The Butterfly Button
אני מתמודד עם תלות רגשית כבר שנים

שאלה מקטגוריה:

היי.
השאלה שלי קצת שונה.. אני מתמודד עם תלות רגשית כבר שנים, כשזה עובר מבחור לבחור. כרגע זה כבר כמה שנים על אותו אחד ומרגיש שזה תוקע אותי. קראתי ולמדתי על כל הנושאק
. מסתבר שאני צריך טיפול, כבחור ישיבה קשה לי לממן את זה וכן לא שייך לשתף תהורים.
לכן כמובן שאשמח אותי תוכלו לחדש לי בתחום
אבל גם האם מכירים פתרון לטיפול ע"י ארגון כלשהו. ?
בברכה

תשובה:

שלום לך נער יקר חשוב ונכבד.

אני חש ברוחך השפילה מעט בגלל אופייך הרגשני.

ואני כאן כדי לעודד אותך, לחזק אותך, ולומר לך שה כ ל ב ס ד ר. מתוך מצבך קשה יהיה לך להבין למה, אבל אבקש שתסמוך עלי שהכל בסדר.

אנסה לתת לך מעט ממה שיש בי בעניין הזה, אולי הדברים יהיו לך לעזר.

*

ברצוני לומר לך שאתה ממש נורמלי, אפילו נורמלי לחלוטין, הרגשות שאתה מרגיש בגילך כלפי אחרים הם רגשות נורמליים לחלוטין, בהחלט אפשר לומר שזו תופעה שמתרחשת הרבה בקרב בני גילך.

אני לא רוצה להיכנס לפרטי חייך, יען כי איני בקיא בהן כל הצורך, וליתר דיוק איני בקיא בהן כלל וכלל, וזאת משום שלא שיתפתני בהם בשאלתך. אבל לבטח, ידע כל אחד להסביר לך בפרוטרוט, שככל הנראה יש בך חסכים כלשהם שנוצרו אצלך בעקבות אי אילו אירועים שחווית בילדותך, אולי בית שגדלת בו, לרוב הורים, סביבה וכיוצא בזה. ולכן כעת אתה נתלה רגשית באנשים שיש בהם משהו מאותו המשהו שחסר בך.

זה יפה מאוד, וסביר להניח שזה גם נכון במידה מסוימת, וזה אולי גם נותן איזה שהוא ידע בהבנה של תהליכי הדברים.

אלא, שהתובנה הזאת בדרך כלל אינה מקדמת לשום מקום מבחינת פתרון, התלות נשארת אותה התלות, הרגשות סוערים וגואים, והקושי קשה כבתחילה.

*

אני רוצה לומר לך עוד דבר אחד ראשוני שחשוב שתשמע, אני מבין אותך, מבין אותך מאוד מאוד. אני יודע שהרגשות הללו שיש בך כעת חזקים המה מני ים, רגשות שגואים בנפשך יום יום שעה שעה, שולטים בה ללא מיצרים, וכמעט שאין לך ובך יכולת אנושית להתגבר עליהם.

כיון שכך הם הרגשות, אל לך להרגיש אשם, אל לך להרגיש נכשל, אל לך להרגיש לא הגון או לא ראוי… אל לך.

אתה לא חלש, אתה לא נכה, אתה לא לקוי ואינך חסר במאום… במאום.

להיפך הוא הנכון, אתה חזק, אתה אמיתי, אתה חי ואתה מתמודד. הרגש ראוי, הרגש נכון, הרגש מאושר והרגש טוב.

אם יש בך רגשות שגואים, סימן הוא שבעל רגש הינך, וזה דבר חשוב ביותר, אם לא אחד הדברים החשובים ביותר לאישיותו של אדם. ברגשות אלו בעז"ה בעתיד תדע לאהוב את אשתך, לתת לה חום אנושי אמיתי, להבין לצרכיה, לבכות את בכיה ולנגב את דמעותיה. ברגשות אלו תשתמש להיות איש רגיש שקשוב לצורכי הזולת, אהוב על כל אדם, נותן ומעניק לכל סובביו… ברגשות אלו תהיה אבא טוב, אבא מבין, אבא אוהב, ואבא כנה.

סבירות גדולה יש לי להניח בעקבות מה שדיברנו כעת, שהדרך הנכונה שלך להתקדם היא לא לעשות לעצמך סטופ. לא להילחם בעצמך. ולא לגרום לעצמך לחוש ברע כל היום. רגשות אנחנו אך ורק מנתבים וחס וחלילה לא מדכאים… כלל לא.

בעצם, אין לפי דעתי שום משהו ישיר שאתה באמת יכול לעשות אל מול הנחשולים האדירים הללו של הרגש, אתה מוכרח להיות רגוע עם זה, וללמוד להיות שלם עם זה… לגמרי.

*

כן ישנם מספר דברים שאתה יכול לעשות. אלו דברים שאינם מתיימרים להיות קסמי-פלא לנשמתך, אבל הם כן מספר דברים שאם תבין אותם ואם תיישם אותם, אט אט תחווה נפשך רוגע שלווה ואושר, ובטווח הרחוק אלו דברים שישקיטו את נהר רגשותיך הגועש והקוצף, ויתנו לך כוחות לנתב ולאזן את אותם הרגשות, וממילא לחוות אושר עילאי אמיתי של קיום ושל יציבות.

כולנו בני אדם וישנם מספר כללים בסיסיים שהופכים את כולנו למאושרים, כולנו זקוקים לכבוד הערכה ואהבה, כולנו מוכרחים להיות בעלי ערך כדי לקום בבוקר… וכמידת ערכינו כן מידת חוזק וחוסן נפשינו.

ממש כך.

אני מציע לך לפעול בדרכים שונות כדי לחזק את עצמך, אתה צריך לפי דעתי לשבת עם עצמך, לבחון את חלקי האישיות שלך, ולבדוק היטב איזה חלק זקוק לחיזוק לתמיכה לכיוון ולעשייה..

אתה יכול להתייעץ עם בן משפחה חבר או מורה דרך כל שהוא… וגם כדאי לך לעשות זאת. אל תתבייש, אנשים רק יעריכו אותך על כך.

אתה יכול גם לגשת לאיש מקצוע כלשהוא, ולנסות לפרוק את רגשותיך בצורה נכונה, לסדר אותם, ולבדוק איך תוכל לחזק את עצמך בדרכים שונות..

העיקר אל תשאר לבד… שתף.. שתף.. שתף.

זה יכול מאוד לקדם אותך, לחזק לך את המודעות בעצמך, להבין דברים בנפשך, ולגרום לך לעשות אולי שינוי כל שהוא בדברים הזקוקים לכך.

דבר נוסף שיכול לעזור לך, איני בטוח שתבין כעת את דברי, אבל אם תשמע לי זה יכול מאוד לעזור לך.

חזק את הקשר האישי שלך עם בני משפחתך הקרובים – אבא ואמא, סבא וסבתא. ואם לא, אז אחים ואחיות.

בקר אותם, דבר איתם, תתחזק מהם, הם האנשים הקרובים אליך, ובסופו של יום הם תמיד שם, לתת לך, לא לשפוט אותך, וכל שיחה איתם מלווה בדרך כלל בבסיסה בהבנה ובהערכה שאתה אדם ראוי ונכון… יש לכך חשיבות עליונה בנפשו של אדם.

ואינו דומה אדם שיש לו משפחה בליבו, לאיש חסר משפחה בקרבו.

ישנם עוד הרבה דרכים לחיזוק הנפש, ואני סומך עליך שתמצא אותם.

אני מעניק לך מכאן חיבוק גדול, מאחל לך ומברך אותך שתצליח לצלוח את התקופה, ושיבואו מהר ימים שתביט מהם אל הימים שאתה נמצא בהם כעת, ותצחק בחדווה….

בהערכה רבה ובהזמנה תמידית לסיוע ותמיכה.

דוד [email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

2 תגובות

  1. אפשר לברר דרך קופת החולים על טיפול רגשי. יש קופות שמעניקות סבסוד.
    יש את בית חם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
חיכיתי מאד להתחתן ועכשיו אני נשואה ואבודה
אני כותבת ומוחקת כותבת ומוחקת ואני לא יודעת איך לפתוח את הדבר הכואב הזה שלי. אני נשואה פלוס תינוקת מתוקה בת שנה התחתנו בגיל מאוחר, רווקות מאוחרת, אחרי כל כך הרבה תפילות ודמעות ברוך השם זכינו להינשא. אבל גם זה היה כרוך בהמון כאב הרבה מריבות לפני, והתחתנתי איתו למרות,...
בחור ישיבה בקשרים עם בנות- מה יהיה איתי?
לא יכול יותר, פשוט לא יכול. אני בחור ישיבה בן 21, לומד בישיבה טובה והכל. לצערי, בשנתיים האחרונות אני בקשר עם בנות – חלק יותר, חלק פחות – ואני מרגיש קרוע לגמרי. מצד אחד, אני נהנה, לא אכחיש; אני באמת נהנה מזה. אני בגיל שזה דבר מאד נצרך. מצד שני,...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן