The Butterfly Button
ויכוחים ואתגרים במקום העבודה

שאלה מקטגוריה:

שלום לאתר המדהים ולמשיבות היקרות!
אני אמא ל 2 ילדים, ובעלי אברך. אני נמצאת בעבודה שכל הסביבה חילונית ושמאלנית ששונאת ממש את הדת.
היה לי לפעמים פה ויכוחים, אבל מאז שראיתי שזה לא רק מזיק הפסקתי.
אבל משום מה, אני מרגישה כל הזמן מהסביבה פה דחויה ולא רצויה, הייתי עוזבת את העבודה, אבל מה לעשות צריך פרנסה?!
אני לא יודעת בדיוק איך תוכלי לעזור לי, אבל לאחרונה גיליתי שלא רק שאני דחויה אלא יש אחת שממש רוצה שאני אעזוב ומלכלכת עלי על דברים שלא היו ולא נבראו, חשוב לי לציין שזאת שמדברת עלי היא ממש מקנאה בי שאנחנו באותו גיל ועם משרה גבוהה יותר (לאחר שדיברתי איתה דוגרי).
מה אני יכולה לעשות?!
כל הזמן הייתי מרגישה בעולם שאני אהובה על כולם, מעולם לר רבתי או משהו כזה עם אנשים.
וזה פתאום מרגיש שזה אפילו קצת גורם לי למצב רוח לא כ"כ טוב.

תשובה:

שלום יקרה ואהובה.

קראתי את שאלתך ונהנתי מאד מהסדר בו הצגת את עצמך: ראשית, אמא, שנית, רעיה, ושלישית – עובדת.

אני מאמינה שההיררכיה הזו בקעה ממך לא לחינם והיא משקפת את מי שאת.

ואת צודקת, גם אני מאמינה שמקום העבודה, הוא חשוב, הוא הכרחי, אבל הוא מגיע אחרי זהותך כאם וכרעיה.

את כותבת שאת עובדת במקום עבודה חילוני ושמאלני ששונאים שם ממש (!) את הדת. את כותבת שבעבר השתתפת בויכוחים אולם מאז שראית שאין בכך תועלת, הפסקת.

את מתארת שאת מרגישה דחויה ולא רצויה, שהיית עוזבת, אבל את זקוקה לפרנסה.

בנוסף יש לך קושי עם חברה לעבודה שלתחושתך מקנאה בך ואף "מלכלכת" עלייך דיבורים שאינם אמת.

כל אלו גורמים לך למצב רוח לא טוב.

ובצדק.

אתגרים חברתיים מקיפים אותך במשך שעות רבות מיומך. זה לא פשוט.

את שואלת האם לעזוב? את כותבת שהיית עוזבת כבר, אבל "מה לעשות צריך פרנסה"…

לא כתבת כמה זמן את כבר עובדת במקום העבודה הזה, לא כתבת האם בעבר היה לך שם טוב וההתדרדרות החלה רק בעקבות האירועים בחודשים ובשבועות האחרונים, כשהמצב בין חלקי העם הפך לכל כך נפיץ.

אז הרשי לי לכתוב לך כך:

אם ההתדרדרות היא תוצאה של התקופה האחרונה, ובעבר היה לך שם טוב, אני מציעה להמתין שהרוחות ישכחו, שהאווירה תתמתן, והכל יחזור על מקומו בשלום.

נשמי לתוך עצמך עוד איזה חודש חודשיים, הזכירי לך שזו תקופה מאתגרת בעם ישראל, נסי להרבות שלום ואהבה עד כמה שאת יכולה, עד יעבור זעם.

במידה ומעולם לא היה לך שם טוב, או שעוברים כמה חודשים נוספים והמצב לא מתייצב, אני מציעה לך להתחיל בתהליך של חיפוש מקום עבודה אחר.

כמו שכתבת, זהותך האבסולוטית, זהותך כאם וכרעיה, קודמים לזהותך כעובדת. אישה יקרה, אמא בעם ישראל, לא אמורה להרגיש לא נוח במשך שעות ארוכות מיומה.

מקום עבודה יכול לזמן אתגרים (גם חברתיים), אבל בשום אופן לא אמור להיות כר לתחושה של דחיה, מוקד לשנאה (!) ולמצב רוח לא טוב.

אם זה המצב והוא לא משתנה, חפשי לך מקום אחר.

הקב"ה, אב הרחמן רוצה בטובתך ואין ספק שיש בכוחו לזמן לך מקום עבודה שיש בו גם פרנסה בשפע, וגם תחושה נעימה וטובה.

בשולי הדברים,

כתבת ש"היית עוזבת, אבל מה לעשות, צריך פרנסה".

הייתי מזמינה אותך לחשוב על המשוואה הזו שאת מציירת:

את צריכה פרנסה – אז את נשארת במקום שלא טוב לא בו.

ואני שבה ואומרת,

כן. יש מקומות עבודה מספקים ומשמחים ששכרם בצידם. האמיני בכך. את ראויה.

מאחלת לך שתשכילי לבחור נכון,

ולראות סיפוק ושמחה במעשייך,

רבקי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...
עם כל ההשתדלות עדיין המצב הכלכלי שלנו דוחק
אני מרגישה שלא משנה מה נעשה רוב האנשים חיים כמו ההורים שלהם כמובן שיש יוצאי דופן) ולכן אין לי כבר כח להתאמץ כי זה לא עוזר אני אסביר אני ובעלי באנו ממשפחות מועטות יכולת שנינו עובדים וב"ה מתפרנסים יפה אבל עשינו איזה טעות עם דירה ולא הרווחנו כלום ובעצם כשאני...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן