The Butterfly Button
חתונה מלחץ ---- לא מתאים לי לחיות איתו---איך לוקחים צעד אחורה ??

שאלה מקטגוריה:

בס”ד.

היה לי רע בבית הוריי. הם היו פוגעים בי הרבה וזה גרם לי למהר לצאת מהבית. כשהכרתי את בעלי . לא הכרתי אותו בכלל בעצם. והאופי שלו לא מתאים לאופי שלי. הוא לא משלים אותי . הוא אדם לא חברותי. ולא כיף לי במחיצתו. הוא לא מרביץ לי הוא לא אלים אליי אבל הוא לא מבין אותי . לא נותן לי אהבה בכלל מתחילת הנישואין. לא משקיע בקשר . ואין לנו זוגיות .
יש לנו ילדה. כי הוא הכניס אותי להריון מבלי להשקיע בקשר שלי. יש לנו המון בעיות תקשורת. אני לא מבינה מה אני עושה איתו . את הילדה אני אוהבת . אותו לא.

אין לי חיבור איתו. אין לנו אהבה.

רציתי להתגרש לפני שהייתה לנו ילדה. אבל נתקלתי בהתנגדות מצד הוריי. לא היה לי את הכוח לעשות את הצד הזה.

אני חולמת על יום שאהיה נשואה לבנאדם נורמלי. לגבר שיאהב אותי באמת . שאזכה להיות נאהבת. כפי שתמיד חלמתי .
להיות רעיה של מישהו. ולא להיות נשואה ולהרגיש כאילו שאני עדיין לא ……… כמו כל הרווקות…

החיים מאז החתונה נראים מזווית אחרת עכשיו… לא הגשמתי חלום בעצם זה שהתחתנתי … רק ברחתי מאיפה שלא רציתי להיות. אבל רגע, רציתי לבנות את העתיד שלי….. אבל איך יכול להיות לי עתיד עם גבר שלא מתנהל כמו בעל בכלל ???
ובקושי כמו אבא…. עושה את המינימום שניתן…

אולי יש תקנה לחיי??? האם עליי להשלים עם המצב שאני נמצאת בו?? לא בטוחה שלא הייתי צריכה לקחת צעד לאחור….
אבל לא היה לי את האומץ ….כי אין מי שיתמוך בי בכך….

האם עליי להמשיך לחיות ככה בלי אהבה? ??? לבעלי לא מפריע לחיות ככה , ככה הוא רוצה להמשיך לחיות , הוא טוען שהוא לא זקוק לאהבה. טוב לו ככה – רגיל לחיות בחוסר מגע, והרומנטיקה זה מושג שרחוק ממנו, והוא לא מזדהה איתו – מישו יכול לעזור לי להבין למה דווקא אני התחתנתי עם בנאדם שרומנטיקה לאשה שלו לא מעניינת אותו ??? אוף כל כך מתוסכלת 🙁 חייבת עצה ! אחרי החתונה אוטומטית הייתי עצובה, והעצבות המשיכה ללוות אותי בשנה הראשונה לנישואין. עד שנולדה הילדה הזו חייתי בבדידות , רק היא ריגשה אותי, בזכותה אני על הרגליים , שיש לי עוד מישו בעולם , כי בעלי הוא ממש לא החבר הכי טוב שלי.

תשובה:

שואלת יקרה,

המכתב שכתבת הוליד בי המון עצב, תחושת בדידות וכמעט ייאוש, כל כך הרבה צער…

אחד המשפטים שכתבת ממש טלטל אותי: “הוא הכניס אותי להריון”. זה ביטוי קשה שמעביר בצורה חזקה את תחושת הלבד שאת נמצאת בה. תחושת ניכור מהאדם שהיה אמור להיות הכי קרוב אליך, את לא מרגישה שהוא רואה אותך ואת הצרכים שלך, את לא מרגישה אהובה או ראויה, המעשה הכי אינטימי שאמור לבטא את שיא האהבה בין בני זוג הוא מעשה כמעט דורסני בחוויה שלך, שכמעט ולא היה לך בו חלק. וואי, זה קשה. שולחת לך חיבוק מכאן… ורגע אחד של קצת פחות בדידות….

אני חושבת שבין המילים את מתארת משהו אולי קשה אפילו יותר- תחושת בדידות מתמשכת עוד יותר, את כותבת שגם בבית לא הרגשת רצויה או אהובה, היית צריכה לברוח משם… ואני שואלת את עצמי אולי מעולם לא הרגשת תחושה שאת אהובה או רצויה למישהו… ואני רוצה לשלוח לך מכאן עוד יותר חיבוק…

לכל אחד מגיע להיות רצוי ואהוב, קודם כל פשוט כי הוא קיים,- כי את קיימת, ויש לך זכות קיום, ומקום, ואלוקים שברא אותך כי את חשובה. ושנית, אני בטוחה שיש הרבה על מה לאהוב אותך. קחי אפילו את רצון החיים החזק שלך, את האחיזה בתקווה, ברצון שיהיה טוב יותר, בפניה החוצה לעזרה, ובעיקר- באהבה הגדולה לבת שלך. לא מובנת מאליה בכלל האהבה הזו, פעמים רבות ממש מי שלא קיבל אהבה גם לא יודע לתת, והנה את- מלאת אהבה.

את מעלה שאלות קשות, האם עליך להמשיך לחיות עם בעל שאת לא מרגישה שאוהב אותך? האם יש לך תקנה? והאמת, לצערי, שאינני יודעת את התשובות לשאלות האלו, אבל הייתי רוצה לשאול אותך גם שאלות, ולומר לך כמה דברים שאולי יעזרו לך למצוא כמה תשובות, וגם, האמת, שיגרמו לך לשאול את עצמך עוד שאלות. כי כל עוד את שואלת את מחפשת מוצא, את לא מתייאשת. וכשמחפשים מאד, גם אפשר למצוא.

מערכת יחסים זוגית היא מערכת מורכבת מאד. לא קל להכניס אדם נוסף ללב ולנפש שלי, האהבה היא חמקמקה מאד, נראה לנו שאנו רודפים אחריה והיא בורחת מאתנו אבל לעיתים אנו מפחדים ממנה ובמו ידינו מבריחים אותה. אהבה פירושה מחויבות, אהבה היא גם סיכון. סיכון לשבירת לב, להפרה באמון, לנטישה… אי אפשר לאהוב מישהו בלי לסכן את הלב שלנו, ולפעמים הלב שלנו כבר נשבר כלכך הרבה פעמים שהוא מפחד לאהוב ועוד יותר מזה- מפחד לתת למישהו לאהוב אותו, כי אולי הוא שוב יתאכזב, ודי, כבר נגמר לו הכוח להתאכזב. לפעמים אנחנו כבר כלכך פצועים מהרצון הזה לאהוב ולהיות נאהבים שבכלל בלי להיות מודעים לכך, אנחנו כבר לא מאפשרים את זה.

אני בטוחה ומאמינה לך מאד שאת הכי בעולם רוצה להרגיש נאהבת, אבל רוצה לשאול אותך ככה, כשאת חושבת על אהבה, אילו עוד רגשות מתחברים לך איתה? אני מניחה שתשוקה, ופנטזיה וחלום, אבל יש לי תחושה שגם צער, ואכזבה וכאב… ואולי אפילו פחד וייאוש… פשוט כי עד היום זה מה שקיבלת כל פעם שחלמת על אהבה. וקשה כבר להפריד בין הפחד לאהבה, והייאוש מזדחל…. ואולי, רק אולי הפחד הזה והייאוש כבר חזקים לרגעים, יותר מהרצון לאהבה, אולי, בלי להבין אפילו איך, הם גורמים לה להיהרס.

ואז? איך כן אפשר להתגבר על זה? בתהליך עמוק ופנימי לומדים להבין את מערכת הרגשות שמפעילה אותנו, לומדים איך לרכוש ביטחון, איך לאפשר, איך לאהוב את עצמנו יותר- קודם כל, ולתת לעצמנו מקום, אחר כך גם הפחד יורד והלב נפתח גם לאחרים. גם לאהוב וגם להיאהב.

לא כתבת הרבה על בעלך, אבל אולי השאלה הזו נכונה גם אליו. אינני יודעת באיזה בית הוא גדל והאם הוא קיבל בו אהבה וקבלה בסיסיים, אבל אולי גם לו יש קושי עם הנושא הזה, אולי זו לא סתם אדישות.

עוד שאלות הייתי רוצה לשאול בקשר אליו, מה הוא עושה? האם הוא עובד? לומד באופן רציני? האם הוא אדם שיודע להשקיע בתחומים אחרים בחייו? האם יש לו חברים? איך מערכות היחסים שלו עם המשפחה שלו? איך היית יכולה לתאר עוד את האישיות שלו ואת התקשורת שלו? האם היו ביניכם גם רגעים יפים, כלשהם?

למה כל זה? כדי להתחיל ולהבין האם יש משהו בקשר הספציפי ביניכם שלא עובד? האם יש משהו בו שלא יכול להיות במערכת יחסים? גם עליך לא כתבת עוד- מה את עושה, מה כן עושה לך טוב בחיי היומיום מלבד הילדה שלך… האם יש לך חברות או מישהו/ם להחליף איתו מילה ורגש, ומה יכול להיות תמיכה עבורך אפילו בינתיים, וגם – כדי להתחיל ולהבין את מבנה האישיות שלך, איך את מתחברת עם אנשים… איך את יוצרת קשרים, ולנסות לראות איך-אולי- אפשר לשקם את הקשר ביניכם או שאולי, עדיף לשניכם להיפרד.

אני כאן אם תבחרי לענות לי על השאלות האלו, כדי לרדת לעוד רובד ולהבין טוב יותר מה נתקע ביניכם ומה-אולי- יכול לעזור, אבל האמת שלהבין את המורכבות הדקה הזו בכתיבה, זה לא קל, ואולי אפילו לא אפשרי. רוצה להציע לך מכל הלב לפנות לאיש/ת מקצוע ולשתף בתחושות הקשות שלך, ואני מניחה שגם הוא/היא ישאלו חלק מהשאלות שאני שאלתי, וגם עוד רבות אחרות, אבל בהיכרות שהיא בלתי אמצעית אפשר להבין המון ואז גם לשנות המון. למצוא דרכים להתמודד עם העצב, עם הכאב שאת מתמודדת איתו כבר יותר מידי זמן וביחד עם זה להכניס גם את בעלך לתוך התהליך הזה.

גם אם בעלך לא ירצה או לא יסכים לפנות לייעוץ זוגי, לכי קודם כל בשבילך. בשביל להבין את עצמך, בשביל להחזיר לעצמך את הכוח, בשלב הבא גם תגיע ההחלטה, לכאן או לכאן.

בינתיים, אם תרצי תוכלי לכתוב לי עוד, אני כאן. אשמח גם להפנות אותך לאיש/ת מקצוע אם תבחרי בכך, ורוצה לבקש ממך, לפני הכל, לעשות משהו לעצמך שיעשה לך טוב. אפילו פינוק קטן. שיזכיר לך תקווה ושמחה, ושיש סיכוי.

תמשיכי לחלום, וגם תעבדי קשה להגשים, חלומות יכולים להתגשם, אני יודעת :)

יחד איתך.

שיפי

shifisl77@gmail.com

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

3 תגובות

  1. היכן התשובה?

    כואב הלב.

    לכאורה, זה מקרה קלאסי של גירושין שקטים בלא הרבה רעש, פשוט אין לזוג מה לעשות ביחד, קשה להיות אופטימי ולסמוך על זה שהבעל יכנס ללחץ מגירושין ויחליט להשקיע ולעשות את מה שהוא טוען שאין לו שום ענין.
    אבל לגבי השואלת היקרה, בודאי את צריכה לעשות בדיקה על עצמך, בשיתוף מי שמומחה לכך, איך ברחת כך מהזאב אל הארי, איך אחרי שהבנת שנפל בפח בכל זאת לא מיהרת הימלט על נפשך, איך את מחזקת את חוסנך הפנימי לעצב חוט שדרה שתוכלי לעמוד מול אתגרים ולעשות את מה שאת חושבת שטוב לך.
    מקוה שתמצאי את הדרך, ובהמשך את הבעל, ואם נסמוך על הנס זה יכול להיות גם בעלך הנוכחי, איך שיהיה לניסים זוכים ע”י חיבור לבורא שרוצה שנדבר איתו נשתף אותו וניתן לו לנהל את חיינו באופן שאנו עושים רצונו, זה עובד. בהצלחה אמן.

  2. העניין הוא שאני לא בטוחה האם כדאי לי לעשות צעד להתגרש או לא…..

    למרות שאין לי חיבור איתו. מוזר לי להתגרש כשיש לי ילדה משותפת איתו. ובכל זאת , איני יודעת את מי אמצא אם אתגרש ואולי אשאר לגמרי לבד?????

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

האם כשאתארס אצליח להיות יותר שמחה?
גמרתי סמינר מהמצוינים בארץ. כיום עובדת מעט במשרה חלקית. גרה בבית שלא קל לשהות בו. כבר כחצי שנה בשידוכים. רב החברות שלי נשואות. פעם היו אומרים עלי שאני בת שמחה. כיום אני רוב הזמן בעצבות, מרגישה שהחיים קשים. בימים שלא הולך טוב בעבודה אני מרגישה בזבוז בעולם, למה לחיות סתם...
בעלי מתלונן שהוא לא מרגיש חיבור ורגש אלי
אני אישה חרדית בת 25, נשואה כשנה וחצי. אני אשת קריירה, בעלי אברך. מתחילת הנישואין אנחנו במצב מתמשך של חוסר חיבור רגשי מצד בעלי. בעלי מתלונן שהוא לא מרגיש מספיק חיבור אלי. זה מציק גם לו וכמובן גם לי. אני מרגישה חוסר ביטחון רגשי וחרדת נטישה. באזור 11 חודשים אחרי...
פערים עצומים ביני לבין בעלי בתקשורת
שלום אקשיבה ותודה על הפלטפורמה הכ”כ חשובה הזו, פשוט חסד גדול. בעלי ואני נשואים קצת יותר מחצי שנה אחרי שנה של קשר. הוא איש מתוק עם לב טוב אכפתי שדואג לי, אך מנגד ישנם פערים שהולכים וגדלים בנינו. בעלי איש עם שכל ישר שמתקשה מאוד לדבר ולהבין רגש. הוא מתייחס...
חוסר מימוש עצמי כשאני כבר לא עובד בחינוך
בעברי היתי איש חינוך . דברי היו נשמעים. כיום אני ללא עבודה ומרגיש מרוחק מהחברה והנורא ביותר אני מרגיש שלא ממש את היכולות שלי. אם בעבר עזרתי ויעצתי לרבים.כיום אין מי שרוצה לשמוע ממני. שאלתי. 1. מה לעשות בפועל.לחיות עם הגזרה…. 2. לחפש בכל דרך אפשרות להפיץ דעותי ולנסות לעזור...
יש לי הרבה ציפיות וכעסים על בעלי ובעיקר מאז שילדתי
מאד נהנת מהתוכן שבאתר. תבורכו. אני בת 30, התחתנתי לפני כשנה וחצי ותוך 3 חודשים הריון ברוך ה’. הזוגיות שלנו לעיתים סבילה ולעיתים טובה. יש לי הרבה ציפיות וכעסים על בעלי, הלידה במלחמה בכלל היתה אתגר. מלהיות רווקה פעילה ששמלאה את החיים בעשייה, מתנהלת כלכלית לבד וקונה מה שנראה לי,...
אני ובעלי לא מסכימים על מקום מגורים
נשואה טרייה לבעלי, אנחנו לא מסתדרים אנחנו רבים על איזור המגורים העתידי שלנו ללא הצלחה, אנחנו בטיפול זוגי, לי חשוב להקים את העסק שלי באיזור שהוא מאוד ספציפי בין שעה לארבעים דק נסיעה מהאיזור שלנו , בעלי לא מוכן לשמוע הוא רוצה לגור ליד אמא שלו , הסברתי לו כשיהיה...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
בטלגרם
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
דילוג לתוכן