The Butterfly Button
מרגיש את הצורך להעניק ואין לי למי

שאלה מקטגוריה:

שלום
נתקלתי בבעיה מעניינת.
ב״ה סוף סוף הגעתי לשלב בו אני מחפש/מחכה בת זוג שתלווה אותי להמשך חיי.
אמנם אני בחור צעיר (23) אבל כל זמן שאני לא מוצא את האהבה שלי, אני נשרף מבפנים, זה אוכל אותי. (אולי יש לציין (כי אני לא יודע אם זה משנה) שהחברים שלי כולם נשואים/מאורסים).
ואני אסביר מה אני מרגיש.
כל בן אדם, בין אם יהיה ילד ובין אם יהיה מבוגר, שמחפש צומי, יש שתי פנים לדבר; א. הצומי שהוא רוצה/צריך לקבל, ב. הצורך לתת את מה שהוא מגיש בתור צריכת קבלת הצומי. ברצוני לומר כזה דבר; אביא משל כדי לנסות להסביר קצת יותר… ילד שמגיע עם מבחן שהציון הוא 100 לאמא שלו, הוא כמובן רוצה וצריך לצומי של האמא, אבל גם יש לו את החשק ואת האינטרס להראות את הציון שהוא קיבל. כלומר אם הוא יגיע הביתה ורואה שאמא לא נמצאת, הוא יחכה לה בשאפתנות, שהרי יש לו משהו לתת, חוץ ממה שהוא יקבל שזה ה״צומי״.

בדיוק ככה אני מרגיש כרגע. אני מרגיש שיש לי לתת כל כל הרבה, אבל אין לי למי לתת, וזה מכניס אותי למצב של דיכאון. כמו ילד שבטוח שעד הלילה אמא שלו תגיע ותראה את הציון, אבל האמא לא מגיעה, ועובר עוד יום ועוד יום.

ובאמת בה לי לתת, לתת אהבה, לתת כבוד, לתת את הכל… אבל אין למי.
ניסיתי כבר להיות יותר מחבב וחם, עם אחים שלי הקטנים, ואחיינים שלי….. אבל זה לא זה… ועכשיו תוך כדי אני כותב, אני חושב שזה בגלל שהם לא יודעים להראות שהם מקבלים.. כאילו הם לא מודעים לזה בכלל (שמישהו נותן להם)..

אני מאמין ומתפלל שהקב״ה יזמין לי בת זוג בקרוב ממש, אבל לבנתיים אני צריך להתמודד עם הרגשות האלה.

תודה.

תשובה:

שלום וברכה.

תודה על פנייתך הכנה. זה נותן הזדמנות לגעת בנושא מרכזי בחיינו, הצורך בקשר אנושי.

אתחיל בכך שניכר היטב שאתה בנוי מצויין לקשר כזה, אתה מדבר בפתיחות ובכנות, מחובר היטב לרגשותיך, לא חושש להביט פנימה ולזהות צרכים וחולשות כמו גם חוזקות ומעלות.

אתה מדבר על הצורך לקבל, וגם על הצורך לתת כדי לקבל.

מעניין שבחרת להציג את הצורך בנתינה כדבר התלוי אך ורק בצורך לקבל, כלומר, הצורך לתת מעין תמורה כדי לקבל חזרה את הקשר והקירבה.

אני רוצה ברשותך להוסיף סוג נוסף של צורך, הצורך לתת בלי קשר לקבלה. יש בנו כבני אדם את הצורך והרצון הפנימי להעניק ולתת. האדם, שנברא בצלם אלוקים, יש בו את הנטייה הזאת לרצות להעניק מעצמו. ללא קשר לתמורה, הצורך הוא פנימי, בבחינת "יותר ממה שהעגל רוצה לינק, הפרה רוצה להניק". אנו מרגישים טוב כשאנו נותנים ומעניקים. זה מחזק בנו את קומת האדם שלנו. את צלם האלוקים שבנו. אדם הנותן הוא "בורא" קטן, והוא בונה עולמות. הענקה היא תמצית האנושיות שלנו. היא מביאה לידי ביטוי את המהות הפנימית שלנו.

אין ספק שאנו גם צריכים לקבל. לקבל חום ואהבה. לקבל קירבה אנושית וגופנית. להרגיש נאהבים, כן, גם לקבל הכרה בנתינה שלנו והכרת הטוב.כל זה יחד מתאר יחסים זוגיים ואנושיים מלאים.

ניכר שאתה מרגיש את זה יפה, מביט פנימה ומזהה את הצורך, וגם שואף להביא את זה לידי ביטוי.

יחד עם זאת, ברור שהקושי המעשי הוא הדבר החשוב בסיפור. אתה אומר מפורשות "בא לי לתת, לתת אהבה, לתת כבוד, לתת את הכל… אבל אין למי…"

אז בינתיים, עד שתבוא הזוגיות הנכספת (שתפרח ותצמח בה, אין לי ספק), יש לך הזדמנות לתרגל נתינה לשם נתינה.

לחוות סיפוק מהענקה ללא תמורה. לחוש בעומק את הסיפוק שבלהיות נותן ומעניק.

הייתי מציע אולי שתנסה להתנדב באחד האירגונים הרבים שהתברכנו בהם.

יש ארגוני עזרה והצלת חיים, יש ארגוני צדקה ומתן בסתר, עזרה לילדים מתקשים, סיוע לנוער וכדומה. צרכי עמך מרובים, וחסרים אנשים נהדרים כמוך המעוניינים לתת ולהעניק מעצמם.

אפשר לחשוב גם על מסגרת צנועה יותר של סיוע במעגלים הקרובים אליך. אין ספק שחברים סביבך זקוקים לסיוע, אוזן קשבת, מילה טובה, או כל כדומה.

אתה יכול להתחיל ממש היום בתכנית לעשות לפחות דבר אחד טוב עבור מישהו אחר בכל יום, ולרשום לפניך מה עשית. תתפלא לגלות עם הזמן רשימה ארוכה של נתינה נפלאה שרק תחזק אותך ותמלא אותך בתחושת סיפוק וגדלות.

ותדע, שכל זה הוא בבחינת הכנה נפלא לחיים בזוגיות, כך שכל מה שאתה עושה היום, אתה בעצם כבר עושה למענה… אתה מכין את עצמך להיות שותף נאמן ואוהב, מעניק ונותן, וגם מקבל. אז אתה נותן לה כבר מהיום, רק שאינך יודע מי היא עדיין..

אל דאגה, היא כבר תופיע. ואז תספר לה כל מה שעשית לה כשלא היתה…בהצלחה

יוסי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

  1. אאוצ'!
    בדיוק מה שאני מרגיש…
    תקופת השידוכים יכולה להיות מפתיעה ברמת הקושי שלה, מה גם שהיא מאתגרת בגיל צעיר יחסית..
    ואני חושב שהפתגם "זר לא יבין זאת" מתאים לענין זה יותר מכל דבר אחר..

    אנשים שהתחתנו מהר, חושבים שהם יודעים מה זה תקופת השידוכים, הרי הם היו שם וכו', מה שגורם שזה רק מעצים את חוסר הידע, והיכולת להזדהות. מנסיוני. לדוג' שדכן שמדבר איתי על להפגש שוב ושוב בגישה זחוחה משו.. אין לו מושג.
    לכן אני קורא מכאן, לכל הנשואים שעברו תקופת שידוכים מאתגרת, שיעזרו, שיקשיבו, שיתנו כתף תומכת לאנשים שעדיין בתוך זה.. כמו כן שישדכו את השידוכים לבחוריםות אלו, וידברו איתם בין פגישה לפגישה במקרה הצורך וכו' הם מבינים את התחושות יותר.
    ויהיה להם למצווה גדולה

    בברכה
    עוד אחד מהמתמודדים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן