The Butterfly Button
זוגיות - איך ממשיכים הלאה

שאלה מקטגוריה:

היי,
לא פשוטה לי הסיטואציה לכתוב על זה בכלל לאנשים שאני לא מכיר.
אבל נראה שדעה נוספת שאני לא מעורב בה יהיה מחכים וייתן לי קצת מבט אחר לדברים או אפשרות לראות את זה כעומד מן הצד.
הייתי נשוי למישהי שאני מאוד מאוד אהבתי והיא פגעה בי אנושות בגידה חוזרת ונשנית בכל הדרכים האפשריות, כשאמרו על כל פשעים תכסה אהבה, אליי התכוונו. קיבלתי הבטחות שזה לא יחזור על עצמו וכו'.
לא אלאה אתכם. אני בטוח שאתם מבינים מה הלך העניינים. ניסיתי לטפל בזה בכל מיני דרכים, זה עלה לי הון ובבריאות, עד שהבנתי שאין לי מה לעשות אלא להיפרד.
עכשיו, אני מאמין/מבין שצריך להמשיך הלאה, אני לא מבין איך אוכל לסמוך שוב על מישהי ולא כל הזמן לחשוש שמה משהו קורה כמו בפעם הקודמת?!
נתתי את כולי, זה אולי נשמע פטתי, אבל לא, אני בנאדם מודע, כנה, וכשאני שם את הלב שלי במקום מסויים אין לי חרטות, כלומר אני שם את מבטחי שם ואני שלם עם זה. אבל עכשיו, אחרי כל זה. איך אני יכול לדעת שאני יכול להמשיך הלאה ולהכיר מישהי ולסמוך עליה, זה מרגיש ממש מלכוד רציני.

תשובה:

שלום וברכה אדם יקר.

 

יושבת מול המילים שלך  ומרגישה את הכאב הגדול שעולה מהן. נתת את עצמך , ליבך ,הונך ואמונך

וחווית בתמורה בגידה.

מאוד קשה להרגיש נבגד , אני נפעמת מהכוחות שיש בך והרצון להמשיך קדימה. קל מאוד להיכנס אל היאוש והחידלון . ואתה בעצם אומר-אני רוצה להמשיך, אני בוחר לחיות. זה בכלל לא מובן מאליו !

וכשיש רצון -השם שולח עזרה וישועה.

 

אני שומעת מבין המילים שתי דברים, דבר ראשון תחושת אובדן על אהבה גדולה, על חלום לזוגיות שהתנפץ.

דבר שני, קושי לתת אמון בפעם השניה.

 

נתחיל עם הנקודה הראשונה, אתה מתאר שאהבת אותה מאוד מאוד. אינני יודעת מה יש כעת בליבך עליה אבל נשמע שיש שם אהבה או געגוע וכאב גדול. כעת, כשאתה רוצה לפתוח חיים חדשים עם מישהיא חשוב להגיע עם לב נקי ופתוח .

כאשר ישנה בלב אהבה ישנה ,כאב וגעגוע לדבר שנלקח מאיתנו ,

המקום שבליבינו תפוס עם רגשות ישנים שלא מאפשרים ללב שלנו להיפתח לאהבה חדשה.

גם אם נבין בשכל שזה הדבר הנכון לעשות -לפתוח דף חדש. עדין הלב יחבל בהתקשרות. בשביל לאפשר לעצמינו לאהוב שוב. כדאי לעבור תהליך של אבל .

אהבת אותה מאוד והשקעת ונתת את כולך בשביל חיים טובים וחווית בגידה איומה. יש פה אובדן גדול.

כדאי שתיתן לעצמך להתאבל על החלום, התפקיד של האבל זה לכאוב את הבגידה ,לבכות את האכזבה, להרגיש את הכעס וכל רגש שעולה שם ואז הלב מתנקה ומפנה מקום לאהבה חדשה.

 

רוצה להציע לך אפשרות אחת לעבור תהליך אבל.

מקם את עצמך במקום שמרגיש לך נוח ובטוח. זה יכול להיות חדר סגור, טבע או כל מקום אחר שנעים לך לשהות בו. ..

קח דף ועט. וכתוב מכתב שישאר אצליך. אח"כ תוכל לזרוק או לשמור כפי רצונך.

הכותרת שלו תיהיה :'מכתב לאישה שאהבתי ושבגדה בי'

ואז תתן ללב שלך למלא את השורות. תן לכל מה שעולה בך ביטוי. זה יכול להיות כעס, מרירות, תסכול, אשמה, כאב.. כל מה שיש שם.

זה יכול להיות קצת מפחיד ואולי גם נשמע מרתיע להתעסק עם הרגשות השליליים. אך חשוב לדעת, שכאשר נותנים מקום לכל הרגשות שבתוכינו -גם השליליים, הם מסיימים את תפקידם ונעלמים, ואתה תצא עם לב חדש לדרך חדשה, בעז"ה

 

הנקודה הנוספת שעלתה. הקושי לתת אמון בפעם הבאה ,מחשש שמא יקרה מה שקרה בעבר.

אני רוצה לאמר לך שנשים מטבען אוהבות להשתיך לבעל, אוהבות בלעדיות, אינטימיות ומאוד אמינות , אינני יודעת מה גרם לאישה שהכרתך להיות לא אמינה, זה דבר שהיא תצטרך לבדוק בעצמה. אבל היא לא הסיפור. מה שחשוב, שאתה תוכל לתת אמון ולהתחיל מחדש.

 

כדאי להבין שכל חוויה קשה שאנחנו עוברים בחיים באה ללמד אותנו לימוד על עצמינו, וכשאנחנו לומדים את אותו השיעור מהחוויה הקשה ,היא נעלמת כי סיימה את תפקידה.

במילים אחרות- המציאות החיצונית של חיינו באה ללמד אותנו משהו על המציאות הפנימית.

ניקח לדוגמא אדם שבכל מקום עבודה מחזיק מעמד תקופה קצרה ומפטרים אותו. וזה חוזר על עצמו שוב ושוב  הוא יכול לכעוס על הבוסים/חברים לצוות וכו..

הוא גם יכול לבחור באפשרות אחרת-לבדוק עם עצמו מה בתוכו לא נותן לו להיות בעבודה לאורך זמן ובקביעות.

ואז הוא מוצא בתוכו חוויה של חוסר אמון וקולות פנימיים שאומרים לו- אתה לא יכול, אתה לא מוצלח..

בעבודה אמיצה ונכונה הוא יוכל לשחרר את האמונה הזו , לפנות מקום לאמון ביכולותיו ואז יראה הצלחה במקומות שנכשל בהן.

 

אני מציעה לקחת את החוויה הכואבת של הבגידות החוזרות ונשנות כהזדמנות לגדול ופתח לחיים טובים ומאושרים יותר

זה נשמע אולי מופרך, כי מיד מתעורר הכאב שקורע מבפנים.  הוא נכון ואמיתי. אולם בוא ננסה לחשוב קצת שונה .

יש בך פחד שמא יבגדו בך שוב ואתה לא יודע עם תוכל לסמוך על מישהי חדשה. אני מזמינה אותך להתבונן בבגידה כאפשרות להבין דברים על עצמך.

זה תהליך שדורש רצון, כנות ומודעות עצמית, ונראה שיש לך מהם בשפע. מומלץ בליווי איש מקצוע . אבל כהתחלה תוכל לשאול את עצמך -האם זו פעם ראשונה שאני חווה בגידה? או אולי אנשים קרובים אלי? האם יש בי אמון מול העולם? נתנו בי אמון?

אלו מעט מהשאלות שיכולות לפתוח את הדלת להבין איך לשחרר את חווית הבגידה ולסלול דרך לאמון מחודש. לשלווה וחיים בטוחים ורגועים.

עם רצון וכוחות נפש שיש בך תוכל לפתוח מקום לאמון , לשפע ולחיים טובים מלאי אהבה ואמת.

אשמח לעזור בעת הצורך.

הרבה הצלחה

 

אילה ר. [email protected]

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

  1. תודה רבה לך על התשובה.
    התשובה שלך הגיעה ממש בזמן.
    אני התחלתי לטפל בעצמי לפני מספר שבועות אצל אדם טוב שמבין עניין, רק שאנחנו עוד לא הגענו לשם, לנקודה של להתחיל לעבוד על עניין האמון כי היינו עסוקים קצת הרבה לייצב את הרגשות אחרי כל הרעידת אדמה שהייתה. עכשיו, הרעיון שהעלית על לכתוב את הכל על הדף אני מאמין שזה יועיל, להוציא החוצה זה תמיד טוב מאשר להתבשל עם הדברים האלה לבד, סיר לחץ של רגשות כדאי לכבות ומהר, אם כי יש לי קצת ספיקות (כי עשיתי זאת בעבר וגם המלצתי לאנשים לעשות זאת ולהעלות את הדברים בכתב, זה הצליח. בעיקר דברים טכניים) בדרך כלל זה עובד. אבל פה זה קצת יותר גדול מזה (עניינים טכניים), בעניין של רגשות אני קצת בספק,
    ברור לי שאני אנסה. מקווה לטוב.
    אני לא יודע מה בדיוק אני מנסה לומר.
    אני בעצמי באמצע לנסות להבין.
    תודה רבה!

    אני קראתי מספר פעמים את התשובה, כנראה שאני עדיין קצת הרבה נסער יותר משחשבתי. אני מניח שארגע קצת אני אבין יותר טוב מה שאת מייעצת לי.

    תודה שהקדשת זמן בשביל לענות לי על זה. באמת תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן