The Butterfly Button
איך אני יכולה להרגיש יותר שלווה עם עצמי ומלאת ביטחון עצמי כמו בעבר?

שאלה מקטגוריה:

שלום ותודה רבה על האתר המקסים
רציתי לשאול:
אני בחורה שיכולה להגיד על עצמי שבעבר- במיוחד בגיל הנעורים, הייתי פופולרית מאוד בחברה, היה לי ביטחון עצמי ושמחה. בקיצור היה לי מאוד טוב והייתי שלווה עם עצמי. יש לי משפחה תומכת בה בלי שום בעיות.
לאחר התיכון הלכתי ללמוד במכללה מאוד טובה וגם אז התחילה הקורונה.
אני מרגישה שמאז פתאום קשה לי יותר עם עצמי, אני מרגישה שהביטחון העצמי שלי נמוך יותר, וכלפי חוץ אני חושבת שאני משדרת רגיל אבל בתוכי אני ממש לא.
לפני מפגשים חברתיים, חתונות- אני בלחץ, ולפני אפילו סתם מפגש עם חברה- זה מצריך הכנה נפשית כזאת מעצמי.
רק לחדד את הענין- כיום אני יוצאת עם חברות כל הזמן, חברות באות אלי, אני בקשר טלפוני המון עם חברות, בקיצור חיי חברה מאוד מקיפים אותי, ואני כל הזמן אומרת לעצמי: למה אני לא חיה בביטחון עצמי ושלווה?? למה אני לחוצה עדין ממפגשים חברתיים?? הרי אני בתוך זה כל הזמן ואני אוהבת חברה.
זה משהו שממש ממש מציק לי, זה מחשבה שמטרידה אותי ממש כל היום.
אני לא יודעת אם כל המצב הזה הוא בגלל הקורונה או בגלל שגדלתי..
איך אני יכולה להרגיש יותר שלווה עם עצמי ומלאת ביטחון עצמי כמו בעבר?

תשובה:

הי יקרה

כולנו עוברים תקופות שונות בחיים,

גם האנשים שסביבנו משתנים וזה משנה את הדינמיקה איתם.

את מתארת מצב בו את נכנסת ללחץ לפני מפגשים חברתיים וצריכה הכנה נפשית עצמית,

ותוהה מדוע זה קורה ומה השתנה.

התהייה בהחלט מובנת (יש הרגשה שאם נבין מה המקור של העניין נוכל כביכול לשנות אותו…)

אבל אף אחד לא יכול לענות מה השתנה כי ככל הנראה מדובר באין סוף דברים קטנים שכל אחד בפני עצמו הוא לא משמעותי אבל כולם ביחד יוצרים שינוי (וזה חוץ מהעובדה שנערה בת 15 שונה, באופן טבעי, מבת 20).

ניתן לדמות את זה למדף שאפשר היה להניח עליו דברים אבל פתאום כשרוצים להניח עליו דברים כבדים יותר – צריך לתת לו עוד חיזוק. האם זה רע? כמובן שלא, אבל זה יכול להיות מאתגר, כי כשרוצים לחזק מדף אפשר פשוט ללכת לטמבוריה הקרובה ולקנות בחמישה שקלים זוית מתאימה, ואילו בביטחון עצמי אין הוראות פשוטות כ”כ…

השינוי קרה, קורה וכנראה עוד יקרה בעתיד; שינויים מתרחשים כל הזמן, הם בלתי נמנעים ואנחנו צריכים לדעת להתמודד איתם, ביטחון עצמי יכול להתערער בכל גיל, ולכן כדאי להפוך זאת להזדמנויות: הזדמנות לבנות ביטחון עצמי יותר בוגר, יותר יציב ויותר אמיתי והזדמנות להתמודד עם שינויים.

אינני מכירה אותך בשביל לתת לך ייעוץ ייעודי שמתאים לך ספיציפית, אבל כן יכולה לתת לך שבע המלצות:

1. זכרי שנבראת בצלם אלוקים. תכנני ופני לך מידי יום כמה דקות להקדיש לכך מחשבה.

2. זכרי שזה בסדר לא להיות “הכי”: הכי חכמה/הכי שנונה, הכי מיוחדת וכו’. (האם יכול להיות שתחושת ה”אני חייבת להיות הכי…” גורמת לך ללחץ?)

3. הרבה פעמים תחושת הלחץ הזו (לחץ מהחברה/לחץ משינויים) נובע מפחד. לרוב – פחד מאכזבה: אכזבה שמא ידחו אותי, שמא לא יאהבו אותי מספיק וכד’, כי בבסיס האנושי שלנו אנחנו מאד רוצים שיאשרו אותנו ויעטפו אותנו באהדה. נסי לדבר אל תת המודע שלך ו”להסביר לעצמך”, מוטב בכתב – ידך, שגם אם מישהי בחתונה לא תחבב אותך זה לא מגדיר אותך, לא משליך על העתיד שלך, ובאופן כללי – אין לזה השפעה אמיתית על מי שאת (אלא אם את מתייחסת לזה בחשיבות יתר ומתכנסת בעצמך בגלל מחשבות אשר לא בטוח שהן מעוגנות במציאות ואז המחשבות שלך, ולא המעשים של החברה, הם אלה שמשנים אותך בשינוי לא רצוי). אם תכתבי זאת ותנסי לפרט ולהרחיב על כך ייתכן וזה יכול לתת לך אומדן, פרופורציות ובהירות.

4. זכרי שאחת המצוות הגדולות ביותר היא להיות בשמחה (ואם זו מצווה כה גדולה סביר שהיא לא קלה). מה גורם לך שמחה ו”מטעין לך את הבטרייה”?. חפשי ומצאי תחביבים שאינם קשורים לחברה ונותנים לך הרגשה טובה, בע”ה זה יעזור לך להתחבר לנקודות החוזק בעצמך וכשתהיי חזקה יותר – גם החששות והלחץ בע”ה יקטנו בהתאם. הסיבה בה אני ממליצה על תחביבים שאינם קשורים לחברה היא שאחת המטרות שלך כרגע היא להפחית תלות בחברה ולא לפתח עוד תלות… כאשר יהיו לך מחשבות ומטרות בנושאים אחרים זה בע”ה יכניס גם את הנושא החברתי לפרופורציות.

5. נסי להגדיר את המונח “ביטחון עצמי” בצורה מדויקת ככל האפשר. האם אדם עם ביטחון עצמי לעולם לא יהיה מתוח מפגישות מסוימות עם אנשים מסוימים? האם מתח הוא תמיד רע או שאפשר לנתב אותו למחוזות יעילים?

6. קראי ספרים שעוסקים בנושא ויעזרו לך לעצב דעות בונות בנושא. כיום יש מגוון רב של ספרים בנושא התפתחות אישית. לכי לספריה, תעייני וחפשי לאיזה סגנון ספרים את מתחברת. קריאה איכותית בנושאים אלה יכולה להוות עוגן נפלא וכדאי לך להשקיע במציאת הספרים המתאימים לך.

7. לסביבה שלנו יש השפעה רבה על האופן בו אנחנו תופסים את עצמינו. האם יכול להיות שיש בסביבה שלך חברות שלא מעלות לך את הביטחון העצמי ואת תחושת המסוגלות? מותר לך לסנן בנועם ובטקט יהודי אנשים שלא מסייעים לך להיות “האני הגבוה” שלך. הקיפי את עצמך באנשים מוארים שמאירים את ליבך וגורמים לך לאהוב את עצמך ואת הבריאה הנפלאה (שמש, אור, ים, אדמה, פרחים וכו’) שברא הבורא במיוחד בשבילך.

בהצלחה רבה,

יעל.

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מרגישה מנוצלת מחברה-איך מציבים גבול?
הרבה פעמים אני מרגישה לא נעים לסרב לחברה ולמען האמת אין לי כבר כח אליה והתחלתי לסנן אותה בטלפון. כל שיחת טלפון שלה מלווה בטובה קטנה/ גדולה שמעיקה עליי, ולפעמים אני מרגישה שהיא כבר מרגישה בנוח לבקש ממני טובות שהיא עצמה מסוגלת לעשות אבל מרגישה בנוח לבקש ממני , למשל...
חסר לי בטחון עצמי
קודם כל רציתי לאמר תודה על מה שאתם עושים, זה פשוט מדהים כמה שכל תשובה מנומקת בצורה רצינית ואכפתית כאילו אתם מכירים את השואל והוא בן משפחה שלכם. ניגש לשאלה אני בחור בן 21. ברוך השם לא חסר לי כלום בחיים מבחינת מעטפת, משפחה טובה מצב כלכלי מצוין חברים, קשר...
ה"לא נעים" פשוט מנהל לי את החיים באין מפריע!
אני בחורה מהצפון שעובדת במשרה סתמית כלשהי, בתחום הפרא רפואי. סיימתי לימודי תואר ראשון לפני שנה, לא מצאתי עבודה בתחום שלי וכעבור חצי שנה של חיפושים הגעתי למשרה הזאת. אני מתכננת לעזוב עכשיו לקראת בין הזמנים, קצת לנפוש לפני שאני מתחילה לימודים בתחום אחר בעז”ה, עד שאמצא את עצמי… הבעיה...
חסר ביטחון ומתלבט איך להתקדם מפה
הנני בחור שמרגיש קצת מועקה ותחושת בודדות. הייתי בחור ישיבה מאוד מצליח ועם הרבה לימוד טוב בישיבה שלפני הישיבה הגדולה שהלכתי, והנה אחרי כמעט 5 שנים בישיבה אני הרגשתי כבר מזמן ומרגיש גם כעת תחושה ענקית של פספוס וחוסר ניצול זמן. כל חבריי לישיבה התקדמו בעלייתם ברוחניות וכן מקצתם גם...
איך הגעתי לגיל הזה ואני גרושה ללא ילדים?
תודה על כל העזרה שלכם ..ועל התשובות החכמות והיפות . שהייתי בת 26 התארסתי עם בחור שאחרי האירוסין התייחס אליי נורא . ואז ביטלתי. בגיל 29 התחתנתי עם בחור אחר, ואז הסתבר שהיה חולה נפש ולקח כדורים פסיכיאטריים קשים והתייחס אליי מזעזע והתגרשתי. כיום אני בת 34 גרושה בלי ילדים....
יורקים וצועקים עלי בשכונה שאני גרה
אני גרה אם ההורים באזור ממש דוס בירושלים ( אני רווקה) עברנו לשם לפני שנתיים ולא ידענו שכך יהיה ואין לנו מצב שוב לעבור דירה עכשיו. אני מתלבשת צנוע מאד אבל בשכונה שלנו זה נקרא לא צנוע גברים יורקים לי צועקים .לאחרונה זה קורה יותר ואין אפשרות לעשות כלום אני...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
בטלגרם
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
דילוג לתוכן