The Butterfly Button
בעלי לא סופר אותי!

שאלה מקטגוריה:

בעלי ואני נשואים 23 שנה. בד״כ הכל בסדר. כמו כל זוג יש ריבים לפעמים וויכוחים וכו וממשיכים הלאה. בסה״כ זוגיות בסדר. בזמן האחרון אני מאוד מאוד פגועה מבעלי ומרגישה שהוא פשוט לא ״סופר״ אותי. נח לו שאני אישה טובה שעושה כל מה שצריך ומעבר אבל בעצם בעצם מרגיש שאני בכיס שלו. יש לי הרבה דוגמאות מהשבוע האחרון: ביום שישי אחרי שבישלתי את כל השבת עליתי לחדרי להתארגן לשבת וירדתי כמה דקות אחרי זמן הדלקת נרות. מסתבר שלא חיכה לי להדלקת נרות חנוכה והדליק לבד עם הילדים. אפילו לא טרח לשלוח את אחד הילדים לקרוא לי… היום היה לנו איזשהו ארוע שבו קרא לזוג חברים שלנו להצטלם איתם ואפילו לא קרא לי להצטרף לתמונה… רק הוא הצטלם וזוג החברים שלנו. ועוד כל מיני סיפורים מהסוג הזה שפוגעים בי עמוקותתתת. בעצם בעצם בא לי לזרוק הכל ולהתגרש… רק שיש לנו בה ילדים ומבינה שזו לא ממש אופציה להרוס להם… מצד שני אני פגועה עמוקותתת ולא מצליחה להירגע מזה. לגבי הדלקת נרות התנצל , לגבי התמונה הוא לא מבין מה אני עושה מזה עסק.. יש כמובן עוד הרבה מאוד סיפורים בסגנון הזה… מה אני עושה בסיטואציה כזו???

תשובה:

שלום אישה יקרה,

מצטערת על העיכוב בתשובתי.

קראתי את דברייך כמה וכמה פעמים והרהרתי בהם.

אני שומעת אותך מדברת על שני דברים מרכזיים.

הראשון הוא האופן בו את מתארת את הקשר שלכם ב23 שנותיו. בסדר.

אין שם משהו טוב במיוחד, רע במיוחד. יש חיכוכים עוברים אותם ובסך הכל בסדר.

השני הוא ההתנהגות של בעלך כלפייך. לא קורא לך להדלקת נרות, לא קורא לך לתמונה וכו'

והרגש שמתעורר בליבך אל מול ההתנהגות הזו- הוא לא סופר אותי.

משם את מגיעה לפרשנות- שבעיניו אני בכיס שלו.

אמנם לא כתבת את הדברים בפירוש, ואולי אני טועה, אך נשמע כי הדחף להתגרש הוא הדחף להוכיח לו שהוא טועה. שאני לא בכיס שלו.

אני מתבוננת בשתי הנקודות האלה ותוהה אם יש קשר ביניהן.

האם יתכן שלשתיהן שורש אחד?

במשך 23 שנה רמת קשר של "בסדר" היתה מספיק טובה עבורך.

קיומם של חריקות, מריבות, ויכוחים- לא דחפו אותך לעצור. לייצר שינוי מהותי. לא הדליקו אזעקה.

האם הזרימה הזו משקפת תפיסה ש"זה מה שאני יכולה לצפות לו"?

האם יתכן שבעלך משתתף איתך בתפיסה הזו? זורם איתה?

מתנהג בהתאם לרעיון של "בסדר זה מספיק טוב"?

מה השתנה עכשיו מכל הפעמים הקודמת? מה מונע ממך להשתמש באותה מיומנות שפיתחת לאורך השנים

ולומר לעצמך "זה בסדר, נעבור את זה ונמשיך הלאה. בסך הכל בסדר"?

האם זו פעם ראשונה שהדברים מקבלים משמעות של "לא סופרים אותי"?

האם ההתקוממות הפנימית הזו חדשה?

כיון שאין לי אפשרות לשמוע את התשובות שלך ברגע זה,

אוכל רק להציע לך זוית אפשרית להתבונן בדברים- קחי אותה רק אם היא נכונה לך.

יתכן שקולות המרד וההתקוממות שעולים מתוכך, ההתנגדות למצב,

הם בעצם קולה של הנשמה שתובעת את עלבונה. קול פנימי שנולד בך. שמצפה ליותר.

הכרה פנימית בערך שלך, רצון למצוא מקום של כבוד למי שאת, חוסר הסכמה למה שלא תואם את מי שאת באמת ואת מה שאת ראויה לו.

המהות הפנימית שלך, צלם האלוקים שבתוכך, גדולתך ויופייך,

מבקשים באופן טבעי את מקומם הראוי.

הם מבקשים לבוא לידי ביטוי, לקבל הכרה, לחיות חיים מלאים של צמיחה, של חיבור, של טוב שהולך וגדל.

והם צודקים. את נועדת לגדולות. לא להסתפקות במועט.

את אכן ראויה שירצו בך ויעריכו את נוכחותך,

והנה- נשמע קולם.

במקום בו היתה בעבר קבלה של "בסדר" נולדה ציפיה ליותר. לשלמות.

זה רגע מרגש. זו נביטה של הכבוד העצמי שלך.

והתהליך שאת עוברת כואב- ממש כמו הלידה.

אז מזל טוב לך, הראש בחוץ!

ועכשיו בואי נראה לאן ממשיך התהליך הזה?

האם תוכלי להאזין לקולות האלו בעולים בך עוד קצת? להתקוממות, לעלבון, להתנגדות…

לשמוע את בקשתם, את תחינתם, את תביעתם?

האם תסכימי לרגע לשהות שם בפנים בלי לזרוק אותם על בעלך? לשמוע את המילים שעולות בך ביחס לעצמך?

ואולי אפילו להיות הראשונה שמכירה בהם?

הראשונה שתנהג בך כבת מלך?

האם תקחי את האחריות המוטלת עלייך לספור את עצמך במקום להתרעם שבעלך לא סופר אותך?

תוכלי לדמיין לעצמך מה כלול בזה? איך זה בא לידי ביטוי שאת סופרת את עצמך?

שאת חשובה בעיני עצמך?

באיזה אופן את נוהגת בעצמך? כ"נתונה בכיס" ש"בסדר" זה מספיק לה,

או כאדם, חלק אלוק, שראוי לטוב שהולך וגדל….

אני מאמינה שככל שתעמיקי את ההכרות שלך עם הקולות שאת מתארת שעולים בך,

ככל שתפתחי את הכבוד שלך אל עצמך כפי שאת ראויה לו-

ההרגשה שלך תהיה פחות תלויה במה שאחרים יעשו או לא,

ובאופן טבעי- התפיסה העצמית שלך תוקרן גם לסביבה.

יתכן ואפילו סביר שישנן נקודות נוספות בתוך המציאות הזו,

ותהליך ליווי מקצועי יוכל לחשוף עוד ולקצר לך תהליכים….

מאחלת לך חיבור עמוק ליופי הפנימי שלך,

זלטי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

2 תגובות

  1. וואו
    מדהים
    קודם כל את כותבת מהמם!
    קולע ונכון כל כך אני מאוד מסכימה עם מה שכתבת.
    תודה על הזמן שלך
    גם אם השאלה לא הגיע ממני
    ועוד לא בניתי משפחה אני עדיין בחורה
    אבל זה היה שווה קריאה
    מעריכה
    מלכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן