The Butterfly Button
תלות רגשית בקולגה לעבודה

שאלה מקטגוריה:

שלום.
בנערותי בישיבות בכל תקופה היה לי נער שחשתי כלפיו תלות רגשית. אהבתי אותו וחשבתי עליו ללא הרף.
לקראת סיום הישיבה וככל שהתבגרתי התחלתי להעריך את עצמי יותר, והרגשתי שאני במקום יותר טוב מהבחינה הזאת. אחרי החתונה והערכה של בת הזוג, הרגשתי שהסיפור הזה כבר מאחוריי. ואכן עברו כמה וכמה שנים "טובות", שלא חוויתי שום דבר מהסגנון הזה, וחשבתי שהחיים שלי במקום אחר לגמרי – הצלחה בהרבה תחומים, עבודה, התפתחות אישית וכו', כך שבכלל לא שייך שאגיע לסיטואציה שבה אני נתלה רגשית במישהו.

אך בחודשים האחרונים זה קרה שוב. עובד חדש בחברה. מהרגע הראשון הוא מצא חן בעיני אך ככל שיצא לנו לעבוד יותר ויותר יחד, התחלתי להרגיש שאני לא מצליח להפסיק לחשוב עליו, מושפע מכל תגובה שלו, במתח מכל יחס ממנו. צמא כמים קרים על נפש עייפה לקשר איתו, לדבר איתו, לראות אותו..

ניסיתי ללכת לייעוץ שלבינתיים לא מביא פירות.
מרגיש שמאדם מאושר ושמח חזרתי באחת להיות כנער חסר בטחון שהייתי.
מה אני עושה מכאן?! איך אני יוצא מהדבר הזה?

תשובה:

שלום לך איש יקר

יישר כח על הכנות להעלות את השאלה, זאת התמודדות לא פשוטה בכלל, זאת התמודדות שקשה לדבר עליה עם כל אחד, אני מאוד מעריך את הנכונות שלך להתמודד נכון.

נתחיל עם הצצה למבנה הנפש שלנו, יש לנו כוחות שונים ומגוונים, יש בהם חלוקה ברורה לשני אזורים שונים. יש רצונות ודחפים נמוכים שדוחפים אותנו כלפי מטה, כל מיני תשוקות ופנטזיות משונות. לעומת זאת ישנם רצונות גבוהים ושאיפות שמרימים אותנו גבוה.

המשימה שלנו היא לנסות כמה שיותר להגיע אל הרצונות הגבוהים ולדעת לשלוט ביצרים הנמוכים.

כך ככל שאדם בוגר יותר הוא יודע יותר איך להתמודד עם הרצונות הנמוכים שלו ולהתקדם עם הרצונות הגבוהים. כך האישיות מתפתחת.

במבט תורני יש גובה נוסף, יש הבדל מהותי בין דחף לרצון, הדחף הוא יכול להיות מלא התלהבות אבל הוא דועך עם הזמן,

לעומת זאת הרצון הוא מלא חיות אמיתית ועם הזמן הוא מתחזק והולך למרות שהוא הרבה יותר שקט ופנימי.

התלות היא ההיפך הגמור של האיזון בין שני סוגי הרצונות, אם הרצונות הנמוכים מתעוררים ללא כל השגחה, אם אין כאן מי שיכוון אותם נכון ויאזן אותם הם נמשכים להתנהל לפי הרצונות של אחרים.

זה הפירוש הפשוט של תלות, אני לא קובע כאן יש מישהו אחר שקובע בשבילי את הרצונות. חסרה כאן אישיות.

יותר מכך התלות היא באה במקום שחסר בו הגדרה של הרצון האמתי שלי, אם אין כאן רצון אמיתי יש סערה של רגשות ורצונות שיכולים לבוא במקומו.

מכאן אפשר להבין את דרך ההתמודדות עם התלות. להגדיר לעצמך טוב מה הרצונות שלך? מי אתה ולאן אתה רוצה להגיע בחיים? מה היו ההצלחות שלך בחיים ומה החוזקות שלך?. הייתי ממליץ לך לכתוב לעצמך רשימה מסודרת של כל הדברים הללו לעשות היכרות עם עצמך.

אחרי שתכיר את עצמך תוכל להרגיש הרבה יותר טוב את האישיות שלך, תמצא חלקים שאתה מיוחד בהם, תמצא את הרצונות הגדולים שלך. תוכל לנהל בעצמך את הרצונות ולא להיסחף.

אהבה היא גם בנויה בצורה הזו, יש אהבה אמיתית שהיא חלק בלתי נפרד מהאישיות שלך לעומת אהבה כוזבת שהיא מטעה.

חשוב לדעת שאהבה אינה רצון חולף שכל פעם נתפס לאשה אחרת, זאת לא אהבה אמיתית אלא סתם ריגוש.

אהבה אמיתית היא שונה לגמרי, היא באה מהרצונות הגבוהים שלך, מהרצון האמיתי שלך.

תנסה להיזכר ברגעים הגדולים שלכם בחיים, תחת החופה, לידה של ילד אם היה לכם, או כל אירוע והתמודדות שעברתם יחד, תראה ששם נמצאת האהבה האמיתית שלך.

נוסף על כך אהבה אמיתית כמה שיותר משקיעים בה היא צומחת ועולה, אהבה היא אינסופית, אהבה איש ואשתו היא דבר נשגב שיש בו מקום רק לאחת ויחידה, להשקיע בה ולמצוא בה את האהבה האמיתית שלך.

זוגיות טובה היא מקום שאין שני אנשים מתאימים בדיוק אלא יש בה הרבה מקום לשונות ואפילו להפכים, ההתמודדות עם השונה מאוד בונה ומחזקת את הקשר. לעומת זאת זוגיות שהיא בנויה על תלותיות היא הרסנית לשני הצדדים, כי אין כאן אישיות.

בנוסף יש לנו קבלה מבעל הקהילות יעקב זצ"ל שכל איש ואשה שעמדו יחד תחת החופה חזקה שהיא אותה אחת שהכריזו עליה "בת פלוני לפלוני", מי שעמדה אתך תחת החופה חזקה שהיא בת הזוג האמיתית שלך משמים.

בקצרה: תחיה את החיים האמיתיים שלך את האישיות המיוחדת שלך ואת אהבת חייך.

לסיום: כל מה שנכתב כאן זאת אפשרות אחת, אולם יכולות להיות אפשרויות נוספות כמו חוויות לא טובות מהעבר היכולות לגרום לתלותיות. אם היה משהו כזה חשוב למצוא את הדרך לטיפול המתאים בדיוק לתופעה כיון שיש מגוון רחב של טיפולים אבל לא כל טיפול מתאים לכל מקרה. אשמח לעזור אם יש צורך בהבהרות.

שתזכה למצוא ולסלול את הדרך בחזרה לעצמך בקלות.

בהצלחה רבה

יוסי ב.

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
חיכיתי מאד להתחתן ועכשיו אני נשואה ואבודה
אני כותבת ומוחקת כותבת ומוחקת ואני לא יודעת איך לפתוח את הדבר הכואב הזה שלי. אני נשואה פלוס תינוקת מתוקה בת שנה התחתנו בגיל מאוחר, רווקות מאוחרת, אחרי כל כך הרבה תפילות ודמעות ברוך השם זכינו להינשא. אבל גם זה היה כרוך בהמון כאב הרבה מריבות לפני, והתחתנתי איתו למרות,...
בחור ישיבה בקשרים עם בנות- מה יהיה איתי?
לא יכול יותר, פשוט לא יכול. אני בחור ישיבה בן 21, לומד בישיבה טובה והכל. לצערי, בשנתיים האחרונות אני בקשר עם בנות – חלק יותר, חלק פחות – ואני מרגיש קרוע לגמרי. מצד אחד, אני נהנה, לא אכחיש; אני באמת נהנה מזה. אני בגיל שזה דבר מאד נצרך. מצד שני,...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן