The Butterfly Button
נישואין או לימודים?

שאלה מקטגוריה:

שלום רב .
אני סטודנטית באוניברסיטה בתחילת התואר הראשון שלי.

בחודשים האחרונים יש בחור שאני יוצאת איתו ואני מרגישה מאד טוב בקשר הזה.

הוא בחור איכותי ומתאים לי וחבל לי להפסיד אותו .

מצד אחד אני מאד חוששת שזה יפריע לי בלימודים, הקשר אתו ,אבל מצד שני אני מפחדת לפספס יכול להיות שהוא הזיווג שלי. השאלה היא האם לנסות לשלב את שני הדברים יחד או שמלכתחילה עדיף פשוט לוותר על -לנסות ולשלב אותו בחיי,(הוא מהצד שלו מאד תומך בלימודים ובעזרה וכו')
אני באמת מההכרות שלי איתו מאד התרשמתי .אשמח לתשובה בהקדם תודה רבה

תשובה:

שואלת יקרה

בשאלתך את מתייחסת לשני חלקי הזהות שבך: הזהות המקצועית והזהות האישית ושואלת- "הילכו שניהם יחדיו".

לימודים לקראת תואר אכן דורשים מאמץ רב והם לכאורה מהווים יחידה אינטנסיבית בפני עצמה. אולם את שאלתך בדבר עיכוב המשך בניית הזהות האישית שלך, דהיינו, נישואים ובניית משפחה מפני הזהות המקצועית המתהווה אני רואה כשאלה אישית מאוד.

שכן, כפי שבוודאי  נוכחת לראות במסגרת הלימודית בה את לומדת, ישנם נשים שבמהלך התואר מתחתנות ואף מרחיבות את המשפחה שלהן.

יתכן ואת חוששת כי השילוב של החבר בחייך יגרום למלוא האנרגיה שלך להתמקד בחלק זה מהזהות שלך. התנהגות זו אופיינית לאנשים עם נטייה טוטאלית. אנשים אלו נוטים להיות כל כולם בעניין אחד בלבד. הפיצול קשה להם מאוד.

אולם, ייתכן ועצם המחשבה להכניס משהו שעתיד להיות יקר לך לחייך מעלה בך חשש ורתיעה רגשית ללא קשר ישיר לעניין התואר. אבהיר את עצמי:

קשר שהוא רציני, המהווה אבן דרך בדרך לנישואים הינו מרגש ויפה. אך ישנם אנשים שחשים מאוימים מכך שהם מאבדים משהו בעצמאות שלהם או חוששים להיות קשורים / תלויים באדם קרוב.

האם יתכן שמשהו מזה קיים גם אצלך?

העלית כמה טיעונים למה קשר רציני שלא לומר נישואין עלולים להפריע לך בלימודים אולם הייתי מציעה לך במקביל להרחיב את המחשבה לכיוונים נוספים.

לשם מה את לומדת? אני מתארת לעצמי כי מטרתך להרחיב את אופקייך ואישיותך ולמצוא פרנסה ראויה בחיים. שימי לב כי ב"מתכון לחיים טובים" יש הרבה יותר מתואר ופרנסה.

זוגיות טובה חשובה לא פחות ואם יש לך כעת הזדמנות טובה לכך תבדקי שאת לא מפסידה פה משהו.

 

יש עוד נקודה שהיה כדאי לתת עליה את הדעת. כמה אושר תוכלי לקבל ממערכת יחסים טובה ואוהבת? כמה ביטחון והעלאת תחושת הערך העצמי שלך תעלה כשיהיה לך בן אדם שיאהב ויעריץ אותך?

אלו נתונים שגם אותם כדאי לקחת בחשבון כשמקבלים החלטה.

בחור טוב וראוי שמתאים לך הוא לא עניין של מה בכך  ולמצוא התאמה עם בן אדם אנשים מסתובבים חיים שלמים על הגלובוס עד שהם זוכים לזה . אם אלוקים זימן לך להכיר אחד כזה מן הראוי לבדוק זאת ולא לדחותו על הסף בטענת לימודים בלבד.

 

אני מקווה שהרהורים שהשאלה שלך עוררו בי יעזרו לך להבין יותר ממה בדיוק את חוששת ובעקבות כך תוכלי לשקול שוב את החלטתך מתוך מרחב בחירה רחב יותר.

אשמח להיות לעזר באם תראי צורך בכך,

בהצלחה!

בתיה

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

  1. שלום לשואלת , אני בן 24 גם לומד לתואר ראשון דחיתי את השידוכים הרבה זמן כי השלמתי בגרויות שנתיים ולא רציתי שזה יפריע לי זה היה חשוב לי יותר מזוגיות , קראתי את התשובה ואני מאוד מסכים אתה אני אדם מהסוג הטוטאלי שאני עושה משהו זה עד הסוף וקשה לי להכיל שני דברים יחדיו , בדיעבד אני יכול לומר לך שנכון שללא זוגיות את כביכול יותר פנויה ללימודים אך היום אני מרגיש שזוגיות הייתה יכולה למלא אותי באנרגיה שהייתה דוחפת אותי להצלחה גם בלימודים , מצד שני את צריכה מישהו שידע מה הסדרי עדיפויות שלך בחיים וידרבן אותך לאן שאת רוצה להגיע ולא הפוך , במקרה כזה אני חושב שזוגיות יכולה לתרום . (יש גם היבטים טכניים של כסף ילדים וכו אך התייחסתי למישור הנפשי יותר …)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן