The Butterfly Button
אני לא מצליחה להתקדם בחיים

שאלה מקטגוריה:

תודה על היוזמה שלכם, אתר ואנשים נהדרים ב"ה.

אני רוצה לשתף, אני בגילאי ה20, ותמיד אני מרגישה שכשאין לי משהו להתעסק בו אני לא מצליחה להתעסק בעצמי, לעשות בשבילי דברים, לדאוג לעצמי. תמיד מחפשת חברה שתהיה איתי ואני חושבת שזה מעיק, כי זה נובע מחוסר ביטחון. אני כן עושה דברים בשבילי, אבל אני מרגישה הרבה פעמים שאני מבזבת את הזמן שלי לריק, שאני לא מצלחה ללמוד משום דבר איך להשתפר ולצאת מאיזור הנוחות, איך ומה יגרום לי להתפתח, לפתח קשרים חבריים, להיות משמעותית בעולם, לעשות מה שאני אוהבת עם חשק, או אפילו לקנות בגדים (בזמן האחרון ממש קשה לי למצוא).
אני יודעת שבחיים זה עליות וירידות, אבל אני מחפשת התקדמות, לנצל הזדמנויות, אם זה בדברים הפשוטים והיומיומיים, מלהיות בביטחון כדי לפתח למצוא עבודה, מלהכיר אנשים, מלעשות את חובותיי, ועד לשידוכים.
אני מוצאת את עצמי נמנעת מכל אלה. וכשאני כן עושה, זה כאילו בניגוד אליי, ובדומה למה שרצוי כמו שאחרים עושים ולא כי אני רוצה. מן פחד.
גם קשה לי להתפלל על זה ולבקש, קשה לי לכוון. אני לא יודעת מה בדיוק הנקודה.
אני אשמח להבין איך אני יכולה להתקדם מזה, לצאת מזה, מה עליי לעשות? אולי שינוי דפוס חשיבה שיועיל לי.
תודה.

תשובה:

שלום לך יקרה,

את מתארת רצון להתקדם, לצמוח ולגדול. זאת כבר התחלה מאוד טובה! הרצון לכשעצמו הוא דבר גדול, וזה כבר הצעד הראשון. בנוסף לכך העובדה שאת פונה אלינו מעידה על כך שאת גם נוקטת פעולה אקטיבית כדי להגיע לכך. הצורה שאת מתארת את המצב שאת נמצאת בו גם משקפת בגרות והבנה עצמית טובה.😊

את מתארת קושי להיות לבד עם עצמך, עם המחשבות שלך ועם החיבור שלך לעצמך. את מרגישה קצת תקועה, רוצה להתקדם, לעבוד, לפתח קשרים חברתיים, להיות עצמאית יותר, ולהתחתן ואת מרגישה קצת קושי להיכנס לכל זה. את מתארת איזשהו פחד  שמונע ממך להתקדם. בנוסף את גם מתארת איזשהי תחושה של ביזבוז זמן וחוסר משמעות בחיים שלך. לא קל לחוות את כל התחושות האלו!

באופן כללי בגילאי ה20 אנחנו נהיים עצמאיים יותר: כבר אין מורות שאומרות לנו מה לעשות, אנחנו הולכות לעבודה לבד, נפגשות עם בחורים לשידוכים וכו'. השינוי הזה מהמצב שהיינו הרבה יותר תלויים בהורים ובמבוגרים שסביבינו ופתאום אנחנו צריכים להיות יותר תלויים בעצמינו ועצמאיים, בהחלט יכול להיות מלווה בפחד. זה שינוי גדול שהוא לא תמיד כל כך קל לנו, ולכן אפשר לעשות אותו כמה שיותר בהדרגה, בצורה שמתאימה לנו. זה מעולה לעשות דברים עם חברה, זאת צורה הדרגתית לפתח עצמאות. אחרי שעשית משהו מסויים עם חברה כמה פעמים, יהיה לך קל בהרבה לעשות את זה לבד.

הדבר הראשון שאני רוצה להגיד הוא שחשוב מאוד לאפשר לעצמנו זמן לחשוב, להתחבר לעצמנו ולה'.

כשיש לך זמן מיוחד לתת למחשבות שלך לזרום זה מאפשר לך גם לחשוב יותר לגבי מה את רוצה לעשות בעתיד, ומה מרגיש משמעותי בעינייך שהיית רוצה לעשות. נסי בזמן הזה גם לדבר קצת עם ה' ולשתף אותו במחשבות וברגשות שלך. את יכולה לעשות זאת במקום שנעים לך לשהות בו לבד, זה יכול להיות בחדר שלך, בהליכה, בים וכו'. זאת, כדי לאפשר לעצמך פשוט לעצור קצת מהמירוץ של החיים ולחשוב. זה יכול אולי להרגיש לך מוזר או לא נעים בהתחלה, אז את יכולה להתחיל רק מממש כמה דקות ואח"כ בפעמים אחרות לעשות את זה לקצת יותר זמן. הזמן הזה שאת רק עם עצמך, יכול לעזור לך להתחבר לעצמך יותר, להקשיב לעצמך ולבחון מהן המטרות שאת שואפת אליהם.

כדי לעזור לנו להגיע למטרה הגדולה כדאי להתחיל בצעדים קטנים- לפרק את המשימה הגדולה, המטרה שאליה אני רוצה להגיע, למשימות קטנות שקל יותר לבצע. לדוגמה: המטרה של יצירת קשרים חברתיים- נפרק את המטרה לחלקים קטנים יותר:

להתקשר לחברה מסויימת היום וכו'.

בנוסף, כדאי להקדיש זמן מיוחד לביצוע המשימה שקשה לך לבצע, להקדיש יום שלם שבו תעשי משימות קטנות להתקרב למטרה. החיים כל כך עמוסים שקל מאוד לדחות את המשימות שאנחנו לא רוצים לבצע. כשיש לנו זמן שפינינו רק לביצוע המשימה זה קצת מכריח אותנו להתמקד במשימה ולפנות גם את המשאבים המנטליים שאנחנו צריכים כדי לעשות אותה.

לגבי הרצון לגדול ולהתקדם- המטרה הזאת יכולה להרגיש לנו קצת עמומה וקשה להשגה. כדי להפוך אותה למשהו שאפשרי יותר לעשות, אנחנו יכולים להכניס דברים קטנים לסדר היום שלנו. לימוד של הלכה או משהו אחר שנותן לנו תחושה של חיבור והתקדמות, אמירת פרק תהילים, לעזור למישהו וכו'. אפשר גם לחשוב בסוף יום, על מה שהיה היום, מה עשינו טוב ומה היינו רוצים לעשות יותר טוב.

בסופו של דבר השינוי שמתחולל בנו בדרך כלל נעשה בצעדים קטנים, שלא תמיד נראים משמעותיים אפילו,

אבל בעז"ה הם יכולים ליצור שינוי גדול לאורך זמן. לא תמיד אנחנו שמים לב לכך שאנו משתנים, לפעמים אנחנו מצליחים לראות זאת רק במבט לאחור, בפרספקטיבה של זמן.

לסיום, חשוב לי להדגיש שאם את מרגישה שאת לא מסוגלת בכלל להיות עם עצמך לבד, להקשיב לעצמך וכו' או שאת מרגישה שאת מדי תקועה ולא מצליחה להתקדם כלל וכבר ניסית את מה שאני מציעה,

יכול להיות שכדאי לך לפנות לטיפול. בטיפול תוכלי לקבל את הליווי והעזרה שיעזרו לך להתקדם, להשתחרר מהפחד ולהגיע למטרות שלך. הטיפול יכול להיות לגמרי משנה חיים!

מעריכה אותך על המאמץ ועל הדרך שאת עושה!

חנה ה.

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
חיכיתי מאד להתחתן ועכשיו אני נשואה ואבודה
אני כותבת ומוחקת כותבת ומוחקת ואני לא יודעת איך לפתוח את הדבר הכואב הזה שלי. אני נשואה פלוס תינוקת מתוקה בת שנה התחתנו בגיל מאוחר, רווקות מאוחרת, אחרי כל כך הרבה תפילות ודמעות ברוך השם זכינו להינשא. אבל גם זה היה כרוך בהמון כאב הרבה מריבות לפני, והתחתנתי איתו למרות,...
בחור ישיבה בקשרים עם בנות- מה יהיה איתי?
לא יכול יותר, פשוט לא יכול. אני בחור ישיבה בן 21, לומד בישיבה טובה והכל. לצערי, בשנתיים האחרונות אני בקשר עם בנות – חלק יותר, חלק פחות – ואני מרגיש קרוע לגמרי. מצד אחד, אני נהנה, לא אכחיש; אני באמת נהנה מזה. אני בגיל שזה דבר מאד נצרך. מצד שני,...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן