The Butterfly Button
רק כיף לנו אבל זו לא זוגיות!

שאלה מקטגוריה:

היי אין מילים על התמיכה של האתר לכל יהודי.
אני בהריון חמישי אחרי 2 הפלות. חודש שלישי.

בכללי הזוגיות שלנו פצצה וחברית וקרובה אבל רק חברית!
בקטע של תמיכה רגשית הבנה רגשית והכל אין.
בעלי גדל בבית צפוף מלא ילדים בלי הרבה רגש ואולי זה קשור אבל עדיין לי קשה כשמגיע למצבים רגישים
הוא לא מבין, לא מספיק רגיש
כן יכול לקנות פרחים עוגה וכל אוכל שאבקש
הוא מעצמו? שום רגש התעניינות כנה או איכפתיות אמיתית
יכול לצחוק עליי כאילו מגניב בשולחן שבת עם משפחה, יכול לקרוא לי גינויים כינויים כאילן לעזור לי אבל אין אין לו את זה
ומיואשת
יש תקווה לדבר כזה? ואז כשאני לא נסמכת עליו רגשית הוא מתעצבן למה אני צריכה תמיכה חברית…
אז שוב בקטע של כיף כיף לנו
לא של זוגיות. נקודה
אני מתביישת בו, אולי נשמע רע אבל תרבות של בחור ישיבה קצת מבינה שזה שרציתי צדיק כולל תרבות גסה כמן המון בחורי ישיבה וזה משגע אותי
דוחה שאוכלים עם ידיים שלא מספיק רומנטיים ליד אנשים
שהכל סביב כסף

מבינה שהבנתם מה אני עושה?

תשובה:

שלום רב !

ראשית כל הריני לברכך בבריאות איתנה לך ולעוברך, שיגדל ויצמח וישלים את חודשיו עד ללידה ושתהיה לידה קלה בידיים מלאות.

אין ספק שתקופת ההיריון היא תמיד תקופה קשה. ברמה הפיזית, גופך הופך למשאב לניצול עבור החיים החדשים שזה עתה מבצבצים בעולם. כוחות החיים שלך נכנסים למצב של "עיבור" לטובת העובר החדש, את גם קצת הופכת יחד איתו לעובר: מופנה יותר פנימה, זקוקה יותר מאי פעם לתמיכת הסביבה, ויותר רגישה לתחושותייך ולרגשותייך.

"ספרא דצניעותא" הוא חלק בזוהר המתאר את התהליכים העמוקים והמוצנעים ביותר שעוברים על השכינה. תיאורים אלו מהווים תמונת מראה לזוגיות שבין איש לאישה בעולם הזה. בספר זה מתואר (סוף פרק א), שברגע העיבור מופיע אור גדול שמושפע מן הזכר אל הנקבה, זוהי הנשמה החדשה היורדת לעולם. לאחר שהנקבה מתעברת, נוצר מעין פירוד שבו הזכר מסתלק חזרה לעולמו הנפרד, ואילו עולמה של הנקבה נחשׁך במהלך תהליך הפיכתה להיות אמא, עד לפתיחת השערים של הלידה.

זהו תיאור כללי של מה שעובר על האישה בהריון, ואני בטוח שחלקים כאלה או אחרים הולמים את מה שעובר עלייך. אין ספק שההפלות שעברת לאחרונה משפיעות אף הן ברמה כזו או אחרת על מצבך הנפשי ומעוררות חרדה מסוימת ביחס לעתיד. אני מאחל לך שתצלחי יחד עם עוברך את העיבור הזה לקראת הפיכתך לבן אדם חדש בעזרת ה' – אמא של יצור שלא היה כאן קודם בעולם, שער חדש לחיים.

אעבור כעת למצב הזוגי אותו את מתארת, וברשותך אחלק את התיאור לשני אזורים שונים:

האחד קשור בחלק הבחירה שלך, והאחר קשור לצרכים הרגשיים שלך שאינם מתממשים בתוך המערכת הזוגית שלכם.

אמת שאין אלו שני דברים נפרדים מבחינת הגורמים. כלומר, אותה התנהגות של בעלך יכולה לעורר קושי בשני האזורים הללו, אולם ההבנה שאלו הינם שני אזורים יכולה לעזור לך להתמודד, לבחור לפעול באופן מיטיב יותר.

את מתארת מצד אחד שיש לך ספקות ביחס לבחירה שלך בבעלך. רצית בעל בחור ישיבה עדין וצדיק, אולם קיבלת ב"חבילה" הזו הרבה דברים אליהם לא פיללת: גסות רוח מסוימת בדיבור, באכילה, בנושאי השיחה ובצורת השיח. חוסר רגישות כלפייך והיעדר קשר רומנטי, אינטימי וקרוב יותר – אף על פי שכפי שאת מתארת אתם חברים קרובים.

רצית להתחתן עם אדם שתראי אותו כמישהו שיש להתגאות בו מול הסביבה, ולמעשה את מתביישת בו.

מצד שני את מתארת צרכים רגשיים שלך שאינם באים לידי ביטוי או נפגעים בקשר: איכפתיות, הבנה, כבוד ואינטימיות רגשית.

שני אזורים אלה הינם שונים במהות: הנושאים שקשורים לבחירה יכולים להשתנות אך גם יכולים שלא, ולכן מומלץ לך לעבור מחדש את תהליך הבחירה, ולשאול את עצמך: האם את רוצה להיות נשוי לאדם זה, כפי שהוא עכשיו – חבר טוב וקרוב, אך גם בעל נושאי שיחה שונים משלך שאת אף חווה אותם כגסים, וכן הלאה?

כשתקבלי בחירה אמיצה, מלאה ואמיתית, בחירה שיש בה טעם והבנה, תוכלי לשעבד לבחירה את שאר כוחות החיים והרגשות שלך.

לא קל לבחור דבר כזה גדול בחיים כחיי נישואין, על אחת כמה וכמה אחרי שאתם נשואים כה הרבה זמן, על אחת כמה וכמה כשאת נושאת את ילדו ברחמך. אולם בכל שלב ובכל זמן אפשר לקבל בחירה מלאה ומושכלת שיש לה שתי אפשרויות פוטנציאליות.

הנושאים הקשורים לצרכים הרגשיים גם כרוכים מצד אחד בבחירה – לבחור לחיות לצד אדם שאיננו ממלא צרכים רגשיים שלך, אולם מצד שני הם עומדים בפני עצמם.

וזאת משתי סיבות. ראשית כל מפני שצרכים אפשר וצריך לתַקשר. אנחנו כל כך מצפים להבנה מלאה ואוטומטית מצד בן הזוג שלנו, אך כמה זה ריאלי? אולי בגלל שאתם חברים כל כך קרובים את לא שמה לב כמה הוא בוודאי שונה מאיתך: הוא רואה את העולם כל כך אחרת, יש לו עולם שלם שממלא אותו, וצרכים שונים בתכלית.

לתקשר את הצרכים שלך – לא מתוך תביעה ורוגז אלא מתוך בקשה פתוחה וכנה, בפירוט ובסבלנות, להציע למד אותו את השפה שהוא אינו יודע – אם ירצה ללמוד, יוכל בוודאי לעזור לבעלך להבין את צרכייך יותר טוב ולהם להתמלא סוף סוף בתוך הקשר שלכם. תהליך זה הוא תהליך של למידה, ולכן מוכרח להיות איטי ולקחת זמן, עלינו אפוא לאזור גם את אורך הרוח הנדרש לתהליך כזה.

הסיבה השנייה שמילוי הצרכים עומד בשדה נפרד מן הבחירה בזוגיות, היא שצרכים נוטים להיות מעגליים. מה הכוונה? לרוב, כאשר צורך שלנו נפגע, גם צורך של בן הזוג ייפגע, וחוזר חלילה. כך שהתנהגותו של כל אחד מבני הזוג תורמת למעגל שנוצר, בין אם הוא מעגל חיובי – שבו רוב הצרכים מתמלאים, ובין אם הוא מעגל שלילי יותר – שבו חלק מהצרכים אינם מתמלאים.

אפשר להדגים זאת בסיטואציה פשוטה, בדיונית אך גם כזו שמתרחשת לעתים קרובות בצורה כזו או אחרת בין בני זוג. יום אחד כשבעלך בא הבייתה היית עייפה ומרוטה אחרי יום ארוך. איך שהוא נכנס ביקשת ממנו לבצע מטלות בית ולא התייחסת בכלל למצבו ולצורך שלו במנוחה והשתהות וקצת "בית" לאחר יום ארוך של לימוד או עבודה.

כרגע נפגע הצורך שלו במקום בתוך הקשר. כתגובה, הוא כועס עלייך ולפיכך פולט איזו הערה פוגענית. כעת נפגע הצורך שלך בכבוד ובהערכה – במיוחד לאחר היום הארוך שחלק ניכר ממנו הקדשת למשפחה ולבית. למחרת בבוקר את נותנת לו ברכת "שלום" קרה, וכך נפגע הצורך שלו בקשר ואינטימיות. כשהוא חוזר הוא כבר ממש מרוגז עלייך ופולט איזה כינוי מעליב, וכן הלאה והלאה….

לא תמיד אנו מודעים למעגל הזה, או לחלק שלנו במעגל הזה. לפעמים אנחנו בטעות חושבים שהמציאות הולכת רק בכיוון אחד: "הוא" > פוגע "בי". אולי זהו משום שבאותה מידה שבני זוגנו אינם ערים עד הסוף לצרכינו שלנו, איננו ערים לצרכיו שלו.

אולי אנחנו חושבים שיש לו בעיות מהבית אך לא רואים את האתגרים והפגיעות שאנחנו מעוררים אצלו בזמן אמת.

לאמיתו של דבר זהו תמיד מעגל, ששנינו מזינים אותו ומשפיעים עליו.

לסיכום, אולי יועיל לך לשאול את עצמך עד כמה את רוצה להיות נשוי לאדם הזה, ובד בבד לבדוק גישה אחרת ביחס למילוי הצרכים: תקשורת מלאה וסבלנית ביחס לצרכייך שלך, והכירות עומק עם צרכיו שלו ועם המקומות שאת יכולה למלא אותם יותר.

ואולי לא תהיה לך תשובה חד משמעית אלא עם הזמן. ואולי שינוי מסוים שתיצרו במעגל הפרטי שלכם יגרום לך לראות את הדברים באור אחר.

באופן כללי, ללכת כזוג למטפל או יועץ זוגי טוב וקשוב תוכל לסייע לכם לבנות קשר טוב יותר ולך לקבל בחירה מושכלת יותר.

בהצלחה רבה ובריאות איתנה

חיים ב.

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן