The Butterfly Button
התאהבות או אהבה?

שאלה מקטגוריה:

אנחנו נשואים כבר למעלה משנתיים
אני יודע שתמיד מתארים את ההתאהבות כמו לקיחת סמים עם הרבה אופוריה ושיכרון חושים.
ואת האהבה כמשהו יותר רגוע.
תכלס' , בקשר ביננו הרבה פעמים אני מרגיש שיש ביננו הרבה התאהבות ולא אהבה. הרבה מאוד שכרון חושים וכו'. אפילו שאנחנו נשואים כבר שנתיים.
האם האהבה סותרת התאהבות? או שהן יכולות לחיות זו לצד זו.
האם זה שאנחנו "דלוקים" אחד על השני זו התאהבות או אהבה?
יש לנו קשר טוב ואנחנו רוצים אחד שיהיה לשני טוב, אנחנו דואגים אחד לשני, קשה לי כשלא טוב לאשתי, קשה לה כשלא טוב לי, חשוב לי להתחבר איתה יחד ולהקים משפחה.
האם זו אהבה? אשמח להגדרה יותר ברורה מהי אהבה בכדי לדעת לאן לשאוף..איך מרגישים אותה, איפה זה בא לידי ביטוי …

תשובה:

שלום לך אוהב יקר ונכבד

ראשית, אני מאוד שמח בשבילך שאהבתך נראית כך, שנתיים נישואין ועדיין פרפרים, זה דבר יפה ונפלא מאוד. באמת שכיף לשמוע.

אני קורא את דבריך שוב ושוב בסקרנות, ומנסה לזהות מבין השורות את מה שמציק לך באהבתכם.

אני תוהה מהו הדבר שגורם לך להסתפק באהבתך, האם שלימה היא ונכונה.

*

יש בי התחושה מבין המילים, שאולי אינך בטוח באהבה זו, וחושש הינך שמא ביום מן הימים, כאשר תשקוטנה סערות האהבה, ינוחו ההרים, או אז אינך יודע מה תעשו ולאן תלכו. מחשבה באמת יפה ואיכותית. להיות במצב כשלך ולחשוב הלאה לראות פני העתיד ולדאוג לכך, זאת יכולת גדולה.

כמדומני, שסבור הינך שאהבה היא בהכרח מתנהלת באופן רגוע ושלוו, בשונה מהתאהבות שסוערת היא ודינמית.

*

אז ראשית, איני חושב שהדברים סותרים אחד את השני. להיפך הוא הנכון, בקשר אמיתי ונכון, אפשר לחוש גם את הסערה של ההתאהבות, וגם את השקט העמוק של האהבה. רוב הקשרים נראים כמו גלים, חלקם שקטים וחלק סוערים יותר, בעיקר בתחילת הקשר. לפעמים משמשים הם בזמנים שונים, ולעיתים משמשים הם בעירבוביה וביחד.

חשוב מאוד לדעת, שעם השנים נבנה קשר עמוק יותר ובוגר מסערת האהבים הראשונית.

כששני בני אדם חוברים יחד זה לצד זו וזו לצד זה, במטרה משותפת לבנות בית ביניהם, לבנות חברות, לבנות אמון, לחתום על שותפות אמת. לייצר יחד כל יום חלומות משותפים ולנסות להגשים אותם לאט לאט בבטחה.

לקום וליפול לקום וליפול ושוב ושוב, ובכל זאת להישאר עקביים לנאמנות, לביחד, לשותפות הראשונית. להיות חשובים אחד לשני כעצמכם. לרצות להיות יחד. לרצות שיהיה טוב אחד לשני.

זוהי אהבה אמיתית.

אין מילת קסם לפירושה של האהבה, משום שהאהבה היא מסע ארוך ואינסופי של הביחד.

*

אתה כותב – יש לנו קשר טוב ואנחנו רוצים אחד שיהיה לשני טוב, אנחנו דואגים אחד לשני, קשה לי כשלא טוב לאשתי, קשה לה כשלא טוב לי, חשוב לי להתחבר איתה יחד ולהקים משפחה.

אלו מילים נהדרות של אהבה אמיתית, ואם מילים אלו יצאו מפיך, הרי שאהבה אמיתית מתחוללת ביניכם. אהבה של שותפות, אהבה של ביחד. זאת התחלה פשוט נהדרת.

רק שאהבה זו ככל הנראה עם המשך החיים ומורכבותם, תעבור מבחנים ואתגרים. וזאת עליך לדעת, לא להישבר ממשברים, משבר אם עוברים אותו בצורה הנכונה, יכול להיות מתכון לנדבך נוסף של אהבה, לנדבך נוסף של קשר, קשר חזק יותר מן המשבר.

עליך לשאוף כל העת לבנות בית, דהיינו להיות שותף מלא ועמוק עם רעייתך בבניה של בית. בניה של בית בהקשר הזה פירושה, שעליכם יחד לעשות ולבצע את התפקיד שמוטל על שניכם וכל אחד מכם לעשות בחיים, בין אם זה להקים בית עם ילדים, ובין אם זה לתמוך זה בזו וזו בזה בכל מה שתעשו ותצליחו בעז"ה.

לא טוב היות האדם לבדו, אדם צריך לפעול ולהפעיל את כוח היצירה שלו בשותפות, אלו הם דברי הבורא יתברך, כל אחד מהברואים מוטל עליו לעבוד ביחד, ולהאיר את האור המיוחד לו בבריאה.

*

זוהי אהבה וזו תפקידה. עליך לשאוף להרחיבה ולהעמיקה ולהעמיד אותה חזקה בהמשך החיים.

ועם כל התקדמות בחיים, תוכל להרגיש כיצד אהבתכם הולכת ונבנית הולכת וצומחת. תוכל לחוש כיצד אתה בונה אותה והיא בונה אותך, בכל צעד ושעל.

ברכתי ואיחולי לך יקירי

שתדע שנים טובות ויפות עם בת זוגתך.

ושכל חייכם תעשו ותצליחו

דוד

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

כמה זה חמור חוסר כיבוד הורים עקב התעללות בילדות?
  אני בת 19 ויש לי שאלה שמטרידה אותי מאוד מבחינה רוחנית והלכתית. עברתי ילדות קשה ביותר. הורי שניהם עם התמודדויות קשות, ולכן במשך שנים ניסיתי להבין אותם,  ולדון אותה לכף זכות. בילדותי חווינו קשיים רבים בבית. גרנו לעיתים בתנאים שלא היו תקינים, היו בעיות של היגיינה ותחזוקת הבית חמורות,...
איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן