The Butterfly Button
רוצה כלים להתמודד עם תקופות עצובות, או מאתגרות ועדיין להיות רעייה ואם מסורה?

שאלה מקטגוריה:

שלום, קודם כול, תודה שאתם כאן! רק מלדעת שמקשיבים לנו – ניהיה לנו הרבה יותר טוב,
יש תקופות של אושר ויש תקופות שפחות, היה עכשיו תקופה די ארוכה של ימים של חיוך, היה לי, ( ובעז"ה עוד יהיה לי 🙂 ניסיתי להבין למה, מתי בדיוק זה קרה, אבל פשוט נפל לי המצב רוח, זה לא שאני מרגישה עצובה, גם אם ישאלו אותי עכשיו אני אגיד שאני בכללי בן אדם שמח, אבל מרגישה כמו " בלון בלי אוויר" לא שמחה וגם לא מידי עצובה,אולי פשוט אדישה..
אני בעז"ה הולכת להתחתן בעוד כחמישה חודשים,אני זוכרת את עצמי המון, גם כשהייתי יותר קטנה לחשוב ולבנות את עצמי בשביל העתיד, כמו; אני רוצה להיות רגועה כדי שלבעלי ולידים שלי יהיה נעים איתי, או בכיוון של; אני רוצה להיות יפה ורזה בשבל בעלי, וגם; אני רוצה להיות תמיד שמחה ומאושרת בשביל בעלי והילדים שיהיו לי בעז"ה, אז מה אני אעשה בתקופות הפחות יפות שלי? בתקופות שאני עצובה או כעוסה? מסכן בעלי..
אולי תוכלו לתת לי כלים להתמודד עם תקופות עצובות, כעוסות, או מאתגרות ועדיין להיות רעייה ואם מסורה? ( זה לא שכשאני עצובה אני לא עושה כלום, אפילו בתקופות שאני עצובה או כעוסה אני ממשיכה בחיים כרגיל, אבל בוא נגיד שבתקופות האלה לא כל כך כיף להתמודד עם מצבי הרוח שלי..) לפעמים יש נקודה שאני יכולה להצביע עליה ולהגיד זה מה שעיצבן / העציב אותי, ולפעמים אני פשוט קמה עם מצב רוח קרבי / דקאוני, מה אתם אומרים? תודה רבה!

תשובה:

שלום לך, יקרה.

קודם כול, כל הכבוד על כך שאת שואלת ושמה לב לתהליכים שעוברים עלייך. זה ממש לא מובן מאליו!

נשמע שאת בן אדם מאוד מודע, עם כוונות טובות וחזון ברור לחיים שלך. את רוצה להיות רעיה ואם מסורה, שמחה ורגועה – וזה מקסים. אבל את גם שואלת שאלה חשובה: מה עושים כשלא תמיד מרגישים ככה?

האמת היא, שאף אחד לא שמח כל הזמן. רגשות הם חלק מהחיים, וזה בסדר גמור לחוות עליות וירידות. זה לא אומר שמשהו לא בסדר איתך, אלא להפך – זה אומר שאת אנושית(-:

כמה נקודות למחשבה שיכולות לעזור לך להתמודד עם התקופות האלו:

1. להפסיק לפחד מהרגשות שלך

את כותבת שכשאת עצובה או כעוסה, את ממשיכה לתפקד כרגיל – וזה חשוב. אבל השאלה היא האם את גם מאפשרת לעצמך להרגיש את הרגש או מנסה "להילחם" בו? לפעמים, עצם זה שנותנים לרגש מקום בלי לפחד ממנו – הוא עובר מהר יותר.

2. להפריד בין רגשות למעשים

את חוששת שהתקופות האלה ישפיעו על חייך הזוגיים והמשפחתיים. זה נכון שכשאנחנו במצב רוח פחות טוב, זה משפיע עלינו. אבל מה שחשוב הוא לא רק איך אנחנו מרגישים, אלא איך אנחנו פועלים בתוך זה. אם למשל את כועסת או מדוכדכת, את עדיין יכולה לבחור להיות נעימה, קשובה ואכפתית. זו יכולת שמפתחים עם הזמן.

3. לפתח "ארגז כלים" לזמנים מסוג זה.

לכל אחת יש דברים שעוזרים לה לשפר את מצב הרוח. זה יכול להיות:

כתיבה – פשוט לפרוק את התחושות במחברת, בלי צנזורה.

הליכה בחוץ – תנועה ואוויר יכולים לחולל פלאים.

לדבר עם מישהו קרוב – לפעמים רק להגיד בקול את מה שמרגישים עוזר.

לעשות משהו קטן שנותן לך סיפוק – בישול, יצירה, קריאה וכו'.

4. להזכיר לעצמך שזה זמני

כשאנחנו בתוך מצב רוח ירוד, לפעמים נדמה שהוא יימשך לנצח. אבל האמת היא שרוב הרגשות באים והולכים. במקום להיבהל מהם, אפשר להזכיר לעצמנו שהם חולפים.

5. להיות טובה לעצמך כמו שאת טובה לאחרים

את רוצה להיות טובה לבעלך ולילדים שלך – וזה מקסים. אבל גם את חלק מהמשוואה. האם את נותנת לעצמך את אותו יחס חם ומכיל? האם את מרשה לעצמך רגעים של מנוחה, חמלה והקשבה עצמית?

ומשפט לגבי החתונה שמתקרבת…

זה טבעי להרגיש שינויי מצב רוח בתקופה כזו. זו תקופה מרגשת, אבל גם מלאה בשינויים וציפיות. תני לעצמך להיות אנושית, ותזכרי שאת לא חייבת להיות "תמיד שמחה" כדי להיות רעיה טובה. מה שהכי חשוב זה להיות אמיתית וכנה עם עצמך, וללמוד איך לטפח את עצמך גם בתקופות הפחות זוהרות.

את בדרך הנכונה, פשוט תמשיכי להקשיב לעצמך, ואל תפחדי מהימים הפחות מושלמים – הם חלק מהמסע.

חני

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
חיכיתי מאד להתחתן ועכשיו אני נשואה ואבודה
אני כותבת ומוחקת כותבת ומוחקת ואני לא יודעת איך לפתוח את הדבר הכואב הזה שלי. אני נשואה פלוס תינוקת מתוקה בת שנה התחתנו בגיל מאוחר, רווקות מאוחרת, אחרי כל כך הרבה תפילות ודמעות ברוך השם זכינו להינשא. אבל גם זה היה כרוך בהמון כאב הרבה מריבות לפני, והתחתנתי איתו למרות,...
בחור ישיבה בקשרים עם בנות- מה יהיה איתי?
לא יכול יותר, פשוט לא יכול. אני בחור ישיבה בן 21, לומד בישיבה טובה והכל. לצערי, בשנתיים האחרונות אני בקשר עם בנות – חלק יותר, חלק פחות – ואני מרגיש קרוע לגמרי. מצד אחד, אני נהנה, לא אכחיש; אני באמת נהנה מזה. אני בגיל שזה דבר מאד נצרך. מצד שני,...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן