The Butterfly Button
בן ה-8 שלנו משקר

שאלה מקטגוריה:

בני הבכור בן 8, פעמים רבות משקר עלינו ההורים. כבר תקופה ארוכה שאנחנו לא יודעים מה לעשות ואיך להגיב.
כמו כן הוא תמיד דואג להוציא את עצמו "נקי" מכל מריבה שהייתה בכיתה וכד'.
מספר לנו שהוא לא אשם והילדים התחילו איתו ולא הוא. שהחבר דיבר איתו ולא הוא דיבר.
מורים מענישים אותו והוא לא טורח לידייע אותנו.
ממש נודה להנחייה בנושא , כיצד עלינו לפעול

תשובה:

אמא יקרה מאוד!

את מעלה בשאלתך נושא מאוד רווח וחשוב!

בדר"כ ילדים שמשקרים הינם ילדים שמאוד רוצים לרצות את ההורים!

שקר ישר נתפס לנו כמשהו רע ושחור… ויכול לצבוע את התדמית שלנו על הילד..

ולכן חשוב לדעת שילדים משקרים לא בגלל משהו רע אלא הפוך.. הם כ"כ רוצים לשמח אתכם ההורים כ"כ רוצים לרצות אתכם ולהיות בעינכם ילד טוב!

לעיתים ילדים גם פוחדים מאוד מהתגובה של ההורים ולכן הם משקרים..

אז מה עושים? קודם כל לא מעמתים את הילד עם השקר.. אפילו שאנחנו יודעים בוודאות שהוא שיקר.. האימות עם השקר מאוד משפיל ומאוד מרחיק…

אנחנו צריכים לבנות את האמון של הילד בנו ואת הפתיחות שלו אלינו בשביל לבנות את זה אנחנו צריכים להיות במקום לא שופט ולא מבקר.. בטח לא בתחילת הדרך לתיקון..,

מומלץ לקחת את הילד לשיחה פרטית ולשאול אותו מה היה… והכי חשוב להיות אותו! לומר לו במילים "אנחנו רוצים להבין מה קרה לך.. רוצים לעזור לך… אנחנו איתך!

שנית, לתת הזדהות של המצוקה.. למשל הילד הרביץ במריבה עם חבר… ההורה ישקף לילד את הקושי שהיה לבנו.. לדוגמא: אני בטוחה שהיה לך מאוד לא נעים מה שהחבר עשה.. שזה היה מאוד מעליב..

גם כן עם מורים.. מבינה שהיה לך מאוד קשה לבצע את מה שהמורה אמר!

בהתנהגות זו אנו לא נותנים לגיטימציה לשקר אבל כן נותנים מקום לחוויה וכך מורידים את המנגנון של השקר.. כשהילד ירגיש שההורים איתו מבינים אותו הוא לאט לאט ילמד לשתף ולא יצטרך לשקר..

אחרי שהילד שיקף ולא שפטנו! הבנו! נחשב יחד עם הילד מה אפשר לעשות בפעם הבאה יותר טוב!

הרי הילד יודע שהמעשה שעשה אינו מעשה טוב.. גם בלי שנאמר לו… לנו ההורים יש את היכולת לתת לילדים כלים להתמודדות נכונה יותר..

ועוד דבר חשוב, בשביל לשמר התנהגות טובה נשתמש בחיזוקים מדויקים! כמו- "ראיתי את עשו לך משהו לא נעים והתגברת! לא הרמת יד! אתה ממש גיבור בעיני!

חיזוקים חיוביים זה כמו גלגל שמשחזר את עצמו! שווה לתרגל את זה..

ועוד נקודה חשובה:

המניע לשקר ברוב הפעמים זה לחפות על המציאות( ששכחתי, ששברתי,שהרבצתי)

לכן חלק מהתיקון הוא להיות בית שמותר לטעות בו. שהבית שלנו לא יהיה של אנשים מושלמים שאנחנו מסתכלים בחומרה על כל משגה

אם צריכים להיות מושלמים אז מסתבר שנשקר כדי ליפות את מה שלא מושלם

אבל אם מותר לטעות ומותר לפעמים לפשל ואפשר לא להצליח אז למה לשקר?

לכן טוב יהיה אם אתם כהורים תנכיחו את המקומות הלא משולמים שלכם.

את הפאשלה שקרתה לך. את מה ששכחת. שלא הספקת. שהיית עייפה מדי

שהבית שלכם יהיה מקום נינוח. מקום שאפשר לטעות בו ולהישאר בחיים.

דבר נוסף, אם ביניכם נגרר מידי הרבה פעמים לריבים או נענש מידי הרבה פעמים יחסית לבני גילו כדאי לעשות בדיקה יותר מעמיקה אולי משהו מטריד או מציק לו..

בכל מקרה אם תצליחו לבנות את האמון שלו ובעזרת ה יפחת הצורך בשקר מאמינה שתראו שיפור!

וכמובן תפילה להצלחה!

בהצלחה רבה רבה פייגי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לדבר עם הבת על נושאים צנועים?
שלום רב וברכות על פעילותכם החשובה אנחנו זוג חרדי סטנדרטי נוטים יותר לכיוון פתוח אבל ברמה גבוהה לפני כחודש ביתנו הבכורה בת ה14 רמזה לאשתי בשיחה ביניהן כי היא מודעת לכל מה שצריך לדעת בעניינים אינטימיים של בינו לבינה לא נבהלנו והזמנו אותה לשיחה בכל עת שתחפוץ אתמול התקיימה השיחה...
איך להציב גבולות בריאים לילדים בצורה נכונה?
אני רוצה לשאול שאלה, שכמה שהיא פשוטה – ככה היא רחבה. אני בת 24, נשואה באושר ושמחה כבר 4 שנים ויש לנו 2 ילדים מתוקים. מאז ומעולם הטרידה אותי השאלה – מה התגובה החינוכית הנכונה מול גילוי מרדנות אצל ילד. והנה, הגדולה שלי בת שנתיים וחצי, בוגרת חכמה מאוד מכפי...
התמודדות עם ילד מאתגר
משיב/ה:דב|
יישר כוח על הפלטפורמה המאפשרת לשלוח שאלות חיוניות באנונימיות ולקבל תשובות מותאמות אישית. יישר כוח על הזמן והסבלנות לקרוא, לענות ולהתייחס. לרדת לפרטים הקטנים ולייעץ. מה עושים עם ילד שעוד לא בן 12 והוא כבר מסובב אותנו על האצבע הקטנה. הוא מנהל את הבית. אם משהו לא מוצא חן בעיניו...
איזו ישיבה תתאים לבן שלי?
אני אמא לבחור בן 17 וחצי, שמאז ילדותו מתקשה מבחינה לימודית וחברתית. לאורך השנים ניסינו לעזור לו בדרכים רבות, ובשלב מסוים הוא אף עבר לישיבה לחינוך מיוחד. למרות שהמסגרת הייתה טובה, היה לו קשה מאוד עם שעות הלימוד הארוכות והוא חווה בדידות חברתית עצומה. בעקבות הקושי והבדידות, ומבלי שידענו על...
הקימות בלילה לילדים גומרות אותי!
שלום וברכה למומחים " אקשיבה", תודה רבה וענקית על טיפות של חיים שאתם מרטיבים צמאים, ולא כל תמורה!!! השאלה שלי לא יפה, לא פוטוגנית, אבל אשמח שהתפרסמו את זה, אולי יש עוד אמהות כמוני והן מתביישת או לא מודעות . אני אם לבן ובת מתוקים קטנטנים. הבת היא תינוקת רכה,...
חשש מוגנות על הבן שלי
יש לנו בן מתוק בן 7, .בתקופה האחרונה שמתי לב שהוא נוגע בעצמו באזור האישי (הצנוע) לעיתים תכופות יחסית, גם כשזה לא בפרטיות מוחלטת. כשראיתי את זה בפעם הראשונה נלחצתי מאוד. מצד אחד, אני יודע שילדים חוקרים את הגוף שלהם, אבל מצד שני, ישר עולות מחשבות מפחידות – אולי הוא...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן