The Butterfly Button
אמא מזהירה אותי מאח שלי

שאלה מקטגוריה:

יש לי משהו שמפריע לי
אני יודעת ומודעת שעלול להיות פגיעות במשפחה בין אחים ואחיות
ואמא שלי כל הזמן מסתכלת עלי ועל אח שלי
ונגיד בפורים רקדנו ואז אחרי זה היא הגיעה עלי ואמרה לי הזזת את הגוף יותר מדי הוא ניסה לא להסתכל
וככה בהרבה פעמים היא תגיעה ותגיד לי תזהרי את מכשילה אותו
כאילו אמא שלי רואה אותו בתור יצרים שאנחנו הבנות צריכות להיזהר שלא יצאו
אולי היא צודקת אולי באמת בנים הם יצורי תאווה חסרי שליטה עצמית והכל תלוי בנו
או שהיא פשוט כן מרגישה שיש להם יכולת שליטה עצמית אבל זה עדין תלוי בנו
אבל לפי איך שאני מקבלת ממנה זה תזהרי לא להכשיל אותן כי אז הוא יפגע באחותי מתחתי
אז כבר האשמה אצלי אם יקרה משהו
והכי מפריעה לה שלאחותי כלום היא בסדר
רציתי לדעת לפי התורה אני מבינה אסור לחבק אסור לרקוד מדי ללבוש צמוד כאילו עם אחים אבל בגלל שאצלינו במשפחה אין ביטוי של אהבה אז אני למדתי ומלמדת אותם לבטא אהבה אבל אז אם אח שלי אני נתקעת שומרת מרחק פיזי וגם בדיבור
האם מותר לי להגיד לו שהוא חתיך שאני אוהבת אותו או לא
אני לא יודעת כמה אמורים לבטא אהבה וקשר בציבור שלנו
אצלינו ומה שגדלתי זה שבמגזר שלנו אין קשר ואהבה
ואני מנסה לתת את זה לאחים ואחיות שלי אבל מפחדת שאמא שלי תגיד לי אחרי זה שמה שאמרתי אסור להגיד ו שבמגזר שלנו לא אומרים את זה
כי אני התרחקתי קצת אז אני צריך להיזהר שאני לא יקלקל את כולם וכל מילה של ביטוי אהבה ומחמאה אני חושבת כמה פעמים לפני שאני אומרת
אז אשמח להבין איך כל זה עובד בחרדי ומה אסור להגיד

תשובה:

 

 

 

נערה יקרה

קראתי את השאלה שלך בעיון רב

ובעז"ה אשתדל לתת לך מענה

אבל קודם כל ברצוני להתייחס לכמה מילים

שממש הציקו לי. את רושמת "התרחקתי"

"שלא יתקלקלו ממני"

השאלה שלך משקפת ברור אמת

וזה מעיד על הרבה יראת שמים שלך

התבוננות, ורצון להטיב עם כולם

עם הבורא, אמא, אחים, אחיות.

 

אני מניחה שאת מתכוונת שהתרחקת קצת מהנהגות או מגבולות של המקום בו גדלת.

אבל חשוב מאוד שתבחיני מי את באמת!

ומה את מבקשת!

לפי השאלה שלך נשמע שאת מבקשת  את האמת ובעז"ה את תמצאי.

 

בנוגע לשאלתך

אכן, יש היום הרבה מקרים של פגיעות מיניות בתוך המשפחה.

זה בדר"כ מופיע אצל ילדים לא מווסתים התנהגותית.

פגיעות מיניות בין אחים קורים גם בגילאים צעירם וזה לא קשור לדחף מיני.

זה יותר קשור לתוקפנות שהם לא מצליחים לעצור (ברוב המקרים)

 

לפי טבע העולם אחים אינם נמשכים מינית לאחיות שלהם.

ואיך אני יודעת? תורתינו הקדושה!

אין שום הלכה שאוסרת להיות בייחוד עם אח.

מותר לך להיות לבד בבית עם אח שלך וכו'.

 

דבר נוסף, התפתחות של יצריים מינים הינו דבר טבעי ובריא לחלוטין.

אם לא היצריים המיניים אנשים לא היו מתחתנים והעולם לא היה ממשיך להתקיים.

ישנם מגזרים בהם הנושא של שמירה על הקדושה מקבלת התייחסות מאוד רצינית

ויש התעסקות אובססיבית סביב הנושא.

החשש מלפגוע בקדושת הבחור לפעמים כל כך חזקה וכל הראש עסוק בזה מה שלעיתים גורר בהלה גדולה סביב בחורים מתבגרים וסביב נושא המיניות.

ואז נוצר בלבול.

לעיתים גם מרוב החשש נעשה תדמית סביב הבחור כיצור חייתי בעל יצרים ושאינו מצליח לשלוט ביצרים. דבר שהוא לא נכון.

ומרוב שהוא אינו יכול לשלוט ביצרים הבת חייבת לעזור לו ולדאוג שלא יגיע לעוררות של יצרים.

מה שגם לא נכון בכלל אצל אחים!

כתוצאה מכך- הבת נהית הלא בסדר

ואפילו הפרוצה… ובביתה שהיא אמורה להרגיש טבעי ונח היא צריכה לעמוד כל הזמן על המשמר.

מה כן לומר ומה לא.מה לעשות מה לא.

אז בואי נעשה סדר ונבהיר את הנושא לפי התורה וההלכה.

בין אחים אין יצרים מיניים.

כל מתבגר ומתבגרת עוברים שינויים בהם נכללים התפתחות מינית.

התפתחות זו תקינה ובריאה בדיוק כמו שגדלו לך שיניים ושהתחלת ללכת.

השם מצווה על האישה להיות צנועה –

את לא אחראית בשום אופן על שום גבר

וגם לא על אח שלך.

לגברים יש יצריים (שוב לא בין אחים)

ויש להם יכולת לשלוט ביצרים

התורה נותנת כלים.

הם לא חיות!

כשיש לחץ היסטרי סביב הצורך וההתפתחות המינית המתבגר עלול לדחוף את הדחף פנימה

כאילו זה לא קיים ואז יכולים לצוץ התנהגויות לא מתאימות.

זה כמו סיר שמבעבע ולא פותחים את הסיר אז מה שבתוך הסיר פשוט ייצא בצורה לא מבוקרת..

 

טבעי ומרגש שאחות רוצה להביע אהבה.

זה טבעי לדבר בין אחים על נראות חיצונית.

אם זה מפריע להורים אפשר למצוא דרך אחרת

להביע אהבה. כמו התעניינות בשלומו, להכין לו אוכל שהוא אוהב.

 

חשוב שתזכרי-

התורה מצווה עלינו לכבד הורים.

וזו מצווה שקשה לנו מאוד.

יש בך את הרגישות שלא לצער את אמא

ומאמינה שתמצאי דרכים גם לעשות את זה.

את נשמעת בחורה מאד חכמה.

יחד עם זאת, חשוב שפחדים וחששות של אמא או של המגזר לא ישפיעו על הבהירות שלך כלפי ההתנהלות הטבעית של הבריאה.

ממליצה לך להכניס לסדר יום שלך דיבור עם ה'.

דיבור פשוט בו תשתפי אותו בחששות שלך לפגוע באחרים וברצון האמיתי שלך לדעת את האמת. והוא יכוון אותך.

והוא כבר איתך ומכוון אותך.

מאחלת לך המון הצלחה

ומעריכה אותך מאוד מאוד

פייגי

 

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

  1. זה לא מדוייק שאין איסור ייחוד בין אחים, זה נכון לפרקים קצרים או במגורים משותפים של משפחהץ
    אבל אסור לאח ואחות לגור באותו בית באופן קבוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
איך לדבר עם הבת על נושאים צנועים?
שלום רב וברכות על פעילותכם החשובה אנחנו זוג חרדי סטנדרטי נוטים יותר לכיוון פתוח אבל ברמה גבוהה לפני כחודש ביתנו הבכורה בת ה14 רמזה לאשתי בשיחה ביניהן כי היא מודעת לכל מה שצריך לדעת בעניינים אינטימיים של בינו לבינה לא נבהלנו והזמנו אותה לשיחה בכל עת שתחפוץ אתמול התקיימה השיחה...
התמודדות קשה עם אמא רעילה
אני בן יחיד לאמא חולה בדיכאון כרוני והפרעות נפשיות.אבא שלי כיום חלש אופי. מאז הילדות שלי  אמא שלי עברה אפיזודות נפשיות שבה הייתה מקללת אותי והאשימה אותי בכל המחלות שלה ,הייתה מאחלת לי דברים איומים ואז כשהייתה מאוזנת הכל היה טוב כאילו לא קרה כלום ,היא אף פעם לא הייתה...
התמודדות עם ילד מאתגר
משיב/ה:דב|
יישר כוח על הפלטפורמה המאפשרת לשלוח שאלות חיוניות באנונימיות ולקבל תשובות מותאמות אישית. יישר כוח על הזמן והסבלנות לקרוא, לענות ולהתייחס. לרדת לפרטים הקטנים ולייעץ. מה עושים עם ילד שעוד לא בן 12 והוא כבר מסובב אותנו על האצבע הקטנה. הוא מנהל את הבית. אם משהו לא מוצא חן בעיניו...
אלה החיים שלי?
קודם כל תודה על האתר הנפלא ועל עבודת הקודש. התלבטתי אם לחלק את מה שאני רוצה לכתוב לכמה שאלות, אבל אז החלטתי שכל המכלול הזה זה המחשבות שלי כרגע, ואני אפילו לא יודעת מה אני מצפה לשמוע, כבר עזר לי עצם הלפרוק את זה בכתב, ברצף בלי כלכך קשר בין...
מפחדת מהרגע שסבתא שלי כבר לא תהיה פה בעולם
אני ילדה של סבתות, תמיד הייתי הילדה שקשורה לסבתות  שלי אוהבת להיות איתם לעזור להקשיב לספר להתייעץ בה זכיתי בסבות וסבתות מדהימים וגם סבתא רבה אחת שלצערי כבר נפטרה לפני 3 שנים הפטיר שלה החדירה בי את ההבנה שהם לא יהיו כאן לעולם לצערי סבא וסבתא שלי מצד אחד הם...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן