The Butterfly Button
בעלי אלים רגשית ומילולית האם להתגרש?

שאלה מקטגוריה:

רציתי להתייעץ בענין חשוב עבורי, הגם שנתקלתי באתר בכמה שאלות שזהות לשאלה שלי אך רציתי לקבל תשובה מדויקת יותר לי..
אני נשואה 12 שנה ויש לנו חמישה ילדים
אני נשואה לבעלי שהוא אדם נחמד,מופנם שבגדול ביומיום משתדל להיות מעורב בענייני הבית כן איכפת לו ממני מראה על פניו שאוהב אותי ורוצה לשמח אותי הכל טוב ויפה עד ש
מידי פעם קורה לו שהוא מתעצבן ממש והכעס שלו מאוד מפחיד אותי הוא לא הגיע לאלימות פיזית אך משתמש נגדי באלימות מילולית/רגשית יכול לקלל אותי ולאחל לי שיקרו לי דברים רעים לאיים עלי חכי חכי.. אין בעיה אני אמרר לך את החיים אני אגרום לך לסבול ועוד כל מיני מילים מרושעות שהוא פולט בחמת זעמו ולא רק המילים מפחידות אותי גם המבטים שלו וגם הלחישות שלו.. יכול לבוא לי מאחורי הכתף וללחוש לי משהו ארסי של אין בעיה חכי חכי וכו הטריגר לכעס יכול להתחיל ממני אך גם תיסכול עצמי שלו שכמובן בצורה שיטתית יהיה קשור אלי״ כמה פעמים אמרתי לך לא להביא את הצלחת הזאת״ כעס , זעם פחד נראה שהוא מתוסכל זה מה שיוצא ממנו
הוא יכול מאוד להשפיל ולמצוא נקודות תורפה להאשים אותי כל דבר שורה תחתונה יוצא שאני שונאת את השבתות כל שבת אני דרוכה והמתח מורגש בבית הוא קצר יותר מעיר יותר מאשים יותר מבקר יותר לפעמים ומילה קטנה מצידי יכולה לשרוף את השולחן
בעבר היה מאשים אותי שהכעס שלו מוצדק
אח״כ היה אומר לי קבלי אותי כך זה אני
תקופה ארוכה היה אומר לי : גם את כועסת, ומביא לי מקרים שהתנהגתי מזעזע בכעס ושם הייתי משתתקת
כי לא היה לי מה לענות.. כי אכן קורה ואני כועסת והכעס שלי לא חינני
לאחרונה הבנתי שיש לו בעיה ואני מרגישה שאני כבר מרוסקת ומפוחדת מרגישה לא יכולה להכיל את ההתפרצויות זעם שלו וכל המתיחות של הלפני הפיצוץ מוציאה אותי משלוותי אין לי ביטחון בבית שלי זו התחושה כרגע אנחנו אחרי מקרה אנחנו כמעט חודש מרוחקים ראיתי שעושה לי טוב המרחק הוא מגן עלי הוא כמובן היה רוצה לעבור לסדר היום .. כמובן שהוא מכחיש/ מאשים/ מפנה אצבע חזרה ומסרב
וכרגע אני צריכה להחליט איזה צעד קדימה לקחת גירושים גם עלה כאפשרות סופית שאני לא רוצה בה אא"כ לא תיהיה לי ברירה ( אני בת להורים גרושים עם אבא אלים מילולית ופיזית.. לצערי הגלגל חזר)
אשמח להכוונה.. ומודה לכם על הבמה והמענה ( סליחה אם היה ארוך מידי)

תשובה:

שלום לך אישה אמיצה,

אכן פרשת חיים שלמים בשאלה אחת, ואני בטוחה שזה לא קל. אפשר להמשיך לשרוד שבת אחרי שבת, לקוות שאיכשהו משהו יקרה, ולראות את הצדדים היפים של התמונה (אדם נחמד, מופנם, מעורב, איכפתי ואפילו אוהב ורוצה לשמח).

את רואה את כל זה אבל גם חווה התפרצויות זעם, הסתרה, האשמה והתמכרות, ובאופן כללי – הדבר שהכי בעולם לא רצית שיקרה בחייך: אלימות.

נכון שגם את לפעמים כועסת כעס 'לא חינני', עוקבת, או אומרת מילה לא נכונה. זה עדיין לא מצדיק אלימות. שום דבר לא מצדיק אלימות.

לפני שנמשיך אני רוצה לכתוב את זה שוב במילים אחרות: להמשיך לחיות כך, בלי ביטחון בבית, זו לא אופציה. עכשיו השאלה מה כן.

כמובן יהיו שימליצו לך לקום ולעזוב, וזו אכן אפשרות. אבל מאחר שאת כבר מכירה את ההשלכות של גירושין על הדור הבא, ויודעת שמדובר כאן בדיני נפשות שלך ושל הילדים שלך, אני מציעה לך לתת משקל מאוד גדול להחלטה אם להתגרש, ואם כן – איך.

אפרט כאן כמה כיוונים אפשריים:

1. את מתארת תמונה קשה מאוד ואני לא מפקפקת באמינות הדברים שלך. להיפך, אני בטוחה שהמציאות היומיומית כואבת יותר ממה שניתן לפרט במכתב קצר. ויחד עם זאת אני חושבת שיעזור לך אם אדם חיצוני עם עין מקצועית יהיה שותף לתהליך. זה חשוב דווקא כי לבעלך יש גם רגעים טובים שבהם הוא מראה (על פניו!) שאוהב אותך ורוצה לשמח אותך. את עומדת לקבל החלטה שתצטרכי לחיות איתה כל חייך, אז חשוב שתהיי בטוחה שראית את כל התמונה ונתת צ'אנס אמיתי.

2. השאלה הכי חשובה היא האם יש היתכנות לשיפור ושינוי. שיפור יכול כמובן להיות אם משהו יגרום לבעלך להשתנות ב 180 מעלות ולחזור להיות הגבר הנחמד שאיתו בחרת להתחתן. אבל יכול להיות שהשיפור יתבטא גם בצורות אחרות: שהוא ילמד מה לעשות בזמנים שבהם החולשה שלו משתלטת עליו (לדוגמה: להתרחק קצת עד שיירגע, במקום לפגוע בך). אולי לא תאמיני, אבל ראיתי מקרים שבהם כשאישה שינתה את העמדה שלה מול התוקפנות של בעלה – הוא השתנה, לא הייתה לו ברירה. ובכל מקרה היא הייתה כל כך יציבה שגם הגלים שלו לא עירערו אותה.

האם במקרה שלך זה אפשרי? או שלא?

זו השאלה, ואני מציעה לך לא לענות עליה לבד אלא להקשיב למומחה בעל ניסיון. אני מדגישה 'מומחה בעל ניסיון' כדי לחסוך לך את הטירחה והכסף שתבזבזי אצל חובבנים בעלי כוונות טובות. השאלה אם יש היתכנות לשיפור איכות החיים שלך במערכת הזוגית הנוכחית היא קריטית, ואני משאירה עבורך במערכת 'אקשיבה' המלצה על אשת מקצוע שלדעתי יכולה לעזור לך להשיב על השאלה.

אני לא חושבת שסתם כך הגלגל חזר ושוב את פוגשת בחייך גבר שנהג באלימות. יש לתופעות כאלה סיבות שמיימיות והשגחיות, ואולי הגיע הזמן שייעשה במשפחה שלך תיקון של דורות. אין לי ספק שההתמודדות הזו נועדה להוציא מתוכך כוחות גדולים ולהביא ברכה לנפש שלך ושל הקרובים אלייך.

בינתיים, עד שתקבלי תשובה לשאלות שלך ועד שתחליטי מה הצעד הבא, מציעה לך להיות רגע בחמלה. חמלה כלפי הילדה שרק רצתה להתחתן ולחיות טוב ושלא יקרה לה מה שקרה להורים שלה. חמלה לאישה שמקבלת מבטים, לחשים ומילים מכאיבות ומפחידות. חמלה לבנות שלך שנחשפות למציאות חיים מורכבת.

ואחרי שתהיי בחמלה לעצמך, אולי תצליחי לתת גם מעט חמלה לגבר שלצידך, שנופל למקומות נמוכים כל כך ומחפש לכעסו מזור בדרכים לא יעילות. זו לא סיבה לאפשר לזה להמשיך לקרות, אבל זו כן נקודת מוצא לפעולה ראויה. תאספי את עצמך עם כל החמלה שבך כדי לקבל החלטה בריאה עבורך ועבור כל משפחתך. ייתכן שהתיקון כאן יעבוד דרך תהליך אישי של בעלך, תהליך זוגי של שניכם, גירושין מתוך חמלה ואחריות, או אופציה אחרת. הדבר החשוב הוא:

1. שאת אמיצה ומביטה למציאות בעיניים

2. שאת לא מוכנה להמשיך לתחזק מצב לא תקין שלא משתפר

3. שאת לוקחת אחריות ומעוניינת לעשות צעד קדימה

בתקופה הזו של השנה ספרי חיים וספרי מתים נפתחים, וגורלות נחרצים ונחתמים. מאחלת לך ש הקב"ה יאיר את עינייך בעצה טובה, וייתן בליבך את ההחלטה הנכונה. הרי יש לו 'מניות' במשפחה שלך בתור השותף השלישי, ומי כמוהו יודע תעלומות ורואה מה קורה בחדרי חדרים ובחדרי הלב, ואין ספק שהוא רוצה בטובתך השלימה.

שנה טובה וגזירות טובות!

ברוריה

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן