The Butterfly Button
ההורים שלי מתערבים מדי בקשר שלי עם ארוסי

שאלה מקטגוריה:

 

ראשית תודה רבה על הדבר המדהים הזה!
התארסתי ב"ה לפני כשבועיים וחצי. אני בת בכורה, ויש לי קשר מאוד קרוב עם ההורים שלי . הם רגילים להיות מאוד מעורבים בחיים שלי ולדעת עליי כמעט הכל.

מאז האירוסין אני מרגישה שהמעורבות שלהם בקשר ביני לבין החתן שלי נהייתה מאוד חזקה, ולפעמים גם חודרנית, ואני לא מצליחה להתנהל מולם בצורה נכונה בלי להרגיש שאני יוצאת לא מכבדת.

למשל, הם שואלים אותי על דברים מאוד אישיים בקשר- כמו מה אני כותבת לו במכתבים-ואפילו מדריכים אותי מה לכתוב ואיך אני אמורה להרגיש.
יש מצבים שאמא שלי מבקשת ממני את הטלפון באמצע שיחה איתו. אני משתדלת לא לדבר לידם, אבל זה עדיין קורה.
בנוסף, כל פעם שאני נפגשת איתו, הם שואלים המון שאלות (לאן הלכנו, מה היה) וגם מביעים את דעתם ואפילו אומרים לי על מה להתנצל או איך להתנהג.
הם גם כל הזמן משווים את עצמם אלינו וה םאומרים אנחנו עשינו ככה, אני אומרת לך זה לא מה שגבר רוצה לשמוע ועוד כל מיני דברים כאלה. זה נורא קשה וזה מגביל.

יש גם מצבים שבהם הם משכנעים אותי לעשות דברים מולו שאני לא מרגישה שנכון לי.
לדוגמה, קבענו יחד גבולות שמתאימים לנו – לדבר פעמיים בשבוע ולהיפגש פעם בשבועיים. לאחרונה, בגלל שהיו לנו שתי שבתות רצופות יחד, החלטנו לדבר רק פעם אחת. כשההורים שלי שמעו את זה, היה להם מאוד קשה לקבל, והם ניסו לשכנע אותי לשנות את זה, למרות שהרגשתי שזה כן נכון לנו כרגע.

מקרה נוסף שהיה: החלטנו לא להיפגש באותו שבוע, ואני הכנתי לו עוגה וביקשתי מאמא שלי שתעביר לו אותה כשהוא מגיע. היא לא כיבדה את הבקשה שלי ואמרה לי לבוא בעצמי, ובסוף באמת הלכתי — אבל הרגשתי לא טוב עם זה, כאילו לא הקשיבו לי.

אני מרגישה שאני צריכה הכוונה- איך נכון להתייחס למעורבות הזאת?
מצד אחד חשוב לי מאוד לכבד את ההורים שלי, ומצד שני אני מרגישה שזה כבר עובר גבול, גם מבחינתי וגם מבחינת הקשר שלי עם החתן, וזה מתחיל לחנוק אותי.

אשמח מאוד להכוונה איך להתנהל נכון במצב כזה.

תשובה:

שלום לך מאורסת יקרה,

ראשית רוצה להגיד לך שתענוג לקרוא את השאלה שלך!

הבגרות, האכפתיות והמידות הטובות שלך בולטים מאד. מאחלת לך מלא מזל טוב והרבה אושר!

בקשר לשאלתך היפה, את מתארת מצב בו את חשה שהמעורבות של הורייך נהייתה מאד חזקה בקשר בינך לבין חתנך ואפילו חודרנית.

אני בטוחה שהורייך אינם מנסים לפגוע ולהציק לך אלא מתנהגים כך בגלל האהבה הגדולה אלייך, הדאגה, תחושת האחריות ואולי קצת הקושי לשחרר.

אך עם זאת יש הבדל בין אהבה והתעניינות לבין חדירה לפרטיות והשפעה על החלטות זוגיות, ועל כן כדאי וראוי שתציבי גבולות מתוך כבוד בשביל שהמצב הזה לא ימשיך כעת ואף לאחר החתונה.

 

ראשית אני רוצה לשאול אותך האם קיימת איתם שיחה בנושא?

אולי תאמרי להם שאת רוצה לדבר איתם על משהו שמציק לך ובשיחה תפתחי את הנושא ותספרי בכבוד שאת מאד מעריכה את כל העזרה שלהם אך חשוב לך מאד שהקשר בינך לבין חתנך יישאר ביניכם.

תספרי שחשוב לך שההחלטות הזוגיות שלכם ישארו שלכם כפי שהחלטתם.

את יכולה להוסיף שיכול להיות שלפעמים תחליטו החלטות שבדיעבד תראו שלא היו נכונות אך את חושבת שעדיף לטעות ולחוות זאת מאשר לשנות את ההחלטה בגלל אחרים.

(אגב זה משהו שחשוב לקחת לחיים, טוב לטעות לפעמים. אנחנו לומדים המון מהבחירות המוטעות שלנו.)

ספרי להם בשיחה כמה חשוב לך הקשר שלך איתם וכמה את רוצה שהם יהיו חלק מהחיים שלך אך תסבירי להם שאת גם צריכה מרחב אישי משל עצמך.

 

בנוסף אני מציעה לך לא לשתף מעבר למה שנוח לך, לפעמים שיתוף רב מידי יכול להוביל למעורבות יתר הזאת.

שימי לב גם לשמור על ההחלטות שלכם כזוג. אלו בדיוק המקומות שצריכים להישאר שלכם.

כמו כן כשאת מזהה רגעים של לחץ כמו מה שתיארת על העוגה את יכולה לומר בכבוד ובעדינות: "אני מבינה למה חשוב לך אבל זה מה שסיכמנו ואני רוצה לכבד את זה".

לגבי מה שאת מספרת על כך שהורייך משווים את עצמם אליכם.

חייבת לומר לך שזוהי תופעה אנושית שקורית המון גם מאנשים אחרים.

נתקלתי בכל כך הרבה מצבים בהם אנשים חושבים שמה שקרה להם בהכרח יקרה ומתאים גם לאחרים, בייחוד בהקשר הזוגי.

אז דעי שזה דבר נורמלי שיכול לקרות לך גם עם אנשים אחרים (כמו חברות נשואות). לפעמים פשוט זוהי הדרך של אנשים להשתתף ולחוות איתך את שמחתך.

לכן אני מציעה לך להקשיב ולאחר מכן לסנן את העצות לפי מה שמתאים לך ולכם.

אתם זוג חדש. מיוחד. אין עוד זוג כמוכם, ולא כל דבר שמתאים לאחרים יתאים גם לכם. זה היופי. תנסי לא לקחת ללב אלא פשוט להחליק ולסנן את העצות לפי מה שאת חושבת שמתאים לך.

 

חשוב לי להוסיף בפן ההלכתי שלאחר החתונה על פי ההלכה אישה נשואה פטורה מבחינה הלכתית מכיבוד אב ואם (אך חייבת במורא הורים אם זה לא סותר את כבוד בעלה)

משום שהמחויבות העיקרית שלה מופנית למשפחתה החדשה. ברוך ה', ברמה המעשית נשים נשואות ממשיכות לקיים את מצוות כיבוד אב ואם (ויש שיאמרו שהן מצטיינות בתחום זה יותר מן הגברים הנשואים)

אך אף על פי כן, ברמה ההלכתית הן פטורות מחובה זו.

אינני מציעה לך לא לכבד את הורייך חלילה, אני בטוחה שאת אוהבת ומכבדת אותם בכל ליבך, ועל כן רק רוצה להסב את תשומת ליבך לחשיבות שרואה התורה במחוייבות ובברית בין בני הזוג שקודמת לזאת של ההורים.

זו המשמעות של הפסוק "על כן יעזוב איש את אביו ואימו ודבק באשתו".

 

לסיכום תשובתי רק אומר שמשאלתך רואים עד כמה את מיוחדת ובעלת כישרון ניסוח ועל כן אני סומכת עלייך שתוכלי להשכיל ולהבין איך להציב גבולות בעדינות ובכבוד מתוך אהבה.

 

מאחלת לך המון אושר והכנות קלות.

מזל טוב!!

צופיה מ.

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

  1. שאלה מרגשת ותשובה מרגשת. מזל טוב לכלה המקסימה והרבה הצלחה

    (נהניתי לראות מצב הפוך-שבו הזוג הוא זה שרוצה קצת לשמור על מרחק וההורים דוחפים ליותר… בדרך כלל זה הפוך, ההורים המתערבים רוגזים קצת על תדירות הפגישות והשיחות…)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן