The Butterfly Button
זוגיות או בדרך לגרושין?

שאלה מקטגוריה:

היי, אני נשואה 8 שנים עם 3 ילדים עדינים ורגישים,
כיום אני בסימני שאלה גדולים על הנישואים שלי, וכדי להבין את התמונה אני קצת יפרט בעלי גדל בבית מרוקאי חרדי רגיל היה ילד שובב עבר כמה וכמה מסגרות אף פעם לא היה לו הישג להוכיח לו שהוא יכול, בגיל שנכנסים לישיבה הוא כבר לא היה בעניין, בגיל 19 התחזק נכנס לישיבה ולמד פה ושם לא משהו מסודר רק היה כל הזמן בישיבה ובתקופה הזאת הכרנו.
לאחר הנישואים גיליתי אדם שלא מסוגל לקום בבוקר, לעשות משהו עם עצמו, חשבתי שזה כי טוב לו בבית, אבל במשך השנים ראיתי שהוא פשוט עצלן בכל המובן של המילה, הוא כמובן ניסה לעבוד, אבל הוא לא מחזיק בעבודה יותר מחודש, מתחיל להיות קשה לו הקימה בבוקר ולכך תוך זמן קצר הוא עוזב או מפוטר. מעבר לזה יש לו קול מאד חזק והוא יכול להיות אלים מילולית ועצבני מאד הילדים ממש מפחדים ממנו ברגעים הללו זה לא התפרצות פעם ב.. אלה מכל דבר קטן הוא מתעצבן עלי או על הילדים- יותר על הילדים, מאד קשה לי עם זה לא בשבילי אני לא מתרגשת ממנו אני אשה חזקה אבל לילדים אני לא יודעת מה לומר ואיך לגשר להם את זה כי מצד אחד הוא אבא מדהים והוא יכול לשחק איתם ויש לו רגישות אבל העצבים שלו והפה שלו זה ממש בלתי נסבל
כיום אני נמצאת במקום שאני אהבת אותו אבל בלי סיבה, כל היום אני רק יורדת עליו שהוא לא גבר ולא החראי למשפחה שלו וכו…
בקיצור אני חסרת אונים נסתי את כל האפשריות אם זה בעידוד ואם זה לחץ ואם זה בשיחות לתוך הלילה ואני כבר ללא כוחות נפש הוא הוציא ממני את מה שכבר אין לי.
אני במקום שאם אין לו מה לתת לי ולמשפחה שלי אז בי..
הוא לא מעניק לי שום דבר חוץ מעצם נוכחותו בבית כל היום שזה לעצמו קשה ועזרה עם הילדים שהוא בהחלט עוזר
אשמח לעזרה ועצה אם יש ביכלל
תודה רבה מראש

תשובה:

שלום יקירה,

אני מרגישה את הקושי שלך, ועולה בי מעיין רצון לעורר ולנער את הבעל שלך לפני שהוא יפסיד את כל הטוב שכן יש לו בסביבתו, אישה כל כך חזקה, יציבה, אוהבת, וילדים רגישים, מתוקים ובכלל, פוטנציאל עצום לבית חם ואוהב,

אבל לצערי, אני יודעת, שאי אפשר לעזור לאדם לא מעוניין לעזור לעצמו, ונראה, שאת עשית המון על מנת לעודד, שיחות אל תוך הלילה עד כלות הכוחות שלך,

את מתארת אבא מדהים, שהוא בהחלט עוזר עם הילדים, ושאת אוהבת אותו בלי סיבה, ומצד שני המון התפרצויות זעם ופגיעה בילדים רכים ורגישים עם מילים קשות,

ואני שואלת את עצמי, למה?

מה גורם לבחור צעיר, אבא מדהים, גבר אהוב, לרבוץ במיטה בחוסר מעש?

מה יכולה להיות הסיבה לכאב העמוק הזה בתוכו שיוצא באופן כל כך הרסני של זעם ודיבור פוגעני?

מה הטריגרים (הסיבה על פני השטח) שמעוררים את התפרצויות הזעם הללו?

על מה זה יושב?

מה כן מאפשר לו להיות טוב ומדהים עם הילדים?

איך הוא מרגיש כלפי עצמו אחרי שהוא משחק איתם, וכייף להם בחברתו?

איך הוא מרגיש כשאת מגלה לו ביטויי אהבה כלפיו?

מה צריך כדי שהוא כן יראה את הטוב שבו?

מה צריך כדי שאת תאמיני בו, שהוא יותר מסתם גבר עצלן?

איך יכול להיות שאת אוהבת אותו סתם. האמנם? יש אהבה בלי סיבה?

ובעיקר אלייך, מה את באמת מבקשת?

להיפרד?

הצורך בהתבוננות עצמית כלפי הקושי שלו, זועק לשמיים, יש סיבה שהוא מוותר לעצמו, יש סיבה שהוא לא מאמין שהוא יכול אחרת, יש סיבה שהוא משחרר את האחריות ניהול המשפחה שלו כפי שאתם תופסים אותה כזוג, כמשפחה.

ברגע שהוא יעיז להתבונן ולשאול את השאלות הללו, אולי הוא יסכים לצאת למסע, בעזרת גורמים מקצועיים, לבחינת והכירות עצמית עם החולשות והחזקות שבו, להעצים את הכוחות והבחירה שלו,

ובכך בע"ה לחולל שינוי בהערכה העצמית שלו.

ואני חייבת להוסיף, שגם לחולל שינוי, בהערכה שלך אותו.

יקירה, במערכת יחסים זוגית, שני בני הזוג רוקדים ריקוד, התנועה נוצרת משיתוף פעולה של שני החלקים, ובאופן מפתיע, מאזן ומשקל שווה עבור שני הצדדים במערכת.

כאן מצריכה זהירות והתבוננות לתוך המקום הזוגי. יש כאן התנהגות של שני החלקים במשוואה, שמתחזקים ומשמרים את המפגע הכל כך מכאיב שיש להם בחיים,

לדוגמא: הוא זקוק ממך להערכה כלפיו, אבל מתנהג בדיוק באופן שגורם לך לא להעריך אותו,

ואת זקוקה ממנו ליציבות ותמיכה ומתנהגת באופן שגורם לו לא לתת לך את היציבות הנדרשת כל כך,

ולמה?

את זה כדאי מאוד ללמוד בתהליך זוגי, וחבל לוותר על המזור האפשרי הזה, שיכול להדליק אלומה על הקושי בריקוד הזוגי, לצאת מהמעגל ההרסני הזה ששניכם יוצרים יחד.

אז לפני שמרימים ידיים, לפני שהייאוש דופק על הדלת,

תפנו לעזרה מקצועית, היכולת להחזיר את נקודת הבחירה, שם, בהישג יד,

אם רק תאמינו בשינוי ובעצמכם,

ה' מאמין, כי הנר עדיין דולק.

בהצלחה מכל הלב,

שירה

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

2 תגובות

  1. משום מה
    לפי התיאור זה נשמע כהפרעת קשב לא מטופלת שווה לגשת למטפלת זוגית עם התמחות בתחום
    תחזקנה ידייך

  2. שלום רב
    אני מבין את הקושי שלך בנתינה ובהשקעה בשותפות וכשהצד השני אינו שותף בפועל, וביותר שאת מרגישה שכל האחריות עליך ובפרט האחריות על בעלך, למעשה נראה כאן שיש הרבה עוד מה לעשות, ובעיני כדי שתלכו לטיפול זוגי שזה עצמו יכול לעזור לבעלך להכיר את הפצעים שלו מהמקום הפנימי ולרפא את זה, למעשה זה לא נשמע כל כך בעיה זוגיות, אולי קצת זה יותר נראה שהוא עוד לא הכיר את עצמו החלקים הטובים והחלשים ,ואני מקווה מאד שהוא מבין שמשהו לא תקין שירצה ללכת לטיפול זוגי ואפילו לא את יכולה להסביר לו שאת מרגישה איזה חסר בזוגיות לא ממקום של טענה אליו אלא ממקום של אחריות על החיים שלך,
    השם יתן לך אור וכוחות לעבור את הגל הזה עם המון סייעתה דשמיא!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן