The Butterfly Button
שותפות בחובות בנישואין

שאלה מקטגוריה:

שלום אני כולי תיקווה לקבל תשובה מהירה מאחר ואני מתייסרת מאוד
לי ולבעלי יש לנו בית שרשום על שמי בלבד
בעלי ניהל תיקים בשוק ההון והפסיד לאנשים כסף לא מועט בעל כורחו כמובן
כל רצונו היה לעשות טוב ושירוויחו אבל הכל קרס והוא הפסיד הכל….
כיום אנחנו ללא עבודה
בנוסף מנסים למכור את הבית ולהחזיר חלק מהכספים שהפסיד בעלי….
יש לציין שלא ידעתי על העסקאות ועם מי ולא הייתי שותפה להם בכלל
השאלה האם אני מחוייבת הלכתית להחזיר חובות אישיים של בעלי בהם הוא פעל בטעות גדולה וסיכן את בני הבית
אני אומנם מוכרת את הבית רק שאוכל להשיב חלק מהסכום ובשאר אני חייבת לקנות בית צנוע יותר שלא נשאר חלילה ללא קורת גג
איפה האישה והילדים בסיפור כזה מול ההלכה על נפילה כזו שלא בשליטה אייך ממשיכים בתשובה אנו ממש בנפילה תהומית,,,,,,בצער גדול ועצום על הכל…….
מקווה לקבל תשובות משמיים

תשובה:

שואלת יקרה

שלום וברכה

תודה שפנית ושאלת בנושא חשוב זה .

אני מבין היטיב איך הדבר מעיק עלייך ואת התשובה המהירה שאת מצפה לקבל. אנא קבלי את התנצלותי על העיכוב במתן התשובה.

אתחיל ברשותך מהמשפט האחרון שכתבת – "מקווה לקבל תשובות משמיים".

ובכן, איני יכול להבטיח שתשובתי היא תשובה מן השמיים, אך זאת וודאי אגיד "השם שפתי תפתח" ומקווה שדבריי יועילו לך.

 

את שואלת שאלה הנוגעת לנושא הלכתי – האם את מחויבת הלכתית לשלם את חובותיו של בעלך.

ההשלכות של העניין ההלכתי הינן בעלות משמעות בחייך האישיים ועשויות להשפיע באופן ישיר על הזוגיות שלך.

ברשותך, היות ואינני רב הבקיא בעניינים של הלכות ודיני ממונות, לא אכריע בנושא ההלכתי, אבל אשתדל לנגוע בנושא הזוגיות, והמורכבות הקשורה במפגש שבין עניינים כספיים לזוגיות.

 

העניין הזוגי הוא נושא רחב מיני ים ומורכבויותיו , יציאותיו ומבואותיו, הם רבים ומגוונים.

דבר אחד ניתן לומר בוודאות על זוגיות – המטרה היא לחיות יחד, להתקרב, ולשאת את עול החיים במשותף.

ידוע מה שנאמר ברש"י בנושא המרגלים שנשאו את הפירות הגדולים מארץ ישראל. בקצרה: היו על כל פרי (שהיה ענק בגודלו) שני מרגלים לשאת אותו. רש"י במקום (במדבר, יג' כג') מזכיר את דברי הגמרא "גמירי דטעונה דמדלי איניש לכתפיה תילתא דטעוניה הוי (משא שאדם נושא בעצמו על כתפו, הוא שליש משאוי שנושא כשמטעינו אחר).

כלומר: כשאדם נושא משא כשהוא לבד, הוא מצליח לשאת רק שליש ממה שהוא מצליח לשאת כאשר הוא נושא אותו יחד עם שותף. (למשל, לבד הוא מצליח לשאת רק עשרה קילו, ויחד עם שותף הוא מרים לא רק עשרים, אלא שלושים קילו.) כלומר, השותפות היא לא רק כח כפול של שניהם יחד,  אלא פי שלש בכוח!

 

הדבר נכון גם בנושא של זוגיות.  כאשר אדם חי לבדו, הוא נושא את משא החיים לבדו, לפי כוחותיו. אבל כאשר הוא חולק את חייו עם שותף לחיים, הוא מסוגל לסחוב פי כמה!

טעות לחשוב שכאשר אנו יוצרים זוגיות עם אדם נוסף, אנו לוקחים על עצמינו את כל עול חייו בנוסף לעול חיינו. למרות שיש בזה גרעין של אמת כי בפועל כעת חיינו מאוחדים ושנינו מתמודדים עם עול כפול. אך יחד עם זאת, עצם השותפות והזוגיות הם גורם המעניק לכל אחד מבני הזוג יכולת טובה יותר להתמודד בחיים.

ההחלטה לחיות יחד היא החלטה ליצור שותפות מלאה בעול החיים, והבנה שביחד אנו חזקים יותר ושלמים יותר.

הזוגיות היא גורם הנותן שלמות נפשית, ושותפות בחוויית החיים.

 

מאידך, אל מול התיאור היפה הזה, עומדת הסוגיה הכלכלית.

הנושא הכספי הוא דבר היכול להפוך לגורם מעיק מאד בחיים זוגיים, ולעיתים אף לזרוע פירוד והרחקה בין בני זוג.

הסיבות לכך הן רבות, בין היתר, העול והטרדה הרבה הכרוכות בדאגה לפרנסה וכלכלה, הם גורם המשאירים מעט מאד מקום וכוח למחשבה על קרבה וזוגיות. בנוסף, הדאגה הקיומית המתלווה לנושאים כלכליים, גורמים פעמים רבות לאדם להתרחק ולהתכנס לתוך עצמו, ולעבור למחשבות על דאגה לעצמו והגנה על זכויותיו. החרדה הקיומית עשויה לעורר אינסטינקטים בסיסיים של הישרדות ולגרום להתרחקות ועמידה עצמאית מול הקושי המאיים.

האמת היא שלמרות שלפעמים הטבע מושך לשם, וגורם פירוד, ההיפך הגמור הוא הנכון. עמידה יחד ונשיאה משותפת בעול היא כמעט תמיד עדיפה על פני התמודדות עצמאית עם הקושי.

כאשר בני זוג מחליטים להתחתן ולחיות את חייהם יחד לנצח, הם מחליטים בעצם על נשיאה משותפת בעול החיים ובהתמודדויות הקיומיות. הביחד מביא את היכולות והכשרונות של כל אחד לחבילה המשותפת, ונותן את היכולת לפתור בעיות ולשאת בקשיים באופנים חדשים שלא היו להם קודם. בעמידה המשותפת, כתף אל כתף, ובתמיכה הרגשית שהם יכולים לתת האחד לשני, יש כח רב ועוצמה כפולה ומכופלת.

אינני יודע לומר מה הם יכולותייך או יכולותיו של בעלך בתחום ההתנהלות באתגרי החיים. ובוודאי שאין לי את היכולת לשפוט איך העול הכלכלי משפיע על כל אחד מכם.

מה שאני חש ומבין מתוך דברייך הוא תחושת "ביחד" טובה מאד. מרגישים שמה שעובר בחיים שלכם עובר "עליכם" ביחד ולא על כל אחד בנפרד. אתם בתשובה ביחד כבר כמה שנים, ומחפשים את הדרך להתמודד ולהמשיך יחד.

 

אני מציע שתתבוננו יחד בדברים, ותנסו להבין איך אתם משתמשים בזוגיות שלכם כגורם מחזק וכמכפיל כח על מנת שהאתגר הנוכחי יוכל להפוך דווקא לגורם מאחד ומקרב, ושתוכלו להתמודד עימו יחד באופן טוב יותר.

ברור לי שייתכן שיש הרבה פרטים הנוגעים לקשר ביניכם ולהיסטוריה שלכם היכולים להשפיע על כל מהלך הסיפור ועל הדרך שלכם להתמודד עימו.

כך או כך, אני מקוה שתמצאו ערך בדברים שכתבתי, ואולי אפילו תמצאו יחד פתרון הולם לאתגרים הקשים שאתם מתמודדים עימם.

שנה טובה ומבורכת בכל העניינים!

יוסי

[email protected]

נ.ב. אם הנושא ההלכתי מטריד אותך, אני מאיץ בך לפנות למורה הוראה הבקיא בענייני ממונות על מנת לברר את העניין.

כאמור, אני לא בקיא בזה, ונגעתי כמיטב יכולתי בנושא היחסים והזוגיות.

בברכה

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן