The Butterfly Button
פיקוח נפש שייך באיסור נגיעה?

שאלה מקטגוריה:

שאלה של פיקוח נפש
אני מכיר אישה פנויה שלה צורך מיני במיוחד וצורך רגשי וכדו'
אשר היתה מאוד רוצה שאני כגבר נשוי יתן לה את הצורך הזה וכו' (במילים פשוטות)
ועצם העובדה שאני אינני יכול לתת לה גורם לה לדיכאון וודאי, אבל אפילו לרצון למות וכו' זה לא סיפורים!!!
מה ניתן לעשות להתיר משהו או עצה אחרת
או שאיסור של גילוי עריות זה יהרג ואל יעבור?

תשובה:

שלום לך

השאלה ששאלת היא לא פשוטה, אבל ראשית אני מעריך אותך על כך שאתה שואל ומברר לפני המעשה ולא נכנע ללא קרב לעצת היצר. זה לא מובן מאליו.

מן הסתם, נזכרת בגמרא המפורסמת במסכת סנהדרין עה. "אמר רב יהודה אמר רב מעשה באדם אחד שנתן עיניו באשה אחת והעלה לבו טינא ובאו ושאלו לרופאים ואמרו אין לו תקנה עד שתבעל אמרו חכמים ימות ואל תבעל לו תעמוד לפניו ערומה ימות ואל תעמוד לפניו ערומה תספר עמו מאחורי הגדר ימות ולא תספר עמו מאחורי הגדר פליגי בה ר' יעקב בר אידי ור' שמואל בר נחמני חד אמר אשת איש היתה וחד אמר פנויה היתה בשלמא למאן דאמר אשת איש היתה שפיר אלא למ"ד פנויה היתה מאי כולי האי רב פפא אמר משום פגם משפחה רב אחא בריה דרב איקא אמר כדי שלא יהו בנות ישראל פרוצות בעריות ולינסבה מינסב לא מייתבה דעתיה כדר' יצחק דא"ר יצחק מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה שנאמר (משלי ט, יז) מים גנובים ימתקו ולחם סתרים ינעם"

הגמרא מלמדת אותנו שלהתיר את זה לא יפתור את הבעיה אז אני לא מנסה למצוא היתרים כי אמון אני על דברי חז"ל שכל הצורך פה הוא ה'מים גנובים'.

הרבה שאלות עולות בי למקרא שאלתך. אתה איש נשוי, כנראה מקפיד על שמירת מצוות, ובכל זאת יצרת קשר עם אישה שהיא לא אשתך, קשר שהוביל אתכם לרגשות הדדיים ולקרבה אינטימית. אתה יודע כמה איסורים יש בדרך שכבר עברת? איך הגעת למצב שכזה? אתה הלוא ירא שמים, זה ניכר מתוך שאלתך, אינך רוצה לחטוא, ובכל זאת סיפרת לעצמך עד היום סיפורים למה כל מה שאתה עושה אינו חטא, השתמשת במה שנקרא בעיוותי חשיבה, סיפרת לעצמך סיפור שאתה מציל אותה, שרק אתה יכול להציל אותה ונכנסת לקשר לא בריא, קשר שעלול להביא אותך לפי פחת, והנה, הגעת לפי הפחת, אתה עוד רגע נופל לתוכה, עוד רגע אתה עשוי לחטוא, אולי תקפיד שהיא תהיה פנוייה טהורה ואז אולי זה לא איסור דאורייתא אבל אתה תאבד את ביתך, את רעייתך, את ילדיך, ותהרוס גם את חייה של אותה אישה, וכעת, אתה ממשיך להשתמש באותו המנגנון, באותם עיוותי חשיבה, אם אני לא אבעול אותה היא תרצה למות, אני היחיד שיכול להציל אותה, ובכל זאת כאן אתה כבר עוצר לחשוב, כאן המנגנון המשוכלל הזה כבר נתקל בהתנגדות פנימית עזה, אתה יודע בתוך תוכך שזה לא נכון, שלא כך מרפאים אנשים ובכל זאת אתה מאוד רוצה שיגידו לך שזו הרפואה ואתה הרופא.

אתה במקום מאוד מאוד מסוכן!

 

ידידי חביבי, אין בספרות הרפואית טיפול כזה בדכאון! אדם שרוצה או מנסה להתאבד כי חסר לו משהו בחיים, כי אהבתו נכזבת, כי הוא לא השיג את המכונית/עבודה/אישה שהוא רצה הוא אדם חולה הזקוק לטיפול. זה שיבדרו לו את העבודה הנחשקת לא יהפוך אותו לבריא, הוא אדם חולה כשהמחלה ברמיסיה, בנסיגה אבל ברגע ששוב הוא יחבוש את אותן משקפי הדכאון הוא שוב ירגיש שאין טעם לחייו למרות העבודה הנחשקת, האישה היפיהפיה או הגבר השרמנטי.

זאת ועוד, היית פעם רעב? ההתאווית למאכל מסויים, עלה רוק בפיך? נניח שאתה לא יכול להשיגו באותה העת ואתה משביע את עצמך בפרוסת לחם עם חמאה, רעבונך שכך ודמיונך קצת שכח את המנה הריחנית והטעימה עליה דמיינת. הדחף המוגבר יכול להיפתר באמצעים אחרים,  כנראה שלא לזה היא זקוקה, היא מחפשת או קשר מחייב יותר מצידך, או קבלה והכלה, או אישור למראה שלה ושלל אפשרויות נוספות, הקשר הפיזי גרידא לא ימלא את מה שהיא זקוקה לו, והיא זקוקה לטיפול נפשי עמוק ולא למגע מיני.

אני כותב לך במהירות ובקצרה בגלל השבת והחג הבאות לקראתנו, חשוב לעצמך אילו היו מציעים לך כיום עבודה בחו"ל בה היית מרוויח 40,000 דולר לחודש, היית יכול בכמה שנים לחסוך ולהשיא את כל ילדיך בכבוד, היית יכול להשיג כל דבר בו את החושק, ההיית נוסע או שהיית דוחה את ההצעה כי פלונית מדוכאת וזה מסוכן להשאיר אותה לבד? היה כנה עם עצמך, חפש את עיוותי החשיבה בהם אתה משתמש, העצם את ההפסדים שאתה יכול להפסיד אם חלילה תחצה את הגבול האחרון והקטן למינימום את הנזק שאולי יגרם לאותה אישה אם לא תמלא את סיפוקה.

ואנא, אנא ממך, הפסק לדבר עם נשים על נושאים שעשויים להביא לשיחה על קשר פיזי, זה לעולם לא יביא אותך למקום טוב, לעולם! זה לא התפקיד שלך, זה לא מה שהקב"ה רוצה ממך בעולם, חשוב על עצמך, על רווחתך, על משפחתך, אלו האנשים שאתה מחוייב להם בראש ובראשונה, אסור לך לעזור לאנשים כשאתה מפר את המחוייבות הבסיסית ביותר שלך כבן זוג, כאב וכדוגמה למשפחתך.

 

שנזכה לקבל את התורה בשמחה ללמוד וללמד לשמור ולעשות ולקיים באהבה,

 

חג שמח,

 

אליעזר

[email protected]

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

4 תגובות

  1. תשובה מדהימה, עוצמתית באמת חסרת המשוא שלה. . חג השבועות הוא חג שמסמל את ההתגברות הגברית. את האחריות הגברית. רות שוכבת למרגלותיו של בועז, היא פנויה והוא גואלה. אבל הוא אומר לה לא. הוא אומר לה – קומי ונעשה את זה בצורה המכובדת בה זה מגיע לך. הוא מזכיר לה שהיא בת מלכות. הוא גבר אמיתי ולכן לא נוגע בה. גלוי עריות נקרא "חסד" ולא בכדי. כמה קל להתבלבל שם.

  2. תשובה מקסימה. ברורה נהירה ועם זאת ככ לא שופטת.
    כל הכבוד למשיב הנפלא!
    הרבה כח לשואל! עצם השאלה מראה על הכח לקבל כל תשובה.

  3. על הכבוד לשואל על ששאלת ובכך נתת כוח לעצמך לקבל את האמת ולא לחיות בדימיונות
    אני פעם רציתי להאמין לדימיונות יותר מלדת אך מעכשיו שקיבלתי על עצמי את התורה באמת היחידה והמוחלטת חיי שונים בתכלית. אשריך ששאלת ולא נפלת לרשתו של היצר הרע.
    ואשרי המשיב !

  4. נפעמתי. תשובה חדה כתער, מכילה, אך אוחזת ביד שרירית את השואל ומנערת אותו מחלומותיו.
    יפה מאוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן