The Butterfly Button
אחרי 20 שנות נישואין גילית ש...

שאלה מקטגוריה:

שלום רב, התרשמתי עמוקות מכל התשובות ומכלל היועצים שכתבו בצורה אמפתית ,מבינה ומקצועית מאוד.
אני נשואה יותר מעשרים שנה, ויש לי 4 ילדים מקסימים ,
כיום אני במצב מרוסק. פשוט לפני ירידה תלולה מאוד בבריאות נפשית וגופנית. מתברר (לאחר טיפול פסיכולוגי קצר (שנעצר ביוזמתו כי הוא הרגיש לדבריו בבית דין..)שחייתי בבועה עם בעל כפייתי ביותר, קנאי, ומתעלל מילולית וכספית בצורה קשה . עם התפרצויות זעם שיכולות להיות בנוכחות משפחה, ילדים, וכו, לאחר איומים מצידי הוא קיבל טיפול של כדורי הרגעה נפוצים נגד חרדות אך זה לא משפיע על האישיות כלל, אלא ממתן את התקפות העצבים. יש גם שתיקות ארוכות כשלא מממשים את רצונו, או מחווים דעה שלא ב-קו שלו. תמיד יש הבטחות לשינוי, עד לפעם הבאה.. יש לציין שכאבא, הוא פשוט אדם נהדר ומעניק וגם בחוץ.. עם החברים בעבודה. כל הלחץ נופל רק עליי. האמון כבר נפגם לחלוטין, אני מרגישה שאין מוצא כי גם להתגרש ולהרוס בית זה לא דבר קל, במיוחד כשאין שום בטחון כלכלי. זהו בקצרה המצב. אני מרגישה שפשוט "נכבה לי הכפתור" . אני מתמודדת לבד, אבל כבד עלי מאוד כל המצב. מה עושים?

תשובה:

 

 

שלום לך, יקרה.

קוראת אותך וכואבת מאד.

את כותבת שאת נשואה למעלה מעשרים שנה, יש לכם ארבעה ילדים מקסימים, ו – שמתברר לך שחיית בבועה.

יקרה, הבועה הזו, אלו אותן ההגנות ששמרו עלייך במשך השנים, שעזרו לך להביא ארבעה ילדים ולחוש את קסמם ולאהוב אותם.

ההגנות האלו, שגרמו לך לא לדעת שאת חיה עם איש לא כלבבך כלל, גם עזרו לך לחיות עשרים שנה, ולייצר את האושר שכן הבאת לעצמך, בכוחות מיוחדים, בחיים.

מהפרטים שציינת, אני מבינה (ואם אני טועה – תקני אותי בבקשה) שהטיפול הפסיכולוגי הקצר, שהיה משותף לשניכם, גרם לך להבין עם מי חיית, ובאיזו התמודדות לא פשוטה את מתמודדת בכל יום.

ההגנות, ה"בועה" כמו שאת מתארת, נלקחה ממך, וזה בכלל לא קל, מה מוביל, כמו שאת כותבת, למצב נפשי לא פשוט, ומרוסק.

עצם ההלם הזה, של ההכרות עם מה שאת מתמודדת, הוא בעצמו הלם לא פשוט, כזה שנוטל הרבה מאד כוחות.

ואחרי ההלם, אז החיים עצמם, וכמו שאת מתארת – הוא אדם מקסים בצורה החיצונית, והכל נופל עלייך, מה שמוביל לתחושות קשות ופוצעות מאד.

ויש את שנות ההתעללות עצמן, שהן גובות מחיר יקר יקר.

 

ו – תראי אותך!

אני מביטה שוב במכתבך.

פתחת אותו בהכרת תודה, במילים חמות. את, למרות כל הקושי בחייך, עוד ממשיכה לראות את הטוב, את היופי, ממשיכה לראות ולהאמין בטובה, וזה מרגש, כי זה מוכיח על ייצר החיים שלך שפועם, על כוחות הישרדות גבוהים ועמוקים שיש לך, ואיתם, בעזרת השם הטוב, עוד תצאי לחיים של אושר, כי יש בך את המסוגלות הזו, לראות בטוב.

את רואה גם את הקסם שבילדייך, מה שגם – כל כך לא מובן מאליו, את מסוגלת לראות את החלקים שהוא טוב לאחרים, ולנתח את המצב בצורה רציונאלית. ואני מתפעמת מהרוח האנושית ולמרות הקושי העצום, ממשיכה לפעום, לחיות, לרצות בחיים…

את מספרת, שאת מודעת לכך שגם להתגרש זה לא דבר קל, ואת צודקת. גרושין הם בהחלט אפשרות, שגם התורה נותנת לנו אותה, אבל כרגע, את מודעת לכך שזה לא הזמן, מבחינתך.

כי אחרי שאני קוראת שוב את המילים הכאובות שלך, אני עוצמת עיניים ומנסה לראות אותך, למרות שאינני מכירה אותך, רק מהמילים הספורות והכאובות שתיארת כאן. רואה אותך "כבוית כפתור" כפי שאת מתארת.  באותו מצב מרוסק, עליו את כותבת. וכואב לי איתך.

רוצה לבקש ממך, לראות לרגע כך את עצמך, לחמול עלייך,

ואז… לעבור פאזה, ולהיזכר במי שאת.

תגידי, יקרה, את זוכרת מי את?

יכולה לחשוב על רגעים יפיפיים ואוהבים שלך, כאדם בפני עצמך?

אולי אפיזודות מהאימהות שלך,

אולי רגעים וזמנים בילדותך, אולי כנערה. רגעים כאלו, בהם את בכל התפארת שלך, בכוחותייך, בקסם המיוחד שהשם נתן לך.

מצליחה לחשוב כך? להיזכר בך?

יש רגע כזה?

של כוחות שלך, של שפע שלך, רגעים בהם אהבת או שמחת או היית מאושרת וגאה בעצמך, ויודעת שאת מלאה בטוב?

עכשיו, תנסי לעצום עיניים, ולנשום. פשוט לנשום, להתמלא מהרגע הזה, לתת לו, ובעצם – לעצמך ולכוחותייך, למלא אותך. לומר לך "וואו, תראי אותי, אני האמיתית, זו.. זו!"

(האמת? בסוגריים אני רוצה לציין, שזו בדיוק החזרה בתשובה, לחזור אל עצמנו, אל הכוחות שלנו, אל המעיין המפכה בתוך כל אחת ואחד מאיתנו, אל היופי שלא הועם, אל הנשמה הטהורה ומלאת הכוחות והעוצמה שהשם נתן לנו.)

ועכשיו… עכשיו, עם הפינה הזו בליבך שיודעת שבעצם, בפנים בפנים יש לך כוחות, ורק משברי הזמן והחיים הלא פשוטים שלך עמעמו אותם, עכשיו יש מקום לחפש, מה ייתן לך עכשיו, כח.

בכוונה אני אומרת "לך" כי זו המטרה עכשיו. מה יהיה זה שייתן לך כוח. כרגע לא "לכם" ולא לשלום הבית שלכם, ואפילו לא לילדים המקסימים. ההתמקדות עכשיו היא בך, ורק בך.

מה ייתן לך כוח? מה ימלא אותך?

פעילות גופנית טובה?

הקפדה על תזונה וכושר?

אולי סדרת עיסוי מפנקת?

אולי מוזיקה טובה?

יציאה לחופשה עם עצמך או עם חברה, באה בחשבון? ואם לא ממש חופשה, רק בלוי מהנה יחד?

הלוואי הלוואי שגם תרשי לעצמך ללכת לטיפול, במטרה לתת לך כוח, לא במטרה לתקן שום דבר, לא במטרה לנבור בעבר, רק במטרה להעצים אותך, להכיר לך את עצמך  זו שלפני ההתעללות, לעזור לך לחזור להאמין בעצמך.

אחר כך תוכלי לשקול מה את רוצה לעשות, לאן  לפנות ועל מה לחשוב,

כרגע, יקירה, כרגע זה הזמן שלך, להתמלא כח, לשוב אלייך ואל אוצרותייך.

מסכימה?

מייחלת עבורך.

תמר ע.

[email protected]

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

2 תגובות

  1. הי
    בלי קשר לתגובה המקצועית שקבלת, שיותר מתמודדת עם הבעיה מהצד שלך
    מנסיון
    אני ואשתי היינו במצב דומה, לפעמים הבעיה באיש המקצוע שטיפל, הכניס את בעלך למגננה ואותך לעמדה של צדק

    נסי לשקול לקחת מישהו אחר, מישהו שבעלך ירצה ויתחבר לאיו
    אז הוא גם יפתח ואולי תגלי גם שהוא פחות נורא ממה שנראה לך כעת, הרי חיית איתו 20 שנה שכמו שנראה מהכתיבה שלך היו בסדר

    בהצלחה….

  2. יקירה אשמח שתצרי קשר ונחלוק את קשיינו הדומים. קשה להתמודד לבד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

כמה זה חמור חוסר כיבוד הורים עקב התעללות בילדות?
  אני בת 19 ויש לי שאלה שמטרידה אותי מאוד מבחינה רוחנית והלכתית. עברתי ילדות קשה ביותר. הורי שניהם עם התמודדויות קשות, ולכן במשך שנים ניסיתי להבין אותם,  ולדון אותה לכף זכות. בילדותי חווינו קשיים רבים בבית. גרנו לעיתים בתנאים שלא היו תקינים, היו בעיות של היגיינה ותחזוקת הבית חמורות,...
איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן