The Butterfly Button
מתלבט על אשתי כי אנחנו לא ממש מתאימים

שאלה מקטגוריה:

אני בן 25 נשוי טרי
רציתי לשאול
זה הגיוני שכל פעם שאני יהיה עם אישתי אני יתלבט עלינו כיחד כל מיני התלבטויות
אני לפעמים לא יכול לשאת את ההרגשה שאהבתי פעם יותר
שאולי זו לא אהבה אמיתית
היא אישה שכל גבר יחלום
יפה מאוד חכמה מכילה אהובה
הנושאי שיחה לא משהו
כל אחד הגיע מרקע שונה לגמרי
מה שמעניין אותי לא מעניין אותה
לכל אחד יש רצונות אחרים לגמרי בחיים
הרבה מאוד זמן שלא שיתפתי את הדברים שעוברים עליי
כואב אני מרגיש אולי שאני חי בעבר ממערכות יחסים קודמות או מדברים שעברו עליי
כביכול אני פתאום באיזשהוא שלב נעצרתי מלהציע את עצמי יותר
אבל מצד שני קשה לי להתעלם מההרגשה הרעה הזו
כואב לי כל הזמן

תשובה:

שלום לך בעל יקר

תודה לך על שאלה חשובה זאת.

למערכת "אקשיבה" מגיעות שאלות מסגנון זה לעיתים קרובות. גם מדריכי החתנים, והמטפלים/ות הרגשיים/ות עסוקים רבות סביב שאלות כאלו, וזה בהחלט נורמלי שיהיו לך כל מיני התלבטויות ביחס לקשר שלך עם אשתך.

אתה מספר על קושי לשאת את המחשבה שפעם אהבת יותר. לא ברור לי בדיוק במה מדובר, אך אין ספק שחוויה כזאת מוסיפה שמן למדורת התסכול שאתה חווה.

אתה מספר גם על פערים שיש ביניכם בנושאי שיחה, רצונות והרקע המשפחתי שממנו הגעתם, כך שזה מלבה עוד יותר את המחשבות והרגשות הכואבים וקשים כל כך.

ובכן, מה עושים עם זה?!

אחלק את התשובה ל-3 חלקים, כששני החלקים הראשונים עניינם שיפור הקשר הזוגי, והחלק האחרון מתייחס למצב בו שני החלקים הראשונים לא רלוונטיים

1. מה זאת אהבה?

כשאתה אומר לעצמך שבעבר אהבת יותר ו"אולי זו לא אהבה אמיתית". עולה לי השאלה: למה אתה קורא "אהבה"?! האם זה תשוקה? תחושה שהאחר מבין אותי? מישהו שיכול למלא את החסכים שלי?

כדי להתמודד עם השאלות האלו, אני ממליץ לך לחלק את התשובה ל4 תחומים: מחשבות – אילו מחשבות היו לך בראש כשאהבת יותר. רגשות – האם היו רגשות משמעותיים נוספים שחווית מעבר לרגש האהבה. תחושות – איפה הרגשת את זה בגוף שלך. התנהגות – מה המעשים שעשית כשהרגשת את האהבה.

המטרה של השאלות האלו, היא לדייק את הציפיות שלך מהזוגיות ולהבין האם זה משהו שהוא אכן מציאותי שיכול להתממש בזוגיות שלך כיום, או שמא בכלל מדובר בפנטזיות לא באמת מציאותיות שיכולים להתקיים לאורך זמן.

2. נושאי שיחה משותפים

כתבת ש"נושאי השיחה שלכם, לא משהו".

בהקשר הזה, היה ניתן לחשוב על כל מיני רעיונות כדי למצוא נושאים משותפים כחלק מעבודה על הזוגיות שלכם (שמעתי בעבר על תלמיד חכם שלפני שחזר לביתו התעניין ב"חדשות" כדי לשוחח עם אשתו על נושאים שמעניינים אותה), אך לדעתי, אם תבחר להשקיע בזוגיות הזאת, אתה תמצא בקלות נושאי שיחה שמתאימים לשניכם. וגם כאן, כדאי שתשאל את עצמך מה היו נושאי השיחה שלכם לפני שהחלטתם להתחתן? מה משך אותך אז? מה גרם לך לחשוב שיהיה לכם טוב ביחד? ובנוסף, הייתי שואל מה לדעתך זה אומר על הזוגיות שלכם, כשאין לכם נושאי שיחה? האם זה מלמד על בעיה בקשר? האם זוגיות איכותית וקשר טוב מבוססים רק על נושאי שיחה משותפים ותחומי עניין זהים?!

ושוב, מטרת השאלות היא לדייק את הציפיות שלך ולהבין האם הם מציאותיות, וממילא, כל עוד והם לא מתממשות, אזי הזוגיות שלך לא טובה?!

3. כשהבעיה עדיין לא נפתרה…

אם החלקים הקודמים שהתייחסתי אליהם לא נראים לך רלוונטיים, יתכן שמוקד הבעיה נמצא במקום אחר.

וזה, המחשבות שמנסות להשתלט עליך בהקשר של הזוגיות (מעניין עם חווית מחשבות שמנסות להשתלט בתחומים נוספים?!).

בעצם, אם זאת הבעיה, אזי הפתרון המשמעותי אינו טמון בשינוי התנהגותי כזה או אחר שלך או של אשתך, אלא בהבנת אופי המחשבות האלו, ומציאת דרך נכונה להתמודדות איתן.

כשיש לנו מחשבות כאלו, אנחנו תקועים בדפוסי חשיבה שחוזרים על עצמם שוב ושוב שמציפים אותנו מאד, ובעקבות כך, מנסים "להרגיע" את המחשבות באמצעות התנהגויות או מחשבות אחרות שונות. לעיתים קרובות, במקרים כמו שלך, המחשבות שנועדו להרגיע אותך, מאופיינות ב"בחינות". כלומר, מנסים לבחון האם אשתי מספיק טובה? מתאימה לי? נוכל להסתדר ביחד? היא מסתדרת עם המשפחה שלי? האם יש סיכוי שתשתנה? האם נצליח להסתדר ביחד לאורך זמן או שמא נגזר עליי לחיות בחוסר סיפוק וללא אהבה בזוגיות? ועוד ועוד… הבעיה היא, שלרוב, ה"בחינות" האלו לא מעלות בחכתם משהו ברור, והמחשבות ממשיכות "לחפור במח".

(גברים ונשים בסיטואציות כאלו מדברים על קושי גדול במיוחד, כשאין מספיק סיבות אמיתיות ומוצדקות להפסיק עם הקשר הזה ולהחליט להתגרש).

למעשה, עצם קיומם של המחשבות המציקות הללו, מונעות את ההיתכנות והיכולת להיות בקשר איכותי עם אשתך.

וכאן אנו מגיעים לדרכי התמודדות עם המחשבות הללו – אבל כדאי לדעת שזה עלול להיות קצת קשה, משום שכדי להגיע להחלטה או בהירות לגבי הקשר, יש להגיע להחלטה פנימית עמוקה של הפסקת ה"בחינות" הלא-יעילות למשך תקופה של מס' חודשים, בהם תוכל להקדיש זמן לעבוד על הקשר עם אשתך. העניין הוא, שהמחשבות המשתלטות לא יוותרו לך כל כך מהר.

לצורך כך אפשר להיעזר בטכניקה (קצת מוזרה) שמטרתה להסיח את הדעת מהן. הטכניקה נקראת "לשהות ולקבל" – כשהמחשבות הללו מגיעות, תגיד לעצמך משהו שיעזור לך לשהות במחשבות המשתלטות, בלי לנסות לברוח מהם, וכן לקבל את העובדה שהמחשבות האלו קיימות בראשך. באופן פרדוקסלי, כשאתה שוהה ומקבל את המחשבות האלו ולא מנסה להילחם בהם, אתה יכול לנוח מעט מהם ולהסיח את הדעת מהם. אתה יכול לומר לעצמך משהו כמו "… אוקיי אז עכשיו מגיעות המחשבות האלו שאומרות לי… ואני יודע שאנסה לעשות בחינות לאשתי… וזה יגרום לי לסבל…".

לאחר ההחלטה להשהות את "הבחינות", הגיע הזמן להקדיש מאמצים לחיזוק הקשר עם אשתך – כמו כל חתן 🙂

נקודה חשובה לסיום: אין בדברים אלו, כדי לומר שאשתך היא אכן האדם המתאים לך, ואיני יכול להתחייב על כך שתהיה לך זוגיות טובה. אבל אפשר לומר בוודאות, שלאחר שתהיה פנוי במחשבתך, תוכל לעבוד על הקשר, ולאחר מכן, יהיה לך קל יותר להחליט האם היא מתאימה לך או לא.

בהצלחה

מוטי ש

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...
אולי עשיתי טעות כשהתארסתי איתה?
התארסתי בשעה טובה לפני פחות משבוע. מצד אחד, יש לי הרבה על מה להודות. ארוסתי היא בחורה עם לב טוב, יש בינינו תקשורת טובה, פתיחות ומטרות חיים משותפות. היא רוצה באמת להקים בית של תורה, אין פערים מהותיים בהשקפה או באופי ויש בינינו חיבור. אבל מאז האירוסין, מציפות אותי מחשבות...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן