The Butterfly Button
בעלי אדיש מהזוגיות שלנו ורק לי אכפת

שאלה מקטגוריה:

שלום
אשמח ממש להתייעץ
כבר אובדת עיצות ועל סף ייאוש מהנישואין שלי.
נשואים ארבע שנים
עד היום עברנו מה שזוג לא עובר ב 120 שנה
מההתחלה היתה התחלה ברגל שמאל
עברנו הרבה קשיים של חוסר התאמה בים אם בהשקפה בין אם באופי ובעצם בכל דבר
למה התחתנו? קשה לענות על זה
כי כן יש אהבה או לפחות כך נראלי

בשנה הזו רבנו פיצוצים והמון שנאתי אותו כל כך
והוא פיתח אדישות מסתבר ומרגיש חוסר אמון בי
לצערי זה הוביל לגרוע יותר שגילתי שאפילו התכתב עם כל מיני נשים
וזה רק מה שאני יודעת ומפחדת לחשוב מעבר למען האמת
אחרי יום כיפור שהיה סולחה משהו בי נרגע
והתחלתי לדאוג לזוגיות שלי אבל אצלו זה התהפך
הוא נכבה לא משקיע מחשבה
לא מחפש יציאות
וכמה שאני עושה שינויים ופתאום אני זו שנלחמת על הזוגיות
ממנן אני מקבלת כלום וזה כואב לי נורא
מבינה שטעיתי אבל גם לו לא חסר
אז כשאני הייתי אדישה ועסוקה בצער של עצמי הוא נלחם ויזם יציאות וכו וכו ועכשיו זה התהפך
ותאמת שיש תקופות ממש טובות
אבל זה ככה למראית עין ולמה? כי כל תקופה הוא מתפוצץ ואומר שמשעמם ולא יצרנו שום זוגיות ושאין לנו משהו משותף ששנינו אוהבים(זה די נכון)
ושאין לנו שיחות עמוקות והכל אצלנו סתם טכני סביב הילדה
זה כאילו אני nרגישה שהוא לא עף עלי כמו בהתחלה והוא כל הזמן לא מרוצה ממני
וכמה שינויים עשיתי בשבילו כי לא אהב את הלבוש או עוד מלא דברים
ואני מתוסכלת כל כך כלום לא טוב לו כמה שאני מנסה
תמיד זה נגמר בפסימיות שלו שאין לנו כלום ועוד לא יצרנו זוגיות כי שניה אחרי חתונה נכנסתי להריון
ובקיצור זה נרחב מאד ואני בטוחה שזה מבלבל מאד מה שרשמתי
זה ממש קצה המזלג ומאד מבולבל
אבל מה אני עושה? כבר קשה לי אני נפגעת המון תמיד בוכה
וזה עוד יותר משגע אותו ומוריד לו ממני(איפה הרגש??)
אני כאילו נכנסת למין חרדה כל היום שהוא מדבר עם מישהי אחרת
(לצערי בגלל שזה קרה אין לי אמון בכלל ) וזה כואב לי
כי אני בנאדם לא קנאי בכלל בחיים לא הרגשתי ככה ופתאום אני פרנואידית
זה לא נותן לי מנוחה
לצערי גם בעלי לא שה תמים הוא בחור עם עיניים
תמיד רוצה אישה בסטייל תמיד קשה לרצה את הטעם שלו
תמיד גורם לי להרגיש שאוהב סטייל של אחרות
והעצוב זב שאני בחורה יפה באמת
ואני משקיעה כולם מסביב אומרים חוץ מבעלי
אז מה זה שווה?
אני לצערי לא עם בטחון עצמי תמיד הייתי כזו
אז בעלי בטח לא מוסיף לי
מה אני עושה??
אייך אני משנה ויוצרת תחומים משותפים? שיחןת עומק?
אני בנאדם שונה ממנו באופי כל כך והוט מסתבר לא מקבל את זה
ממש קשה לי
לא ככה אמורה להיות זוגיות
אייך אני משנה את זה
ואם בכלל אפשרי?
מגיע לי שיאהבו אותי ושאני יאהב חזרה
שלא אפחד אני רוצה להיות בטוחה בבעלי ולא לחשוד בו כל הזמן
אייך אני משנה את זה?
ואייך אני משנה את עצמי
אולי זה הפתרון להכל
כבר קשה לי ממש
אתמול היתה לנו שיחה קשה ולא מצליחה להכיל את זה
כתבתי כבר הרבה פעמים וקיבלתי תשובות מחזקות
אבל אני כבר מרגישה שבא לי שיגידו לי כבר מה נכון
יש בכלל מה להלחם? הוא בעצמו אומר שמרגיש שלי יותר אכפת ויותר נלחמת
והוא נכנס לדאון שלו ולא מתאמץ
ולי רצות המחשבות ש או שיש מישהי או שלא יןדעת
וזה שורף לי המחשבה שנכשלתי
שבגלל שההתחלה היתה קשה הוא פשוט לא מתאמץ כבר
כאילו שלי אכפת ולו לא
זה שורף אותי ואני בוכה בהיסטריה רק מההבנה הזו
ממש כואב לי
יש טעם לנסות? מה הצעד הבא? אני כבר בדכאון בעצמי.

תודה רבה

תשובה:

שלום יקירה,

אני מרגישה את הצער שלך והכאב העמוק שמלווה כל מילה, שנכתבה ביגון ותסכול, ואפשר כל כך להבין את תחושת חוסר האונים שאת חשה, ההתמודדות של הרצון לשקם מול מציאות מורכבת, מציאות שאולי לא משתפת פעולה, שאולי בכלל לא מעוניינת בשיקום, ככה בוודאות לפחות, לפי התחושות שלך.

זאת תחושה קשה. מאוד.

אתחיל מהסוף דווקא, כתבת, שאלת: יש טעם לנסות?

התשובה המאוד ברורה שלי: בוודאי. כן. יש טעם. כל עוד הנר דולק, אפשר לתקן. את עצמך. תחילה.

לבחון מה כואב אצלך, מה החלקים שלך, מה את מעוניינת שיהיה שונה, אחרת, ומה את מעוניינת שיישאר כמו שהוא, מה נותן לך כח ומה מאידך גיסא, מחליש אותך.

אני מתחילה בחלק הזה דווקא, כי בעיני יש לו משמעות עמוקה מאוד וחשובה עד מאוד לפני ההצצה לעולם הזוגי.

נכון, את מתארת תחושות דיכאון, שניתן להבין, שאת מייחסת אותן למקום הזוגי, אך יש לחדד, תחילה, את המקום האישי, על כל רבדיו, על מנת שנוכל לנגוע כיאות במקום הזוגי.

חשוב לי לחדד לך, שהחלק הזוגי הוא ריקוד מלא, בשיתוף פעולה מושלם, של שניכם.

ולכן, תחילה עלייך לבחון את החלק שלך, מול עצמך ואחר כך מולו.

ישנם מספר שאלות, שאשמח שתבחני מול עצמך. כתבת שאין לך ביטחון עצמי, ושכך היית תמיד, והשאלה שעולה היא למה בעצם? למה אין לך אמונה בעצמך, בהרגשות, בתחושות ובבחירות שלך,

אפילו למה התחתנת, התקשית לענות, ושהיית במצוקה קשה, ופנית לעזרה להורים, הגדרת כטעות.

הקול הכואב הזה עולה מדברייך באופן ישיר וניכר.

מצד שני, עולות מהפנייה שלך, חוזקות יפייפיות, ולא מובנות מאליהן, את לוקחת אחריות, מזהה את החלק שלך, עובדת קשה על מנת ליזום ולשנות, נלחמת ומוכנה להתגמש בנושאים שונים על מנת ליצור אווירה טובה, אפילו החלטת להתחתן לאור פערים וקשיים שהיו, כי האמנת בכם. כך מרגיש לי, כי ציינת שהייתה אהבה. כנראה.

במקביל לעבודה הזוגית, אליה בע"ה נצלול בהמשך, אני מציעה לך ללמוד להכיר את עצמך, על חלקיים המופלאים יותר ואלו שטיפה פחות, לאהוב את המכלול הזה, על המעטפת החיצונית שלך ועל העולם הפנימי שלך כולל החלקים שונים ומשונים שיש בך.

אוכל לתת לך כלי מעולה ומומלץ, ללמוד להעמיק בתהליך הזה.

באפשרותך לכתוב במשך 30 יום, בסוף כל יום, שלושה דברים שונים, שאינם חוזרים על עצמם והם מורכבים מהחלקים הבאים:

א. תכונה/מידה/כוחות שהשתמשתי בהם היום ושאני אוהבת אותם. לדוגמא: אני רגישה ועזרתי היום לחברה להבין משהו שמכאיב לה. או: אני אוהבת לבשל והיום הכנתי לילדה מאכל מיוחד והיא נהנתה. ואפילו: היום כעסתי מאוד ואני שמחה שהצלחתי להוציא את אשר על ליבי באופן מכובד.

ב. משהו טוב שעשו עבורי היום. לדוגמא: בעלי התקשר היום לשאול אותי אם אני צריכה משהו מהסופר. או: שכנה עזרה לי היום להרים עגלה כבדה.

ג. משהו שאני אוהבת בעצמי. לדוגמא: אני אוהבת את העיניים שלי. או: אני אוהבת את האופן שאני רוקדת. או הקול שלי נעים לי.

הדוגמאות כאן ניתנו על מנת לייצג את המבחר של הרעיונות.

מקווה שהעניין על המגוון האין סופי הובן.

התרגיל מועיל ומאמן את החשיבה להיות חיובית, מאפשרת ובוחנת, אבל אם את מרגישה שהצורך בבירור אודות כוחותייך, יכולותיך ובחירותיך, לא מקבל מענה, אני ממש ממליצה ללכת לאשת מקצוע, ולקבל את ההכוונה שאת זקוקה לה. מגיע לך. באמת.

ועכשיו לעניין הזוגי,

זוכרת, בתחילת התשובה עניתי שהחלק הזוגי הוא ריקוד מלא, בשיתוף פעולה מושלם, של שניכם.

אז בואי ננסה יחד ללמוד מה זה אומר,

בני הזוג, יוצרים ריקוד שמתאים לשניהם, הם "מחליקים" על סמך תפיסות ואמנות שונות את עצמם, והסביבה לתנועה מושלמת מול הצד שכנגד, ולומדים לזוז בהתאם לאותם חלקים שונים.

עבורכם, נראה שהריקוד שלכם, טיפה חורק, או שמיציתם אותו כפי שהיה עד עתה.

לעיתים, זוגות יכולים לרקוד את הריקוד הזה תקופות ארוכות ללא עייפות ניכרת לעין, ועם כאב שמלווה אותם שנים, ועד שלא ישתנה משהו במאזן הזוגי, זה לא ייעצר, או יישתנה ואף עלול להתדרדר.

מדברייך עולה, שהתעייפת.

ניסית, ניסית, ניסית. ולתחושתך כשלת. כשלתם.

אז ככה, זה נורמאלי, בחיים עוברים המון תהליכים, משברים, צמיחות ונפילות, והשאלה, מה ואיך הקשר, זה שחיבר ביניכם מלכתחילה, משרת את המהלכים הללו, כמה אתם מזינים אותו ועובדים עליו על מנת שיוכל להיות שם עבורכם, חזק ויציב ומאפשר שביעות רצון.

ושאלת השאלות, כמה אתם מעוניינים להסתכל לו, לקשר, בעיניים ולהבין מה קרה?

למה את מנסה ומנסה בכל דרך אפשרית ולא מצליחה?

מה פספסת יקירה?

מה הבן זוג שלך צריך ממך ולא מקבל?

מה את צריכה מבן הזוג שלך ולא מקבלת?

מה צריך כדי שזה ייקרה?

האם אתם באמת בוחרים אחד בשני?

אם את בוחרת בו, איך את מראה לו את זה? מה את עושה שונה על מנת שהוא יבחין בבחירה הזו?

אני לא מתעלמת מכל הסיפור הכואב ותחושת איבוד האימון, החשש הנבגדות, כל אלה כואבים, מפחידים ומייאשים, אבל הם חלק מהריקוד, וצריך להבין מה הם עושים כדי לשרת את הקשר.

וכנראה שהם עושים, אחרת לא הייתם מגיעים למקום הזה.

את מתארת תקופות טובות, למה הם פסקו? מה גרם לריחוק?

האם את יכולה להבין שכשלך לא טוב בזוגיות, גם לבעלך לא טוב, זה אומר ששניכם סובלים ומזינים את הסבל הזה.

אתם צריכים, יחד, לבחור אחרת, לבחור לעבוד, לשנות ובעיקר ללמוד,

ללמוד אחד את השני, להתסקרן זה בעולמו של זה,

להבין מה פוגע בו ולמה, וללמד אותו מה פוגע בך ולמה.

כמו מה משמח אותך, נעים לך ולמה, ומה משמח אותו, נעים לו ולמה.

שום דבר אינו מובן מאליו.

תבחנו את האמונות שלכם, שמנהלים אתכם ומניעים אתכם להיכן שאתם כרגע.

אני ממליצה, מקרב לב, לפנות לייעוץ זוגי, שיכוון אתכם, ילמד אתכם להוריד מתח בבית, ללמוד לדבר, לריב ולמחול יחד, ובכלל להעמיק באווירה חיובית ומאפשרת.

לא בשמים היא.

באמת.

תבחרי להאמין שניתן לתקן, תושיטי יד לעזרה, תזמיני אותו למסע משותף ותתפללי,

תפללי מעומק הלב, שהקדוש ברוך הוא ייפתח לו את הלב להצטרף למסע.

זה אפשרי, אם רק תבחרו באמת. יחד.

בהצלחה מכל הלב,

שירה

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...
אולי עשיתי טעות כשהתארסתי איתה?
התארסתי בשעה טובה לפני פחות משבוע. מצד אחד, יש לי הרבה על מה להודות. ארוסתי היא בחורה עם לב טוב, יש בינינו תקשורת טובה, פתיחות ומטרות חיים משותפות. היא רוצה באמת להקים בית של תורה, אין פערים מהותיים בהשקפה או באופי ויש בינינו חיבור. אבל מאז האירוסין, מציפות אותי מחשבות...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן