The Butterfly Button
חוסר מימוש עצמי כשאני כבר לא עובד בחינוך

שאלה מקטגוריה:

בעברי היתי איש חינוך .
דברי היו נשמעים.
כיום אני ללא עבודה ומרגיש מרוחק מהחברה

והנורא ביותר אני מרגיש שלא ממש את היכולות שלי.
אם בעבר עזרתי ויעצתי לרבים.כיום אין מי שרוצה לשמוע ממני.

שאלתי.
1. מה לעשות בפועל.לחיות עם הגזרה….
2. לחפש בכל דרך אפשרות להפיץ דעותי ולנסות לעזור )אפשר בקבוצות ואצאפ אנונימיות….(?
3.האם חוסר מימוש ומיצוי עצמי למי שיכול לתת הוא לא בעצם בריחה מעצמו….???

תודה

תשובה:

ידידי היקר,

שלום וברכה

אני שמח על שפנית אלינו

בעיקר בגלל שחשוב לי לשקף לך מספר עובדות חשובות שלולי היית פונה אלינו, ככל הנראה לא היית מודע להן..

אני מגיב לך בקצרה מאחר ואני מעוניין לתת לך מספר תובנות ו'שיעורי בית' אותן הייתי שמח שתבצע ולאחר מכן אנא, חזור אלינו שוב.

שנתחיל?

ובכן: צמד המילים "הייתי איש חינוך" או המשפט:" בעברי הייתי איש חינוך" לחלוטין לא מובן לי . כיצד ניתן להיות איש חינוך בלשון עבר? איש חינוך הינו איש חינוך בכל רמ"ח אבריו. אדם שמהותו חינוך נשאר איש חינוך.

יתכן ועברת מספר תחנות בחיים שמנעו ממך להתקדם ברמה ובמהירות שרצית, יתכן ועצרת במהלך חייך מלהתקדם בתחום, יתכן שמשהו תקע אותך בתוך שגרת חייך,

אולם איש חינוך היית וככל והנראה עד נשימתך האחרונה גם תישאר.

אני סבור כי משהו קרה לך שבגינו אתה מרגיש מרוחק מהחברה. האם גם החברה הקרובה אליך חושבת כך? תמהני..

אני גם בספק גדול האם אין מי שירצה לשמוע ממך אם תיתן ( ואף נותן) את קולך וליבך.

אני גם שואל את עצמי היכן הם אותם אנשים להם עזרת בעבר? האם הם יזכרו אותך לטוב ככל ויפגשו אותך? האם לא כדאי לשאול לשלומם ולהתרפק על עבר?

אני תמה מדוע אתה חושב שנגזרה עליך גזירה?

אני גם תמה יחד אתך מדוע יש צורך לחפש לתת עזרה בקבוצות אנונימיות? יש לך כל כך הרבה מה לתת, מדוע לא לתת לכל. וכל דיכפין יתי ויכול?

שים לב שאני ממשיך לשאול בדיוק את שאלותיך אך ממקום בטוח יותר. מאמין יותר ביכולותיך.

אני מבקש ממך, אנא, שב עם עצמך, תתרכז בעצמך למשך מספר דקות ונסה שלא לחשוב על שום דבר.

מה שיקרה לך הוא שהמחשבות ידרשו את שלהם ויכנסו לראשך בכוח. כי אין כזה דבר לא לחשוב על שום דבר…

ככל הנראה, למחשבות שיכנסו אז לראשך יהיו כוונות רעות, הם ישדרו לך חולשה, עצב, ייאוש ואפילו כעס.

תן למחשבות הללו את המקום שלהם. תן להם להיכנס אל ראשך, אין לך כל דרך להשפיע על מידת הנוכחות שלהם בתוכך. אלא שהפעם, תוסיף לך בראש את המשפטים הבאים:

יש לי מחשבה בראש שאינני איש חינוך

אני חושב שאין לי מה לתת לשני

המחשבה שעוטפת אותי היא שאנשים כבר לא מקבלים ממני יותר.

שים לב שברגע שאתה מוסיף את המשפטים המקדימים לרגשות שיעלו ועולים בך, התחושות העמומות שאתה חווה , ימהלו בטוב.

במקום לשכנע את עצמך במחשבות השליליות שמקטינות אותך, תנרמל אותן. תכיל אותן. תקבל את העובדה שזוהי מטרתן של המחשבות המזיקות והמחלישות. להזיק ולהחליש.

אבל אתה לא חלש. אתה איש חינוך, שברגעים אלו ,בהם אתה קורא שורות אלו, מסתובבים סביבנו אנשים רבים כל כך בהם תמכת ולהם עזרת ואותם חינכת.

עובדה זו אינה ניתנת לשלילה.. וביננו, אתה יודע את זה.

אולם המחשבות, כמו כל מחשבות, מתפזרות וכובשות כל חלק חשוף.

ככל ותדע לקבל בחמלה מחשבות אלו, תדע להציף בסימני שאלה כל מחשבה שכזו.

יקל עליך, לדעתי לשאול את עצמך שאלות כמו:

האם אינני איש חינוך יותר?

האם אינני יכול להמשיך להשפיע במצבי?

האם עשיית הטוב שלי בעבר לא קיימת יותר?

שים לב היטב לכך שככל ותשאל את עצמך שאלות אלו ממקום חזק יותר תדע לענות עליהם בעוצמה ובעצמך.

אני מאמין שהקב"ה חנן אותך בכוחות רבים.אינני יודע מה חווית בזמנים עברו ומה מצבך כעת מבחינה משפחתית ורוחנית, אבל דע לך שיש לך מקום של כבוד אצל הקב"ה.

מה דעתך לכתוב על רגשות אלו? אולי בסוף תוכל להוציא קונטרס על התמודדות במצבי משבר. הרי אינו דומה מי שכותב כזקן ובקיא בנושאי התמודדות לבין מי שגם חווה התמודדות במיטבה.

מה דעתך לנסות למצוא מישהו בסביבתך ובו לתמוך או עמו ללמוד? הרי המידע אותו תעביר כפועל יוצא מהזכות שלך להיות איש חינוך, ידו הארוכה של הקב"ה אל אותו אדם תוכל להציף אותך בטוב גם אם מדובר באדם בודד ולא בקבוצה…

אני מאמין שאם לא היית כלי מלא בידע, רגש ורוחניות, לא היית חווה עצב כה גדול בכך שלדבריך אינך משפיע יותר.

אני מאמין בך ובכוחותיך גם מבלי להכירך ומזמין אותך להמשיך איתי בקשר מיטיב. נמשיך בכתיבה וככל ותרגיש בנוח, נוכל אף לשוחח.

בכל אופן, בגלל קוצר הזמן שלפני חג החירות, אני מדגיש בתשובתי יותר עשייה בידיך לבצע ולהרגיש טוב ומשוחרר יותר ופחות תיאוריה ומלל. אשמח אם במקביל לעשייתך, תכתוב לי יותר עליך ועל מעשיך כיום. אינני רב או פוסק הלכה ,אולם אני מרשה לעצמי להצהיר בפניך כי ככל ותרצה להמשיך את הקשר באמצעות כתיבה, אגיב לך גם בימי חול המועד

אני מסיים כעין פתיחה.

אני מאמין בך ובכוחותיך ובטוח שאתה חווה משהו כיום שלא מאפשר לך שחרור .הטכניקה עליה המלצתי בתחילת דבריי תוכל להיטיב עמך.

אני מאחל לך בהצלחה גדולה

בהצלחה בס"ד

ישראל

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
חיכיתי מאד להתחתן ועכשיו אני נשואה ואבודה
אני כותבת ומוחקת כותבת ומוחקת ואני לא יודעת איך לפתוח את הדבר הכואב הזה שלי. אני נשואה פלוס תינוקת מתוקה בת שנה התחתנו בגיל מאוחר, רווקות מאוחרת, אחרי כל כך הרבה תפילות ודמעות ברוך השם זכינו להינשא. אבל גם זה היה כרוך בהמון כאב הרבה מריבות לפני, והתחתנתי איתו למרות,...
בחור ישיבה בקשרים עם בנות- מה יהיה איתי?
לא יכול יותר, פשוט לא יכול. אני בחור ישיבה בן 21, לומד בישיבה טובה והכל. לצערי, בשנתיים האחרונות אני בקשר עם בנות – חלק יותר, חלק פחות – ואני מרגיש קרוע לגמרי. מצד אחד, אני נהנה, לא אכחיש; אני באמת נהנה מזה. אני בגיל שזה דבר מאד נצרך. מצד שני,...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן