The Butterfly Button
פערים עצומים ביני לבין בעלי בתקשורת

שאלה מקטגוריה:

שלום אקשיבה ותודה על הפלטפורמה הכ"כ חשובה הזו, פשוט חסד גדול.
בעלי ואני נשואים קצת יותר מחצי שנה אחרי שנה של קשר.
הוא איש מתוק עם לב טוב אכפתי שדואג לי, אך מנגד ישנם פערים שהולכים וגדלים בנינו.
בעלי איש עם שכל ישר שמתקשה מאוד לדבר ולהבין רגש. הוא מתייחס לכל דבר או בעיה כמו למשימה בעבודה. בויכוחים הוא מתחיל לנתח את הדברים בסדר מסויים, והכל חייב להיות לפי התוכנית שלו.אם אני אומרת משפט שלדעתו לא קשור או שייך ברצף של השיחה הוא יגיד שאני מתפזרת ולא בעניין והוא די סוגר אותי מלהתבטא.
בגלל התכונה הזו של תכנון וסדר, הוא לא ספונטני. בכלל. אף פעם הוא לא יזם דייט או פגישה,או משהו שנחמד לעשות יחד כזוג ובדברים שקשורים לבית. אפילו שבת שרק שנינו בבית לא עשינו. ואם אני לא אעשה פשוט לא יהיה. הוא נהנה איתי אבל הוא לא חושב שיש ליציאות ולהשקעה בקשר חשיבות,מבחינתו אם הוא רק יושב לידי זה מספיק וזה נחשב שאנחנו יחד.
יש לציין שיש לו לוז צפוף מאוד!! והוא שולל הצעות שלי פעם אחר פעם ופשוט נמאס לי להתאכזב אז החלטתי לוותר. שוחחנו על כך והצעתי לו שבתקופה הקרובה הוא יהיה זה שיחליט אם לעשות ומתי- כדי שיהיה אחראי על הלוז שלו. הוא די כעס ולא הבין למה, הוא מודע שהוא פסיבי מאוד ולא התקדמנו כזוג אפילו לא צעד. להפך- הדייטים,הלימוד המשותף שהיו לפני החתונה נעלמו. למה? לבעלי תמיד יש את התירוצים הכי טובים. באמת. הוא צודק יש המון אילוצים ומניעות כמו מים זה באמת קשה. אבל אני לא רואה מוכנות להלחם קצת למעננו, למצוא סיבות ודרכים למה זה כן יכול לעבוד. הוא אפילו לא מנסה.. ובגלל שהוא חייב תכנון אם הוא לא ידע שהכל יהיה מושלם באופן ודאי הוא לא יתחיל. למרות שהוא יודע שאין לי ציפיות בכלל. אפילו הליכה מסביב לבית תשמח אותי. יאמר לזכותו שהוא ינסה לפצות ולפייס אותי וזה נחמד ומתחשב. אבל אני לא רוצה "פיצוי" בדיעבד!

יש ימים טובים ממש בבית אבל גם יש בנינו פערים עצומים בתקשורת וכ"כ הרבה אי הבנות בנינו. לפעמים אני מסבירה לו את הכוונה שלי שוב ושוב ללא הצלחה. גם אחרי שעות של שיח הוא מבין דברים אחרים לחלוטין ממה שהתכוונתי ולהפך. הוא לא חד בדיבור, תמיד חושב לפחות 5 דק לפני שהוא עונה, גם על שאלה פשוטה. תוך כדי שהוא מגמד או מסייג את הדברים ואין לו עמידה ברורה מאחורי המילים. הוא כועס שאני מסיקה מסקנות לא נכונות, ואז מסייג או משנה את מה שכבר אמר. הרגשה שהוא מפחד לדבר והוא תמיד ככה, גם אם אחרים. כאילו הוא חושש לקחת אחריות על מה שנאמר.
בגדול הוא רוצה לשבת בשקט בבית, שלא יצפו ממנו לכלום, אין לו חלומות או שאיפות.(הוא אדם עסוק ביותר, עם עבודה תובענית ומכובדת מאוד!! והוא ככ מוכשר וחכם) וכל המעבר לנישואין קשה לו, בתקופת האירוסין ביקשתי שנמצא רב שילווה אותנו, שנשמע שיעורים על שלום בית ואפילו קניתי ספרים. חסרים לו הרבה דברים בתפיסה על מה זה בית, אישה, על זוגיות. כאילו יש דברים בסיסיים שהוא לא יודע.
שום דבר לא התקדם, הוא למד אולי חצי פרק מהספר. ואני לא יכולה לרצות או לעשות במקומו, אבל אני מתחילה לגלות סימני עייפות.. הקשר הזה לא רק שלי. אז למה הכל על כתפיי? אני אוהבת אותו. אבל חושבת שהנשואין שלנו הם סה"כ החלטה מושכלת שהוא קיבל והוא לא באמת בחר בי. שנינו הסכמנו שאם היינו חוזרים בזמן כנראה שלא היינו מתחתנים אחרי שנה של קשר,והיינו מחכים עוד שנה כי הוא עדיין לא בשל לנישואים אבל כך התגלגל מבורא עולם. לא נעים לי לומר אבל זו הסיבה שאני לא מעיזה לחשוב כרגע על ילדים. הקשר מאוד בוסרי ורעוע.. אם אין לו רצון מה אפשר כבר לעשות?
אשמח לעצה

תשובה:

שלום יקירה,

קראתי את דברייך הלוך וחזור, שמעתי את העייפות שלך, וחשבתי על במקום בו את נמצאת עכשיו.

אני שומעת בשאלתך ,תיאור של תמונה כללית וגם את הפרטים ממנה היא מורכבת.

ברשותך- בואי נתבונן קודם בפרטים אחד לאחד ומשם נעבור לתמונה הכללית.

1. את מציינת שבעלך הוא איש מתוק שאכפת לו ממך ודואג לך- כמה לא מובן מאליו!

ויחד עם זה: "בעלי איש עם שכל ישר שמתקשה מאוד לדבר ולהבין רגש. הוא מתייחס לכל דבר או בעיה כמו למשימה בעבודה."

הייתי רוצה רגע להאיר את העובדה שהדברים שאת מעלה כקושי רגשי- מעסיקים אותו.

שהוא אכן מנסה לפתור עבורך את הבעיה כי אכפת לו.

יחד עם זה משהו בדרך שהוא עושה את זה לא ממש עובדת.

החשיבה המשימתית, שכלית, מעשית, ממוקדת פתרון – אופיינית מאד לגברים.

גברים רבים פחות מכירים שפה של רגש. פחות מודעים לה. ואולי גם פחות זקוקים לה.

זוהי התמודדות שהיא נחלת רבים והיא אפשרית.

אינך יכולה לשנות אותו אך את בהחלט יכולה להשפיע על צורת השיח על ידי התגובות שלך.

איך?

כשאת נכנסת איתו לדיון שכלי או לויכוח את למעשה מאשרת את המישור בו מתנהלת השיחה ומשתפת איתו פעולה.

האם תוכלי להמנע מדיונים וויכוחים בכך שתקפידי להשאר בשדה הרגשי? להמשיך לדבר את שפת האם שלך במקום לשבור את השיניים לדבר את שפת האם שלו….

האם תוכלי לוותר על צדק, לסגת מההגיון ולהצמד לרגשות שלך, לבטא אותם? לכבד אותם, להכיר בערכם.

ואולי החשוב מכל- להסביר לו ברחל ביתך הקטנה מה בעצם את צריכה ממנו?

לגלות את אוזנו איך הוא יכול לעזור לך? כי הרי זה מה שהוא רוצה לעשות….

הוא אכן משימתי ובזה שתכירי לו את עולם הרגשות שלך, ואת האופן בו הנפש שלך פועלת- תוכלי לעזור לו במשימה החשובה מכל- להיטיב איתך.

כשהוא מצביע על ההתפזרות או חוסר ההגיון שלך- האם תסכימי לאשר לו שהוא צודק, שהמטרה שלך עכשיו היא לשתף. לא לנהל דיון פילוסופי?

שמה שאת צריכה עכשיו זו הבנה ולא לוגיקה….

2. את מתארת את הפאסיביות של בעלך בקשר.

מצד אחד הוא נהנה להיות איתך, ומספיק לו לשבת לצידך. הוא גם מרגיש צורך לפצות אותך כשאת מאוכזבת.

מצד שני- הוא לא יוזם ומשקיע מעצמו.

יכולות להיות סיבות רבות לדפוס התנהגות שאת מתארת.

אלא שהחפירה בסיבות לא בהכרח ואולי בהכרח שלא- יקדמו אותך או את הקשר.

האם תוכלי לקבל את המגבלה הזו שלו כנתון? להשלים עם כך שיוזמה בינאישית היא לא הצד החזק שלו , לצד מעלות רבות שקיימות בו..

להתרכז בהשגת שיתוף פעולה במקום בלהתעקש על יוזמה?

חשוב שתתני את דעתך על ההבדל בין פאסיביות שמשמעה חוזר יוזמה לבין המנעות שמשמעה הכשלה של קירבה.

לא מספיק ברור לי מדברייך עד כמה קיימת חווית קירבה ביניכם או שהיא לא מתאפשרת.

3. את מתארת שעות וימים של שיח שמסתיימת באי הבנות.

את הלחץ שלו מלעמוד באחריות למילותיו. את הקושי שלו לקחת את האחריות על העובדה שהוא נכנס לקשר של מחויבות עמוקה.

לצד זה את מציינת שהוא עובד בעבודה תובענית ומכובדת. מה שמעיד על היכולת שלו לעמוד בדרישות. לא מדובר באדם שאינו מסוגל לשאת עול ואחריות.

לא אוכל להכנס לנעליו ולדבר בשמו, וגם לא ראוי שאפרש אותו ללא רשותו.

יחד עם זה, הייתי מפנה מבט לעובדה שדווקא בקשר איתך הוא מתקשה לעמוד בתובענות.

שהוא מתחמק מלעמוד בדרישות החיים והזוגיות.

הייתי מציעה לך לשוחח איתו בעניין. לברר מה יש שם.

חוסר בטחון? פחד שלא תהיי מרוצה? צורך להוכיח את עצמו?

אני מאמינה שאת אותם כישורים ויכולות שהוא מביא לעבודה הוא יכול להביא גם לבית אם יוסרו המחסומים.

עד כאן התייחסתי לפרטים שהעלית.

מה שנשאר הוא להסתכל על התמונה השלימה.

את מתארת תחושה של חוסר קשר, של עייפות, של חוסר עניין להשקיע, של חוסר חשק וחוסר מחויבות.

ואפילו את החשש להביא ילדים לעולם חשש מובן מאד על רקע תחושת חוסר הבטחון.

יש משמעות לחוויה הכללית וכדאי ללבן אותה עם איש מקצוע ולבחון את דרכך הלאה,

במסגרת זו ובנתונים שקיבלתי בדברייך אין ביכולתי להבין לעומק את התמונה הכוללת.

רק אוכל להניח כאן כמה שאלות למחשבה:

מה הרגש שלך כלפיו?

האם יש קרבה נפשית רגשית ביניכם?

מה קורה כשאת פונה לעניינייך ולא עסוקה בו או בקשר?

האם מהרגע הראשון היית את היוזמת בקשר?

מה הדבר המרכזי שאת רוצה ממנו?

אני נפרדת ממך כאן באמצע הדרך, ומעודדת אותך להמשיך אותה בליווי איש מקצוע.

זלטי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...
אולי עשיתי טעות כשהתארסתי איתה?
התארסתי בשעה טובה לפני פחות משבוע. מצד אחד, יש לי הרבה על מה להודות. ארוסתי היא בחורה עם לב טוב, יש בינינו תקשורת טובה, פתיחות ומטרות חיים משותפות. היא רוצה באמת להקים בית של תורה, אין פערים מהותיים בהשקפה או באופי ויש בינינו חיבור. אבל מאז האירוסין, מציפות אותי מחשבות...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן