The Butterfly Button
מיואש מהמצב הרוחני שלי

שאלה מקטגוריה:

שלום… אני יוצא כשלוש שנים עם מישהי יקרה מאד לליבי .. בעבר הייתי חרדי (חזרתי בתשובה) החזקתי 8 שנים כך אחרי הגירושין התחלתי לרדת . מאז שאנחנו יחד אני מתחיל להבין שלשמור על הברית לא אפשרי ככה , ויודע שגם ייקח לנו זמן להתחתן אם בכלל נתחתן. אני בראש של להתחיל לעשות מסירות נפש ממש חזקה כדי להתחזק . היא לא ככ באותו ראש אלא לאט לאט . הענין הוא שאני כבר יכול להתרגל לזה יותר מהר ממנה . ובינתים אנו עוברים סתם עבירות על עבירות . איך אני יוצא מהמצב הזה ? איך אצליח לחזור בתשובה שלמה אם כל הזמן אני נכשל בזה וקביעת עיתים לתורה ? מיואש מאד מהתשובה .,ומי אמר שאפשר למחוק את פגם הברית ממש ממש לגמרי שלא תשאר טיפת רושם מאותה עבירה בשמיים. איך אדע שקיבלו את תשובתי ??? תודה מראש ;)))

תשובה:

שואל יקר ורגיש

אני מעריץ את כוחות הנפש הגדולים שגייסת לפני שפנית אלינו.

לא קל להיחשף בצורה שכזו ולכתוב על רגשות ופחדים כפי שהצלחת לכתוב, למרות שהנך פונה אלינו באופן אנונימי.

אני מתרשם מנפש גבוהה והמון רגש שקיים אצלך ומכאן גם הקושי הגדול עליו אתה כותב.

למעשה אתה מעלה קושי כפול. קושי בהתנהלות בהווה, ביום יום.

אבל למעשה הקושי שלך מתפרס ו"נוזל" לכיוון העבר. יתכן ואתה מיואש מכך שכבר נחשפת לעבירות, כבר אינך טהור כבעבר "ומה תשובה תוכל כבר לכאורה לתת לי? "

ובכן, שואל יקר ורגיש, הסכת וקרא:

ראשית, הרבה מהתגובות שלך נראות לי נורמליות במצב לא נורמלי. איני נותן לך, חלילה, לגיטימציה להמשיך לחיות באיסור, אולם אני מאמין שלא קל לך בחייך כעת. אתה מנסה להחלים ממערכת נישואין שלא צלחה, מנסה לקיים מערכת תקינה חדשה שלמעשה… אינה תקינה כלל ועיקר ואתה מרגיש רע עם זה.

עברת, ועדיין אתה עובר תקופה לא קלה כלל. חשוב על בת זוגתך כעת, במידה ותבואו בשעה טובה ומוצלחת בברית הנישואין, לא היית רוצה שבת זוגתך תגיע לברית זו טהורה ושלמה? לא היית רוצה לפתוח דף חדש בחייך? דף טהור ונקי?

אני משוכנע שכמוך, גם היא הייתה חפצה בכך. שאם לא כן, מסופק אני האם היא המיועדת לך, נפש רגישה וטובה שכמוך.

עצור. דבר איתה. הסבר לה שאין דבר טוב יותר שהיית רוצה בחייך מאשר לדבוק בה בקדושה וטהרה, אך כעת, אתה חש שמערכת יחסים שכזו לא מיטיבה אתך, עם מי שאתה באמת. אני בטוח שהיא תבין את הטיעון שתציג בפניה, במידה וטובתך וטובת שניכם מול עיניה.

יתר על כן, אני משוכנע שיחה שכזו, מלב אל לב, רק תציף את הערכתה אליך. אשה זקוקה לבן זוג חזק ומשמעותי שיודע לעמוד על עקרונותיו. אין לך חוזק גדול ממניעת עבירה לתועלת.

אני ממליץ לכם לקחת פסק זמן לצורך חשיבה מעמיקה על מערכת היחסים אותה תרצו לבנות אי"ה בחייכם. ייתכן שלאחר פסק זמן, תראו זה את זו בעין אחרת, מפקחת יותר, נטולת רגשי אשמה. או אז יתכן ותגלו שהייעוד שלכם הוא אמיתי וטהור וייתכן אולי ש.. שניכם תתפקחו ותנצלו מהמשך קשר שלא היה מביא אתכם לשום מקום מעבר להבאתכם לסיפוק רגעי ודהוי.

ולעניין החשש שלך מהעבר:

הפליגו כבר גדולי עולם להוכיח כי "אורך חיים בימינה ובשמאלה אושר וכבוד".

אדם שעוצר. מפסיק. מבין את שעשה. מביט קדימה. לומד בכל יכולתו תורה, בזמן שיכול, נושא שמדבר אל ליבו. באמת, מחדש חידושים ועושה חסד, ה הטוב סולח ונותן תקווה להמשך. אשמח להמליץ לך להתמלא ממקורות חז"ל שיחבקו אותך בעוז וילטפו אותך ברוך באומרם לך את שנאמר לאלעזר בן דורדיא שהתמודד עם קושי כל כך משמעותי וחסר שליטה, לכאורה, לאחר שהחליט לחזור בתשובה באמת, יצאה בת קול ואמרה לו:" חייך, רבי אלעזר, שהנך מגיע לחיי עולם הבא. "

שואל יקר, היודע אתה מה גרם לו להגיע לחיי עולם הבא? למרות שעבר על כל כך הרבה איסורים כדוגמת ההתמודדות שלך?

המשפט שליווה אותו, את רבי אלעזר בם דורדיא:

"אין הדבר תלוי… אלא בי".

שואל יקר. עצור. הדבר תלוי רק בך. עצור את מחול השדים שאתה כל כך מתייסר בתוכו. החלט לבדוק מחדש את הקשר עם בת זוגתך.

מגיעים לך חיים טובים ומאושרים. וסוף הכבוד וההצלחה שלך לבוא בעזרת ה.

אשמח להמשיך ולהיות לך לעזר מכל הלב ועם המון המון אהבה לך

בהערכה ותפילה אמיתית להצלחתך

ישראל

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן