The Butterfly Button
הייתי בטוחה שאני אתחתן איתו!

שאלה מקטגוריה:

יצאתי לאחרונה, בשידוך כמובן, עם בחור מתוק ומקסים.
היה בו כל מה שחיפשתי ועוד דברים שאפילו לא חשבתי שאני מחפשת.
הכל היה מושלם ונקשרתי אליו מאד.
בפגישה השישית כבר דיברנו כאילו זה ברור לשנינו שאנחנו מתחתנים, הוא סיפר לי דברים אישיים והתחברנו ממש, חזרתי הביתה בעננים. אחרי כמה שעות השדכן התקשר אלינו, ולתדהמתנו אמר שהבחור החליט להוריד אותי. מסתבר שהוא התלבט לאורך כל הפגישות שלנו וכעת הכריע-לכיוון השלילי. הייתי בשוק. השמים נפלו עלי.
אני כ"כ מתגעגעת אליו! זה לא פייר! וזה נראה כאילו בחיים אני לא אמצא מישהו כ"כ מושלם ותפור עלי, כאילו עברנו את החיים ביחד. זה לא הגיוני! בפגישות כל הזמן פשוט השלמנו אחד את השניה! ובסוף ככה, בלי שהיה שום רמז שזה מה שעומד לקרות!
צריכה עצה דחוף, אני כמו ברז דולף, לא מסוגלת להתאושש, וכאילו לא מאמינה שיכול להיות מישהו יותר טוב בשבילי.

תשובה:

שלום לך בחורה יקרה וכואבת,

אכן – לא פשוט להתאכזב כל-כך ובאופן מפתיע וחד כל-כך….

כל שידוך, מטבע הדברים, נושא בתוכו הרבה ציפיות, חלומות, תקוות ורצונות. אולם, אחרי ארבע פגישות זורמות, כיפיות ומתאימות – כל אלו רק מתעצמים ואת כבר ממש רואה את עצמך מקימה את הבית הנכסף.

והנה, שינוי בתכנית, באופן מפתיע ודרמטי את כביכול "נזרקת" ונשארת בצד הדרך – לבד. עם הרבה ציפיות בלתי ממומשות ובידיים ריקות וחשופות.

זה לא קל.

זה באמת מכניס למערבולת שנראה שלא ניתן להתאושש ממנה לעולם.

המערבולת הזו היא תערובת של הרבה כעס, כאב, אכזבה ועלבון. אך נראה, שמעל הכל – המערבולת הזו גורמת להמון מחשבות לא טובות על עצמנו ועל העתיד שלנו.

כמו שכתבת: "אני כאילו לא מאמינה שיכול להיות מישהו יותר טוב בשבילי".

ובאמת, כל הרגשות והמחשבות האלו הן בסך הכל מערבולת.

בחיים יש מערבולות שכאלו.

יש גלים שכאלו.

על זה אמר ר' עקיבא: "כל גל וגל שבא עלי נענעתי לו ראשי" – צריך ללמוד לעבור אותם, לקחת את פסק הזמן הדרוש, את התנאים הדרושים ואת המחשבות המחזקות כדי לצאת מאוששים יותר מהגל המדובר.

נכון, זה נראה שלא ניתן להתאושש אף פעם – אולם, כשנמצאים בעיצומו של גל שכזה לא צריך לחשוב מייד על התאוששות. צריך לדעת להניח לעצמנו ולאפשר לעצמנו הפוגה מיטיבה ומבריאה.

תניחי לעצמך להתאבל, לעבד, להסתגר בעצמך ולעכל את מה שהיה – אל תמהרי לשום מקום.

עוד תראי – בלי לשים לב, את תתאוששי.

בינתיים, פנקי את עצמך במשהו טוב: יציאה נחמדה, מאכל מפנק (אולי אפילו במסעדה…), ספר טוב, הרבה שקט וזמן למנוחה.

זה הזמן שלך.

ובזמן הזה, במנוחה הזו, בפינוקים האלו, אוכל אולי להציע לך כמה מחשבות מחזקות שיש בכוחן לרומם ולנשא את הנפש גם בזמן מאכזב ומתסכל שכזה:

אחד הקשיים הגדולים בשידוכים הוא שהבחור או הבחורה עומדים כביכול למבחן. כל תהליך ה"בירורים" הוא תהליך שבקלות יכול להיחשב למרתון של מתן ציונים: כמה הבחורה טובה / מוכשרת / יפה / צדיקה / פתוחה / זורמת / חברותית / רצינית / מבית טוב / עם ייחוס / עם כסף ועוד כהנה וכהנה ללא סוף.

כל זה, עדיין בשלב המקדים לפגישות.

לאחר מכן, כשהבחור והבחורה נפגשים – הגיוני שאחד משניהם "יוריד" את השידוך ויענה בשלילה להמשך הקשר.

וכאן – הקושי מגיע לשיאו.

כי, הנטיה הטבעית שלנו כבני אנוש היא לחשוב שאם אמרו לי "לא" ואם נענו בשלילה להמשך הקשר איתי אזי משהו לא בסדר איתי. הציון שקיבלתי הוא גרוע. אני לא בסדר. אני לא טובה. ולי לא מגיע טוב.

באופן ראשוני, קשה מאוד להפריד בין תשובה שלילית לבין מחשבות שליליות על עצמי ועל העתיד שלי.

עוד יותר מזה, רובנו התרגלנו לכך שכשאומרים לי "לא" סימן שלא אוהבים אותי וסימן שאני לא טובה. זו מחשבה בסיסית שקיימת בילדות ונשארת קיימת בתוכנו עד לזמן בו נתעמת איתה ונחליף אותה במחשבה מדויקת יותר.

ומחשבה מדויקת יותר – ניתן לומר – שהיא אחד האתגרים החשובים יותר בתקופת השידוכים. ודיוק המחשבה מזמן אותנו בעצם לבנות בתוכנו השקפת עולם יהודית ומבוררת על כל נושא השידוכים. אנסה לתמצת אותה ממש בקצרה במילים הבאות:

שידוכים הם מסע.

לא מסע חיצוני של מתן ציונים והשגת הטוב ביותר, אלא מסע פנימי לזיווג האמיתי המתאים לאדם משורש נשמתו.

בבירורים – אין צורך לבדוק האם מדובר ב"טוב ביותר" אלא האם מדובר ב"מתאים יותר".

זה גם אומר, שהאינפורמציה המועברת עלי – כבחורה – איננה אובייקטיבית אלא פשוט משקפת לצד המברר האם אני מתאימה לבחור המדובר או לא. בין אם כן ובין אם לא – אין זה אומר דבר אישי עלי – על ה"פנים" שלי, על הערך הטוב והאלוקי הקבוע בתוכי.

גם בהמשך, בשלב הפגישות, מדובר בחלק נוסף במסע:

כל פגישה של בחור ובחורה היא איננה במקרה, היא שמימית לחלוטין ויש בה כדי ללמד אותו ואותה משהו.

אולם, לא בטוח שכל פגישה שכזו אכן אמורה להוביל לנישואין – היות והיא רק פסיעה בדרך לזיווג.

לכן, חשוב להזכיר לעצמנו שוב ושוב ושוב: אני בודקת התאמה והוא בודק התאמה.

וגם במידה ולי ההתאמה הייתה נראית מושלמת, ייתכן והוא רואה את הדברים אחרת – כי אנחנו בני אדם שונים.

אם הוא נענה בשלילה להמשך הקשר – זה לא אומר שום דבר עלי באופן אישי.

זה אומר, שבתכנית האלוקית בה כתוב המסע שלי בדרך למיועד לי נכנס גם הסיפור הזה. וגם אם לפעמים הסיפור הזה הוא לא נעים ומאכזב – כמו שאת תיארת, עדיין ניתן ללמוד ממנו משהו…

כי אם נתמקד במה שקרה לך עכשיו – בחורה יקרה – נוכל לראות בו הרבה. שימי לב, שזו הייתה נקודת ציון שאפשרה לך ללמוד על עצמך המון דברים טובים:

למדת שאת מסוגלת ליצור קרבה באופן זורם ומשוחרר. למדת שאת יודעת לקבל דברים חדשים שלא חשבת עליהם ("היה בו כל מה שחיפשתי ועוד דברים שאפילו לא חשבתי שאני מחפשת"…). למדת שאת יודעת להיקשר ואני בטוחה שיש עוד המון דברים שלמדת ולא סיפרת עליהם או עדיין לא שמת לב אליהם. זה נהדר! וזו מתנה נהדרת מהקב"ה, שבמסע השידוכים שלך פגשת ציון דרך נפלא שכזה שמלמד אותך על עצמך ועל המוכנות שלך לקשר נישואין כל-כך הרבה דברים טובים…. אל תתייאשי – רק חזקי את עצמך בראיית הטוב שבך – כך, תוכלי לאהוב את עצמך, לא להיפגע מתשובה שלילית ולהתמלא בכוח ותקווה.

תאהבי את עצמך כמו שאת!

תזכירי לעצמך שאת טובה ומאושרת – לא זקוקה לאישור מאיש כדי לדעת שאת מיוחדת וייחודית בדרכך שלך.

אמרי ליצה"ר שלך – שגורם לך לחשוב שלא יימצא לעולם מישהו שמתאים לך עד כדי כך – שרק הקב"ה מנהל את העולם! והוא זה שישלח לך בהשגחה פרטית מיוחדת את המיועד לך. אולי הוא יהיה דומה לבחור הזה – ואולי לא. הכיני את עצמך להפתעות טובות! הן מחכות לך מעבר לפינה… :)

רק חזקי ואמצי, המשיכי בפסק הזמן הדרוש לך להתאוששות, פנקי את עצמך, תאהבי את עצמך ולאט-לאט תתחזקי. עוד תראי שככל שתחשבי בצורה מדויקת יותר על נושא השידוכים – כמפגש של נשמות ולא כ"שוק", כך תוכלי גם לקבל עוד ועוד חיזוקים פנימה – מתוכך.

אז בעז"ה – יהיה טוב והקב"ה מכין לך הרבה הרבה טוב!

מאחלת לך שתראי אותו בקרוב, שתהיה לך התאוששות מהירה וקלה. ושבמהרה תפגשי את המיועד לך לבניית בית יהודי נאמן, שמח ואוהב בישראל – כל זה בקלות וללא חיבוטי נפש!!

שלך,

חן.

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

  1. דרך אגב, לסיפור הזה היה סוף טוב:
    הוא החזיר את השידוך לאחר שלושה ימים, התחתנו, ואנחנו חיים באושר!
    תודה לכם אתר אקשיבה!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן