The Butterfly Button
אובד עצות איך לצאת מהמצב שלי

שאלה מקטגוריה:

שלום. קודם כל ממש כל הכבוד על האתר הזה.זה ממש מציל אנשים…. אז ככה אני לומד בישיבה ונחשב בחור ירא שמיים(שזה גם קשה לי שחושבים עלי שזה מה שאני) לפני שנתיים בערך הייתי בקשר קצר מאוד עם בחורה מהמקום שאני גר בו. גם היא בחורה חזקה מאוד..לאחר קשר קצר הבנו שלא טוב הקשר בגיל הזה והחלטנו לחתוך ובעזרת ה לחזור שיהיה רלוונטי לחתונה..מאוד אהבנו אחד את השני(ועדיין אנחנו אוהבים) לכן הניתוק אף פעם לא החזיק כ"כ היו תקופות ארוכות קצת(חודש חודשיים) של בלי דיבור בכלל אבל תמיד היה קשה והיינו מדברים מידי פעם אבל אף פעם לא חזרנו לקשר רציני.. לפני שנה בערך ישבנו ונפלנו ממש בקטנה בנגיעה..ממש קפצנו והתחרטנו על זה ואמרנו שמפסיקים את הקשר לגמרי עד שיהיה רלוונטי וכ"ו אבל אחרי חודש בערך שוב ישבנו והיה קצת יותר וככה כל פעם אחרי הנפילה ממש התחרטנו והבטחנו שנגמר!! וככה זה חוזר על עצמו במשך שנה שזה רק הולך ומחמיר! הגענו לרמות חוסר צניעות גדולה מאוד לצערי,כל פעם אחרי הנפילה הבנו עד כמה זה לא באמת כיף ומגעיל וכו אבל שעובר טיפה הזמן שוב היצר עושה עבודה חזקה מאוד.. שנינו דיי עובדים עצות אנחנו עמוק בתוך זה כבר!! ניסינו את כל האפשרויות! להתנתק לגמרי לא הולך..חשבנו שאולי בגלל הכמות רגש הכלום לא ילך אז ניסינו להיות בקשר קטן ולשמור על יחוד אבל גם זה הולך טיפה ואז שוב נופלים!!(להתחתן עכשיו זה לא רלווטי מטעמים טכניים והתבגרותיים וכו) שנינו יודעים ומרגישים כמה זה מרחיק אותנו מה" אבל פשוט פעם אחרי פעם נופלים!! עוד לא התייאשנו! יודעים שה" איתנו ואוהב אותנו למרות הכל אבל פשוט לא יודעים איך אפשר לצאת מהמצב הזה!! נשמח מאוד לעזרה ועצות!! תודה מראש תזכו למצוות!!

תשובה:

בחור יקר מאד!

תודה על פנייתך.

יקרת נפשך מדברת מכל שורה במכתבך!

ניכר היטב כמה אתה שואף לעשות את הדבר הנכון, ולהלך בשביל הזהב של התורה הקדושה.

המצוקה שלך ניכרת היטב. אתה יודע מה אתה רוצה ולא רוצה לעשות, ומחפש את הדרך הנכונה.

 

תפס אותי המשפט שכתבת כאילו בדרך אגב ובסוגריים – (שזה גם קשה לי שחושבים עלי שזה מה שאני)..

כאילו אתה אומר "אם הם היו יודעים מה אני באמת, הם לא היו חושבים כך.."

זה יפה מאד שאתה שואף לאמת, ומרגיש שלא בנוח עם המחשבה שייתכן ואתה משדר משהו לא אמיתי. אבל אני רוצה שתדע שאני חלוק עליך מכל וכל! וכי נכון לומר שבגלל שאתה עומד בנסיונות קשים – אינך ירא שמים?? וכי יראת שמים היא פונקציה של ביצוע? אדרבה! יראת השמים של האדם היא המקום בו נמצא ליבו, ואליו כוספת נשמתו. רחמנא ליבא בעי! אם קרה ונכשלת, אל תביט לאחור! קום והתנער מהאבק, עם הפנים לעתיד! זאת הדרך האמיתית. את העבר מתקנים על ידי תשובה, את העתיד בונים על ידי שמחה והחלטות מעשיות. אתה היית ועדיין הינך ירא שמים ואדם אמיתי. זה ניכר מאד בדבריך. כל מה שעליך לעשות הוא להביט קדימה, ורק קדימה, ולבנות תכנית לעתיד.

הבה נפרוט את זה לדברים מעשיים.

ראשית צריך לסמן את המטרה. מה המטרה שלך בתחום של יחסי זוגיות? מתוך דבריך אני מבין שאתה שמח בכך שהבחורה שהכרת היא יראת שמים. אני מבין מזה שמטרתך היא לבנות זוגיות של קשר קרוב ואמיתי עם אישה שהיא יראת שמים ושיחד תבנו בית של קדושה וטהרה, אור ואהבה.

כעת הבה נבחן את הצעדים הנכונים להגיע לשם.

ממה נפשך, אם הנערה המדוברת היא לא האישה איתה אתה מתכוון לבנות בית, הרי ברור ופשוט שהקשר הוא אך ורק מזיק למטרתך הסופית, כי הדבר עלול לקלקל קשר עתידי עם האישה של חייך. (לא שאי אפשר לתקן, אבל הנזק יכול להיות רב).

מאידך, (וכפי שהבנתי מדבריך זה גם הכיוון שלך), אם הנערה הזאת היא אכן האישה עימה אתה רוצה לבנות בית, הרי שוודאי וודאי שחשוב שתיזהר לשמור על הדף חלק, על מנת שכאשר יגיע הזמן תוכלו לבנות קשר אמיץ, שלא הסתבך ברגשות מורכבים שעלולים לנבוע מהמורכבות הרגשית כפי שהיטבת לתאר בעצמך.

מה שאני מנסה לומר הוא שגם אם בדעתך להנשא לה, ייתכן שהדבר הטוב ביותר עבור זה הוא החלטה חד משמעית לנתק את הקשר – לטובת הקשר העתידי!!

כלומר, אתה עושה מעשה שלכאורה עניינו ריחוק וניתוק, אבל אתה בעצם מניח את היסודות לכך שתוכל בעתיד לבנות מזה קשר טוב ואמיץ.

יותר קל לחשוב על ניתוק כמעשה של השקעה בחיי זוגיות עתידיים, מאשר כמניעה של קשר עכשווי. הגוף והנפש כמהים לקשר. והחלטה שכלית, בפרט כאשר היא נשענת על חרטה וכשלון, אינם מחזיקים מעמד מול הכוחות החזקים הללו.

לעומת זאת, תכנית מעשית שניתוק הוא שלב מוחשי בה, הוא בעל סיכויים חזקים יותר להתממש. אין כאן ניתוק וחסר, אלא תכנית לקשר עתידי באופן טוב ונכון.

אינני יודע אם הנערה הזאת היא האישה שייעד לך הקב"ה. ייתכן שכן וייתכן שלא. מה שבטוח הוא שכעת קשה לשפוט את הדבר, בגלל מסך העשן של הצורך הגופני והנפשי, והדמיון המתלווה לכל התהליך. אתה חווה רגשות חזקים, ונתון לחסדיהם של רגשות אשמה וחרטה.

הדבר החשוב ביותר הוא לתת לעצמך את האפשרות לחשוב על הדברים באופן הבהיר ביותר.

אם אתה בעומק הקשר ונתון בסבך של רגשות ותחושות, קשה מאד לשפוט את הדברים ולהבדיל בין רגשות גופניים והתאהבויות הנולדות מן הצורך הגופני והנפשי.

אם תיגש לנושא מתוך החלטה מודעת שאתה לא רק עושה את המינימום כדי לא להיכשל, ולא רק מטיל על עצמך ריחוק שפירושו המיידי הוא נתק ומרחק. אלא יוצר מצב שיתן לך את היכולת לחשוב בבהירות ולהתכונן היטב לקשר וקרבה עתידיים, ייקל עליך הרבה יותר.

ייתכן שמעבר למשיכה הטבעית, הגופנית והנפשית, יש ברקע גם את המחשבה שאתם אמורים להיות יחד וזה רק שאלה של זמן.

אם זה נכון, סביר להניח שהדבר מחזיר אתכם פעם אחר פעם למצבים של קרבה שאינכם רוצים ליפול בה. כאילו יש כאן תערובת של מחשבה פשוטה האומרת "הרי אנו רוצים להיות יחד באמת רק שזה לא הזמן" ביחד עם הבנה שזה לא נכון עכשיו בכלל. התוצאה היא הליכה מסוכנת על קצה הבור שאליו שניכם לא רוצים ליפול.

אם תחליטו להתנתק לגמרי באופן מוחלט, לטובת קשר עתידי, אם הוא יהיה נכון כשיבוא הזמן, יהיה הרבה יותר קל לעמוד בכך.

כשיבוא הזמן תוכל לשקול ברצינות אם כעת, כשהכל נרגע, הדבר נכון וראוי או שזאת רק היתה התאהבות עוברת.

אם זה יהיה נכון גם אז, הרי שהנתק המוחלט היה הכנה נהדרת לקשר הראוי והנכון בזמן הנכון.

אם זה יהיה משהו אחר, הרי שבוודאי שטוב שפינית את השולחן ואת הלב לטובת הקשר הזוגי המתאים.

 

בשורה התחתונה, יצר הרע כוחו יפה רק כשיש מקום לספק. כשיש ברקע את המחשבה שבעצם ראוי שנהיה יחד כעת, רק שצריך להזהר, הרי שכבר נתת לו מקום להביא אותך לגבול השטח האפור.

החלטה מוחלטת ובהירה, ללא ספיקות, עם ההבנה שיש בזה משום חיזוק הפוטנציאל לקשר בריא ונכון בעתיד, היא הכלי הראוי שביכולתך להשתמש בו, ובעל הסיכוי הטוב יותר להצליח.

 

אני מאחל לךלכם הרבה הצלחה גם בתהליך הלא פשוט של היום, וגם בהמשך הדרך כשיבוא הזמן הראוי להחליט על העתיד. מי יודע מה מתכנן לנו אבא היקר בשמים. "בת פלוני לפלוני" כבר הוכרז מזמן, כעת נותר לראות איך יפול דבר, בעיתו ובזמנו.

ובינתיים, התכנית ברורה. מגש נקי ושקט נפשי, כדי להניח לבית העתידי להוולד כשיבוא זמנו.

 

בהצלחה

 

יוסי

 

[email protected]

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן