכל רק להציע לך לשאול את עצמך שאלות אודות מה שאת מעלה, ואני מקווה שהשאלות ירחיבו את נקודת מבטך על המצב.

אפתח את תגובתי בציון העובדה שברב המקרים קיימים פערים בזוגיות בין איש לאישה גם כאשר הם מגיעים מרקע דומה. לפעמים כל הסיפור בזוגיות הוא למצוא את הדרך המשותפת ששני בני הזוג סוללים ביחד כשהם בונים באמצעותה גשר שמחבר בין הפערים. הגשר הזה "גשר תלוי". למה תלוי? מפני שהוא נותן לכל אחד להיות מי שהוא מצד אחד, ומצד שני באמצעות הגשר אפשר לעלות ולהתעלות מעל מה שהיה מוכר כל החיים ולפגוש מציאות חיים אחרת, קצת שונה. הגשר הזה שבונים בחיי נישואין הוא אמנם אתגרי אבל הכי מרגש ומספק בתחושת המשמעות שבו.

אני מקווה שאתם מקדישים זמן לביחד שלכם ובונים לכם את מה שטוב ומשותף לשניכם (גם חוויות משותפות פשוטות יכולות ליצור את הביחד הזה). האם את מעוניינת לבנות גשר כזה עם בעלך?

בשאלתך את מתארת מצב שבו את היית רוצה להיות גאה יותר בבעלך. זו שורה שקפצה לי במיוחד. שאלי את עצמך מה טיבו של רצון זה? את מגדירה אותו כילדותי. למה את מתכוונת? האם הכוונה להתנהגות ילדותית שאינה בוגרת ואינה תואמת את גילו או מעמדו או תפקידו? – במקרה כזה ראוי לדבר על הדברים ולהגיע להבנה משותפת שמוסכמת על שניכם. ואולי את מתכוונת לתמימות שהיא מידה טובה וחשובה? מתוך רצונך להתגאות בו אני מבינה שאינך מתגאה בו. אני שואלת בזהירות – האם את מתביישת במי שהוא? בפני מי את צריכה או רוצה להתגאות בבעלך?

למי את צריכה או רוצה לתת דין וחשבון על בעלך?

אם את עדה לטוב ליבו יום יום ושעה שעה, מה איכפת לך איך הוא יראה בעיני אחרים?

בסיום השאלה את שואלת אם עלייך להשלים עם קווי האופי שלו או שמא מה?

האם יש אלטרנטיבה?

יש דרך לשנות אותו?

את בעצמך מבינה ומאמינה שאי אפשר לשנות אנשים, בטח לא מבחוץ.

אנשים כן משתנים אם הם בוחרים להשתנות, וגם אז המוטיבציה לשינוי היא פנימית.

בעלך ישתנה אם הוא יבחר לעשות זאת. השאלה היא אם הוא רוצה מעצמו או צריך לעשות זאת למענך?

האם יש לו מוטיבציה לעשות שינוי באופי שלו? האם גם הוא היה רוצה לשנות את קווי האופי שלך? האם היית מוכנה לכך?

הרעפתי עלייך שאלות רבות. אני מקווה שהן מעוררות אותך להתבוננות פנימית, למחשבה עמוקה ואולי למבט מחודש על השאלה ששאלת.

לסיום, אומר לך את מה שמבחינתי הוא העיקר.

קיבלת במתנה בן זוג טוב, עוזר, לוקח אחריות (אלה המילים שלך) – אם תעמיקי להתבונן בטוב שבו, הטוב הזה יגדל ויתעצם, אצלו, אצלך וכנראה שגם תוכלי להתגאות בטוב הזה.

בסופו של יום אדם הוא מה שהוא חושב, מרגיש ופועל. יש סיכוי סביר שככל שתמקדי את תשומת ליבך בטוב הזה ברמת המחשבה שמולידה רגש, וגם בפעולות מעשיות לטובתו, לטובתכם המשותפת, יחסך הפנימי אליו עשוי להשתנות לטובה.

מאחלת לך עין טובה ולב פתוח ואוהב לבעלך ולילדייך.

אשה יקרה, הם ממש צריכים את זה ממך.

בהצלחה רבה!

שירה ק.

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן