The Butterfly Button
מה יהיה עם האמון בינינו???

שאלה מקטגוריה:

שלום לכם, אני בת 27 אמא לשלושה ילדים,(הקטן בן חודש).
בחצי השנה האחרונה גיליתי שבעלי מקדיש המון זמן לסמרטפון שלו, כשקצת בלשתי מצאתי שהוא עושה את זה באתרים ממש אבל ממש לא ראויים (זיעה קרה כשאני רק נזכרת ברגע הגילוי) או בסדרות מטופשות שבחיים לא חלמתי שבעלי החכם והטוב ידרדר אליהן.
פחדתי שאתפרץ עליו בלי לחשוב מדי הרבה אז החלטתי לפנות אליו במכתב. כתבתי לו מה ראיתי, מה אני מרגישה, עד כמה קשה לי שהוא לא מה שחלמתי עליו, על כמה הייתי רוצה שהוא יקבע עיתים לתורה, לא יצפה בדברים האלה, ובכלל, יהיה הבעל הצדיק שאני רוצה (ושמגיע לי כי אני כזו נאמנה אליו ומקודשת רק לו אז למה זה מגיע לי..??")
הוא כל היום עם הסמרטפון, לא עוזב אותו לרגע, מרגיש לי שהוא ממש מכור אליו!
הייתי הכי רוצה בעולם להעיף מהבית את המחשב ואת הסמרטפון אבל אני בטוחה שהוא לא יסכים לזה בשום אופן. איך אני גורמת לו להסכים?

תשובה:

שלום לך שואלת יקרה,

אני רוצה לפתוח בברכת מזל טוב, יולדת טריה שכמוך.

בעצם, כתבת לנו את המכתב הראשון כמעט מחדר לידה….

יש משהו בלידה שהיא נקודת עצירה של החיים.

כאילו הרכבת עזבה את המסילה הראשית,

ועצרה באיזו תחנה חילופית.

בזמן כזה של מעבר, עולות הרבה פעמים שבשטף החיים נדחקו הצידה,

והרבה פעמים נבדקות מחדש מערכות יחסים.

אולי זה בעצם מה שקורה אצלך כרגע.

תחנות צדדיות כאלו עלולות להיות די מלחיצות.

מה זה המקום הזה הלא ברור שהגענו אליו?

ולאן ממשיכים ממנו?

ואם נמשיך במסילה הזו, אז אולי בכלל נגיע לאיזה יער שורץ שודדים?

החששות מובנים מאליהם.

הכי קל להשאר במסלול המוכר והמוגן, ללכת ישר ולהגיע.

אבל אולי דווקא במסלול הנידח מחכות לך הזדמנויות צמיחה שלא היו מגיעות אלייך משום דרך אחרת…

אולי עכשיו, עם כל הקושי הנוקב והעמוק, קיבלת הזדמנות לבנות את עצמך ואת הזוגיות שלך ברמות שלא היו קורות בלי רגע הכאב העמוק והנורא הזה.

את מספרת על המכתב שכתבת לו. מכתב שבו רצית להביע את תמצית כאבייך ותחושותייך.

למכתב יש המון מעלות, במיוחד אם את מרגישה שקשה לך לבטא רגשות בשיחה בעל פה.

מכתב את גם יכולה לקרוא ולבדוק עם עצמך אם הוא מוודא בצורה הכי מדויקת את מה שאת רוצה להביע.

סיפרת שהעלית במכתב נימוקים שחלקם רוחניים: האינטרנט הוא יצר הרע, צריך לקבוע עיתים לתורה, דברים שאי אפשר להתווכח עליהם.

ואני רוצה רגע לעצור ולשאול אותך: ואם לא היתה עברה כזו, שקוראים לה 'לא תתורו'? האם אז הכל היה בסדר, והסדרות שהוא צופה בהן היו מקובלות עלייך בכיף גדול?

ברור שלא.

כמו כל אישה בעולם, את מרגישה נפגעת ברגע שבעלך נותן את עיניו בנשים אחרות.

אי ההדדיות שביחסים ביניכם, כל כך כואבת לך. כמו שאת כותבת "כי אני כזו נאמנה אליו ומקודשת רק לו אז למה זה מגיע לי..??"

הקושי הרגשי הגדול, הכאב העמוק והצורב כל כך כל כך מובן.

יש לך את מלוא הלגיטימציה לכאוב על לעומק, לבוא אליו בטרוניה, ולא להסכים לספוג מה שאת לא מוכנה לספוג.

אלא מה, השאלה היא איזה חלק כדאי להביא לידי ביטוי.

את השכל היבש שמדבר על אסור/מותר, או את הלב הפגוע שלך?

חוששני, שפניה בשם התורה או היצר הטוב או התעוררות לכבוד חודש אלול, לא תשיג את המטרה שאת רוצה.

כשאת טוענת טענה רוחנית, נכונה ככל שתהיה, את מסיטה את מוקד הקושי מעצמך, ותולה את הסיבה בגורם חיצוני. בגלל התורה, בגלל הקב"ה.

נכון, זה יותר קל מאשר לגעת בכאב בידיים חשופות,

אבל זה פחות נוגע.

ציינת שקשה לו לדבר על הרגשות שלו. אולי באקלים שלא מעודד שיחה על רגשות, גם לך קשה לדבר על רגשות, ואולי היה קשה לך עוד קודם. את זו שיודעת.

תכל'ס עכשיו, בסוגיה כל כך משמעותית לך שעומדת על הפרק,

מאד מאד כדאי לנסות כן לדבר על רגשות. לפחות לכתוב אותם כמו הרעיון המצוין שהצעת (וככה את גם מוגנת מהחוויה הלא נעימה של שתיקה והעברת נושא).

מה זה עושה לך? מה זה מעורר אצלך?

הסברת את זה כל כך נוגע ללב. ממש הרגשתי צביטה של כאב כשקראתי אותך (ואני מצטטת):

כל פעם מחדש זה מערער את כל היציבות והביטחון, מסעיר לי את הנפש וגורם לי לימים של לחץ ובכי ותחושה נוראה שבא לי למות כי אני כזו נאמנה אליו ומקודשת רק לו אז למה זה מגיע לי..??

וזה רק מה שגיליתי במקרה, בטוחה שיש עוד הרבה שאני לא יודעת כי המכשיר תמיד צמוד אליו, גם אפילו בשרותים הוא איתו..

אני כל כך כאובה על המצב שהגענו אליו, רציתי להקים בית של תורה וקדושה, חלמתי על זוגיות אמיתית עם אהבה ורעות בלי שום מפריעים, קיויתי להיות האשה המושלמת והיפה ביותר לבעלי, ותמיד תמיד אני דואגת להיות נקיה מטופחת והכי יפה שאפשר, בית נקי ומסודר, אוכל טוב וכד..

אני אשה יפה, עדינה וטובה שמרעיפה הרבה חום ואהבה ורק רוצה לעשות לו טוב, דואגת להיות מושכת וזורמת איתו רק שיהיה מסופק ומרוצה…

אז למה? למה אין ביטחון בעולם הזה?

כואב לי מאד וחשה אכזבה עמוקה.. עד כדי שלפעמים בא לי להעיף את כיסוי הראש, ולעשות גם מה שבא לי..

מציעה שעם זה תבואי. שתמקדי את המכתב במה שאת מרגישה כשהוא צופה בנשים אחרות ואת מרגישה שהוא מעדיף אותן על פנייך,

שאת מרגישה שאת נותנת את הלב והנשמה ומרגישה כאב ועצב עמוק מאד כשאת מרגישה לבד.

שאת כל כך אוהבת אותו ורוצה אותו וכמהה אליו, ומחכה שהוא פשוט יבוא אלייך ויתמקד בך, וישאיר את העולם בחוץ, ויגן עלייך מפניו.

(הערת אגב, במכתבים רגישים כל כך, כדאי להזהר מאד מנימה של האשמה.

להתמקד ב'אני' ולא ב'אתה'.

'לי כואב ש….'

במקום 'זה לא בסדר שאתה…')

ועכשיו, יש לי עוד שאלה בשבילך:

כתבת שאת רוצה לבקש ממנו לזרוק את האינטרנט מהבית, ובאותה נשימה הצהרת שכמעט מאה אחוז שהוא לא יסכים.

ואם אכן כך יהיה, מה את מתכוונת לעשות הלאה?

נראה לי שאחד הדברים שמחלישים אותנו, זה מצב שבו אנחנו מרגישים שהאושר או השלווה שלנו תלויה בבחירתם של האחרים.

כל עוד שאת מחכה שהוא ישתנה, אין לך בינתיים דרך לגרום לעצמך להיות מאושרת, כי את בעמדת המתנה, את פסיבית ומחכה ל'גאולה'.

'התנערי מעפר קומי, לבשי בגדי תפארתך…."

אל תחכי לגואל, קומי ותעצבי בעצמך את חייך.

מה את יכולה לעושת כדי לקחת את המושכות חזרה לידייך?

את יכולה כמובן ללכת לבדוק את האופציות במפגש אחד על אחד עם אשת מקצוע. אם תרצי המלצות, בשמחה.

מעבר לכל זה, אני חוזרת שוב למה שהצעתי במכתבי הראשון: נכון שזה לא במקום זוגיות ולא מרפא לעומק שום דבר, ובכל זאת תני מקום מיטיב ומחיה גם לעצמך. למשהו או לכמה משהו'ים שעושים לך טוב. תחביב התעמלות, יוגה צחוק, יוגה סתם, אומנות…

אני יודעת שעם תינוק קטן זה קשה למצוא זמן פנוי, אבל אולי כדאי לנסות ליצר אותו.

ו-עוד משהו.

אחרי לידה זה תקופה כל כך רגישה ומורכבת.

תהיי עדינה עם עצמך, אל תדרשי ממך יותר מדי.

ואם את מחפשת אוזן קשבת, את יכולה לפננות ל'ניצה', שהמתנדבות שלהן מלוות נשים אחרי לידה.

המשותף לכל האפשרויות זה דבר אחד:

תעבירי את הפוקוס ממנו חזרה אלייך.

תבדקי איך את יכולה לעשות טוב לעצמך, ולא רק בתנאי שמישהו אחר יעשה משהו.

המון שמחה וכוח,

דבורה.

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

כמה זה חמור חוסר כיבוד הורים עקב התעללות בילדות?
  אני בת 19 ויש לי שאלה שמטרידה אותי מאוד מבחינה רוחנית והלכתית. עברתי ילדות קשה ביותר. הורי שניהם עם התמודדויות קשות, ולכן במשך שנים ניסיתי להבין אותם,  ולדון אותה לכף זכות. בילדותי חווינו קשיים רבים בבית. גרנו לעיתים בתנאים שלא היו תקינים, היו בעיות של היגיינה ותחזוקת הבית חמורות,...
איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן