The Butterfly Button
האמון שלי בבעלי בבעיה

שאלה מקטגוריה:

שלום,

אני בת 26, נשואה ואמא לתינוק בן שנה

בעלי אדם מדהים,מידות טובות,רגוע,חכם,עוזר בבית, מחמיא, נותן הרגשה טובה וכ”ו

לפני כמה חודשים גיליתי דרך ההיסטוריה של המחשב שבעלי צופה בתכנים פורנוגרפים. פתחתי איתו את הנושא בשיחה מאד כאובה ועמוקה, הוא אמר לי שזו בעיה שיש לו כבר הרבה שנים כל הענין של שמירת הברית ומראות אסורים. ..הוא התייעץ הרבה עם האנשים המתאימים בישיבה, הפנו אותו ליעוץ אבל לא עזר לו( אחד הדברים שתיסכלו אותו זה המשפט: “כולם מתמודדים עם זה”- הא הגיע עם בעיה שמבחינתו הייתה בלתי נסבלת וזה לא הרגיע המשפט הזה אלא תסכל..)הוא ניסה את האתר של “שמור עייניך” אבל לא מעבר לזה…

אני הרגשתי שהעולם מתהפך שבעלי הצדיק והעדין צופה בכאלו דברים( בעלי סטודנט  אחרי הלידה הייתה תקופת מבחנים והוא כל היום למד ולמד ולמד- בדיעבד מסתבר שבעלי סיים סידרה מסוימת 7 עונות בזמן הזה שאני הייתי אחרי ניתוח עם תינוק בוכה בבית.

הרגשתי ממש מדוכאת שבועיים אבל החלטתי שאנחנו נתאושש ביחד כי באמת בסה”כ הוא בנ”א מדהים- עם התמכרות מסוימת..שנטפל בה.. הלכתי לקבוצת תמיכה של 12 צעדים של הנים וממש לא התחברתי כי הסיפורים היו כ”כ מפחידים והייתי חושבת על זה כל השבוע.

בנינו יחד תכנית פעולה שהוא לא לוקח את המחשב נייד ללימודים(יש שם אינטרנט חסום ברמה מאד נמוכה שאפשר להגיע בקלות למה שרוצים) אלא רק בבית שעשינו אינטרנט חסום, כל אחד יודע חצי סיסמא כך שהאינטרנט פתוח רק ששנינו בבית, והתחננתי ממש התחננתי שישתף אותי ה קורה עם זה ואיך התחושה ואם יש נפילות כי האמון שלי גם ככה נפגע קשה ואני מעדיפה לדעת דברים לעבור אותם יחד ולא לגלות דברים לבד( לא רציתי לגלות את מה שגיליתי- בקב”ה כיוון אותי לזה).

במשך החודשים האחרונים הרגשתי שבאמת הכל בסדר, אולי 3 פעמים שאלתי איך התחושה, אם מרגיש בשליטה וכ”ו…לא רציתי לחפור אבל אחרי הכל דיברנו על עבודה זוגית.

הבעיה שלי שאני מרגישה שעוד פעם האמון שלי מתחיל להתערער…
בשבועות האחרונים הא שוב פעם לוקח את המחשב נייד ללימודים
אתמול כשפתחתנו את האינטרנט יחד הוא כתב בשם משתמש משהו אחר בטעות- כששאלתי אותו מה זה השם משתמש הזה הוא התחמק ואמר כאילו בצחוק שאני לא אשאל דברים שהוא לא רוצה לענות ושהוא לא התחייב בחתונה לגלות לי הכל…זה היה כאילו בצחוק אבל זה הפיל הלב שלי לרצפה…

אני מרגישה שכל דבר קטן שנוגע לזה מערער לי את האמון ומחזיר אותי לרגעים הראשונים שגיליתי שהוא רואה דברים נוראיים באופן קבוע וחשבתי שהכל מתפרק…

אני מרגישה סוג של בגידה ואני כל הזמן מפחדת היום זה רק צפייה,אבל אם זהו התמכרות זה יכול להגיע למקומות מפחידים..( בכנות זה גורם לי תושה שאני לא רוצה כרגע עוד ילדים עד שאדע שהכל בשליטה ומצב יציב)

 

סה”כ הזוגיות שלנו יפה אבל זה דברים ששורטים לי בלב, מפחידים אותי וממש מכניסים אותי לימים של דיכאון. וזה שלש שנים אחרי חתונה- מה יהיה הלאה??

חייבת עזרה.

תשובה:

אישה יקרה ומדהימה,

המכתב שלך כל כך נוגע ללב, נוגע בפחדים הכמוסים המתחבאים אצל כמעט כל אישה בדור הלא פשוט הזה.

בתקופה הכי רגישה בחיי אישה – אחרי לידה ראשונה, גילית משהו שערער את עולמך.

במודעות עצמית נדירה, את אומרת במפורש: לא רציתי לגלות את מה שגיליתי. לא רוצה לגלות לבד דברים שיערערו את האמון שלי בו.

אני בטוחה שהרגשת שנפלו עלייך השמים. בעלך העדין והצדיק, שאת כל כך אוהבת ומעריכה, מסתיר ממך מידע קשה שכזה, מוצא לעצמו ערוצי סיפוק אחרים בתחום שהיית בטוחה שהוא מקודש אך ורק עבורך, ועל זה עוד נוסף הקושי של הנטישה – את היית בבית עם תינוק קטן חלשה ומוגבלת אחרי לידה , מאותגרת במשימת האמהות החדשה והלא מוכרת, ובעלך? סייםשבע עונות צפייה בתרוץ של עומס לימודי…

נשים אחרות היו אומרות שזה מרתיח ובלתי נסלח, ואולי עוד כמה ביטויים חריפים. ואת, במסירות נשית מדהימה, החלטת לאסוף את העלבון, הבגידה באמון והפגיעה, ולהקדיש את האנרגיות לשיקום היחסים.

בחרת לראות אותו באור הנכון – בן אדם טוב עם בעיה שקשה לו להתמודד איתה. את מתארת שבשיחה איתך הוא שיתף אותך בקושי שלו, בכך שהוא סוחב אותו כבר משנות הבחרות, ובכך שהוא התגבר על הבושה ופנה לעזרה, אך העזרה שקיבל לא היתה יעילה מספיק.

את יודעת, השיחה שלכם משקפת תקשורת זוגית מדהימה. העובדה שהוא מסוגל להודות בפנייך בנקודות חולשה שגברים ממש לא מוכנים לדבר עליהן, זה ציון לשבח גם בשבילו – אבל בעיקר בעיקר בשבילך.

לחמת כמו לביאה בשביל הזוגיות שלכם. בעודך יולדת, חלשה ומאותגרת פיזית ונפשית, גייסת אותו להסכמה לשינוי, בנית ביחד איתו תכנית פעולה. דאגת לתמיכה מלאה בו, ועזרת לו לבחור ביחד כלים טכניים שירחיקו את הניסיון: מחשב נייד מוגבל, אינטרנט חסום, והימנעות מגלישה במקומות מועדים לפורענות – כמו מקום הלימודים שלו. ניסית גם למצוא משאבי כוח חיצוניים שימלאו אותך, ולכן פנית לקבוצת תמיכה של ‘שמור עיניך’. הצטערתי מאד לקרוא שמה שהיה אמור להיות מקור תמיכה הזו, מסיבות שונות, לא נתן לך כוח כי אם להיפך.

וככה עברו כמה חודשים, ואת מצד אחד שמחת שהוא שומר על עצמו, ומצד שני פחדת, וביחד עם הכל נזהרת לא לחפור מדי… כל כך מורכב, כל כך עדין. כל כך השתדלת ללכת על החבל הדק הזה ובהצלחה.

את יודעת מה,  החודשים האלו כבר היו הצלחה גדולה. זה לא קל ולא פשוט לקחת מכור ולעזור לו להיות ‘נקי’ במשך כמה וכמה חודשים.

אפשר גם להבין מזה שהוא התאמץ מאד מאד, כי היה לו חשוב שתשמחי בו, וכי באמת אכפת לו.

אבל מה?

בדרך כלל, עם ניסיון לצאת מהתמכרות מגיעות גם נפילות. לפעמים גדולות. וכל מכור נמצא בקבוצת סיכון ליפול בחזרה.

וככה, בזמן האחרון, את רואה ושומעת סימנים שמוכיחים שמשהו קצת חורק. אוסף רמזים שמצטברים למידע שאת לא כל כך רוצה לדעת.

ועכשיו אולי המכה כואבת יותר.

כי אם הוא הבטיח שמעכשיו הוא מתמודד איתך ביחד, ומעכשיו הוא משתף, ופתאום הוא לא ממש עומד במילה שלו, ולגדרים שקבעתם (כמו סיסמא למחשב) יש גם מעקפים, אז מה עכשיו?

אפשר בכלל לשקם את האמון?

וואו, זאת באמת שאלה כואבת וגדולה.

איך בכלל אפשר לשקם זוגיות, אם בסיס האמון התערער פתאום?

ומי יודע לאן הוא יגיע מחר?

ואת שואלת את עצמך פתאום שאלות קשות, ותוהה אם יש סיכוי לבית שלכם.

לקן הזה שאת כל כך אוהבת, ולשותף שלך, שהלב שלך קרוע בין אהבה עמוקה אליו לאכזבה עמוקה לא פחות.

הקושי הזה שאת מתארת, ההתמודדות עם בעל שנופל בראיות אסורות ובהוצאת זרע, זה קושי גם ברמה הרוחנית וגם ברמה האישית.

אני רוצה רגע להתייחס לפן הרוחני, כי הוא קל יותר וקצר יותר להתייחסות. מבטיחה בל”נ שלא נעצור את התשובה שם, נאריך ונתייחס באריכות לפן האישי, שבעיניי הכי קריטי פה.

בפן הרוחני – כל אחד מתמודד עם השליחות שלו בעולם לבד מול הקב”ה. מה שהוא עושה, לא עושה אותך פחות טובה. אין לך שום אשמה בזה. קודם כל, זה היה שם הרבה לפני שהוא הכיר אותך… ואחרי שמתרגלים, קשה מאד להשתחרר מזה. וזה שהוא איתך, זה לא פותר לו את הבעיה שאליה הוא נכנס הרבה קודם.

זה תיק נפרד.

אז יש לו ניסיון, וניסיון קשה, והוא מתקשה לעמוד בו. מבחינה רוחנית, זו לא הבעיה שלך. זאת הבעיה שלו. אם חס וחלילה הוא היה מחלל שבת, זה היה קל יותר להפנים שזה ‘תיק’ שלו מול הקב”ה… אבל בעצם, במהות הדברים, זה אותו דבר. זה עניין שלו עם בוראו, שהוא צריך לפתור.

את לא אשמה. לעולם.

בפן האישי –

כמה הרבה דברים מעורבבים פה ביחד…

אני מנסה לפרק אותם בזה אחר זה, ומקווה שאתייחס לכל מה שחשוב לך. בכל מקרה אני מזמינה אותך להרחיב במייל כל נקודה שתרצי.

יש כמה תגובות ראשוניות שעולות אצל אישה שמגלה שבעלה מוצא לו סיפוקים במקומות שהוא לא היה אמור לחפש אותם.

קודם כל, תחושת הנטישה: הוא עזב אותי, והלך למישהי אחרת. אפילו אם זו מישהי וירטואלית, או בכלל מישהו. מעבר לזה, פגיעה עמוקה: מה, אני לא מספיק שווה לו? לא מספיק אטרקטיבית וכיפית? אולי אני גם לא מספיק יפה? בחוויה הבסיסית, זאת חוויה של בגידה. וכמו שאמרת, זה שורט בלב, זה שורף בנשמה. זאת חוויה נוראית.

הלוואי ויכולתי להקל מעלייך את המשא הזה. הלוואי ויכולתי לחבק אותך ולהבטיח לך שאת האישה הכי מדהימה בשבילו ואף דבר לא מעניין אותו מעבר אלייך. הלוואי ויכולתי, בשבילך ובשביל כולנו, לנטרל את האיום הנוראי הזה שמאיים על רבות כל כך מאיתנו…

אבל המעט שאני יכולה להציע זה משלוח וירטואלי של רגשות חמים, לעשות ביחד איתך קצת סדר בעניינים, לברך אותך שתקבלי את ההחלטות הנכונות, ולהוסיף לקינוח תפילה בשבילך, שמהר מהר יבואו הימים בהם תזרח עלייך השמש, ותרגישי שהדרך, ארוכה וחשוכה ככל שהיא כעת, היתה שווה.

כשגילית את מה שגילית, לקחת עלייך בעוז רוח את תפקיד המטפל, ועשית אותו בהצלחה מרשימה מאד.

כי לעזור למי שהיה מכור להפסיק לכמה חודשים רצופים – זאת הצלחה גדולה. ממש.

אבל ביחד עם תפקיד המטפל, קורים עוד כמה דברים.

קודם כל, מה איתך בעצמך? את מכילה אותו, ונותנת לו כח, אבל מי ייתן לך?

בניגוד למי שבא מבחוץ, ועוזר לאדם להתמודד עם ההתמכרות שלו, את באה לגמרי מבפנים. כל נפילה שלו היא בשבילך אגרוף בבטן הרכה.

וזה קשה לך, וזה גם פחות יעיל בשבילו. כי כנראה שעל אף שהוא היה גלוי וכנה איתך, ובאמת תכנן לפתוח איתך את הקלפים, בסופו של דבר הוא לא מסוגל להודות בהכל.

אולי זה בגלל שהוא מפחד לאבד את הערך שלו בעינייך.

כנראה שאת יקרה לו מדי בשביל שהוא יסתכן שתחשבי עליו דברים רעים…

אז הוא לא מסוגל להודות, ובוחר בהסתרה, ואז את נבגדת בשנית, כי הוא מסתיר.

זאת יכולה להיות סיבה ראשונה לשחרר אותך מתפקיד המטפל.

עוד נקודה משמעותית בעיניי, נתת לו שחרור להיות גלוי איתך, ולשים חלק מהחולשות על השולחן, ובסופו של דבר את משלמת על זה מחיר שלא בהכרח נעים לך.

וגם כאן, ייתכן שבמקום פנימי ובלתי מודע הוא אמר לעצמו: “אשתי כל כך מדהימה ומכילה, ומבינה את קשיי, אני יכול להרשות לעצמי ליפול לידה”.

ובאמת זה לא נכון, כי כמה שאת מדהימה ומכילה, זאת חוויה בלתי נעימה עבורך, ואולי אפילו מעוררת קונוטציות של דחייה.

והנה עוד סיבה לשחרר אותך מהתפקיד.

אז מה כן עושים? מה יהיה הלאה?

אני רוצה קודם כל לשקף לך את המצב: לפי התאור שלך, את נשואה לבעל טוב שרוצה להיטיב לך, שהוא גם בן אדם איכותי בפני עצמו. יחד עם זה, הוא מתמודד עם ‘תיק’ שיש לו משמעות רוחנית בשבילו, ומשמעות אישית בשביל שניכם.

אפשר לחשוב על דרכי טיפול, ותכף נתייחס לזה.

אבל אף אחד בעולם לא יוכל להבטיח לך שהכל יעבור, והכל יהיה בסדר.

במקרה הטוב, בטיפול מוצלח, יש עליות ומורדות. ובמקרה הפחות טוב, הטיפול עלול לא להצליח. יכול כמובן גם להיות התסריט הטוב ביותר, שבו הוא פשוט משתחרר מזה והסיוט הופך לזיכרון רחוק ולפחד מוסתר שעוד יושב לו בלב. והלוואי.

וכאן מגיע שלב הבחירה.

אלו החיים שלך, יקרה. רק את יכולה לבחור איך לחיות איתם.

את רוצה לנסות?

רוצה ללוות אותו בדרך?

מודעת לכך שאף אחד לא מבטיח לך שהכל יעבור וייגמר?

עושה את החשבון מה עדיף, איתו כפי שהוא או בלעדיו?

שאלתי שאלות קשות, אני יודעת. אולי את מרגישה שהן קשות מדי. את תהיי זו שתצטרכי לקבל את ההחלטה.

אני אמשיך את התשובה שלי מכאן ולהבא על הצד שהחלטת שכן. שאת יוצאת לקרב על החיים המשותפים שלכם.

אני בוחרת בצד הזה, פשוט בגלל שהתרשמתי שלצד הזה את נוטה.

אם טעיתי, את מוזמנת לכתוב לי מחדש.

עכשיו אתם משחקים יחד במשחק של הסתרה: הוא לוקח את המחשב וכאילו אתם לא יודעים למה, ואת משחקת אותה שלא הבנת.

הוא מקליד שם משתמש לא מוכר לך, ושניכם ביחד מחליקים את העימות.

מציעה לך לשים את הדברים על השולחן.

סומכת עלייך שתעשי את זה במקסימום תבונה ורגישות. ממקום שמשתף מה קורה אצלך, ולא מאשים בכלל. ואל תהססי להביע את רגשותייך, כואבים ככל שהם. גם אם קשה לו לשמוע כמה כאב הוא גורם לך, יכול להיות שדווקא הכנות הזו היא מה שתצעיד אותו להילחם בשביל שניכם. להציל אותך מהכאב השורף הזה. תני לו לראות עד כמה את זקוקה להצלה הזו.

תבקשי / תדרשי / תתחנני לפניו שילך לקבוצת גמילה.

זה נחשב כיום כדרך היעילה ביותר להתמודדות עם התמכרות, והבנתי שמ’שמור עיניך’ לא יצאת בטעם טוב, אבל אני פשוט לא מכירה דרך אחרת שנחשבת ליעילה יותר.

ועוד משהו חשוב – כשאת הלכת לקבוצת תמיכה, נניח אם זה היה מצליח, זה היה נותן לך כוח אבל לא מטפל בבעיה.

בשביל לטפל בבעיה, הוא יהיה זה שחייב לפעול. דברי לאינסטינקט הגברי שרוצה להציל את הרעיה ממצוקה. תסבירי בכנות הכי מלאה, שהוא חייב לקום ולפעול בשביל להציל את הבית שלכם.

מצרפת שני לינקים אפשריים להצטרפות לקבוצות, אחת של ‘שמור עיניך’ והשניה של SA ישראל:

https://gye.org.il/tools/groups http://www.sa-israel.org

מן הרגע שהוא מוכן לקחת אחריות וללכת לטיפול, יש פה עוד שלב.

שחררי.

ברגע שהוא הולך, את מוזמנת לעזוב את תפקיד המטפלת/השומרת/העוקבת, ולהישאר אך ורק במקום של הרעיה. אוהבת, תומכת, מפחדת, כועסת – כל הרגשות לגיטימיים. אבל את המעקב אני מציעה לנטרל כליל, ולהושיט עזרה רק במידה ותתבקשי.

קל להגיד…

מה קורה כשאת מדמיינת מצב שאין לך מושג מה קורה ואם ומתי הוא נופל?

אולי זה באמת מפחיד אותך לשחרר אותו. לתת לו לעשות מה שהוא עושה בלי שאת יודעת מה קורה. יכול להיות?

כשאת יודעת על הנפילות שלו, יש לך לפחות סוג של הרגשה של שליטה במצב. את יודעת עד כמה הוא חמור ומתי הוא משתפר.

אבל כשאת לא יודעת, הדמיון פעיל ומשתולל. ומי יודע מה קורה שם, מה בדיוק הוא רואה, ולאן זה עוד יגיע.

השליטה כבר לא בידייך.

אבל את יודעת מה? למעשה גם עכשיו השליטה לא בידייך. מה שיש לך עכשיו זאת חוויה מדומה של שליטה במצב, שדורשת ממך המון כוחות, ולא בטוח שהיא מועילה. כמו שאמרנו, תפקיד המטפל צריך להינתן למישהו שמחוץ לתמונה. כמה שעשית את התפקיד הזה בגבורה מדהימה, זה תפקיד ששואב הרבה מדי אנרגיות.

וזה לא פייר לסחוט את עצמך כך. זה לא מגיע לך.

את צריכה לחפש אפיקים שיתנו לך אנרגיות להתמודד, לא כאלו ששאבו ממך את תמצית כוחותייך.

מציעה לך להשקיע את מירב האנרגיות כדי לדחוף אותו לטיפול ‘בחוץ’, ואז לנשום עמוק, להסתכל במראה ולהגיד לעצמך: אני זאת אני. הוא זה הוא. כל אחד מתמודד עם החזית שלו. אני לא יכולה לחסוך ממנו את ההתמודדויות שלו, ולפיכך גם אין טעם שאנסה לעשות את זה.

(ואם כבר מדברים על מראות, אל תשכחי להגיד לזו שאת רואה שם כמה שהיא מדהימה וגיבורה, ואיזה חיבוק ענק מגיע לה.)

.

שואלת יקרה,

ליוויתי אותך לאורך חמישה עמודי תשובה ארוכים… השתדלתי שהם יהיו גם מיטיבים.

השאלה שלך ליוותה אותי במשך כמה ימים.

אני ממשיכה לחשוב עלייך גם הלאה.

את מוזמנת לפנות למייל שלי מתי שתרצי, גם אם יעבור זמן רב.

את בעיצומה של דרך, טיפוס קשה ומפרך על הר. אני מקווה בשבילך שבסיומו של מסע תגידי: היה כואב, היה כואב נורא, אבל היה שווה.

הזכרת שאת לא בטוחה אם את רוצה להביא ילדים נוספים לתוך הבלגן הזה. את לגמרי צודקת. לכאורה, זה באמת לא הזמן המתאים… שנה אחרי לידה, אם עדיין לא נכנסת להריון נוסף, זה הזמן לדאוג למניעה, גם אם את מניקה. אל תסתמכי בשום אופן על הנקה בלבד.

ולסיום –

יש מישהו שנמצא איתך בתהליך הזה? יש מישהו שמלווה אותך ונותן לך כוח?

עברת חוויות כל כך מטלטלות בתקופה כל כך רגישה של חייך. מגיע לך ליווי ותמיכה, מגיע לך חיבוק.

מציעה לך לפנות לטיפול, לא בשביל שהטיפול שלך יעזור לו לצאת מזה. לא זאת המטרה.

טיפול בשבילך, בשביל לפרק את התיק הגדול הזה שנפל עלייך, ולחזק את עצמך.

איתך,

דבורה.

vidvora2@gmail.com

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

2 תגובות

  1. תשובה מאד יפה טובה ונעימה.
    אשת חיל שמתעלה מעל עצמה למען הזוגיות.
    באמת ראויה להערצה.
    [אני לא יודע אם נכון לומר את זה לאדם שמתמודד שבעצם צריך רק חיזוקים, אבל אולי אולי יביא תועלת]
    ברבות מהעצות והרעיונות ישנו גם פן של שפיטה, על אף שאין לי כוונה כזו, הרי איני מכיר אתכם כלל.
    פעמים שומעים על איש או אשה שעזב את הבית וברח לקיבוץ לחו”ל …. אני לא מאמין לסיפורים הללו, אף אדם לא בורח סתם פתאום, אדם גם לא בורח ממקום שטוב לו!
    זה לא אומר שבן הזוג אשם, לפעמים רע לבן אדם בגלל כל מיני נתונים אישיים או טכניים אחרים.
    אבל לפעמים יש.
    בעייה של גברים עם ‘תיקים’ כאלו היא קיימת, ואינה אשמת בת הזוג!! אלו טבעים מולדים או בחירות רעות במהלך החיים.
    אבל לפעמים, לפעמים יש לאשה מקום לסייע להעויל להקל… וזה בעצם הדבר שכדאי לנסות, כמובן מלבד טיפול וכו’ כפי שכבר נכתב כאן.
    דבר נוסף, אני לא כל כך מאמין בזה שאשה אומרת לבעל תשתף אותי.
    הרי היא לא באמת מסוגלת להכיל את זה, ובודאי אם בעבר שיתף והרגיש שלא קיבלה אותו כפי שציפה, וזה ענין סובייקטיבי, גם אם האשה בטוחה שהיא 100% וכך ייאמר לה כל מי שיישמע את זה, עדיין יתכן והבעל לא מרגיש כך, הרי יש בתוך זוגיות כל כך הרבה מורכבויות ונוייאנסים… שזר לא באמת יכול להיכנס ולשפוט אותם.
    מלבד מה שכבר נאמר כאן, שאשה לא צריכה ליטול על עצמה את המעמסה הזו! ולזוגיות אין סיבה לסבול מאבני הנגף הללו.
    לסיום, אולי זה לא מנחם, אבל אם מישהי חושבת שיש גבר שלא היה שמח להתפתר מכל הבעיות הללו, אז שתדע שאנו סובלים מזה הרבה יותר. ישנם אנשים שפועלים עליהם כוחות לא פשוטים, וזה לא פותר אותו מלהתמודד עם זה, וזם לא מנחם את בת הזוג, אבל זה לא שבן אדם בשאט נפש הולך להנות ואשתו סובלת….
    הרבה הצלחה
    בכל אופן באמת ראויה להערצה על ההתעלות!!

  2. וואוו….. אני מזדהה איתך מאוד!! בדיוק השבוע נודע לי על בעלי אותו סיפור בדיוק!! מערבולת מטורפת!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

בעלי מאיים שיום אחד הוא יעזוב
אני נשואה 18 שנה יש עלויות ומורדות אני ב3 שנים אחרונות לומדת לימודים אקדמאים ויש תקופות של מבחנים ומאוד קשה לי לתפקד אבל משתדלת אבל הוא לא רואה את זה לאחרונה המצב החריף זה היה יום שלמדתי והוא פשוט אמר לי שנמאס לו ויום אחד יזרוק אותי לכלבים אז אמרתי...
העיפו אותי מהסמינר ואני כעת בחברה בעיתית
אני בת 14 והייתי בתחילת שנה בסמינר חרדי מאד העיפו אותי הייתי בבית איזה 4 חודשים ואז הלכתי לסמינר מאד פתוח כאילו הבנות מגיעות מבתים מאד פתוחים המשפחה שלי מאד דוסית ולאמא שלי לא היה מושג כמה זה פתוח ואני תאמת מרגישה שאם אני רוצה להיכנס לחברה שם אני צריכה...
האם כשאתארס אצליח להיות יותר שמחה?
גמרתי סמינר מהמצוינים בארץ. כיום עובדת מעט במשרה חלקית. גרה בבית שלא קל לשהות בו. כבר כחצי שנה בשידוכים. רב החברות שלי נשואות. פעם היו אומרים עלי שאני בת שמחה. כיום אני רוב הזמן בעצבות, מרגישה שהחיים קשים. בימים שלא הולך טוב בעבודה אני מרגישה בזבוז בעולם, למה לחיות סתם...
בעלי מתלונן שהוא לא מרגיש חיבור ורגש אלי
אני אישה חרדית בת 25, נשואה כשנה וחצי. אני אשת קריירה, בעלי אברך. מתחילת הנישואין אנחנו במצב מתמשך של חוסר חיבור רגשי מצד בעלי. בעלי מתלונן שהוא לא מרגיש מספיק חיבור אלי. זה מציק גם לו וכמובן גם לי. אני מרגישה חוסר ביטחון רגשי וחרדת נטישה. באזור 11 חודשים אחרי...
פערים עצומים ביני לבין בעלי בתקשורת
שלום אקשיבה ותודה על הפלטפורמה הכ”כ חשובה הזו, פשוט חסד גדול. בעלי ואני נשואים קצת יותר מחצי שנה אחרי שנה של קשר. הוא איש מתוק עם לב טוב אכפתי שדואג לי, אך מנגד ישנם פערים שהולכים וגדלים בנינו. בעלי איש עם שכל ישר שמתקשה מאוד לדבר ולהבין רגש. הוא מתייחס...
חוסר מימוש עצמי כשאני כבר לא עובד בחינוך
בעברי היתי איש חינוך . דברי היו נשמעים. כיום אני ללא עבודה ומרגיש מרוחק מהחברה והנורא ביותר אני מרגיש שלא ממש את היכולות שלי. אם בעבר עזרתי ויעצתי לרבים.כיום אין מי שרוצה לשמוע ממני. שאלתי. 1. מה לעשות בפועל.לחיות עם הגזרה…. 2. לחפש בכל דרך אפשרות להפיץ דעותי ולנסות לעזור...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
בטלגרם
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
דילוג לתוכן