The Butterfly Button
איך לא להגיד לאשתי- אמרתי לך!

שאלה מקטגוריה:

אני נשוי כשנה, לפני חודש נולד לי ילד ראשון

אשתי יש לה קטע שהיא רוצה לעשות משהו, אני אומר לה מראש עדיף שלא תעשי בסוף תתחרטי, והיא כן עושה ואז מתחרטת ומתעצבנת

מה אני אמור להגיב לה אז?
אמרתי לך?
להקשיב לה ולעזור לה למרות שאמרתי לה מראש כמה וכמה פעמים????

להגיד אמרתי לך, זה מעצבן אותה ואני מבין אותה

מנגד לי אין כוח לתת לה מענה על משהו שמלכתחילה לא ביקשתי לה לעשות

בנוסף איך אני יכול לחזק את הקשר שלנו?
בכללי, אנחנו חיים כיום טוב אבל קלאסי בלי קשר מטורף .

תשובה:

שלום רב, ומזל טוב על הולדת הבן!

 

תודה על שאלתך. אמנם התגובה שלי לא הגיעה מיד – אך זה קרה בדיוק מפני שהשאלה נגעה בי עמוקות. חזרתי אליה כמה פעמים, כתבתי, ערכתי ושיניתי, מתוך תקווה שהתשובה תהיה לך לתועלת אמיתית.

 

מה שאתה שואל – ומה שהשאלה מגלה

 

השאלה שלך נובעת, כך נראה, מתסכול עמוק: אשתך לא מקשיבה לעצותיך, פועלת בניגוד להן, ואז מתחרטת ומתעצבנת – ולמרות הכול, נראה שהיא עדיין מצפה ממך לתגובה מכילה.

קל להבין עד כמה מצב כזה יכול להוציא אדם מאיזון, ואני מניח שגברים רבים מכירים את התחושה הזו.

 

אך לפני שאענה לשאלה הישירה, אני רוצה להציע לך מבט רחב יותר.

 

לדעתי, שאלתך מכילה שתי בעיות: אחת גלויה, ואחת סמויה – אך מהותית יותר.

 

הבעיה הגלויה: איך להגיב כשאשתך פועלת בניגוד לעצתך? אתה כבר מבין בעצמך שאמירת "אמרתי לך" לא עוזרת – זו תובנה יפה ומשמעותית.

 

הבעיה הסמויה: הקשר הזוגי ביניכם נראה רעוע. לא בגלל רוע לב של מי מכם, אלא כנראה בשל חוסר ידע – מה זה בכלל קשר זוגי, ומה הוא דורש.

 

מה זה אומר "קשר"?

 

יש נטייה לחשוב שזוגיות היא מקום שבו כל אחד מביא את עצמו, אומר את דעתו, ומצפה שהצד השני יסכים, יבין או יתיישר. אך קשר אמיתי הוא משהו אחר לגמרי: מרחב שבו שני אנשים לומדים בהדרגה להכיר את עולמו של זה, להיות קשובים זה לזה, ולבנות יחד שותפות – גם כשיש מחלוקות, גם כשהדרכים שונות.

 

כשאתה נותן לאשתך עצה, כנראה מתוך דאגה אמיתית לה, והיא בכל זאת פועלת בניגוד לה – ייתכן שהיא חווה אותך כמי שלא ממש מבין אותה. לאו דווקא בצדק, אך זו עשויה להיות חוויתה הפנימית. ומתוך חוויה כזו, קשה להקשיב לעצות, גם כשהן נכונות.

 

שינוי קטן, השפעה עמוקה

 

אני רוצה להציע לך מבט אחר על הרגעים המתסכלים האלה.

 

כשאשתך פועלת בניגוד לעצתך ואחר כך מתחרטת – מה היא באמת צריכה ממך באותו רגע? לרוב, לא פתרון. לא אישור שהיא טעתה. אלא פשוט מישהו שנמצא איתה, שמבין אותה, שלא מנצח אלא מתחבר.

 

לכן, במקום "אמרתי לך" (שאתה כבר יודע שמרחיק), ובמקום לסגת בתחושה שאין לך כוח להיכנס לזה – אפשר פשוט להיות נוכח: "מבין שזה מבאס אותך". "זה לא נעים להתחרט". "רוצה לחשוב יחד מה עושים עכשיו?"

 

זה לא אומר שאתה צריך לוותר על דעתך. זה לא אומר שעליך להסכים עם כל החלטה שלה. זה אומר לבחור: מתי המטרה היא להיות צודק– ומתי המטרה היא להתחבר.

 

וכאן טמון שינוי קטן אך כזה שמאד משמעותי: לעבור מהתפקיד של "מי שיודע ונותן עצות" – לתפקיד של "מי שנמצא ומבין". ייתכן מאוד שדווקא כשתרגיש שמבינים אותה, היא גם תהיה פתוחה יותר לשמוע אותך.

 

לסיום

 

השנה הראשונה לנישואין, ובמיוחד המעבר להורות, היא תקופה של הסתגלות עמוקה. צפייה בקשיים בתקופה הזו היא טבעית לחלוטין. העובדה שאתה מחפש דרך להבין ולהשתפר  היא עצמה צעד משמעותי מאוד.

 

התשובה לשאלתך המקורית – מה נכון לומר באותם רגעים – היא פחות עניין של משפט נכון, ויותר עניין של עמדה פנימית: אם תגיע מהמקום שרוצה להיות איתה, המילים כבר ימצאו את דרכן.

 

וככל שתשקיע בבניית קשר של הקשבה, סקרנות ושותפות – גם הרגעים המתסכלים ייהפכו להזדמנויות לחיבור, לא למוקדי ריחוק.

 

מאחל לכם לבנות יחד קשר קרוב, יציב ומשמחת, לצד נחת ושמחה רבה מהבן החדש.

 

מוטי

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן