The Butterfly Button
בעלי מאשים אותי כל פעם מחדש

שאלה מקטגוריה:

בעלי כשנהיה חולה לא מפסיק להתלונן הוא מתהלך בבית בפרצוף כבוי וכל הזמן מתלונן מיואש ומדוכא,
זה משפיע עליי ועל הילדים.
כשהוא חולה מרגיש לי שהוא רוצה שכל העולם יעבור לדום.
וכל תשומת לב שהוא מקבל לא מספיקה לו והוא כועס על כולם שלא מתייחסים אליו ובעיקר עליי.
אני אמא והטיפול בילדים גם ככה מוטל עליי בעיקר כשהוא חולה והאחריות ווהעומס גוברים ודווקא אז אני צריכה כוחות לעצמי
שלא אפול לדכאון וייאוש ולא יכולה להכיל את הסבל שלו והתלונות המרובות שלו כל דקה, כי צריכה גם כוחות לנהל את הבית והילדים.
הוא מצידו, זה לא מעניין אותו מבחינתו הוא צריך להיות ראשון.
כבר כמה ימים לא ישנתי בלילה כדי לתמוך בו, ואם חלילה נרדמתי בבוקר אני מקבלת עקיצה "ישנת טוב אה"
לא שמת לב שכל הלילה לא ישנתי.. כאילו חטאתי איזה חטא כשישנתי.
מרגישה שהוא מרוקן לי את הכוחות נפש שגם ככה אני עובדת קשה בשיחות וטיפולים כדי שיהיו לי בשביל להתנהל בחיים
ומצד שני הוא מתוסכל כועס עליי מאשים אותי ומשרה אווירה לא נעימה בבית כי מבחינתו לא מקבל את היחס הראוי לו.
ממש אובדת עצות- מצד אחד אני פגועה מאוד כי הכל נופל עליי וקשה לי ואני חייבת לשמור גם על עצמי ומצד שני לא יכולה לרצות אותו כשהוא חולה ומרגישה לא בסדר שלא עושה את תפקידי.

תשובה:

שלום לך אשה יקרה ומסורה,

אני שומעת בדברייך עד כמה את מתאמצת ומשתדלת להיות בסדר בכל הגזרות.

להצליח להיות עקרת בית למופת אמא במשרה חד הורית, ואשה מסורה לבעלך,

וכמה התסכול גדול כשת מקבלת ממנו ציון "בלתי מספיק"…

בואי נתבונן יחד בכמה נקודות מתוך המצב הזה:

נתחיל אתך?

חשוב לך להיות בסדר. עם כולם. למלא את כל תפקידייך על הצד הטוב ביותר.

את גם מוכנה להתאמץ לשם כך מעל ומעבר לכוחותייך.

את מנהלת בית, את רוצה לתת לילדים כל מה שהם צריכים ולטפל בהם באופן מיטבי.

וחשוב לך להיות אשה מסורה ולתת לבעלך את מה שהוא צריך.

יחד עם כל זה אני שומעת בין השורות שחשוב לך גם שיהיו מרוצים ממך.

שתצליחי להשביע רצון, לגרום לקרובים אלייך להיות מרוצים, מסופקים ושמחים,

וכשזה לא קורה, כשלא מרוצים ממך, את מתוסכלת, מתאמצת עוד יותר, מרגישה שלא עשית מספיק.

בנוסף- אני מקשיבה למה שלא מופיע בדברייך-

את לא מדברת על הצרכים שלך, על הרגשות שלך, על הרצונות שלך…

נמשיך עם בעלך-

את מתארת את מצבו בשעה שהוא לא מרגיש טוב.

הוא רוצה יחס, אכפתיות, התמסרות, תמיכה.

וכל אלו הם רצונות אנושיים, מובנים.

אלא שבנוסף לרצון, הוא הופך לתובעני.

תובענות שמטילה עלייך את האחריות למלא את הרצונות והצרכים שלו,

שמאשימה אותך בכל מה שלא מספק אותו,

שרואה אותך כ"לא מספיק",

ומביעה ציפיה עטופה בציניות לכך שתסבלי יחד איתו.

כך הוא בזמן כזה. זה מצבו.

הנקודה המשמעותית ביותר להתבונן בה היא מה שקורה ביניכם.

נקודת המפגש בין התפיסות שלכם.

חוסר שביעות הרצון, האומללות והתובענות שלו- פוגשים את התפיסה שלך שאומרת "אם לא מרוצים ממני- אני לא בסדר"

וכך כל סימן לכך שהוא לא מרוצה- מריץ אותך להתאמץ עוד במטרה לקבל אישור שאת טובה.

אלא שהתוצאה הזו לא מגיעה. כל מה שאת עושה לא מביא אותו לשביעות רצון.

וככל שאת יותר מכווצת, יותר מאוימת, יותר אשמה ויותר מוכנה לוותר על הצרכים הבסיסיים שלך,

התובענות שלו הולכת וגדלה.

המשמעות של ההבנה הזו היא שיש לך דרך לייצר שינוי.

את בעלך ואת הדפוסים שלו כנראה לא תוכלי לשנות, אבל את התפיסות שלך שתורמות לדינמיקה הזו- אני מקווה שכן.

האם תוכלי להניח מידייך את האחריות לרגשות שלו? לשביעות הרצון שלו?

האם תוכלי להכיר בכך שהאחראי להם הוא רק בעלך?

שכמו כל אדם- הוא יהיה שמח ומאושר בדיוק במידה בה הוא יבחר להיות?

האם תוכלי לראות את הנתינה שלך- ואת נותנת כל כך הרבה, כמשהו שאת נותנת לו ולא ככלי להשיג דרכו אישורים לכך שאת בסדר?

האם מתאם לך לאמר לו בליבך- אני נותנת לך מה שאני יכולה לא כי אתה תלוי בי אלא כי אני רוצה להיטיב אתך, לעולם לא אוכל למלא כל חסרונך וזה גם לא תפקידי, רק ה' יכול לתת לך הכל.."

והעיקר יקירתי- לראות את עצמך כבעלת ערך בלי תנאים? לראות את היהלום הנדיר שאת בלי קשר למה שאת עושה או לא?

לכבד ולחבק את עצמך- גם כשהוא לא פנוי לראות כמה את נפלאה?

להתחבר לעצמך ולאור שאת בעצם היותך- בלי להיות תלויה בכך שהוא יכיר בכך?

אלו תפיסות חדשות, ואני מניחה לך אותם כאן רק כדי לחשוב עליהם,

יצירה של שינוי בתפיסה היא תהליך שלוקח זמן ולפעמים דורש גם ליווי של איש מקצוע.

מה שחשוב הוא תדעי שכאן, בשינוי התפיסתי הזה- נמצא התקווה שלך לשינוי במה שקורה ביניכם כרגע.

בין אם תצליחי לאט לאט לייצר אותו בעצמך ובין אם בליווי מקצועי- ככל שהתפיסות האלה יחלחלו לתוכך- הריקוד שלכם ישתנה.

בזהירות, תרשי לי להניח שדברים מהסוג הזה קורים לא רק כשבעלך חולה,

ושהשינוי הזה לא יפתור רק את הבעיה הנקודתית,

אלא יבנה קשר שמתחיל בכבוד העצמי שלך וממשיך בכבוד הדדי עמוק ביניכם.

מאחלת לך שתרגישי את מקומך כאן בעולם,

המקום שאף אחד לא צריך לתת לך- כי הוא שלך.

זלטי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן