The Butterfly Button
התלבטות לימודים ומקצוע

שאלה מקטגוריה:

השנה התחלתי ללמוד מקצוע ריאלי בדחיפת ההורים שלי. הייתי שם סמסטר אחד, ראיתי שזה לא בשבילי ועזבתי.
ב"ה כן עברתי את כל המבחנים, אבל לא הרגשתי עניין בלימודים או הנאה.
התחלתי לחשוב ללמוד שנה הבאה מקצוע טיפולי שאני חושבת שמתאים לי.
אך ההורים שלי לא תומכים בכלל בהחלטה ואומרים שחבל שעזבתי את לימודי המחשבים.
הם אומרים שאני הורסת לעצמי את החיים וכעת אומרים שלא יעזרו לי לממן את הלימודים( למרות שאני חושבת שבסופו של דבר הם כן יעזרו לי)
קשה לי שהם לא תומכים בי, ושרוצים שאלך למחשבים בגלל שמרוויחים שם טוב, אך אני רוצה עבודה שאהנה ממנה וארגיש בה סיפוק. חשבתי שמקצוע טיפולי מתאים לי( וגם הסביבה שלי אומרת את זה ותומכת בי, חוץ מההורים) אבל זה שהם לא תומכים בי גורם לי לא להיות שלמה עם זה. זה מכניס לי יותר חששות בהחלטה.
אין כמעט יום שהם לא אומרים לי שאני עושה טעות. וקשה לי עם זה וזה גורם למחשבות אולי זה באמת לא מתאים לי( למרות שבתוך תוכי אני כן חושבת שזה מתאים)
אשמח לעזרה. תודה רבה

תשובה:

בס"ד

 

שלום רב

 

קראתי את שאלתך לגבי בחירת סוג הלימודים  ואני רוצה לומר לך ראשית, עצם פנייתך לקבלת עצה בנושא בחירת מסלול לימודים  מעידה על הרצינות והחשיבות שאת רואה בקבלת ההחלטה מיטבית בשלב חשוב זה.

בשאלתך לא פירטת באיזו מגמה למדת במסלול מחשבים- תכנות/מערכות מידע/הנדסה  ומהו המסלול הטיפולי שאת מעוניינת לעבור אליו? האם זה לימודי תעודה או לימודי תואר? והאם היה לך אפשרויות נוספות או שאלו הן ברירות המחדל? ומה הם סיכויי ההשמה לאחר סיום הלימודים? ושאלת השאלות איפה את רואה את עצמך עובדת בעוד 10 שנים?

שאלות אלו הן חשובות לצורך קבלת תמונה מדויקת על המסלול שאת צריכה לעבור כדי להגיע ליעד אליו את רוצה להגיע. אם לחלק מהשאלות אין לך עדיין תשובות, זה בסדר, אבל ככל שיהיו לנו יותר תשובות המסלול אליו אנו רוצים להגיע יהיה הרבה יותר ברור.

לגבי עצם השאלה, חשוב שתדעי שמה שמניע את ההורים שלך ללחוץ עליך להמשיך ללמוד מחשבים זו אהבה ודאגה אמתית לעתידך, הם רוצים שיהיה לך הכי טוב והם מבינים שזו החלטה שתשפיע רבות על עתידך ולכן גם הם מפעילים לחץ ופועלים בצורה אקטיבית לשכנע אותך להמשיך במסלול שהתחלת ולא לעבור למסלול אחר שבעיניהם ישים אותך בעתיד במקום פחות טוב, טענתם מגובה גם בעובדות- השכר של עובדי מחשבים ומקצועות טכנולוגים אחרים הוא מן הטובים במשק.

מן הצד השני נמצאת את, שהתחלת ללמוד במסלול מחשבים ואף עברת את המבחנים אבל הרגשת שזה לא מה שמתאים לך, ואת רוצה לעבור למסלול טיפולי, תחום שימלא אותך בתחושה טובה של שליחות ועשיה כאשר בפועל חשוב מאוד שאדם יעבוד במקצוע שהוא מרגיש בו הנאה וסיפוק.

מה שהייתי ממליץ זה לשתף את ההורים בתחושות  ובלבטים שלך, תסבירי להם למה את חושבת שמקצוע טיפולי יכול יותר להתאים לך ולמה פחות התחברת למסלול המחשבים, תנסי להסביר להם את הצדדים האישיים שלך וכן את הדילמות והצדדים לכאן ולכאן.

כמו כן תגלי אמפתיה ותבהירי להורים שאת מודעת לזה שזה מגיע מדאגה ואהבה ושאת מעריכה אותם מאוד על כך, כאשר ברגע שההורים יראו שאת פועלת מתוך הגיון ורצון פנימי זה יעזור להם לקבל את הדברים שלך, ובפרט לאחר זמן שהם יראו שאת נחושה ומשקיעה בלימודים ועושה חייל אז הם יבינו שההחלטה שלך נבעה ממקום טוב ולא מתוך עצלות או קושי.

בסופו של דבר חשוב מאוד שתהיי שלימה עם עצמך במקצוע ובדרך שאת בוחרת אבל חשוב מאוד גם להיות רגישה לסביבה הדואגת שמעוניינת בטובתך ולכן זה צריך להיעשות מתוך שיח כנה ופתוח ומתוך הבנה שכולם רוצים בטובתך.

בברכה

מאיר

[email protected]

 

 

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

כמה זה חמור חוסר כיבוד הורים עקב התעללות בילדות?
  אני בת 19 ויש לי שאלה שמטרידה אותי מאוד מבחינה רוחנית והלכתית. עברתי ילדות קשה ביותר. הורי שניהם עם התמודדויות קשות, ולכן במשך שנים ניסיתי להבין אותם,  ולדון אותה לכף זכות. בילדותי חווינו קשיים רבים בבית. גרנו לעיתים בתנאים שלא היו תקינים, היו בעיות של היגיינה ותחזוקת הבית חמורות,...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...
עם כל ההשתדלות עדיין המצב הכלכלי שלנו דוחק
אני מרגישה שלא משנה מה נעשה רוב האנשים חיים כמו ההורים שלהם כמובן שיש יוצאי דופן) ולכן אין לי כבר כח להתאמץ כי זה לא עוזר אני אסביר אני ובעלי באנו ממשפחות מועטות יכולת שנינו עובדים וב"ה מתפרנסים יפה אבל עשינו איזה טעות עם דירה ולא הרווחנו כלום ובעצם כשאני...
התמודדות קשה עם אמא רעילה
אני בן יחיד לאמא חולה בדיכאון כרוני והפרעות נפשיות.אבא שלי כיום חלש אופי. מאז הילדות שלי  אמא שלי עברה אפיזודות נפשיות שבה הייתה מקללת אותי והאשימה אותי בכל המחלות שלה ,הייתה מאחלת לי דברים איומים ואז כשהייתה מאוזנת הכל היה טוב כאילו לא קרה כלום ,היא אף פעם לא הייתה...
ההורים שלי מתערבים מדי בקשר שלי עם ארוסי
  ראשית תודה רבה על הדבר המדהים הזה! התארסתי ב"ה לפני כשבועיים וחצי. אני בת בכורה, ויש לי קשר מאוד קרוב עם ההורים שלי . הם רגילים להיות מאוד מעורבים בחיים שלי ולדעת עליי כמעט הכל. מאז האירוסין אני מרגישה שהמעורבות שלהם בקשר ביני לבין החתן שלי נהייתה מאוד חזקה,...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן