The Butterfly Button
לא יכולה להאמין לו

שאלה מקטגוריה:

לפני חודש שגיליתי שבעלי בקשר אסור אחר .הוא שיקר אמר שאני מדמיינת וכשהיו לי הוכחות ניסה להכחיש ולומר שרק עזר לה.לאט לאט גיליתי את עומק הקשר ורציתי למות. הוא אמר שניתק איתה קשר שהוא אוהב אותי ורוצה שלום בית .למרות כל הקושי הכאב והחששות החלטתי לתת לו הזדמנות. אתמול גיליתי שכל הזמן הזה הם דיברו והתכתבו. והוא גם אמר לה שהוא אוהב אותה היא הזיווג האמיתי שלו ורק איתה הוא מאושר. פתחתי את זה איתו אמרתי לו שאם הוא אוהב אותה אני לא לא יחזיק אותו בכוח ונסיים הכל יפה.הוא אומר שאוהב אותי ושיקר לה, שיש לו בעיה והוא ילך לטיפול וינתק איתה קשר.אבל לי קשה להאמין בו שוב.אני חיה בפחד מתמיד ולא יודעת מה לעשות.יש לנו 3 ילדים קטנים ואני לא מתפקדת….בבקשה עיזרו לי

תשובה:

שלום אשה יקרה,

אני קוראת ומפנימה את שאלתך, מנסה לדמיין כמה אומץ וכוחות נפש עומדים מאחורי המילים "פתחתי את זה איתו". את חשה שהקרקע נשמטת לך, תחושה של "אני מתה", ועדיין- מצאת בך משאבים לעשות צעד נועז, שהיה נכון לך.

לכי בכוחך זה, היכולת לחפש ולמצוא את הצעד הבא קדימה. זה הדבר היחיד שביכולתך, ושבאחריותך לעשות.

ההכרות שלנו היא בת כמה שורות, אך מתאורך עולה שבעלך קרוע בין שתי עולמות: אשתו וילדיו, שבהם יש עול מחד, ועוגן ומימוש מאידך. העולם השני הוא של ריגוש, של "משהו חדש" והרפתקני, אשליה קורצת של משהו טוב יותר. הוא מודע במידה מסוימת לסכנה העצומה שבה הוא נתון, ולכן מודה על כך שזו בעיה ומבטיח ללכת לטיפול. את, גיבורת החיל, צופה בו במעידתו למדרון המסוכן. את נמצאת מעל הצוק, וקוראת אליו בכל כוחך להציל את עצמו, ואתכם.

האם יצליח לעמוד בניסיון? הלוואי והיה לי את מטה הקסם לנבא את העתיד הוורוד.

אך אני מעיזה לומר, גם אם יקשה עלייך להאמין: זה עוד יהיה טוב.

יתרה מכך, החוויה הזו יכולה להיות בטון שיצוק כח וחוסן לקשר שלכם.

כדי שהנסיון הזה יהפוך לנס מתנוסס המעיד על כוחות נפשכם המשותפים, חשוב לתת את הדעת ואת הלב לשני הבטים: אמון ונחישות.

1. אמון – בעלך מעד וגרם לשבר באמינות שלו. לכל אדם יש מסלול חיים, עם בחירות בכל צומת. בכל בוקר את מתעוררת ואומרת "רבה אמונתך" – בורא עולם מאמין בך! והוא גם מאמין בכל אחד מילדייך, והוא מאמין בבעלך. בואי הצטרפי גם את לאמון הזה. כן, יש כאן ניסיון קשה והוא נפל בו. ויחד עם זאת, כל עוד הוא חי, יש בו כוחות ואפשרות לתקן.

הוא אכן צריך להוכיח את האמינות שלו מחדש. אבל אם הקב"ה מאמין בו ובדרך התשובה עד יום מותו, גם לך, ההולכת בדרכי הבורא, יש רשות להאמין שהוא מסוגל ויכול.

חשבי על השדר הבונה הזה שביכולתך לאפשר לו

לחוש: "הייתי במקום אפל, שפל וחשוך, ואשתי האמינה בי שאצליח למצוא את כוחות הנפש לצאת אל האור".

2. נחישות

יחד עם זאת, הוא ואת זקוקים להרבה כח. הכח הזה יגיע אלייך כשתאמיני שמגיע לך לחיות באמון ואמונה הדדית. שאת ראויה לכבוד בסיסי של יושר ונאמנות. כשתהיי ברורה עם הגבול הזה, שאת מעונינת לחיות רק עם בעלך ואיש בריתך ולא עם אדם בוגד, שניכם תהיו משוחררים. תרגלי זאת ליד מראה: אמירה ש

יש בה:

"קו אדום. אני לא חיה עם זה". מצאי בתוכך את הכח, מהזן הזה של "פתחתי את הדברים" כפי שתראת בשאלה. את יודעת בבירור שסימון הגבול בעבורו הוא הדבר הנכון והמציל. לאחר שתתרגלי, מצאי זמן נינוח ורגוע, אולי בטיול בחוץ, או על כוס קפה. בטון רגוע, בטוח ומתוך עצמתך הפנימית אמרי לו באופן בלתי מתפשר שאת מאמינה בו, אבל עד שיוכיח זאת את לא מוכנה לחיות עם מצב של בגידה.

לאמירה הזו צריך להיות ביטוי מעשי.

בעלך הביע את נכונותו ללכת לטיפול. האם הוא מימש זאת? אם כן, אתם בדרך.

יקירתי,

הצורך בליווי

מקצועי לשניכם

הוא קריטי ממש. את רוצה לבנות ולהיבנות, ו"תשועה ברוב יועץ" כאשר הצומת בחייכם כרגע רגישה כל כך.

בעלך זקוק לעזרה בהעמקת הקשר הרגשי איתך ולא לטעות אחרי האשליה.

אז זקוקה לתמיכה ויעוץ כיצד לסלול דרך של תינת אמון תוך העמדת גבול ברור ואיתן שיכוון לקשר אמיתי ולא מנצל.

אשמח להפנות אותך לאנשי מקצוע מתאימים אם תרצי.

מאחלת ומתפללת איתך מכל ליבי שה' יתן לכם- יחד ובנפרד- כוחות לעשות את תפקידכם נאמנה. תזכו לתמוך אחד בשני בשעת משבר ולהצמיח אהבה חדשה, בעלת שורשים עמוקים ויציבים ופירות מתוקים.

בהערכה עצומה ותפילה ל"אני לדודי- ודודי לי",

שפרה

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

כמה זה חמור חוסר כיבוד הורים עקב התעללות בילדות?
  אני בת 19 ויש לי שאלה שמטרידה אותי מאוד מבחינה רוחנית והלכתית. עברתי ילדות קשה ביותר. הורי שניהם עם התמודדויות קשות, ולכן במשך שנים ניסיתי להבין אותם,  ולדון אותה לכף זכות. בילדותי חווינו קשיים רבים בבית. גרנו לעיתים בתנאים שלא היו תקינים, היו בעיות של היגיינה ותחזוקת הבית חמורות,...
איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן