The Butterfly Button
יש לי חרדות משידוכים

שאלה מקטגוריה:

שידוכים https://textratz.co.il

אני בחורה בת 24 ויש לי כמה שאלות
יש לי מלא שאלות ולבטים בכל הנושא של שידוכים ואין לי עם מי להתייעץ יש לכם מייל או ואצפ של מישהי שאתם ממליצים שטובה בזה.
שאלה נוספת יש לי מלא חרדות ופחדים ולחצים כל פעם שרק מציעים לי מישהו או שאני נזכרת שאני צריכה להתחיל שידוכים וגם חרדה מעצם זה שאני צריכה להתחתן אני יודעת שזה נורמלי לפחד אך הפחד שלי ממש עוצר ומונע ממני להתחיל איך אפשר להרגיע את החרדות האלו ולצאת יותר בטוחה
שאלה נוספת קצת מסובכת יש בחור דתי מהעבודה שמאד מעוניין בי ורוצה תמיד לצאת איתי מאד פחדתי ונלחצתי הסברתי לו שאני מפחדת לצאת… כמובן שהוא עדיין מעונין אחרי כמה זמן הבנתי שכנראה אני לא מכירה אותו כי לא יצא לנו לדבר בעבודה כאילו המצב לא הדדי הוא ממש מעוניין ורוצה להתחתן אני עדיין מפחדת ונחרדת כל פעם ששולח לי הודעה
אני גם מתלבטת מי אני מבחינה דתית אני חשבתי עד עכשיו שאני חרדיה אבל כל מי שעובד ומכיר אותי מגדיר אותי בתור דתייה ואומרים לי שזה בגלל הטלפון החכם אבל אף פעם לא חלמתי שיהיה לי בית דתי שהילדים שלי יהיו כאלו זה גם מפחיד אותי להשתנות זה גם להתחתן וגם לשנות דת אבל כולם מלחיצים ואומרים שאני מפסידה אותו והוא באמת בן אדם טוב עם אופי נדיר בדיוק כמו מה שאני רוצה מבחינת אופי אנחנו יכולים להסתדר אבל מפחיד אותי לצאת איתו (ובעצם עם כל בן אדם שיתעניין בי).
כאילו זה בסדר שמישהו מעוניין בי ואני עדיין לא מרגישה שזה זה למרות שלא ניסנו להכיר אחד את השני

תשובה:

שלום לך שואלת יקרה,

השאלה שלך אכן מקפלת בתוכה מספר שאלות. כל שאלה משמעותית בפני עצמה. כל אחת מהשאלות מלמדת על היותך אדם חוקר ועל כך הערכתי. מי ששואל שאלות הוא כזה שמחפש תשובות ולא מתייחס למציאות כאל גזרת גורל. וכזו את! את רוצה להבטיח לעצמך את החיים הטובים ביותר. את בוחרת לעצור, להתבונן, לשאול כדי שתוכלי לברוא לעצמך את המציאות הטובה ביותר.

אז מאיפה נתחיל? בואי נתחיל מהחרדות שאת מתארת.

חרדה דומה במובן מסוים לפחד, אך גם שונה ממנה. פחד היא תגובה למצב ספציפי המאיים עלינו (כמו פחד מכלבים) ואילו חרדה היא מצב בו האיום אינו מוחשי. בגלל שהאיום לא מוחשי, האדם החרד נמצא בדריכות מתמדת מפני איום לא מוגדר. כמובן שזה מצב לא אידאלי ורצוי מאוד לשנות אותו.

איך עושים זאת?

ישנם כמה דרכים, ואני אמנה שתיים מהן:

– איתור של מקור האיום: ייתכן שהחרדה נובעת ממשהו מסוים שאת לא מודעת אליו וזה הזמן לגלות מהו. כאשר תגלי מה נתפס אצלך כמאיים, יהיה לך קל יותר להבין איך לטפל באותה החרדה. לדוגמה – האם ייתכן שזוגיות נתפסת אצלך כאיום? האם להפוך לאדם עצמאי נתפס אצלך כאיום? האם היציאה מבית ההורים נתפסת אצלך כאיום? האם הדייטים נתפסים אצלך כאיום? ועוד.

כדי לחשוף את אותו איום תוכלי לעשות עבודה עם עצמך או לבחור להיעזר בדמות חיצונית. כך או כך, כמו שאמרת, כל עוד הפחד הזה מונע ממך לצאת ולהיפגש, כדאי להרגיע אותו כדי שתרגישי בטוחה יותר.

– ביצור וחיזוק היסודות: ככל שבית יהיה חזק יותר, כך הוא יהיה מוגן יותר מפני סופות ורעמים. באופן דומה, ככל שנהיה חזקים יותר מבפנים, כך נהיה מוגנים מפני רוחות ואיומים חיצוניים. כלומר, עבודה פנימית תבטיח לך חסינות גבוהה. עבודה פנימית היא כזו שתגרום לך לזקוף את קומתך, להתחבר לקול הפנימי שבך, לאהוב את עצמך ולהיות בטוחה במי שאת. יסודות חזקים ואיתנים יאפשרו לך לסמוך על עצמך, להאמין בעצמך, וממילא לחפש פחות אישורים ותשובות מהסביבה שלך. ככל שתהיי מחוברת לעצמך, כך תהי בטוחה יותר במה שאת צריכה וממליא תושפעי פחות ממה שאומרים בסביבתך. חיבור פנימי חזק, הוא חוסן!

השאלה שנותרה פתוחה, היא הבחור מהעבודה.

לפני הכל, חשוב מאוד מאוד שתדעי שאת אדם פרטי ורצונך הוא כבודך. זאת אומרת, את זו שתחליטי אם מתאים לך או לא שהוא ינסה ליצור איתך קשר. ואם הוא יוצר איתך קשר בניגוד לרצונך – מדובר בעבירה פלילית! אך כאמור, כל עוד לא הבעת את התנגדותך, תצטרכי להתמודד עם הניסיונות שלו ליצירת קשר. לכן, תחשבי טוב מה נכון לך עכשיו – האם נכון לאפשר לו להמשיך או שנכון לומר לו במפורש שאת לא בעניין כרגע.

ולשאלתך, האם לצאת איתו – אני לא מכירה אותך ואותו ולכן יהיה לי קשה לענות לך לגבי המקרה הזה. מה שכן, אוכל לפתוח בפנייך כמה נקודות למחשבה.

– את מי שאת חושבת שאת ולא מי שהסביבה חושבת שאת.

– תהי מי שאת חולמת ורוצה להיות ואל תוותרי על זה.

– את היחידה שיודעת מה באמת טוב לך, לכן תתמקדי במה שאת מרגישה ולא במה שהסביבה אומרת לך.

ככלל, ככל שתבצרי את היסודות שלך ותהי מחוברת לעצמך, כך תצליחי להתמודד טוב יותר עם איומים חיצוניים ככל שיהיו.

אני מאחלת לך שתצלחי להתחבר לקול הפנימי שמדבר מתוכך, שתתני לו מקום של כבוד ושתמשיכי לחפש את הטוב ביותר עבורך!

(לשאלתך, ניתן להתייעץ בכל עניין בצ׳אט של אקשיבה בשעות הפעילות)

רק טוב,

דבורה.

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
חיכיתי מאד להתחתן ועכשיו אני נשואה ואבודה
אני כותבת ומוחקת כותבת ומוחקת ואני לא יודעת איך לפתוח את הדבר הכואב הזה שלי. אני נשואה פלוס תינוקת מתוקה בת שנה התחתנו בגיל מאוחר, רווקות מאוחרת, אחרי כל כך הרבה תפילות ודמעות ברוך השם זכינו להינשא. אבל גם זה היה כרוך בהמון כאב הרבה מריבות לפני, והתחתנתי איתו למרות,...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן