The Butterfly Button
הבחור הזה מתאים לי?

שאלה מקטגוריה:

אני בחורה "חסידית" ואני אומרת במרכאות כי אין כל קשר בין זה שההורים שלי חסידיים לבין זה שאני נקראת חסידית חוץ מההשתייכות שלי למגזר הזה ..
אני בת 19 וחצי וכרגע סטודנטית שחייה בבית ההורים
המשפחה שלי מאוד פתוחה בקטע של כל אחד שיבחר מה טוב לו בחיים אבל כמובן שישאר בגדר הנורמה

אז אני חושבת שפחות או יותר הכיוון של המשפחה הובן .. משפחה פתוחה חסידית עם גישה בריאה לחיים בלי התעללויות או לא יודעת מה 🙂 ועל זה אני מודה לה' שאני במשפחה נפלאה שכזו .
הבעיה שלי מתחילה כאן :
לפני חצי שנה בערך נרשמתי לפייסבוק והיו לי חיים נורא מעניינים בגללו … עד שהבנתי שהכל שטויות ואחיזת עיניים אבל כבר היה לי קשה להתנתק (זה קרה אחרי איזה חודש בפייס)
לאחר חודשיים שהייתי כך בפייס הכרתי איזה בחור נורא נורא נחמד גם הוא חסיד בערך בן 22 רווק , היו לנו שיחות ארוכות מאוד בפייס – היו אפילו שיחות של 6 שעות חופשי ..
היתה לנו ממש אינטרקציה טובה וחיבור כ"כ פלאי למרות שהוא היה הגבר הראשון שדיברתי איתו ככה חופשי – אני מתכוונת מחוץ למעגל המשפחתי כמו דודים ובני דודים או אפילו מורים בקיצור לא מישו שאני מכירה ממעגל החיים שלי ..
ואז עברנו לדבר בפון ודיברנו שעות על גבי שעות בד"כ בלילות וגם נפגשנו וגם התקרבנו יותר מידי אחד לשני.

ואז הייתה תקופה שקטה של איזה 4 חודשים שלא דיברנו ואני התנתקתי לגמרי מהפייס (אפילו כמעט מחקתי את החשבון שלי ..)
אבל לפני איזה חודש חזרנו לדבר אחד עם השני.
הבעיה שלי היא שאני לא רוצה שההורים שלי ידעו מזה ודבר נוסף הוא שאני לא באמת בטוחה שאני בכלל רוצה להיות סוג הבחורה הזו שיש לה חבר !!!! אני נקראת בחורה מאוד מאוד טובה שממצוע ההצעות שלה בשידוכים הוא 5 הצעות ליום !!!!
אפחד לא יודע את האמת עלי .. שאני ככה ושיש לי דעות לא ממש כמו שאמור להיות לי

וכרגע בגלל שהזמן הזה הוא הכי קריטי כי אני בשידוכים נורא רציני ומצד שני יש לי את החבר שאפחד לא יודע עליו
ואני מבינה בתוך תוכי שהוא לא באמת שווה אותי .. (סליחה שאני עפה על עצמי) אני רוצה בחור טוב ברור שפתוח והכל אבל לא עד כדי כך ..
אני בבעיה קשה בכלל להגיד לחבר שלי שאני לא רוצה להמשיך וכו' למרות שדיברנו על זה והסברתי לו שאנחנו שונים הוא אומר לי כל הזמו ממש לא אנחנו בול אותו דבר רק שלך עדיין אין את האומץ לצאת החוצה כמו שאת רוצה . הוא מאוד טוב בדיבורים ותמיד מוצא לי תשובות כך שאני תמיד נשארת בלי מילים אבל בתוכו עמוק אני יודעת שזה לא מתאים לי ולמרות כיף לנו מאוד יחד אני לא רוצה להמשיך את זה .
אבל אני לא יודעת מה להחליט כי אולי באמת אני יתחרט אח"כ שהלכתי עם שידוך ולא איתו (יש לנו כימיה מטורפת שאין הרבה ..) ומצד שני אולי אני יתחרט שככה הלכתי לכיוון השני ואין לי דרך חזרה 🙁
אני מבולבלת מאוד ולא יודעת מה לעשות ..
בנתיים אנחנו ממשיכים להיות בקשר ולהפגש – חברים ממש טובים .
אני גם נורא מפחדת לפגוע בו כי יש לו כזה לב רחב ומכיל (אני יודעת שאני נשמעת כזו מצחיקה על איך שאני מדברת עליו אבל אני נורא אוהבת אותו ..)
הייתי מאוד מאוד שמחה אם מישו היה מגיב לי על זה או עוזר לי להבין מה הולך איתי ?
תמשיכו לעזור ולסייע לכל הבחורות והבחורים המבולבלים שיש היום
אתם עושים עבודת קודש 🙂
ברוב הערכה
אנונימית מתחבטת

תשובה:

 

הי יקרה.

שומעת את ההתחבטות שלך, היא באמת באמת לא פשוטה. לצד ההתרגשות שהיא יוצרת, היא גם מבלבלת ושואבת.

שומעת גם את ההערכה שלך, ויודעת שכמו ב"פנס הקסם" – מה שאנחנו מעריכים אותו, הוא מה שבתוכנו. כנראה שיש לך יכולות פנימיות אמיתיות של בהירות בתוך  סבך של בילבול ותהיות.

אני מתארת לעצמי שכתבת ושהכרתי רק חלק קטן מהתמונה, ומנסה לספר לך מה אני שומעת:

את מספרת על משפחה פתוחה, עם גישה בריאה לחיים. נשמע שאת אוהבת את המשפחה, והיא כר חמים ונעים, את עצמך בחורה  חכמה, זורמת, מלאת חיים ושמחת חיים, רגישה ובעלת לב רחב וקשוב, ועוד תכונה אחת שמכתיבתך עולה מאד: את כנה. היושרה הפנימית והאמת חשובים לך.

ואת מבולבלת. לא יודעת אם ללכת לכיוון של שידוך (שבינתיים גם מאד עלום עבורך) או לכיוון של בחור שיש לכם כימיה מטורפת, את ממש אוהבת אותו (כמו שכתבת) אבל מנגד-  "בתוכי עמוק אני יודעת שזה לא מתאים לי". והשאלה הגדולה היא,  מהי אותה התאמה שאת מחפשת.

מהי בכלל התאמה בין בני זוג?

אולי הכוונה שלנו ב"התאמה" היא לאותה מילה נערצת, מושא השאיפות – כולנו כמהים לאהבה אמיתית ויסודית בבית שאנחנו מקימים.

ומה זו האהבה, שנשמע שאת, כמו כל אנוש בריא בנפשו, כמה ומחפש?

אז יש לכך המון נסיונות להגדרה, אחת מהן היא כזו:

המילה אהבה, שווה בגימטריה ל"אחד"  ואני מאמינה, שהיא מסמלת את האחידות שישנה בין האוהב לנאהב.

אין הכוונה שהאחידות היא זהות, ואפילו להפך, התאהבות, מקורה לעיתים רבות שתחושת השוני שאנו מוצאים עם הנאהב.

הכוונה באחד היא, שיש אחידות בין כל החלקים שלי. כל החלקים שלי אומרים ומשמיעים את אותו קול.

וממה מורכב האדם? בצורה פשוטה, נוכל לחלק את האדם ל: גופו = לרמות החומריות, ההשתוקקות, הרובד הפיזי – גשמי, לרגשותיו = לרמות הרגש שהוא חש, כמו גם לקולות המצפון, תחושות הבטן והחוויה שהוא מרגיש, ולמחשבה = הן ברמת השכל הישר, הן ברמה התבונית והן לאינטואיציה. החוש השישי.

אוסיף ואומר, שכיהודים תורתיים, ישנה הרמה הגבוהה ביותר – של הקול האלוקי, ששייך ונמצא, בכל  החלקים כולם, אבל נמצא גם מעל לכל.

כשנרצה  לבדוק את האהבה שלנו, את ההתאמה, נצטרך לבדוק כל חלק בפני עצמו.  מה הוא אומר? לא יהיה נכון ולא נבון להבין בשכל שבחור מסויים מתאים לי, בלי שהלב שלי מהנהן ל"כן". או לחליפין – שאני חשה רתיעה מגופו. באותה מידה, לא יהיה נכון להתבסס על חיבור ריגשי, מבלי שיש התאמה ברבדים הנוספים.

ואם הלב הוא שמניע והשכל אומר לא? ואם השכל הוא שמנווט והלב אומר לא? ואולי הגוף אומר שם את דברו?

זה אולי נשמע היפוטטי, אבל אני מאמינה, שבאהבה אמיתית, האדם על כל המורכבות שלו, בצורה אחידה, מונע לקראת ה"כן", האחד.

נקודה נוספת שעלתה לי ממילותייך, היא תחושת הסוד.

הסוד יכול לייצר רצת מתיקות של "מים גנובים" שהם תמיד מתוקים, אפופי הילה והתרגשות,

אבל דבר נוסף שיוצר הסוד, הוא את תחושת הפיצול, או כדברייך – המסכות. כשיש מסיכות והסתרה הקול הפנימי קצת מסתבך. נוספות אליו עטיפות של הסתרה שחוצצות, לרוב, ביננו לבין עצמנו.

אני שומעת איתך, אותך: את אנרגיית החיים המתפרצת ממך ביופי שאין כדוגמתו, כמו גם את אותו קול תבוני, עמוק, ובוגר.

ושואלת ביחד איתך, איך תוכלי לייצר אחידות בין שתי הקולות הללו. איך תוכלי למצא את הקול האחד, את ההתאמה, את האהבה.

והתשובה היא, כמו תמיד, בתוכך פנימה.

עצתי לך, ללכת עם עצמך בשקט צלול ככל שיתאפשר לך, ולשאול את עצמך, על כל רבדייך, ראשית את השאלה הכי בסיסית: מה את רוצה. מהי אהבה בשבילך, על כל רבדייך.

אחר כך, תשארנה שאלות נוספות, אבל אותן נשאיר להמשך הדרך…

מוזמנת להמשיך, אני כאן כדי להקשיב.

תמר ע.

 

[email protected]

 

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן