The Butterfly Button
לא נמשכת לבעלי כמעט בכלל

שאלה מקטגוריה:

דבר ראשון תודה על האפשרות לכתוב ולקבל מענה…
אני בת 22 כמעט נשואה מעל שנה לבעל מושלם!
יש לי בעל באמת טוב הוא עושה כל מה שאני מבקשת (אני לא מנצלת את זה..) הוא יעשה כל מה שרק אפשר שיהיה לי טוב יש לנו ילדה ברוך ה' והוא גם אבא מושלם בנוסף אני חושבת שהוא בעל שכל אישה היתה מאחלת לעצמה.
אבל אני פשוט כמעט ולא נמשכת אליו בכלל…פעמים ממש בודדות…כשהתחתנו הייתי בריגושים לדעתי והיה לי כייף איתו ונמשכתי אליו אבל גם לא יותר מידי כשניפגשנו כבר לא הרגשתי שאני נמשכת אליו חלמתי על גבר מאד גברי וגבוה והוא לא כזה הוא אמנם נראה טוב ומאד נאה בפנים

ופשוט ראיתי בעל טוב, אציין שהוא נמשך אלי מאד ורק מחכה שארצה אותו הוא מאד מיואש מזה שאני לא יוזמת מפגשים ולא מחכה לזה והוא מנסה להיות הכי טוב שאפשר אמנם הוא מאד תמים והוא מאד למד בנושא אבל עדיין לא מרגישה שינוי דרסטי כל כך.. אני יוסיף שאני מוכנה לעשות הכל ואני מאד רוצה להנות איתו ואני באמת אוהבת אותו רק לא יודעת מה לעשות ולמי לפנות. אני עוד יוסיף שכן בתור רווקה רציתי גבר ברמות ונמשכתי לגברים חד משמעי וזה לא משהו שצץ אחרי החתונה.
אשמח לעזרה תודה רבה!

תשובה:

 

שלום לך אישה ואמא צעירה!

וואו, כמה שינויים קרו בחייך בשנה הזאת. נישואים וקשר זוגי ואימהות! שני אירועים כ"כ משמעותיים ומשני חיים. קודם כל מזל טוב.

אתחיל בכך שהקושי שאת מתארת הינו מצוי ונורמלי. אני לא אומרת את זה כדי שתתרגלי חלילה ותוותרי. משיכה ותשוקה בקשר הם החיים שלו ומקור הכח שלנו.

אלא רגע לנרמל. הרבה פעמים היריון ולידה משפיעים מאד על תחושות החשק שלנו. ישנן נשים רבות שנמשכו מאד אל האיש שלהם וכשהרו וילדו משהו שם השתנה.

שנית, בואי נעמיק רגע. מהי בכלל משיכה? רצון לקשר? למגע? ביטוי לאהבה? דגדוג נעים בבטן?

בתור התחלה נסחי לעצמך מהי בעצם אותה משיכה עליה את מדברת.

ישנה משיכה חיצונית שמשהו בעין מושך אותי ויכול להיות נעים ולעורר עניין.

משיכה בתוך קשר ארוך טווח היא מעט שונה. ראשית, היא דינאמית ועונתית, משתנה ומתחדשת כל העת, הן אצל גברים והן אצל נשים.

לפעמים אישה מתארת "חוסר משיכה" שבפועל היא מתכוונת למשהו שונה לחלוטין.

אני אתן לך כמה כיוונים ראשוניים לחשוב עליהם. אם משהו מהם ידבר אלייך ותרצי להעמיק בו יותר, מוזמנת לחזור ולשאול.

  1. הרבה פעמים חוסר המשיכה שומר עליי ממשהו. אם אני לא נמשכת אז אני גם לא "חייבת" לקום ולפעול. חוסר משיכה מאפשר לי להישאר בעמדה פאסיבית, אולי אפילו קורבנית ובכך להימנע מלקיחת אחריות. אחריות על מה? על הרצון שלי. על מה עושה לי טוב, מה משמח אותי, מה מושך אותי.. כשאנחנו הופכות לאמהות לפעמים אנחנו שוכחות או מתביישות לעסוק ברצונות שלנו כנשים פן חלילה נהפוך לאמהות "אגואיסטיות" או "לא אכפתיות" כלפי התינוק שלנו.
  2. לפעמים חוסר המשיכה מספר לי בכלל על נוקשות מחשבתית: אם זה לא בדיוק כמו שרציתי ותכננתי, אז הלב שלי נסגר. האם בחיים שלך באופן כללי את מרגישה נוקשות? שקשה לך לשחרר שליטה? להתגמש עם הסיטואציה ולזרום? את מתארת שדמיינת ורצית גבר אחר. ייתכן ואת עדיין נאחזת באותה דמות דמיונית שלא מאפשרת לך לראות את מה שיש לך במציאות ולהיות סקרנית לגביו, לרצות ללמוד עליו ואותו.
  3. הפנטזיה היא תמיד יותר מושכת מהמציאות. המציאות לא יכולה להתחרות עם פנטזיה, משום שפנטזיה היא קיפאון, אין בה חיים וממילא אין בה טעויות, סטיות תקן ופגמים.  נסי לברר עם עצמך האם משהו בך נשאב למקום ההוא המפנטז על חשבון הקשר החי והפועם שקיים בחייך.

אני מוצאת שאחת הדרכים לייצר משיכה היא בעצם לייצר סקרנות.

נסו לקבוע מפגשים/דייטים/פעולות משותפות שנועדו להעמיק את ההיכרות ההדדית, לא רק ההיכרות דרך התפקוד היומיומי.

זה יכול להיות משחקי קלפים כגון so do you או סדנת יצירה משותפת או אפילו הליכה לאיזור לא מוכר.

האדם שמולך, בדיוק כמוך הוא אדם. עצם היותכם אנשים, כבר הופך אתכם למושכים ומסקרנים.

תזכרי שמשיכה היא עמדה בנפש. היא לא בהכרח תובנה שיורדת עליי מהשמיים.

אפשר ואפילו רצוי לייצר משיכה באופן יוזם ואקטיבי ע"י הסתקרנות כאמור (למה רצוי? כי משיכה כזאת מנטרלת תחושת קורבנות, עוזרת לי לדייק את הרצונות שלי והיא יותר עמידה לאורך זמן) .

אומנם לא התייחסתי במובהק למשיכה מינית כפי שאולי את כיוונת לשם כי בעיני זה לחלוטין מה שכתבתי לך עד כה.

משיכה היא אל האדם. אל כל מה שהוא מביא איתו. העלית את עניין המראה החיצוני וחשוב לי לומר-מראה זה אולי  20% ממה שמרכיב את האדם .

וכשאישה נמשכת ורוצה את מי שהוא בעלה. רוצה בקרבה שלו. זה עצמו  המשיכה המדוברת שאת מחפשת אותה.

ועוד נושא שחשוב מאד להעלות. לפעמים נשים אומרות אני לא נמשכת לבעלי

כשבפועל מה שקורה אצלה  הוא- אני לא חווה עוררות מינית

וזה משהו שלה עם עצמה. זה לא קשור לבעלה.

זה משהו אצלה שלא מתרחש ולא קורה . זו תחושה שכרגע לא נחווית תדר שפחות מתבטא

 וזה המוקד גם לשינוי

באופן שהיא תצליח לחוות את עצמה כאישה מינית. כאישה רוצה בקרבה. לא באופן שבו היא תחווה את בעלה או תימשך אליו. זה לא השורש.

 

והכי חשוב לזכור שזה תהליך. לכל החיים! תהליך הוא דבר מתמשך, דינאמי, עם עליות ומורדות. אתם עדיין בתחילת החיים המשותפים ובעז"ה השמיים הם הגבול.

מאחלת לך מסע מבורך, נעים ומלא בהפתעות,

נועה

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...
אולי עשיתי טעות כשהתארסתי איתה?
התארסתי בשעה טובה לפני פחות משבוע. מצד אחד, יש לי הרבה על מה להודות. ארוסתי היא בחורה עם לב טוב, יש בינינו תקשורת טובה, פתיחות ומטרות חיים משותפות. היא רוצה באמת להקים בית של תורה, אין פערים מהותיים בהשקפה או באופי ויש בינינו חיבור. אבל מאז האירוסין, מציפות אותי מחשבות...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן