The Butterfly Button
מה המטרה שלי בחיי נישואין? למה זה שווה לי?

שאלה מקטגוריה:

שלום ותודה על האופציה לשאול ולקבל תשובה מקצועית,
אני בחורה חרדית מיינסטרים בת 20 ברוך ה' חברות מתחילות להתארס, אני יודעת שבקרוב אתחיל לשמוע שידוכים ואני לא בטוחה מה אני מרגישה כלפי זה…
אני לא רוצה להתחתן "כי כולם מתחתנים, אז גם אני…" – זה הדבר הכי משמעותי בחיים-להתחתן- והייתי רוצה להבין למה בדיוק אני עושה את זה?
ברוך ה' טוב לי בחיים שלי, אני לא מחפשת להפר את השלווה אם לקרוא לזה ככה, בשביל מה אני צריכה את זה? אני יודעת ומבינה שיש בזה המון כיף והנאה, אבל אני יודעת שזה גם קשה וצריך המון השקעה, וחוץ מזה שהרעיון שלתת את הגוף שלי למישהו אחר (סליחה על הביטוי) ולא משנה כמה אני אוהבת אותו, והפחד מכל הכאב שכרוך בלהביא ילדים לעולם ממש גורם לי לא לרצות להתחתן. וגם לפעמים אני מרגישה כאילו אין לי כח להתחיל לתחזק בית ולהיות שפחה של הבעל ושל הילדים – לכבס, לנקות לבשל, ובימינו גם הפרנסה-הכל על האישה, בסדר הבעל עוזר אבל תכלס… האישה עושה כמעט הכל, ולא יעזור שתגידי לי שאישה אוהבת את הבעל הילדים ורוצה לעשות את זה בשבילם, כי אני חושבת על עצמי עכשיו כשאני עדיין לא מכירה לא את הבעל ולא את הילדים ורוצה לדעת למה אני מכניסה את עצמי לזה?
מה המטרה שלי בחיי נישואין? למה זה שווה לי (בקטע הכי אגואיסטי.. 🙂 ואיך לא לפחד?
תודה רבה מראש,

תשובה:

שלום שואלת יקרה,

השאלה שלך מעולה. שאלה שמהדהדת מקצה העולם ועד סופו עוד מבראשית ממש. למה בעצם לא טוב היות האדם לבדו,

למה צריך לעשות לו עזר כנגדו?

האדם הראשון נברא למציאות מתוקה ומושלמת של גן עדן.

הוא בוודאי, לפחות כמוך לא היה זקוק לכאב ראש שנקרא זוגיות.

אם כך מדוע הכריז הקב"ה שלא טוב לו להיות לבד ומיד הזדרז לקחת אחת מצלעותיו ולברוא אישה? ואם זה כה נצרך לברוא לו בת זוג, אז למה לא לברוא אותה מלכתחילה ?

למה מראש לא לקחת 2 גושי עפר וליפוח בהם נשמה, אחד יקרא גבר והשניה תהא אישה?

לשם מה התהליך המייגע שקודם כל יהא האדם בבדידותו ורק אז להעניק לו שותפה וגם אז , מדוע מתוכו ממש ולא כישות נפרדת?

השאלה הנבונה שלך משלבת את כל התהיות הללו שקיימות בקיום האנושי מאז ומעולם: מצד אחד, אני ואפסי עוד, האדם אוהב את עצמו, נוח לו עם עצמו, כפי שרבים אכן בוחרים בדורנו לחיות לבד ולצאת לעצמאות בגיל צעיר.

אבל מצד שני, אולי דווקא בגן עדן, דווקא שהכל כ"כ יפה, מושלם ופסטורלי, דווקא אז מתעצמת הכמיהה, הגעגוע, התשוקה לחוות את היופי וההצלחה עם עוד מישהו, להתאחד ולהיות חלק ממשהו ולא רק לעמוד בפני עצמי.

אלו שני רגשות שפועמים בנו בו זמנית, זה נורמלי ובסדר. אנחנו יצורים חיים ומורכבים מהרבה גוונים. אבל 2 התנועות האלה, האחת – רצון להתאחד ולהתקרב והשניה – הצורך שלנו במרחב ונפרדות הן מרכזיות בחיינו ומופיעות בהקשרים רבים לא רק זוגיים .

יש הרבה מה להאריך ולהעמיק בזאת בהזדמנות.

לענייננו ולעצם שאלתך, מעצם הניסוח של השאלה שלך , אפשר ללמוד קצת על מה באמת מציק לך .

למשל, החלטת עבורי איך אגיב למרות שאינך מכירה אותי (האמת? לא עלה על דעתי לטעון כך לגבי אם את אוהבת את הבעל והילדים וכו')

האם יכול להיות שכרגע את בשלב שפשוט רוצה למרוד במוסכמה הזאת שנקראת "מוסד הנישואים"? רגע לשים עליה סימן שאלה? רגע לבדוק בכלל איפה החיבור האישי שלך בכל הסיפור?

כי אם כך, אז זהו שלב חשוב ובריא מאד בהתפתחות של העצמי שלך , אבל במקרה כזה לא באמת יעזור לשמוע מישהי חיצונית לדעתי.

צריך בשלות ורצון בשביל לשמוע תשובה ובאמת להשתכנע.

אני חשה דרך מילותייך שאת עדיין לא שם. ייתכן ואת עדיין בשלב הפירוק, בשלב של: "מה לא" ופחות ב"מה כן", ייתכן והתנועה הזאת של הטלת ספק וערעור על המוסכמות הקיימות פוגשת אותך כעת בעוד צמתים ומעגלים בחיים,

לכן, אולי יהיה נכון עבורך לתת לגל לחלוף ורק אז להתפנות לבירור אמיתי.

אני אתן לך כיוון כללי שתוכלי לחזור אליו מתי שתרגישי שעברת את הגל ואת רוצה לחשוב ברצינות על נישואים וקשר.

בכל מערכת יחסים בריאה ומיטיבה יש מעלה וחיסרון מובנים.

מצד אחד תחושת יציבות וביטחון שאנחנו כבני אדם כ"כ זקוקים לה.

הקשר נותן לנו מרחב של ודאות בתוך החיים. של משמעות, של נתינה, של סיבה לחיות וכו'. בקשר מיטיב אנחנו צומחים, מתפתחים, מגלים בעצמנו צדדים חדשים, מרפאים פצעים ישנים דרך האהבה ולומדים לאהוב ולקבל את עצמנו.

החיסרון המובנה, לעומת זאת, הוא כפי שכתבת: זה דורש התמסרות , השקעה וביצוע של משימות שאני פחות אוהבת וכל זה תוך שלא תמיד אני רואה מיד את פירות מאמצי.

אי אפשר את האחד בלא השני. הם כרוכים זה בזה. והאחד מזין את השני.

מי שזוכה באהבת אמת ובקשר זוגי עמוק יודע להעריך ולייקר זאת על אף הקשיים והמורכבויות שבדרך.

מי שלא חווה את החלק המתוק והמתגמל שבקשר כזה באמת יהיה קשה עד בלתי אנושי להאמין בזה ולהמשיך לחתור.

כנ"ל לגבי הקשר הגופני. קשר גופני שצומח יחד ובמקביל לאינטימיות רגשית, שפה משותפת, משיכה ושמחה הדדית זה בזה לא רק שאני לא "צריכה" לתת את הגוף שלי, אלא הוא מגיע מרצון וחשק, מהשלמה של הקשר ושדרוג שלו ובשום אופן לא כמשימה או הכרח,. הוא מצטרף באופן טבעי והרמוני לזוגיות ומוסיף לה עומק , ריפוי ושמחה.

לגבי השותפות במשימות הבית, לא חושבת שנכון להשתמש בתבניות נורא נוקשות: "ככה היום", כולם עושים" וכו'.

בסוף את לא קורבן של המציאות ויש לך בחירה מלאה בכל רגע נתון איך לחיות את חייך. אני בטוחה ומאמינה שכאשר תינשאי תמצאי את הדרך הייחודית לך ולבעלך שבה תוכלו לנהל את הבית בהצלחה ובנעימות ובאופן שהכי תואם את הצרכים והרצונות של שניכם.

באופן כללי ככל שתנקי רעשי רקע חיצוניים, כך יהיה לך קל יותר להבין ולהקשיב מה באמת הלב שלך רוצה.

קולות רקע הם: השוואות לחברות אחרות, מה שרואים ברשתות חברתיות, מה שאחים שלי הנשואים אומרים לי, מה שאני קוראת בעיתון וכן הלאה. המשותף לכולם שהם מדברים מחייהם וניסיונם של אחרים .

הרבה פעמים אנחנו נוטים להקשיב לקולות האלה ולתת להם לנהל אותנו כדי שנוכל לברוח מעצמנו ולא נצטרך להקשיב לקול הפנימי והאמיתי שבתוכי.

אני בטוחה שכאשר תצליחי להשתיק את הבחוץ ולהתרכז רגע במה שקורה בפנים תגלי תשובות להרבה שאלות שמציקות לך . בעניין הנישואים ובכלל.

אני כאן אם תחושי צורך בהמשך ללבן ולדון בעניינים נוספים.

מאחלת לך הצלחה מרובה ומסע חיים מבורך ,

נועה

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן