The Butterfly Button
רגשות חזקים לאישה מהעבודה

שאלה מקטגוריה:

אני נשוי עם ילדים, עובד בעבודה מעורבת, בשלב מסוים הצטרפה מישהי לצוות, ומאז אני מרגיש כלפיה רגשות מאוד חזקים, היא נראית לי האישה שהייתה רוצה להיות נשוי אליה, בכל פרמטר היא עולה על אשתי, ויש לה את כל התכונות והסגנון שאני אוהב. היא גם נשואה עם ילדים. אני מוטרד מזה מאוד כל היום חושב עליה, נפגע אם היא לא מתייחסת אלי יפה, מקנא אם היא מתייחסת יפה לאנשים אחרים בצוות, זה מאוד משפיע על המצב רוח שלי, ומקשה עלי לתפקד בעבודה.

מאוד מתלבט האם לעזוב את העבודה. מצד אחד אני לא רוצה לוותר על הניסיון והמעמד שצברתי, חברה מאוד טובה, אנשים טובים, תנאים טובים. האם יש סיכוי לחיות לצד זה, ושזה לא יפריע לי (נגיד על ידי טיפול, דבר שגם יעלה הרבה כסף), או לעבור עבודה (זה לא קרה לי מאז שהתחתנתי לפני עשר שנים, אז מקווה שזה לא משהו שקורה לי כל הזמן…)
או שאין סיכוי ואני אמשיך לסבול מזה ועדיף כן לחפש עבודה אחרת?

תשובה:

שלום לך שואל יקר

אני מבין את המערבולת הרגשית שבה אתה שרוי, אבל יתכן שאם נסתכל ונתבונן במבט רחב יותר. יתכן שתסבוכת זו באה במטרה לברר ולעלות אותך על מסלול עצמי נכון. וברשותך ארחיב על כך.

ראשית, עצם העבודה במסגרת מעורבת, זו אכן מציאות מורכבת שעלולה להוביל למערכת רגשית מאתגרת. לא בכדי התורה ואח"כ החכמים קבעו הלכות מיוחדות הדנות באינטראקציה שבין המינים. זו עדות שאכן עלול להיות קיים מתח מיני בכל אינטראקציה (גם אם הוא לא מורגש בפועל) זהו חיבור שעלול להתפתח בסיטואציות מסוימות אף למציאות לא ראויה.

המציאות הזו הינה אתגר גדול, ואני מנצל את הכנות והישרות שבה הצגת את השאלה (ישרות וכנות שראויה לשבח!) כדי להתבונן יותר לעומק ולהבין כיצד דרך האתגר הספציפי הזה, אנחנו יכולים להכיר ולהבין יותר את יצרינו ואת יכולת השליטה העצמית שלנו.

מקווה שאכן יעלה בידי לסייע לך, אין שום סיבה שתסבול ממחשבות שכנראה לא יפסקו. כך הוא הטבע האנושי שלנו לראות את האחר ולחשוב שהוא מתאים לנו, לראות אישה מוצלחת ומוכשרת ולחשוב שהיא הראויה והמתאימה לי יותר וכיוצ"ב. עלינו מוטל לא להתכחש לטבע הזה, אלא להבין כיצד אנו יכולים להתמודד אתו, להכיר אותו ובפרט את הכלים הנכונים להתמודד עם יצר תמידי זה.

הרגש שאותו תיארת בשאלתך, היחס לאותה אישה מהעבודה. האם הוא קיים רק כאשר אנו נפגשים באישה הנראית לנו הכי מושלמת. האם זה לא פוגש אותנו גם בדברים נוספים: בקנאה ברכב מפואר של חבר שלנו? בקידום שקידמו בעבודה מישהו אחר ולא אותי? בבית המפואר שיש לשכן ממולי ועוד דוגמאות נוספות מחיי היום יום שלנו.

לפני שנתבונן ברגש הזה, אני מהרהר איתך בקול: האם כאשר נשיג את מה שנשיג, הנפש תתמלא ותבוא על סיפוקה, האם אז יצרינו המקנא ישוב לפינתו בשקט.

כמדומני, שניסיון החיים שלנו מורה שלא!

זהו טבע שרוצה תמיד עוד ועוד וכל הזמן יחפש את מה שאינו תחת ידינו ומעבר להשגתנו.

יצר תמידי זה מעורר אותנו למחשבה: האם הסיטואציה הזו היא המציאות האמיתית? או שבחיים האמיתיים, המציאות עצמה הרבה יותר מורכבת.

יותר קל להתלבש, להתאפר יפה, לפזר חיוכים לעמיתים לעבודה, ליצור רושם מרשים וחיובי בעבודה או במצבים שנוח לנו. אבל חשוב לזכור: החיים עצמם יותר מורכבים, יותר אפרוריים ובדרך כלל גם תובעניים ולכן אנחנו מזלזלים בהם וממעטים לראות את המעלה והדברים החיובים בהם.

לדוגמא: אנחנו רגילים לראות אנשים שמעלים סיטואציות ורגעים שלהם ברשתות החברתיות. כל אחד מבין שהמציאות המשתקפת מזה היא רק חלק ממציאות החיים האמיתיים, ולפעמים אפילו היא קצת מעוותת ואינה מעידה באמת על מציאות החיים שמעבר לצילום ולשאר הזמנים הפחות מצולמים…

בשאלתך ציינת שזו שאלה שפתאום עלתה לך, זו איננה חוויה יום יומית שאתה מתמודד איתה כבר תקופה ארוכה, ומכאן אני מסתפק האם זו תחושה אמיתית? או ששגרת החיים ואינטנסיביות היום יום, משכיחה ומאפילה על הדברים הטובים שאתה חולק ביחד עם רעייתך.

האתגר בחיים לכולנו הוא: ראשית להאמין שמה ששלנו הוא ראוי ומותאם עבורנו. לא רק לומר מהשפה ולחוץ, באמת לעצור, להתבונן ולראות את הטוב שיש בנו בסביבתנו ויש הרבה!

עצם הרצון למשהו אחר, למשהו שונה. זהו טבע אמיתי שטבוע בנו. אך זו עבודת חיינו להבין מה שלנו ומה לא, מה שייך לנו ומה לא נוגע אלינו. מה שלא נוגע אלינו, כנראה שהוא גם באמת לא טוב עבורנו ועלינו להאמין באמת שכך רוצה הבורא.

כלי חשוב להעמדת מציאות זו, זו הפנמה עמוקה של דברי האבן עזרא בפירושו לאיסור התורה: "לא תחמוד בית רעך, אשת רעך ועבדו ואמתו וכל אשר לרעך". ממליץ לקרוא בעיון את דבריו.

זהו מבט רחב על שאלתך, אך במענה לשאלה הספציפית אם להישאר בעבודה או לעבור לעבודה אחרת, אני סבור שכדאי וראוי שתתייעץ עם אישיות שמכירה אותך יותר טוב (עדיף תורנית) אישיות שתדע באמת מה טוב ומה נכון לך.

אני בתשובה הזו, העדפתי להראות את הפרספקטיבה הרחבה יותר. שנבין שזהו טבע אנושי שיהא בין אם תחליט לעזוב ולעבור עבודה, ובפרט אם תבחר כן להישאר באותה עבודה. לעבור עבודה זו אופציה, אבל נדמה לי שהיא לא תפתור את הדילמה, היא רק תדחיק אותה. הרגש הזה הוא תמידי ותמיד יישאר בחלל, ולכן הפתרון צריך להיות בעבודה עצמית וזו העבודה לכל החיים בכל מקום שתהיה.

מקווה שהקלתי ולו במעט על ליבך המתייסר, ולסיום אסיים במילותיו של החכם באדם: "ראה חיים עם אשה אשר אהבת כל ימי הבלך אשר נתן לך תחת השמש". (קהלת פרק ט פסוק ט)

בהצלחה גדולה בחיים האמיתיים

צבי ג

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

8 תגובות

  1. תברח מהר ממקום העבודה כל רב נורמלי יאמר את זה.
    אין אפוטרופוס לעריות.

  2. דווקא אני אהבתי את התשובה.שבעיקר צריך לעשות עבודה ובירור עצמי.כי הנסיונות תמיד יהיו.
    אם נקבל בהבנה את היצר למשהו חדש ושונה,שזה טבעי לגמרי.אך יחד עם זאת נסביר לעצמינו שמה ייצא לנו מזה?רק קלקול..
    בכך שנקבל בהבנה את הסתירה הפנימית הזאת.
    שנבין שיש בנו ילד שובב ומבוגר אחראי.
    נקל מעלינו..הנפש עם הזמן תתאזן למקום הנכון…
    ואז ייתכן שכבר לא יפריע לך(כמעט) הפיתוי הזה.
    אז האם לעזוב את העבודה?…
    שאלה טובה..לא יודע..

  3. היה לי בדיוק אותו מקרה, הייתי כפסע להיכשל איתה, ב"ה שעזבתי את המקום… תברח כמה שיותר מהר..

  4. רחוק מהעין רחוק מהלב.

    נסיון במצוות לא תחמוד.
    ואתה עומד בנסיון כל זמן שלא עשית פעולה לגרום לה להתקרב אליך. להתחבב עליה.
    אלא מחפש עצות.
    תשקיע באשתך מכל הבחינות לחזק אהבה.
    לראות את הטוב בה להגדיל את הטוב ולהודות עליו.
    אתה צדיק בעצם השאלה.
    ה' רוצה את הלב שלך – לאהוב את ה' בכל לבבך…. וכו.
    בהצלחה.

  5. אהבתי את התשובה, מצד שני היה לי ניסיון דומה ואחרי שעזבתי הבנתי שזה באמת הדבר הנכון לעשות (זה לא סותר בכלל את העבודה הפנימית). אני רווקה דתייה ועבדתי עם גבר דתי נשוי בשלב מסוים הרגשתי שיש קשר רגשי גם מהצד שלו שהוא כל הזמן מחפש את חברתי. כששמתי לב לזה התחלתי ממש להתרחק ממנו. כמה שעשיתי עבודה עם עצמי זה לא עזר, בגלל שכשאתה נמצא בסיטואציה ורואה את האדם הזה ביום יום, קשה מאד להחדיר שכל ללב. לשמחתי הרבה מצאתי מקום עבודה אחר עם נשים וזה הבדל עצום!!! כשאני מסתכלת אחורה ונזכרת באותן מערבולות רגשיות וכמה זה היה טיפשי וכמה זה נראה אמיתי באותם רגעים! היו לי מחשבות למה הוא לא פגש אותי לפניה וכו', היום אני כ"כ שמחה שעזבתי את המקום הזה, הכל היה אשליה ותו לא…

    1. בטח גם מישהו אחר מרגיש את אותו דבר כלפי אשתך במקום העבודה שלה… סתם קנאה, עזוב שטויות ודמיונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
איך לדבר עם הבת על נושאים צנועים?
שלום רב וברכות על פעילותכם החשובה אנחנו זוג חרדי סטנדרטי נוטים יותר לכיוון פתוח אבל ברמה גבוהה לפני כחודש ביתנו הבכורה בת ה14 רמזה לאשתי בשיחה ביניהן כי היא מודעת לכל מה שצריך לדעת בעניינים אינטימיים של בינו לבינה לא נבהלנו והזמנו אותה לשיחה בכל עת שתחפוץ אתמול התקיימה השיחה...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...
עם כל ההשתדלות עדיין המצב הכלכלי שלנו דוחק
אני מרגישה שלא משנה מה נעשה רוב האנשים חיים כמו ההורים שלהם כמובן שיש יוצאי דופן) ולכן אין לי כבר כח להתאמץ כי זה לא עוזר אני אסביר אני ובעלי באנו ממשפחות מועטות יכולת שנינו עובדים וב"ה מתפרנסים יפה אבל עשינו איזה טעות עם דירה ולא הרווחנו כלום ובעצם כשאני...
חיכיתי מאד להתחתן ועכשיו אני נשואה ואבודה
אני כותבת ומוחקת כותבת ומוחקת ואני לא יודעת איך לפתוח את הדבר הכואב הזה שלי. אני נשואה פלוס תינוקת מתוקה בת שנה התחתנו בגיל מאוחר, רווקות מאוחרת, אחרי כל כך הרבה תפילות ודמעות ברוך השם זכינו להינשא. אבל גם זה היה כרוך בהמון כאב הרבה מריבות לפני, והתחתנתי איתו למרות,...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן